Ik neem Hashimoto ook met een korreltje zout ja. Maar de TPO is 3x geprikt en is te hoog. Hoe hoog moet het zijn om echt van Hash te spreken? en is het onder controle te houden met suppl. en voeding.
Wat je ook overal leest over de schildklier is dat mensen met goede bloedwaardes zich slecht kunnen voelen en mensen met slechte bloedwaardes kunnen zich goed voelen. En de manier waarop mensen zich voelen wordt meegewogen omtrent de hoeveelheid suppl.
Maar een nieuwe prik staat op de agenda. Ik hoop dat de TPO waardes lager zijn. we zullen het zien
Ik denk wel dat mijn duizeligheid van de schildklier komt. ik probeer het te voelen door ja of nee suppl. in te nemen, moeilijk hoor.
De klachten van Lieverg. zijn heel anders dan de mijne, dus om zomaar 1 op 1 te vergelijken lijkt me niet redelijk.
Weet je Binc, ik ben nu bezig met darmen en schildklier vanaf dec. 2008, is 10 jaar. Ik had nooit gedacht zolang na een operatie nog bezig te moeten zijn met gezondheid. Ik heb veel verbetering bereikt. maar ik ben het ook een beetje zat, dat voelt dus heel dubbel. bv. supplementen, als er een potje leeg is vraag ik me af of ik weer hetzelfde zal nemen of iets anders of zal stoppen.
Ik kom genoeg suppl. tegen die me aanstaan maar wil ook niet teveel. En er zijn zoveel merken.
Wat ik koop en denk nodig te hebben is voor de darmen en vertering, schildklier en immuunsysteem. Onlangs kocht ik Glutathione complex HME Health. Dit omdat ik glut. en AlfaLupon en vit. E kreeg voorgeschreven van Corpus Health maar zijn producten (onder eigen naam) zijn zo duur, niet leuk meer dus daar gestopt. Vloeibare enzymen kan ik helaas niet meer kopen, Enzypharm levert niet meer. Nu vraag ik me af of ik nog enzymen nodig heb maar wil geen pilletje, dus voorlopig maar even niet.
Vu waardes die geprikt zijn:
Hb
Ht
Ery,s
MCV
MCH
MCHC
RDW (14,5) was iets te hoog (H)
INR
aPTT
Natrium, kalium, chloor, Calcium Totaal, Kreatinine
eGFR
Bilirubine
Y-GT 39 (H)
ASAT
ALAT
B12 (H) 834
TSH= 7,9 (H)
Vrij T4= 11,7 (L)
Alles oke, behalve (H) en (L)
Het lijstje van de VU kreeg ik omdat ik mijn huisarts ernaar gevraagd had. Vanzelf kwam hij weer niet op dat idee. Ik wil o.a. de leverwaardes weten maar die staan nu dus op dit lijstje.