Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
@lievergezond,

Je had het deze keer niet over dat ik hashimoto heb? Ik dacht in eerste instantie te lezen dat je het namelijk wel naar mij gericht bedoelde.

Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. Excuses daarvoor!

Boek heb ik besteld. krijg ik morgen.
Ik lees hier wel meer dat mensen van alles en nog wat hebben gedaan en via huisartsen en ziekenhuizen maar niet veel wijzer en zeker niet beter geworden zijn en/of anders medicatie krijgen met gratis de bijwerkingen erbij. Die tijd is voor mij definitief voorbij.
Als ik artsen bezoek dan zijn het orthomoleculaire artsen, die hebben veel meer kennis van voeding enz.
De meeste info vind ik zelf hier samen met anderen, logisch nadenken en zoeken en kijken wat me aanstaat.
Dat zuur/basen verhaal zit me ook niet helemaal lekker. Het verhaal van Mike daarover staat me het meeste aan.
Maar komt tijd komt raad.

Liesje,

Heb je het dan over schildklier problematiek voor wat betreft dan anderen de huisarts daarvoor bezoeken zonder resultaat?

Lievergezond is er van overtuigd dat het vasten haar goed heeft gedaan. Dat geloof ik meteen. Maar of het voor mij ook iets is weet ik niet.
Ik denk niet dat Lievergezond bedoelt dat ik het ook moet doen. We moeten hier niet vergeten dat we doorgeven wat ons heeft geholpen ja of nee en het is aan de ander om zelf te beslissen of ze dat ook gaan doen ja of nee.
In principe wil ik de ervaringen van anderen wel weten.
Het woord eigenwijs vind ik een goed woord. We doen het op onze eigen wijze.

Mijn huisarts zei over ontlasting-onderzoeken ooit - dat doen we niet. Heb ik dus zelf gedaan.
Zo,n formulier heeft hij nog nooit gezien en laat duidelijk merken dat hij er niet achter staat.
Hoe dom kun je zijn denk ik dan.
Bij LAR problemen adviseren ze vezels en als mensen te vaak naar de WC moeten immodium, dat zet de darmen stil. Hoezo darmen stil zetten, ze doen het al niet.
Ik heb mijn problemen zelf opgelost. Ik wilde de ontl. eruit hebben, meteen vanaf het begin "wist" ik dat al. Dus stoelgangthee gebruikt en was een heeeel goede oplossing. Iedereen meteen: stoelgangthee mag je niet lang gebruiken. Oh Nee? Hoe krijg ik mijn ontl. er dan uit?
Kleipool wist waar ik die plank kon kopen in Amerika. Mijn beste aankoop ooit.
Hr.Mostert adviseerde enzymen en dat was een schot in de roos.
Laat mij het maar lekker verder zelf uitzoeken.
Die urine stokjes had ik gekocht omdat jij erover gesproken had vanwege de katten. Leek me wel handig om te hebben.

Ik denk niet dat het verstandig is om op die manier te gaan vasten. Zeker niet als je schildklier al niet goed werkt. Ik snap dat je liever met een orthomoleculair arts overlegt. Ondanks dat denk ik niet dat het onverstandig is om je schildklierwaarden nog een keer in kaart te krijgen met t3 erbij en dan bespreken met de orthomoleculair arts. In het kookboek van Tanja staat uitgebreid verteld over hoe je het beste kan vasten. In elk geval zou je van vasten geen last moeten hebben. Net als dat ik dat destijds ook niet had met vasten op de bouillons en melk. Ik kon alles doen zonder rust te moeten nemen en zonder honger gevoel.

Ik heb het boek in huis over Hashimoto en de schildklier, eenns kijken of ik daar iets kan vinden dat me aanstaat.

Volgens de huisarts heb ik dus inderdaad een blaasontsteking maar welke bacterie weet hij niet dat kan hij niet met die test zien. Dus voortaan zoek ik het zelf wel na middels die "stokjes".
Hij had al een recept naar apotheek gestuurd. Antibiotica.
dit is weer dom naar mijn idee, zou hij niet weten dat de darmflora naar z,n grootje gaat?
Ik zei dat lijkt me niet verstandig met die buik van mij. Ik ben al jaren bezig dat in orde te krijgen.
dus nu een kijken wat ik kan Googelen voor dit probleem.

Hoi Liesje, toch een blaasontsteking dus! Ik ben benieuwd hoe je dat gaat doen met die blaasontsteking. Ik snap je overwegingenom geen antibiotica te gebruiken. Die had ik dus ook. Sterkte in elk geval!

Aanvulling op mijn vorige bericht: rond blijven lopen met een blaasontsteking is ook een ding trouwens. Mij hielp bar weinig van allerlei middeltjes zoals d-mannose, cranberrypreparaten, vitamine c-pillen of kruiden. Maar veel mensen lukt het daarmee wel volgens wat ik ervan las. Mij helpt alleen baksoda in een vroeg stadium en dus drie dagen water- of droogvasten als de blaasontsteking zich in een verdergevorderd stadium bevindt.

Ik ben benieuwd wat je van het boek vindt!

Ik had al zo een vermoeden Liesje toen jij je verhaal plaatste dat je gemeten had met die combur strips.
Ik wil echt niet heel vervelend zijn en je aan de pillen hebben.
Ik weet niet of de blaasontsteking van lievergezond door bacteriën kwam en of dat idd ook gekweekt is. Kweek is namelijk wel aan te raden. Je kunt namelijk ook blaasontsteking hebben zonder bacteriën. Dan heb je te maken met een ontsteking van het slijmvlies van de blaas. Ik ben ook geen fan van ab. Maar in Liesje dr situatie zou ik dus wel de antibiotica nemen en daarnaast veel gefermenteerde dranken em voedsel.
Uiteraard kun je denken aan waterstofperoxide. Hou er goed rekening mee dat de bacteriën door kunnen slaan naar je nieren en dan ben je echt een heel eind verder van huis als je een nierbekken ontsteking erbij krijgt. Vind het niet verstandig eigenwijs te zijn in dit geval. Na of tijdens de ab kun je ook een goeie probiotica nemen.
En Liesje, het zelf in de gaten houden met die strips is uiteraard oké. Maar je kan op die strips niet zien of de bacterie weg is. En dus zul je tussentijds toch moeten laten controleren bij de huisarts.

De beste oplossing is zorgen voor meer maagzuur. Dat zal vrees ik niet lukken in korte tijd.

Liesje,

Hier een stuk over blaasontsteking. Mocht je echt geen ab willen nemen kun je overwegen om je maagomgeving aan te pakken. Wellicht ben je gebaat bij vitamine c als acerola bv. Maar laat dan wel inde tussentijd je urine controleren op bacteriën bij de huisarts.

Zelf ga ik vandaag starten met de peterselie kuur.

http://www.voedingisgezondheid.nl/Nieren.html

http://www.voedingisgezondheid.nl/Nieren.html

Vorig jaar heb ik het supplement van mijn katten gebruikt om te ontgiften. Urogeni. Ik lees ook hier dat nieren ontgiften heel effectief is voor mensen met bloedarmoede. Misschien omdat mijn nieren het niet goed doen dat lever reinigen daardoor ook steeds niet lukt.

https://www.google.nl/amp/s/gezonderleven.com/hoe-gebruik-peterselie-en-citroen-om-nieren-ontgiften/amp/

Ik slik al langdurig probiotica.
Antibiotica kan altijd nog. Er is al jaren een disbalans in de ontlasting en te veel candida.
Ik voel er wel voor om de plas nader te laten onderzoeken. via Kleipool volgende week.
Ik heb ook een hele lijst gevonden van wat ik zelf zou kunnen doen.
Wat bij lievergezond niet helpt kan bij mij wel helpen.
Ook aan maagzuur werk ik al heel lang, enzymen, enzymen en enzymen.
Volgens mij kan het daar niet aan liggen.
Misschien nog steeds een lekkende darm waardoor gifsoffen in bloed komen.
Voor mijzelf zijn die sticks voorlopig wel afdoende, zolang die paars gekleurd blijven ben ik niet tevreden.

Voor extra maagzuur zijn enzymen alleen niet genoeg. Dan heb je toch betaine hcl nodig.
Als leucocyten op de strip paars blijven is de blaasontsteking niet weg. Maar om te checken of de bacterie weg is moet je het wel weg brengen.

Je zou het kunnen proberen. Dan paarden dosering. Ook kun je denken aan guldenroede. Zit er wel al in. Verder brandnetel thee, verse gember thee, appelazijn.

De zuivel en dierlijke producten vermijden wat in dat artikel staat ga ik dus niet doen he. Sterker nog, ik ga voorlopig weer alleen teren op melk en bouillon met af en toe een eitje.

Hoi Binc, de steeds maar terugkerende blaasontstekingen van Lievergezond kwamen van bacterien: twee jaar lang kon ik niet zonder probiotica: als ik stopte begon er weer een blaasontsteking.
1 keer is mijn urine in het lab op kweek gezet omdat de eerste kuur antibiotica niet hielp. Toen bleek er een klebsiellabacterie in te zitten en die had een zwaarde antibioticakuur nodig dan die ik al gekregen had. Toen die zwaardere antibioticakuur er ook over nog heen ging, toen konden ze me helemaal bij elkaar vegen. Was fijner geweest als ze mijn urine gelijk al op kweek hadden gezet, maar ik krijg huisartsen daar niet toe gezet als ik dat vraag. Meestal doen ze alleen die snelle kweek die alleen zegt of er een ontsteking is te ja of te nee. Die andere van op kweek die duurde bij mij 14 dagen voor de uitslag er was. Dat deed de huisarts bij mij alleen omdat de eerste kuur niet hielp terwijl ik toch klachten overhield. In die tijd heb ik ook een uroloog gezien en die wilde me continue aan een lage dosis antibiotica zetten: ik had toen ook zo’n geirriteerde blaaswand. Ik wist wel dat ik die langdurige antibioticakuur niet wilde volgen. Ik heb het toen opgelost met een behandelaar die me met resonantietherapie behandelde voor blaasontstekingen en ik slikte continue probiotica (door een behandelaar aangeraden). Pas na twee jaar elke dag probiotica slikken kreeg ik niet meer een blaasontsteking vlak na dat ik daarmee stopte. In die tijd was ik nog niet erg hard bezig met voeding vermijden waar ik allergisch voor was, terwijl dat bij mij de oorzaak was van de problemen zoals ik er nu tegen aan kijk. Die schildklier gaat op zijn gat liggen bij mij als ik dingen eet waar ik niet tegen kan. En een langzame schildklierwerking en blaasontstekingen: dat schijnt ook samen te kunnen hangen: misschien ontbeert Liesje voldoende lichaamstemperatuur om die bacterien op tijd de nek om te draaien.
Eigenwijs zijn is altijd belangrijk: alleen wat wijsheid is in bepaalde situaties, daar valt uiteraard in elk situatie over te twisten en artsen wisten mij hierbij gewoon niet echt structureel te helpen. Dat heb ik zelf met behulp van behandelaars moeten oplossen.

Maar heb jij dan niet gewerkt aan maagzuur versterken en WAP voeding? Gefermenteerde dranken? Appelazijn? Dat zou al heel veel verlichting moeten geven.

Voor wat betreft blaasontstekingen en nierproblemen weet ik inmiddels behoorlijk veel. Dit komt omdat mijn katten deze aandoeningen beiden hebben. 1 heeft nierstuwing en de andere heeft nierstenen. Dit resulteert vaak in bloed en eiwitten in de urine. Inmiddels weet ik ook dat 1 kruid of 1 natuurlijk middel niet voldoende is om een blaasontsteking te behandelen. Als ik kijk naar de puur urogeni die dan weliswaar voor dieren is geeft dat direct verlichtend resultaat bij mijn katten. Geef ik niks voor die problemen die hun hebben dan hoopt ureum zich op in bloed. Op het moment dat ze zichzelf weer veelvuldig gaan krabben en/of spugen weet ik dat het de afvalstoffen zijn waar ze last van hebben en die ze niet kwijt kunnen.

Bij mijzelf werkte die urogeni vorig jaar ook. Maar dan in combi op vasten van rauwe melk en bouillon. En nu ook weer. Vanmorgen mee gestart. Peterselie was op in de winkel hier. Daarnaast heb ik nog kruiden uit Amerika specifiek voor blaas en nieren. Dat mijn klachten nu toch terug komen die ik eerder had is na mijn ontgifting op waterstofperoxide. En daarvan vermoed ik dat de afvalstoffen in mijn bloed zijn blijven hangen en ik deze niet kwijt kan omdat nieren en lever niet optimaal functioneren. Daarom gooi ik er nu een reinigingskuur tegenaan en ga ik nog meer organen naar binnen werken om ijzer op te krikken.

Ik kan mezelf ook gewoon echt niet voorstellen dat je dus met vasten zoals jij dat doet van klachten af kan komen. Als ik zelf in het verleden blaasontstekingen had werd er altijd een kweek gedaan. Door mijn huidige huisarts maar ook de vorige. Het lijkt eerder dat je misschien moet richten op de zuur base van je lichaam.

Eigenwijs zijn is niks mee uiteraard. Maar door slaan daarin is ook niet handig. De gevolgen van een niet goed behandelde blaasontsteking kunnen in elk geval serieuze gevolgen hebben. Alleen een beetje cranberry alleen zoals demanose zal bv echt niet helpen om maar iets te noemen.

Ik heb Heermoesthee gemaakt en is een lekkere zachte thee. Gemakkelijk om te drinken.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan