Prikkelbare/lekkende darm

Als het met de ab te maken heeft zou ik zeker die probiotica erbij gebruiken.

Kijk wel uit dat je dan tussendoor alsnog niet trek krijgt als je alleen de bouillon gaat nemen. Ik hield dat niet vol. Ik ben ook een grote eter. Het resultaat was dat ik door de trek verkeerde dingen ging eten. Zorg evt dat je wat leverworst bij de hand hebt wat je tussendoor kan eten. Is ook zacht. Ook kun je nog kokosmelk door de bouillon doen.
 
Wat wel en niet mag in de beginfase is mij niet geheel duidelijk. Ik zou heel graag een plakje leverworst erbij willen eten.. maar geen idee of dat mag.
 
Kwestie van proberen. Ik denk zelf dat hè het niet zi streng hoeft te doen.
Als je teveel gaat focussen op wat wel en niet mag krijg je daar ook weer stress van. Stress is ook alles behalve bevorderend voor je spijsvertering.
 
Dat is waar. Maar ik zou het ook weer zonde vinden als ik dit aan ga pakken en het niet goed doe. Dan bereik ik mijn doel namelijk niet. Liever direct goed.
 
In je eerste bericht lees ik dat je bekend bent met wapf. Hoe lang eet je eigenlijk al wapf proof?
Hoe zien je maaltijden eruit?

 
Ik waardeer al je vragen Binc, maar ik denk dat ik nu echt terug moet naar de basis en vanuit daar weer moet gaan uitbouwen. Heb al van alles geprobeerd weg te laten en later weer toe te voegen. Eet voornamelijk stoofpotten en bouillons. Ook veel vlees maar ook dat wel eens tijdje minder gegeten. Het begint een te groot doolhof te worden en ik dat dat GAPS dieet de enige juiste manier is.
 
Zolang het geen mager vlees is, is het goed. Iplv kipfilet neem je bv kippendij.
Iplv runder poulet neem je de vetste riblappen enz.
Glutenvrije koolhydraten als rijst, gierst etc.

Succes, ik ben benieuwd hoe het zal gaan.
 
Ik heb eens ergens gelezen dat door antibiotica gebruik je darmen minstens een jaar van slag zijn. Zou het een halfjaar zijn is het nog lang.
Veranderingen ten gunste kunnen best wel lang duren. Maar in the end zal het je lukken.
 
Vanwege het ab gebruik lijkt het mij verstandig een goeie probiotica naast goeie voeding te gebruiken. Die prescript is echt heel goed. Dat is wel mijn eigen ervaring natuurlijk met lekkende darm.
En wellicht zijn enzymen met maagzuur nog een idee om erbij te gebruiken. Je gaat natuurlijk hoog zitten met je eiwit inname. Daar is wel voldoende maagzuur en enzymen voor nodig om te kunnen verteren.
 
Ja die heb ik idd ook gebruikt. Maar deed echt niks bij mij. Totdat mark mij attendeerde op de prescript. Die deed wonderen!
 
Vanaf het moment dat hè antibiotica slikt.
Of in elk geval, wanneer de ab kuur klaar is....ab sloopt je darmen. Probiotica draagt weer bij aan een juiste darmflora.
 
Dat weet ik. Maar dit is nu al enige tijd geleden en daar kan ik helaas niets meer aan doen. Maar zoals ik zei had ik ervoor ook al behoorlijk las. Toen was het ook geen koek en ei. Dus kan ik direct beginnen met probiotica van Bio Kult? Of pas na aan paar fases van het GAPS dieet?
 
Je kunt idd meteen starten. Ik ben alleen een beetje bang dat de biokult weg gegooid geld is. Bij mij en een aantal anderen deed het niks. De prescript assist wel.
Maar dat is verder aan jou.

Ik weet niet of je er iets over wil zeggen, maar om welke reden heb je een zware ab kuur gehad? En eet je wel koolhydraten?
 
Voor specifieke vragen over GAPS verwijs ik naar Gerrit, de webmaster van gapsdieet.nl. Vroeger was hij ook actief hier op het forum, maar ik heb al jaren geen reactie meer van hem gezien. Mogelijk leest hij af en toe nog mee, maar ik zou als ik jou was proactief zijn en daar niet op gokken:

http://www.gapsdieet.nl/contact/

Mike
 
Is het trouwens niet verstandig om een goede ontlastingsonderzoek te laten doen en op basis hiervan een goede pro biotica te kiezen? Dan kan je volgens mij precies zien wat de waardes zijn van de residente bacteriën enzovoort. Ook weet je dan direct de staat van de darmen.
 
Je kan ook kefir als probiotica nemen. En kombucha. Dat zijn gefermenteerde probiotische dranken. Geen onderzoek voor nodig. Kost je klauwen met geld.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.516
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan