Hoi Binc, de steeds maar terugkerende blaasontstekingen van Lievergezond kwamen van bacterien: twee jaar lang kon ik niet zonder probiotica: als ik stopte begon er weer een blaasontsteking.
1 keer is mijn urine in het lab op kweek gezet omdat de eerste kuur antibiotica niet hielp. Toen bleek er een klebsiellabacterie in te zitten en die had een zwaarde antibioticakuur nodig dan die ik al gekregen had. Toen die zwaardere antibioticakuur er ook over nog heen ging, toen konden ze me helemaal bij elkaar vegen. Was fijner geweest als ze mijn urine gelijk al op kweek hadden gezet, maar ik krijg huisartsen daar niet toe gezet als ik dat vraag. Meestal doen ze alleen die snelle kweek die alleen zegt of er een ontsteking is te ja of te nee. Die andere van op kweek die duurde bij mij 14 dagen voor de uitslag er was. Dat deed de huisarts bij mij alleen omdat de eerste kuur niet hielp terwijl ik toch klachten overhield. In die tijd heb ik ook een uroloog gezien en die wilde me continue aan een lage dosis antibiotica zetten: ik had toen ook zo’n geirriteerde blaaswand. Ik wist wel dat ik die langdurige antibioticakuur niet wilde volgen. Ik heb het toen opgelost met een behandelaar die me met resonantietherapie behandelde voor blaasontstekingen en ik slikte continue probiotica (door een behandelaar aangeraden). Pas na twee jaar elke dag probiotica slikken kreeg ik niet meer een blaasontsteking vlak na dat ik daarmee stopte. In die tijd was ik nog niet erg hard bezig met voeding vermijden waar ik allergisch voor was, terwijl dat bij mij de oorzaak was van de problemen zoals ik er nu tegen aan kijk. Die schildklier gaat op zijn gat liggen bij mij als ik dingen eet waar ik niet tegen kan. En een langzame schildklierwerking en blaasontstekingen: dat schijnt ook samen te kunnen hangen: misschien ontbeert Liesje voldoende lichaamstemperatuur om die bacterien op tijd de nek om te draaien.
Eigenwijs zijn is altijd belangrijk: alleen wat wijsheid is in bepaalde situaties, daar valt uiteraard in elk situatie over te twisten en artsen wisten mij hierbij gewoon niet echt structureel te helpen. Dat heb ik zelf met behulp van behandelaars moeten oplossen.