Quote:
wij vrouwen zijn sterk geneigd volgens mij om de touwtjes in handen te nemen, omdat we denken dat we het beter kunnen.
Ik denk dat een deel ook instinctief is, kinderen lijken ook meer naar moeders (gevoelsmatig) te trekken.
de eerste zin staat los van de tweede
Hier in huis delen wij veel taken m.b.t. alles eigenlijk.
Ik ben wel het type wat snel de touwtjes in handen neemt, dan meer in het vooruitkiken, het plannen enz.praktische dingen die maken dat het de dingen makkelijker maakt.
Dit doe ik vaak te snel.
Dat vrouwen snel geneigd zijn de touwtjes in handen te nemen is niet van nature,ik denk absoluut niet, het is aangeleerd gedrag en een foute denkwijze.
Ik denk dat je elkaar nodig bent in een relatie,maar ook als opvoeder.
Hij voegt juist wat toe en remt dat gene af wat moet, ik luister niet altijd!
dat kinderen meer naar de vrouw toe trekken is volgens mij instinctief, jonge kinderen hebben meer zorg nodig.
Maar pubers hebben meer grenzen en veiligheid nodig, iemand die overziet, plant en meedenkt daar waar deze het aangeeft of ziet dat het niet goed gaat.
Daarin speelt hij momenteel een grote rol.
Hij is duidelijk, kort en staat met 2 benen op de grond.
Ik laat over mijn heen lopen omdat ik weer eens zo nodig dat schuldgevoel heb of twijfel (emotionelewolk)
daar moet ik aan werken, met beide benen op de grond blijven staan, staan voor wat ik zeg, kortom actie ;-)
ik vind het erg mooi te lezen mike, dat jij precies beschrijft wat er speelt!
volgens mij kan ik op papier heel duidelijk omschrijven wat er speelt