hoi Liesje,
Hierover:
In principe vind ik dat ik goed bezig ben, goede vetten, het goede zout, levertaan, alles zelf koken, vaak biologisch. Geen nachtschades. De supplementen die ik slik heb ik allemaal genomen nadat ik had gelezen dat het goed is voor de schildklier. Selenium, aswaghanda had ik ook, is nu op.
Hoe weet je zo zeker dat je goed bezig bent met wat je eet en inneemt als je nog steeds klachten hebt?
Het lijkt alsof ik niet goed genoeg naar je luister, maar dat doe ik echt wel. Het vertaalt zich nog niet voldoende naar de praktijk maar het houdt me wel bezig.
Ok snap!
Echter geen mens is hetzelfde en mijn darmen krijg ik nooit meer goed.
Hoewel geen gluten eten ook voor de darmen wel goed is.
maar steeds spoelen en nu langer wachten met ontlasten daar zijn de meningen ook over verdeeld. of dat nou gezond is ja of nee. Als je gezond bent ga je iedere dag naar het toilet.
Nee geen mens is inderdaad hetzelfde. Jij zegt: mijn darmen krijg ik nooit meer goed. Bedoel je de zenuwschade toegebracht door de witte jassen ivm je darmen?
Jij hebt misschien ook darmklachten maar wel anders.
Ja ik heb darmklachten, vast wel, al merk ik daar nu meestal niets van, vroeger wel: veel buikpijn. Maar mijn pijnprobleem zit in mijn maag: die ledigt zich maar heel langzaam: dus als ik gegeten heb: zit al mijn voedsel maar in die maag te hangen: het stroomt niet door. Heel irritant! Ik krijg dan ook hoofdpijn de volgende dag. En ik slaap niet omdat dat voedsel maar in mijn maag zit te hangen. Veel voedsel verteer ik niet. Vette eiwitrijke vezelrijke voeding: vergeet het maar. Roodvlees sta ik snachts uit te kotsen als ik dat savonds eet.
En geen impuls hebben betekent voor mij dat er een soort zenuwschade is waarvan ik niet weet wat dat voor invloed heeft op mijn gezondheid.
Ik snap het: misschien denk je : mijn huidige ontstekingsklachten komen hiervan en bijv. niet van de gluten die je nog eet.
,s-morgens wil ik geen tijd besteden aan eten maken.
Fruit eet ik smorgens. Men is hier geen voorstander van fruit maar in fruit zitten weer andere goede dingen dan in groente. bv in papaya zitten enzymen. ook in annanas en kiwi. Extra enzymen(supplementen) heeft mijn darmen extreem goed geholpen, die wil ik nu juit voeding halen. Hoewel ik zojuist kennelijk van kiwi op de WC zat.
Ik snap je helemaal wat dit aangaat. Fruit op de nuchtere maag eten is een goed plan: bijv. na gekookte voeding fruit eten is een minder goed idee. Ik heb in de ochtend ook geen zin in gedoe in de keuken, maar ik ontkom er niet aan. Kiwi bekomt mij nooit goed: ik zal er allergisch voor zijn. Ik vind het ook niet lekker, dus ik mis er niets aan. Meloen gaat ook niet bij mij, maar dat vind ik wel lekker.
Verder moet ik voorzichtig zijn met mijn gebit, harde dingen (noten bv of rauwe wortels) eet ik niet.
Ik zoek dus na het fruit iets dat ik snel kan maken. havermoutpap zou goed zijn maar mag dan niet met melk denk ik.Rijstemelk lust ik ook wel.
Noten en rauwe vezels van groente bekomt mij ook niet goed. Havermout bevat gluten.
ik neem 1 koffie in de ochtend, de 2e valt niet goed. Zou ik weg kunnen laten maar liever niet.
Koffie kun je beter niet nemen, maar dat weet je vast wel.
In de middag heb ik dan wel meer zin om extra tijd aan eten te besteden.
Ik besef wel dat het voor Hashimoto beter zou moeten.
Wat eet jij dan in de ochtend? En als ik het goed begrijp heb je in al die jaren wel verbetering bereikt maar heb je nog steeds Hash.m.
Liesje ik eet wat ik verteer en dat is fruit. Tenminste: soms eet ik gekookte groente.
Als ik nooit gluten kan eten dat kan me niet schelen. Ik moet gewoon iets zoeken wat me in plaats daarvan bevalt.
Snap.
Ik zal in ieder geval de TPO snel laten kontroleren plus de lekkende darm.
Hoe vaak testen is genoeg tot het doordringt? En stel je hebt op enig moment minder antistoffen dan men heeft gedefinieerd als pathologisch: dan betekent dat niet dat je geen hashimoto hebt.
Vit D zit volgens mij in levertraan. Apart slikken voel ik niet veel voor omdat Ben heeft uitgevonden dat de D suppl. niet deugen.
Hoe dan ook, ik wil veel doen voor mijn gezondheid maar moet schipperen met mijn tijd. Ik lees veel, zoek veel, moet ook bewegen en zelf huishouden doen en koken. Ik merk dat ik ouder wordt en beweeg minder snel. Ik had me mijn oude dag anders voorgesteld.
Kan ik helemaal inkomen. Het gevoel is herkenbaar.