Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Grappig, als ik lang aan het zoeken naar iets raak ik meer of minder overtuigd van iets.
Zojuist weer eens gelezen over diabetes. Mensen hebben of krijgen zenuwschade enkel en alleen omdat hun bloedglucose(suiker)gehalte te hoog is. Het zenuwstelsel verslechtert als gevolg van verhoogde bloedsuikerwaardes. Ik heb in ieder geval geen verhoogde waardes maar het toont weer eens aan dat "men" blijkbaar wel weet dat de schade door vernauwing van de bloedvaten komt. Wie zegt mij bv dat er niet ergens in mijn buik/darmen een bloedvat in de verdrukking zit? Zeg nu niet dat ik spoken zie, het geeft alleen aan dat er verder onderzocht zou moeten worden waarom mensen na zo,n operatie zulke klachten overhouden. Want er moet een achterliggende oorzaak zijn. De anderen hebbben wel een impuls maar hebben zowiezo stoelgangklachten.
ach nou ja, misschien toch wel de verkeerde conclusies.
Vandaag wel ontvangen een bus Daycare. In plaats van alleen psyllium waar het ziekenhuis mee werkt zitten hier nog heel veel verschilllende soorten vezels in plus probiotica en cascara sagrada. Ik had dit produkt al eens. Niet teveel nemen vanwege de cascara.

Liesje, mag ik vragen of het in jou geval bittere noodzaak is om dit soort (met name psyllium) vezel producten te gebruiken? Zo ja, moet dit dan ook op dagelijkse basis? Heb je het ooit ook geprobeerd met alternatieven of zonder?
Psyllium is al heel lang een bejubeld product en met name worden alléén de positieve eigenschappen hiervan vaak toegelicht. De mogelijke schaduwkant en dan met name bij langdurig gebruik wordt nauwelijks beschreven of toegelicht. Ben jij hiermee bekend of van op de hoogte?
Ik was ook nieuwsgierig naar het product Daycare en heb de ingredienten lijst ook even bekeken. Je gaf de toevoeging van cascara sagrada zelf al aan. Ik begrijp deze toevoeging ook niet goed. De positieve eigenschappen van cascara zijn mijn inziens ook wel met andere producten te behalen.
Persoonlijk ben ik van gemalen gedroogde grassen geen voorstander. Wel indien dit sap extract poeders zijn.

Ben, ik volg de instructies van dit produkt niet. Ze adviseren in de ochtend een volle lepel. Als ik het neem is het in de avond een flinke theelepel door de kwark of yoghurt. Ik heb niet altijd yoghurt of kwark, ik gebruik het dus niet iedere dag. Vezels in een drankje (wordt ook geadviseerd) krijg ik niet weg, hoef ik niet aan te beginnen.
Het ziekenhuis adviseert UITSLUITEND psyllium, iets anders weten ze niet. Ik heb dus nooit psyllium gebruik. In dit produkt zit een beetje psyllium, zal eens vragen hoeveel.
Ik heb wel gevraagd hoeveel cascara er in zit, dat is 1%. Cascara is volgens mij net zoiets als senna, mag je niet langdurig gebruiken, worden je darmen lui van. Wat adviseert het ziekenhuis? Loperamide dikt de ontlasting in en vermindert ook de aandrang. Hoe verzin je het. Een beetje cascara moet mij juist een extra zetje geven.

Wat betreft psyllium heb ik vaak verschillende dingen gelezen, de een raadt het aan, de ander raadt het af. Het zou bv vast kunnen gaan zitten in de plooien van de darm of zoiets. Dat spreekt me wel aan, dat argument.
Wat betreft vezels heb ik al veel uit fruit en groenten.
Wat zou er dan naar jou idee in de plaats van cascara kunnen worden genomen?
Sap extract poeders? je bedoelt eerst sap gemaakt en dan gedroog tot poeder. zo ziet het er in ieder geval wel uit, het zijn maar hele kleine flidertjes.
Gisteren een theelepel gehad met kwark en bessen, vandaag niet.
Ik stel het erg op prijs dat je meedenkt.
Maar vandaag realiseerde ik me weer hoe gemakkelijk het is als alles "normaal" is. Gewoon (bijna) alles eten en als het goed is 1x per dag meestal op dezelfde tijd naar de WC. Hoe prettig is dat.

Liesje, persoonlijk het ik het nooit zo op dit soort van vezels gehad. Ditzelfde heb ik ook met granenvezels. Gemalen graspoeders (ook al is dit van jong gras) lijken mij ook niet bepaald geschikt voor het menselijk darmstelsel. Als ik het etiket van Daycare lees, dan denk ik niet dat dit poeders van een sap extract zijn. Dit wordt meestal dan duidelijk aangegeven.
Over psyllium ben ik denk ik al zo'n 15 jaar geleden een artikel tegengekomen, die mij toen heeft besloten het zelf in ieder geval niet te willen gaan gebruiken. Het was toen ook al een hype voor mensen die wilden afvallen. De bussen psyllium vlogen destijds de winkel uit. Ik ben net nog even gaan spitten op internet, maar kan helaas dit artikel dat in het Nederlands was niet meer vinden.
Psyllium is een zwelmiddel en cascara is een contactlaxeermiddel. Van contactlaxeermiddel cascara vond ik deze informatie op: http://www.gezondheid.be/index.cfm?art_id=617&fuseaction=art

Contactlaxeermiddelen kunnen ernstige bijwerkingen veroorzaken:
• uitdroging en darmkrampen;
• elektrolytenstoornissen die aanleiding kunnen geven tot spierzwakte, hartstoornissen en nierproblemen;
• overgevoeligheidsverschijnselen;
• langdurig gebruik van contactlaxeermiddelen kan leiden tot afhankelijkheid en verlies van controle over de zenuwen in de dikke darm, waardoor de ontlasting verstoord wordt en de constipatie chronisch wordt;
• ze kunnen het slijmvlies in de darmwand beschadigen;
• Prucalopride mag niet gebruikt worden tijdens zwangerschap vanwege risico op abortus. De andere producten worden afgeraden in het laatste trimester van de zwangerschap en tijdens borstvoeding.

Omwille van de vele bijwerkingen mogen ze slechts gedurende een korte periode en niet op regelmatige basis gebruikt worden. Bijvoorbeeld in specifieke omstandigheden, bijvoorbeeld voor een operatie of darmonderzoek. terwijl een vlotte lediging van de darm nodig is.

Bij een zwelmiddel wordt aangegeven daar behoorlijk veel water bij te drinken. Hier gaan mensen ook vaak mee de fout in.

Wel kon ik Engelstalige informatie vinden over mogelijke gevaren van psyllium.

https://www.healingnaturallybybee.com/why-psyllium-is-not-recommended/

https://www.thepaleomom.com/the-verdict-on-psyllium-husks-not-paleo/

https://www.livestrong.com/article/543249-psyllium-husks-cancer/

https://www.livestrong.com/article/532171-psyllium-husks-acne/

https://www.sott.net/article/257296-High-fibre-supplement-psyllium-linked-to-colon-cancer-risk

In onderstaand filmpje wordt zelfs aangegeven dat je het moet innemen met een water ratio van 100:1

Ik wil je met deze informatie absoluut niet bang, maar juist alleen alert maken. Ik heb alle wijsheid ook niet in pacht en je gevoel hierover bepaal je uiteindelijk zelf. Dit ook zeker gezien het probleem dat je hebt en wat voor jou werkt.

Betreffende een goede darmwerking ben ik zelf wel positief over colostrum, gelatine (great lakes) en resistent zetmeel uit vooral de hele wortel/knolsoorten en aardappelen (geen poeders).

Of het goed/verstandig is probiotica het gehele jaar in te nemen, daar zijn de meningen behoorlijk over verdeeld.

Nee hoor, ik laat me niet bang maken. Gewoon logisch nadenken en profiteren van het feit dat er meer bekend is over voeding en gezondheid dan wat het ziekenhuis/huisarts ons laat geloven. Dat station ben ik definitief voorbij.
Ik ben ook voorstander van gewoon zoveel mogelijk uit voedsel halen.
Ik krijg iedere dag info op mijn computer van "goedgezond". gaat heel vaak over de darmen.
Maar ik kan onmogelijk alles toepassen wat ik lees. Altijd enzymen wil ik ook niet doen.
Die cascara 1% in de hoeveelheid van een theelepel zie ik in mijn geval niet als een bezwaar. Ik moet kiezen uit 2 kwaden. Darmen goed leeg staat voorop.
Colostrum (van de geit) heb ik al eens gehad, gelatine niet. Gelatine staat me wel aan.
Moet ik dus eerst weer eens zoeken welke gelatine ik moet kopen (in nederland). Het blijkt dat er met welk middel dan ook veel verder gezocht moet worden dan het eerste het beste produkt.
Gewoon zelf soep maken is misschien nog het beste.
Maar wat ik ook probeer, ik merk iedere dag weer (sinds 2009) dat ik die impuls kwijt ben.
en mensen houden geen rekening met hun verhalen dat er mensen zijn zoals ik die geen impuls meer hebben.

De duitse zenders hebben het vaak over voeding. Nu koken ze met vijgen. Er wordt meteen bij verteld "oppassen met de verdauering". Dat is met pruimen ook het geval.
Ik heb met deze natuurlijke impuls van fruit niet durven werken. Maar is misschien toch wel interessant om te kijken hoe dat uitpakt.

Zelf beenderen soep maken van goede producten is natuurlijke altijd het beste. Maar als dat niet altijd lukt gaat mijn voorkeur van gelatine tot nu toe uit naar deze. Ik heb nog geen betere gevonden.

https://www.bodystore.nl/great-lakes-gelatin-beef-gelatin.html

Ook om bv zelf je pudding mee te maken.

Er is er ook een die niet stolt, maar hier kan je dan dus geen pudding van maken en ooit eens gelezen dat voor een goede darmwerking de voorkeur uit gaat naar de vorige.

https://www.bodystore.nl/great-lakes-gelatin-collagen-hydrolysate.html

Hier nog een oud artikel:http://www.evawitsel.nl/blog/2014/gelatine-het-nieuwste-superfood

die oranje en die groene heb ik inderdaad ook in huis. Voor als ik geen bouillon meer heb.
Zelf maken wel lekkerder.

In het verleden (na 2009) kon ik vers sinasappelsap niet verdragen. Maar later ben ik het weer gaan proberen, met wisselend succes. Soms extra naar de WC maar heel vaak ook niet. Ik heb ook GEEN regelmaat voor dit sap. Want ik weet dat er een reactie ZOU KUNNEN komen.
Eergisteren 250 ml sap gedronken en leek "iets te doen". Gisteren weer 250 ml - niets. Ook gisteren wat yoghurt genomen met bessen en een theelepel Darmmanagement.
Vanmorgen en gisteren gewoon gespoeld zoals gewoonlijk, weinig resultaat. Ik schat het dan zo in: ik ben niet leeg genoeg naar mijn zin.

Maar vanavond na het eten, tjonge wat kreeg ik een kramp, echt pijnlijk. Al die jaren heb ik eigenlijk geen kramp, behalve als ik "ongelukjes" had. Zelfs dat noemde ik geen kramp.
Kortom, ik heb een uur op de WC gezeten met als resultaat: minstens 2 dagen achterstand ingehaald, ook nog goed ingedikt.
Oorzaak: zou het sapje van gisteren kunnen zijn of de yoghurt. of samen.
Zoals altijd weet ik het eigenlijk niet. Ik kan schrijven wat ik wil maar in the end weet ik het niet.
In mijn geval vind ik kramp een goed teken. Laat maar krampen, dan doet het tenminste iets.
Er is echt een verandering gaande, in ieder geval veel meer ingedikt. Lijkt me beter voor mijn algehele gezondheid. Waar dat naar toe gaat, geen idee.
Morgen heb ik een afspraak voor biofotonen therapie.

Vandaag op earth Matters: activeer en versterk uw bloed met de kracht van licht.

zou het sapje van gisteren kunnen zijn of de yoghurt. of samen.

Fruit eet je zonder andere voeding of op een lege maag. Wanneer je fruit eet, werkt het spijsverteringssysteem namelijk sneller dan wanneer je bijvoorbeeld voeding met vetten, proteïnen en zetmeel consumeert. Als je fruit ongecombineerd eet, kan je maag makkelijker alle nutriënten, vezels en enkelvoudige suikers verwerken. Zo profiteer je het beste van het fruit dat je eet.

Dit is toch een favoriete combinatie voor velen: een bakje yoghurt met wat (diepvries-)fruit erin. Volgens de Indiase gezondheidsleer kan de combinatie van fruit met yoghurt het ‘spijsverteringsvuur’ blussen, veranderingen veroorzaken in de darmflora, giffen produceren en verstopte sinussen, verkoudheid, hoesten en allergieën teweeg brengen. De ayurveda adviseert om te eten ‘volgens je dosha’ en suggereert dat we combinaties zoals koude yoghurt met fruit beter vermijden. http://goedgezond.info/2016/07/04/deze-12-voedselcombinaties-hebben-een-verkeerd-effect/

Melkproducten combineren 'zwak' met alle andere voedingsproducten. Als melkproducten worden gebruikt, gebruik ze dan altijd afzonderlijk en rauw. https://www.heelbewust.com/literatuur/voedingsleer/voedingsleer-nh/

Appel (of ander fruit) eet ik smorgens op nuchtere maag, sapje laat in de middag op min of meer lege maag, yoghurt heel laat in de avond. 23.00uur.
Ik zou het fruit er uit kunnen laten inderdaad.

Vandaag een biofotonen behandeling gehad. Bij nader inzien heb ik zoiets al eens laten doen.
Mijn buik is vandaag extra gevoelig, dat valt op want ik voelde mijn buik nooit, terwijl ik toch een grote operatie heb gehad. Wel heb ik minstens 2 jaar de plek van de stoma gevoeld, alsof die er nog zat. Nu is de gevoeligheid verplaatsst naar het midden. Gisteren ook al zoveel kramp gehad tijdens de stoelgang. Van mij mag het. Morgen weer een acupunctuur behandeling. Het enige waar ik me zorgen over maak is dat verschillende behandelingen "alkaar in de weg zit" .
Acupunctuur is 1x in de 2 weken.
Ik heb in al die tijd al acubehandelingen gehad en die hebben ogenschijnlijk voor mijn darmen niets gedaan, maar ik kan me wel voorstellen dat wat eerst misschien niet hielp inmiddels wel kan helpen.
Tenslotte heb ik al heel lang een trage schildklier, ook ben ik wel eens heel hard gevallen met mijn fiets (glad/sneeuw) en die zouden met biofotonen behandeld kunnen worden. We zullen het zien.

Ben jij hebt al eens biofotonen behandelingen gehad. Wat was jouw klacht? Wil je dat hier vertellen?
Met mijn klacht zeggen behandelaren allemaal:"ik weet het niet of het kan helpen".
Dus moet ik het zelf zien zitten ja of nee.
Arts Tan is WEL heel stellig. (acu)

Liesje, ik denk niet dat het verstandig is dat je morgen ook nog eens een acupunctuur behandeling er vlak achteraan doet. Dat had je eigenlijk ook beter even aan de biofotonen therapeut kunnen vragen/voorleggen. Zoals je zelf al aangeeft, het zou elkaar in de weg kunnen gaan zitten en waarschijnlijk wordt het ook een beetje teveel van het goede. Wel jammer om te horen dat ze niet zeker weten of het in jou geval kan gaan helpen. Had je ook al een tweede afspraak staan voor een behandeling of wat is de bedoeling verder? Laat me nog even weten wat je voor morgen heb besloten.

Ik kan op het laatste moment niet afzeggen. Over het algemeen houd ik dingen uit elkaar.
Een beetje dom?
Aan de andere kant, ze zei wel dat acup. heel anders werkt. meridianen is iets anders dan cellen die rechtsom draaien. Het zou elkaar ook kunnen versterken, ten goede.
Volgende afspraken zal ik uit elkaar houden.

Dan maar even afwachten wat voor een effect het op je zal gaan hebben. Misschien wel een goede, wie weet? Mocht je er erg moe van worden, dan er het beste maar gewoon aan toegeven. Rust is dan nodig voor herstel. Ik ben geen therapeut, maar in mijn optiek heeft biofotonen therapie alles te maken met meridianen. Dat rechtsom draaien heeft volgens mij weer te maken met een verstoring in je energie. Met acupunctuur in de vorm van naalden heb ik geen ervaring, maar ik weet niet beter dat dit ook te maken heeft met je meridianen. Mij is ooit eens verteld dat biofotonen een soort van super acupunctuur is, waardoor er resultaten zijn te behalen die met gewone acupunctuur niet mogelijk zouden zijn. In vitamine taal bv het verschil tussen de gebruikelijke alleen wateroplosbare vitamine B1 en Benfotiamine die zowel water als vet oplosbaar is. Beide vitamine B1, maar met Benfotiamine kan je toch meer bereiken (schijnt).
Maar ja, zoals heel vaak kunnen therapeuten in alle geuren en kleuren zeer stellig zijn over hun vorm van behandeling. Het gaat er dus uiteindelijk om hoe jij het persoonlijk gaat ervaren en op den duur verbetering kan gaan waarnemen.

Mijn hele systeem lag destijds volledig plat. Totale uitputting zeg maar. Deze woorden zijn er wel van op toepassing: Eerst worden alle reserves uitgeput, dan treedt een 'noodaggregaat in werking, tot deze 'in zijn eigen staart bijt' en vast loopt. Had toen ooit wel iets over biofotonen gehoord, maar wist er nauwelijks iets van. Om een lang verhaal kort te maken, als een magneet alsof ik er geen keuze in had ben ik met deze behandeling begonnen. Direct na de eerste behandeling reageerde mijn lichaam hier al meteen heel heftig op. Ik kreeg er zodoende een goed gevoel en vertrouwen in. De therapie heeft voor mij veel mogen betekenen. Voorheen had ik bv 8 maanden per jaar zware last van hooikoorts, nu nauwelijks nog. Ik ben ook van plan om deze vorm van therapie jaarlijks voort te gaan zetten als een soort van APK keuring voor het menselijke lichaam.

Mooi Ben, zal ik onthouden. Ook voor mijn dochter bv die het extreem druk heeft.
Vannacht goed geslapen in ieder geval.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan