Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Geprikt:
TSH = 5.8 refwaardes 0.27 - 4.2
vrij T4 = 12.5 12.0 - 22.0
anti-TPO = 192 ie/ml positief vanaf 36 ie/ml

vit D = 95.1
vit B12 = 1476 pmol/l ref. 150 - 550

Volgens mij had er ook FT 3 gemeten moeten worden maar staat niet op de uitslagen. Weet niet of dat belangrijk is.

Arts zei wel dat anti-TPO betekent dat het lichaam een immuunprobleem heeft.
dat het lichaam zijn eigen immuunsysteem aanvalt.

Weet even niet wat ik hier mee moet. eerst maar eens Googelen.
Ik wilde thyreoidum laten staan - eerst maar eens over nadenken. Misschien moet ik het zelfs ophogen. slik nu 30 mg.
Dan candida. en doorlaatbare darm. Ik denk nog steeds dat ik dat heb.
Voor mijn operatie: candida in darm
In ziekenhuis antibiotica gehad.
Een half jaar lang dikke darm op non-actief. (stoma op dunne darm)
Dus candida is al die tijd niet aangepakt.
sinds 2009 slechte vertering en in 2016 zat candida nog steeds in ontl.
Een slechte darmfunctie erbij en voor mij is wat betreft de candida het plaatje wel rond.
Wel staan er op de papieren van de ontl.onderzoeken nog middelen die ik nooit geprobeerd heb.
Ik zou nog een vasten-reinigingskuur kunnen doen - was ik toch al van plan - samen met een grote darmspoeling.
Genoeg om te overdenken dus.

Zet het anders even in het schildklier topic Liesje.
Misschien leest iemand mee die er wat over kan zeggen?

Ik hoop dat niemand het me kwalijk neemt dat ik het altijd over de stoelgang moet hebben.
Het is mijn belangrijkste probleem, dat o.a. aan het verbeteren is door veel na te denken, na te zoeken en toe te passen wat ik denk dat goed voor me is.
Afgelopen donderdag had ik 1,5 uur lang veel kramp en ging uiteindelijk (vanzelf) naa het toilet. Daarna alles weer rustig. volgende dag niet gespoeld. ging goed.
Gisteren en vandaag geen succes met spoelen, verder niets extra,s gedaan tenslotte moet het hele systeem af en toe ook een kans krijgen iets zelf te doen.
Ondanks al mijn aantekeningen weet ik eigenlijk nooit hoe iets verloopt en waarom, het is altijd anders. Maar wel in de loop der tijd steeds beter.
Na zes uur kreeg ik kramp, (oke, ik ben thuis, laat maar komen). Meerdere keren op het toilet gezeten.
Wat is hier voor bijzonders aan? De kramp voelt anders en de ontl. was allemaal ingedikt. Geen diaree en redelijk leeg.
Ik ga morgen dus niet spoelen.
Ik "weet" wanneer de hele toiletgang een beetje gaat zoals het zou moeten gaan, en het begint er af en toe op te lijken.

Ik blijf maar bij mijn eigen draadje!
Met mijn stoelgang ben ik de laatste tijd erg tevreden. Maar .....
Ik heb de laatste tijd last van mijn NEK en soms ben ik ook duizelig.
en soms is het ineens weer een tijd weg.
Verschillende onderzoeken tonen aan dat de energie IN DE RUG niet in orde is.
het ziekenhuis zegt dat er op een MRI niets te zien zou zijn, dus is niet gedaan.
De SCHILDKLIER misschien?
Ik heb een hele lijst bijgehouden sinds 2008 (ziekenhuisonderzoek vóór de operatie)
2008 = TSH 8.9 Pols 70/min, bloeddruk 140/90. Blijkbaar T4 niet gemeten.
Ik zal nooit vergeten dat ze zei: U bent een van de gezondste mensen die we hier zien.
Ik ben toen begonnen met thyreoide en al die jaren blijven slikken en af en toe gemeten met wisselende resultaten. Ik voelde me altijd wel goed.
Het is me niet opgevallen dat er ook een keer een goede waarde is gemeten.
11 MAART 2016. TSH 2.9 en T4 9.1

Wat heb ik destijds gedaan waardoor die waardes toen goed waren??
Geen idee.
Misschien acupunctuur? Misschien extra jodium genomen? (die nam ik nooit) Is ook nooit op gecontroleerd.

Dus ik dacht ik ga gewoon maar weer eens acupunctuur doen. Alleen ben ik nu naar iemand anders gegaan. Chinese arts. Ik dacht als het niet bevalt ga ik maart 1 keer.
Die man spreekt geen nederlands dus zijn vrouw zit naast hem te vertalen.
Wat een chinese arts doet: hij vraagt NIET wat je hebt, hij wil meteen de tong zien, gaat pols meten en bloeddruk meten. Bloeddruk 100 - 60. Is ERG laag.
He, hoe kan dat, ik heb nog nooit zo,n lage temp gehad.
Verder: energie in organen is erg laag, hartenergie zwak.
Dit is niet nieuw dus diagnose is goed. Pas DAN probeer ik uit te leggen wat ik voor probleem heb. Dat gaat moeizaam.
Eerlijk gezegd veronderstel ik dat chinese artsen niet eens hoeven te weten wat je hebt. Ze constateren meteen dat de energie niet goed is en dat is voor hun genoeg. Yin/Yang
Hij werkt ook met kruidenthee, die wil ik niet, weet niet wat er in zit maar hun kennis is anders dan regulier hier, dus wie weet. Smaakt niet lekker .
Wordt vervolgd.

Aangezien ik graag wil meebeslissen over mijn eigen gezondheid voelt het toch niet goed om thee te drinken waarvan ik de ingredienten niet ken. En een arts waarmee ik niet kan praten voelt ook niet goed. Dus 2e afspraak afgezegd. In plaats daarvan vandaag naar acup.arts gegaan die ik ken. Ik ging dus hoofdzakelijk voor de energie/doorstroom in mijn nek. Tevens de darm nogmaals besproken, hij zegt dat hij wel mensen met zo,n soort probleem heeft kunnen helpen. Ik zei, ja maar die hadden misschien al een impuls en ik niet. Geen officiele diagnose is wel erg lastig.

Af en toe gaat het ERG goed maar dan opeens weer niet en het blijft erg moeilijk om uit te zoeken waardoor het weer minder gaat.
100 gram annanas gegeten (kant en klaar) daar zitten ook enzymen in en momenteel is er geen papaya. Roomboter gisteren gegeten bij dochter. Wasa crackers met een kaasvulling (koe)omdat ik nog geen eten klaar had staan. Pap gemaakt van geitenmelk (gepasteuriseerd) met havermout.
Resultaat. Veel meer ontlasting kwijt dan gewoonlijk, ook weer dun, vanmorgen dacht ik kan het spoelen gemakkelijk overslaan want er zit toch niet niets.
Maar buik voelde niet lekker, dus toch maar gespoeld. Goed gevoeld. Maar vanmiddag plotseling weer vanzelf naar de WC. Resultaat was schuimig en dat is niet goed.
Is lang niet gebeurd.
Weer eens een bewijs dat ik me het beste aan steeds dezelfde dingen kan houden.
Volgende week laat ik weer een ontlasting-onderzoek doen en mijn bloed moet ook weer geprikt voor de schildklier.
eigenlijk gek dat ik na al die jaren zoeken en proberen toch nog steeds niet 100% tevreden ben. Maar opgeven kan ook niet.

Straks een afspraak met een INTERNIST over het LAR-syndroom.
Law Anterior Resectie Syndroom.
Makkelijk te vinden via Google.
Dit geeft heel goed weer waar ik mee zit.
Ik heb het geprint om te bespreken.
Zoals gewoonlijk staat er in dit bericht uitsluitend hoe je er mee om moet gaan met medicatie maar NIET de achterliggende oorzaak. En die MOET er zijn.
o.a. een slechte vertering, daardoor geen goede opname van voeding en daardoor ontstekingen.
Wat een eigenwijs mens ben ik toch.

Uiteraard slik ik al een tijdje iets voor de schildklier, schildklierformuleplus van Vitall Cell Life.

Deze raadde iemand mij op Facebook net ook aan. Maar deze is meer gericht op de SCHIDKLIER toch (hoe bevalt jou dit supplement?), en ik moet iets hebben voor de BIJNIEREN toch (weet niet of je mijn draadje de laatste 2 dagen gevolgd heb). In dat geval is de aschwaganda dus wellicht het geschiktst.

Uitslag van de afspraak bij de internist. Nada, niks.
Bij het LARsyndroom schrijven ze voor: psylliumzaad of metamucil. dikt de ontlasting in. innemen aan het einde van de maaltijd. Loperamide kan worden ingenomen als de ontlasting erg dun is. Het dikt de ontlasting in en vermindert ook de aandrang. (Ik heb GEEN AANDRANG) dus ga never nooit loperamide nemen. Loperamide kan ook verstopping geven als er teveel wordt ingenomen. (Verstopping heb ik al) Als de ontlasting te dik is kan macrogol movicolon worden voorgeschreven. Innemen met voldoende water.
Het water wordt door de macrogolzouten vastgehouden waardoor de ontlasting dunner en soepeler van vorm wordt. (Dunner worden terwijl ik diaree heb?)
Darmspoelen kan worden ingezet bij ernstige klachten. sommige mensen raken nooit hun klachten kwijt!!. .

Dit is dus uitsluitend symptoombestrijding en GEEN ENKEL WOORD over de echte oorzaak resp. iets over voeding.
Arts zei een paar keer: U weet meer dan ik.
Als er inmiddels meer bekend is over dit Lar-syndroom - dat zou best kunnen - dan wist hij het niet.
Hij bood aan een darm-onderzoek. Als ze dan iets vinden kunnen ze meteen een biops nemen. Zitten risico,s aan. Ze zijn verpicht dit meteen te vertellen.
1 op de 1000 krijgt een perforatie.
1 op de 100 mensen krijgt een bloeding.
No thanks.
Ik kon ook een een soort MRI krijgen, moet ik even op wachten. De afdeling wordt gereorganiseerd. Dit ga ik wel doen.
Er zal wel een flinke rekening achteraan komen.

LAR-syndroom = Law enterior Syndroom
Het blijkt dat er nu wel meerdere info te vinden is over mensen met het LAR Syndroom
Allemaal dezelfde klachten, veel of weinig ontlasting, veel of weinig diaree en gedurende de dag heeeel vaak naar de WC, of diaree die ze niet kunnen inhouden.
Ik heb niemand gevonden die het zonder medicatie probeert goed te krijgen. Hoewel die er misschien wel zijn. Tegenwoordig zijn de operatie-methoden vriendelijker, kan zijn dat mensen op den lange duur toch voldoende verbetering krijgen. Dat weet ik dus niet.
Wel weet ik dat niemand mij een echt advies kan geven. Wel kan iedereen MEEDENKEN.

Dit zal dus altijd over ontlasting gaan.
Momenteel heb ik vaak ingedikte ontl. dus dat is goed en ben ik blij mee.
Echter, gisteren heb ik met water gespoeld en kwam er geen ontl uit. Dat betekent dat ik vandaag veel moest hebben. Inderdaad, heeel veel en ik had wat meer kramp als anders. Ik ben zooooo leeg dat ik morgen kan overslaan.
Maar he, opeens om 3 uur toch weer kramp. diaree-achtig en ongeveer 300 gram. Is best nog veel als ik denk dat ik zo leeg ben. Volgens bartjes kan dit dus niet.

Ik zou vandaag ontlasting opsturen naar het lab. Zal ik nu het laatste opsturen van vanmiddag of zal ik iets van vanochtend doen?
Ik neem een gok, ik neem van 3 uur. Dit heeft waarschijnlijk nog niet te lang in de darm gezeten. Zal deze impuls door de Aswaghanda komen? Helaas heb ik gisteren geen enzymen genomen.
Eigenlijk wil ik leeg zijn voor 24 uur. Vooral overdag nog iets kwijtraken wil ik niet.
Misschien moet ik nog eens aan een eliminatie-dieet beginnen.
Spreekt me wel aan eigenlijk.
Ik zal het Lab-onderzoek eerst nog maar afwachten.

.

Arts Tan (acupunctuur) denkt dat de diaree-achtige ontl. een zg "overloop" ontlasting is. Dan zit er nog iets in de darmplooien.
Ik denk iets anders.
Als ik spoel en er komt niets uit - dan zit er niet genoeg in de dikke darm.
In de dikke darm stagneert het en daardoor stagneert ook ALLES dat erachter zit.
Als ik de volgende dag ga spoelen en het eerste gedeelte is ingedikt dan kan - met een beetje mazzel als de darm goed meewerkt - ook het dunne gedeelte meekomen.
Het dunne gedeelte is vaak zoveel dat het GEEN overloop-diaree kan zijn. Is niet logisch.
Eventuele restjes nadien zou misschien nog uit de plooien kunnen komen.
Maar waarom het er dan WEL vanzelf uitwil blijft een raadsel.

Volgens Tan zoekt het lichaam zelf alternatieven en natuurlijk ben ik het daar mee eens. Alleen - er zit bij mij geen logika in of een soort regelmaat. en dat is het probleem .
En dat is niet van vandaag of morgen.
Ik eet meestal al zoveel mogelijk hetzelfde, ook de supplementen.

Ooit gedacht aan biofotonen therapie? Je zou eens naar zo'n praktijk kunnen bellen en je probleem voorleggen. Het is absoluut geen kwakzalverij.

Die biofotonen zal ik zeker nog eens doen. Maar geduld is een schone zaak. Vandaag ontl. naar het Lab gestuurd. Voordat ik dat kan bespreken duurt nog wel even. Bloedonderzoek van de schildklier moet ook nog even gebeuren. Met arts Tan heb ik nu besloten een tijdje door te gaan, bv 1x in de 2 weken o.i.d.. dit is om een gedeelte van de dikke darm te stimuleren. Wat mij betreft is het definitief zenuwschade. Dan kan biofotonen hoogstens ook iets doen aan het zelfgenezend vermogen van het lichaam, of in mijn geval er is nu ergens vandaan SOMS een impuls maar meestal niet. Verzamelen in de endeldarm en dan een impls geven naar de hersenen is definitief van de baan. Leeg blijven door spoelen bevalt me het beste. En nu verder de darmen gezond houden.

Nog een ander leuk verhaal. Ik droom heeeel zelden en als ik droom valt het dus echt op. Mijn zus bv droomt heel veel en ziet sommige gebeurtenissen van te voren al in haar dromen. Ik heb wat hennepolie gebruikt en was zowaar aan het dromen.
In de droom ging het om mijn fiets. Ik had een nieuwe en had hem ergens op slot neergezet. Later kon ik hem met geen mogelijkheid meer terugvinden en ik kon het maar niet geloven dat de fiets er niet was en bleef maar zoeken. Uiteindelijk na lange tijd kwam de fiets toch te voorschijn. Er stonden nog een paar fietsen, het regende en iemand had er een zeil overheen gegooid. Dus ik kon die fiets never nooit zien.
De metafoor van dat verhaal = naar mijn idee - ik zoek en kan het door dat zeil eroverheen nooit vinden.

Liesje, ik weet niet in hoeverre jij jezelf hebt verdiept in de biofotonen? Je zegt dat biofotonen hoogstens ook iets kan doen aan het zelfgenezend vermogen van het lichaam of in jou geval er is nu ergens vandaan SOMS een impuls maar meestal niet.
Ben je er ook mee bekend dat biofotonen blokkades in je lichaam kunnen opheffen in de vorm van vroegere vaccinaties en littekens, al dan niet ontstaan door een operatie. Blokkades dus die je lichaam kunnen verstoren in het optimaal kunnen functioneren.
Je zegt heel zelden te dromen, maar als je dan een keer droomt, dan koppel je er ook meteen een metafoor aan vast. Misschien niet voor niets.
Ik zou van dit verhaal ook een metafoor kunnen maken. Ik zie dat zeil dan als een blokkade waardoor het lichaam niet goed kan functioneren, maar wel zijn uiterste best doet hiervoor een oplossing proberen te vinden.

Ja Ben, zo kun je een droom ook interpreteren. En in feite is dat ook zo. Er IS AL een blokkade of schade of hoe je het ook noemen wilt. En natuurlijk doet het lichaam zijn best het zelf op te lossen. Vraag is bij al die mensen die met hetzelfde probleem zitten of die mensen blij zijn met de manier waarop het lichaam het zelf oplost. Soms misschien, hangt ervan af welke klacht je hebt.

Ergens hierboven omschrijf ik wat er gebeurt als ik NIET spoel (darmen legen)
Daar word ik niet vrolijk van. Ik heb ooit eens een gesprek gehad in een kliniek waar mensen wonen met een dwarslaesie. Die kunnen hun darmen niet vanzelf legen. Ik sprak met een deskundige en het bleek dat ze niets met voeding doen. Blijkbaar lost het lichaam het dan niet vanzelf op. Ze hebben uiteraard ersnstige zenuwschade. En of dat dan met biofotonen-therapie of acupunctuur is op te lossen? Zowiezo doen die instellingen dit soort dingen niet.
Wel worden er pakken gemaakt voor mensen die niet kunnen lopen, heb je vast wel eens gezien op TV.

Dat is ook de reden waarom ik biofotonen-therapie aanhaalde. Ik heb zelf in het verleden acht behandelingen gehad en weet dat het voor veel verbetering kan zorgen. Ik denk zelf niet dat het met acupunctuur gaat lukken. Biofotonen? Jou probleem is natuurlijk vrij heftig, maar ik zou er zeker een telefoontje aan wagen bij minstens twee biofotonen therapeuten. Mochten ze met jou probleem aangeven niets aan te kunnen, dan heb je wel meteen meer duidelijkheid.

Vught is wel erg ver, ik zie hier in de buurt verschillende praktijken die me wel aanstaan. Eerste mail om info is verstuurd. Kwestie van veel lezen en de beste er uit zoeken.
Zal straks Vugt ook nog even bekijken.
Bio-photonen lijkt ook goed te zijn met dyslectie.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan