Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Alleen als er iets bijzonders is dat (of wat?) me opvalt maak ik aantekeningen.
Een paar dagen geleden heel mooi ingedikt. Ik blij. gaat goede kant op. 1 DAG OVERGESLAGEN.
Vanochtend goed leeg maar: na het eerste ingedikte gedeelte daarna zoals "vroeger" veel water eruit en veel dunne ontlasting.
Dat klopt dan weer helemaal niet met het "ingedikte" plaatje. Dus weer nadenken.
Ik heb gisteren uitsluitend ,s-avonds zelf gemaakte soep gegeten en de dag ervoor ook een kopje soep.
Hoe zit het met mensen die een goede vertering hebben, zorgt soep voor dunne ontlasting of dikt het gewoon in? zou kunnen.
Maar: ik heb toevallig ook GEEN enzymen genomen, min of meer vergeten. Shit, nu kan ik het weer niet herleiden.
Kan ook zijn dat hierdoor toevallig een bewijs komt hoe belangrijk die enzymen voor mij zijn.

Serrapeptase heb ik inderdaad ook al eens gehad.
En hoewel enzymen zo belangrijk zijn vraag ik me toch af waarom ik die enzymen steeds nodig heb. Wat is de achterliggende oorzaak? Gal en pancreas, maar waarom krijg ik dat niet in orde?

Dus kan soep ook bij gezonde mensen "extra dun" opwekken? Ik kan me dat van vroeger NIET herinneren, hield me er ook niet zo mee bezig.

Kom ik toch weer op mijn oervraag terug. Waardoor krijgen mensen met een LAR syndroom zoveel problemen. Kan alleen een stuk darm verwijderen zoveel invloed hebben op het hele systeem.
Ook al wil ik die vraag achter me laten, door te signaleren wat er gebeurt blijft het spelen.
Nou ja, straks naar Acup.

Kan het kloppen dat er over enzymen op deze forum nog geen topic is? Het onderwerp over enzymen zal hier vast genoeg voorbij gekomen zijn. Het is ook best wel een belangrijk en interessant onderwerp.
Ik kan me herinneren erover te hebben gelezen, dat de aanmaak van enzymen op latere leeftijd afneemt en dat de aanmaak van enzymen in de avonduren ook minder is. Zonder voldoende enzymen aanmaak gaat dit ook ten koste van de opname van voedingstoffen. Of dit allemaal in zijn geheel ook klopt durf ik niet te zeggen.
En elke keer weer die oervraag. Ik zou het in jou geval ook willen weten.

Op "voeding is gezondheid" staat een artikel over enzymen. Iemand zei tegen mij = zonder enzymen ga je dood.
Voordien had ik nooit over enzymen gehoord maar als je eenmaal weet hoe belangrijk dat is kom je het woord overal tegen.
Voor zover ik weet is er geen apart topic hierover. Mike weet dit meestal wel boven water te krijgen.

In mijn geval was het niet moeilijk om te besluiten enzymen te gaan nemen. Regulier bv bij het LAR syndroom en aanbevelingen over voeding MDL-stichting kwam ik dit nergens tegen.

Dit zo wie zo al een goed stuk van Mike.

Enzymen worden hoofdzakelijk geproduceerd door speeksel, de alvleesklier en de lever. Alleen in een voldoende alkalische omgeving zal speeksel voldoende enzymen bevatten en alleen in een voldoende zure omgeving (maagzuur) zullen de alvleesklier en de lever voldoende enzymen produceren. Daarnaast zitten enzymen in rauwe voeding, de hoogste concentraties in rauwe dierlijke voedingsmiddelen.

Het idee is dat je het de spijsvertering zo makkelijk mogelijk maakt. De raw foodists zullen dan als argument aanvoeren dat je juist ongekookte planten moet eten, want dan blijven de enzymen intact. Klinkt mooi, maar ze gaan voorbij aan het feit dat de plantenvezel cellulose onverteerbaar is voor ons mensen. Een plant koken doodt weliswaar de enzymen, maar je krijgt er betere verteerbaarheid voor terug doordat de cellulosewand doorbroken wordt door verhitting. Dit is de reden waarom traditioneel overal ter wereld planten worden gekookt.

Inderdaad is een uitstekende dierlijke bron van enzymen rauwe melk. Dit ondersteunt de spijsvertering wel want het dier heeft de cellulose omgevormd tot een vet- en eiwitrijk vloeibaar product, waarin bovendien de enzymen zitten die de vertering van het product mogelijk maken, amylase voor de koolhydraten, lipase voor de vetten en protease voor de eiwitten. Het product verteert dus zichzelf! Dat is ook precies de bedoeling want een jong dier of een jong mensje heeft nog niet de spijsvertering om vast voedsel goed te verteren.

De bedoeling is dat je dus niet te veel een beroep doet op je enzymenvoorraad. Naarmate organen slijten zijn ze ook minder goed in staat om nieuwe enzymen aan te maken. Je neemt ze veel werk uit handen door enzymrijk, rauw voedsel te eten of drinken dat geen stevige vezels bevat. De mens hoort helemaal niet al die vezels te eten, de mens hoort vet- en eiwitrijke voeding te eten en dus een goede vet- en eiwitverbranding te hebben.

En nu komen we bij de lever. De lever is een ‘kachel’ en deze moet gestookt worden. Het is een kachel die vet verbrandt en geen suiker. Het is dus extreem schadelijk voor de lever als deze noodgedwongen fructose moet opslaan en daardoor vervet. Dus, ikke, fruit weglaten is een uitstekend idee, zeker gezien jouw overgevoeligheid voor fruit! Diegenen onder ons die niet zo overgevoelig zijn doen er verstandig aan fruit met grote mate in te nemen om overbelasting van de lever te voorkomen. Hoe reinig je de lever? De meest effectieve manieren zijn:

– Een reeks van maandelijkse lever/galblaaszuiveringen.

– Consumptie van grote hoeveelheden VET, verzadigd vet welteverstaan, bij voorkeur van dieren. Dit duwt de galblaas aan en dwingt deze zich te ledigen. Wanneer galzouten zich vermengen met maagzuur ontstaat er een ideale zuur-basebalans voor de aanmaak van…enzymen. Het bevordert dus ook weer de spijsvertering!

Mike

Liesje, door de topics die Tanja gestuurd heeft, zou ik zeker een keer door heen gaan fietsen. Er staan absoluut een aantal interessante dingen tussen.

Ja ja, ik heb hier al veel over gelezen hoor.
Maar dit alles geeft antwoord op mijn eigen probleem.

Vandaag dus bij arts Tan voor acupunctuur.
Hij had mijn operatie-verslag gevraagd en dus had ik dat bij me.
We zitten ook afbeeldingen van de darmen te bekijken en ik probeer uit te leggen wat ik voel.
Ik vind dat mensen die veel over een lichaam weten ook blijven hangen in die kennis.
Het lichaam is beschadigd en de kennis klopt niet meer. Het lichaam zoekt een andere weg en die weg kennen we/ze niet. En ze voelen niet wat ik voel.
Ik weet al heel lang dat de endeldarm zich vult en een seintje geeft naar de hersenen. Niks nieuws onder de zon.
Waar kwam die maaaaandenlange diaree vandaan? weten ze niet.
Waarom geen impuls? weten ze niet.
Andere mensen met een LAR syndroom hebben wel een impuls, dan wordt het een ander verhaal.
Waarom hebben zij wel een impuls? weten ze niet.

Als een endeldarm ongeveer 10 tot 15 cm lang is en meer dan de helft is daarvan weg, dan moet er een klein rest-stukje die impuls geven. Ik denk dat dat het geval zou kunnen zijn bij andere LAR patienten. Soms kan ik dat ook voelen, maar alleen als ik voel dat er ontl. naar de endeldam is gezakt en daar blijft hangen.
Maar meestal zit daar NIETS en zeker niet als ik goed leeg ben door het spoelen.

Vandaag heeft hij dus geprikt om dit gedeelte te activeren. Dus aan de LINKERKANT van de buik.
Maar als niemand weet HOE het lichaam het zelf oplost dan moet je het dus hebben van wat ik voel.
Ik voel het ALTIJD RECHTS BOVENIN. Vanaf 2009. Nooit anders geweest.
Van de week ook weer heel duideijk. Ik voelde rechts-boven gewoon de ontl. bewegen en op gang komen met veel pijnlijke kramp en uiteindelijk zat ik meer dan een uur op de WC.

Het begint dus echt NIET linksonder ECHT NIET.
Dan wordt het bijna een welles-nietes spelletje.( Wat ik natuurlijk niet doe)
En daar zit de denkfout omdat ze het niet zelf voelen.
Maar goed, dus geprikt om de linkerkant te activeren en naalden in mijn hoofd - de hersens moeten ook geactiveerd worden.

Dat ik moet blijven spoelen is geen enkel probleem. Zou mooi zijn als ik nooit meer "ongelukjes" heb en daar gaat het wel naar toe nu. Nog mooier zou zijn als er een soort regelmaat komt.

Ik weet zeker dat er meer dingen niet in orde zijn door deze hele problematiek en daar wil ik ook aan blijven werken. bv anti-TPO-immuunsysteem.
Gelukkig vind ik hier steeds interessante info die ik ten gunste kan gebruiken.
Dank daarvoor.
Liesje

Een MRI van de rug zag het ziekenhuis niet zitten - schade kunnen ze niet vaststellen zeggen ze - maar de internist bood wel een darm-onderzoek aan.
Dat zou dan een CT scan worden. Wat willen ze daar op zien dan? Blijkbaar of er ontstekingen zijn.
Mijn vraag: kunnen ze dat niet ook in het bloed zien? Ik denk het wel. Tanja?
Die CT scan staat me bij nader inzien niet aan. 3x een flesje Telebrix Gastro van te voren drinken= troep waar je diaree van krijgt.
Dan moeten ze toch nog een ballonnetje in je endeldarm/dikke darm opblazen en krijg je nog een ontspanningsmiddel voor de darmen. Alsof dat allemaal zo veel vriendelijker is dan een endoscopie?.
Ik zit nu dus uitgebreid te zoeken.
.

Of er sprake is van een ontsteking zouden ze in het bloed moeten kunnen zien, alleen dan weten ze nog niet waar.

Als je trouwens die troep niet wil gebruiken, dan neem je toch bitterzout? Dat doet hetzelfde.

Ja aan bitterzout heb ik zeker gedacht maar blijkbaar doet die telebrix Gastro nog meer dan alleen maar diaree geven. nl zorgen dat de darm goed zichtbaar is in die scan.
Wat dan weer jammer is is dat ik dan niet even kan vragen aan de arts desnoods via een mail of die telebrix perse nodig is.
Ik snap ook iets niet met dat darmen leeg maken. Enerzijds willen ze de darm leeg hebben en anderzijds beweren ze dat die telebrix zich moet verspreiden om de zichtbaarheid te vergroten. Klinkt nogal tegenstrijdig.

En ook bij nader inzien - stel dat ze er iets van ontstekingen vinden - dan adviseren ze medicatie die ik toch niet wil.
Mijn doel is ook anders, ik wil weten waar en of er ergens een obstructie zit.
Ik heb voor na het onderzoek ook een afspraak om CT te bespreken. Nu overweeg ik om wel die afspraak te laten staan maar die CT niet te doen.
Ik heb nog een week de tijd om te overdenken. Misschien via de huisarts nog bespreken.
En ik zoek naar andere methodes om te onderzoeken.
via een pil die je zou moeten slikken en foto,s maakt.

Ja Ben ik zie dat ik Boswelia in huis heb en ook Cats,Claw. Ik heb ook nog thee van Wilgenbast. Aanvankelijk ben ik ook begonnen met dit soort middelen.
Toch als ik terugkijk vanaf 2009 heeft het best wel lang geduurd voordat ik echt verbetering constateerde. We zitten tenslotte in 2017/2018.
Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe anderen met LAR na zoveel jaar eraan toe zijn.
Voor mij is niets doen nooit een optie geweest en zal wel zo blijven denk ik.
Ik wacht nu nog op de uitslag van ontl.onderzoek. Mochten er ontstekingen zijn dan zal dat ook daar te vinden zijn denk ik.
Maar wel grappig dat je meegaat met mijn idee van obstructie en/of zenuwschade al is dat nooit officieel aangetoond.
Ik heb die camera-pillen al eens geslikt maar was het niet eens met de uitslag. Misschien deze uitslagen nog eens laten bekijken door iemand anders.
En verder moet ik me er maar bij neerleggen.

Dat ik mee ga in jou gedachte is ook tevens de reden waarom ik met de biofotonen therapie aankwam. Vaccinaties en littekens kunnen blijvende blokkades veroorzaken en met biofotonen zouden deze in veel gevallen grotendeels op te lossen moeten zijn. Maar zoals ook met biofotonen therapie is de ene therapeut de andere niet.
Vanwege mijn eigen klachten ben ik ook langdurig op zoek gegaan naar oplossingen. Doe je dit zonder goede en juiste begeleiding, dan gaat dit ook vaak niet lukken of kan het zelfs averechts voor je gaan werken. Allerlei dingen uitproberen (ook met supplementen) gebeuren dan vaak ook niet consequent. Het gevaar zit in de kwaliteit hiervan, de juiste dosering en duur van gebruik.
Op mijn zoektocht las ik ook veel informatie over hoe cellen met elkaar zouden communiceren. Stress en ontstekingen zijn in mijn visie nauw betrokken met elkaar en kunnen schade berokkenen aan de zenuwuiteinden van de cellen. Zenuwschade zou in mijn optiek dus ook best een mogelijkheid kunnen zijn.
Dat je al lang met iets bezig bent (ook op eigen houtje) is dus beslist geen garantie op succes voor verbetering.
Hoe het met anderen vergaat is denk ik niet zo belangrijk of van toepassing. De meesten zullen het reguliere circuit in deze volgen en weer van anderen kun je ook misleidende informatie krijgen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan