Maximaheeft twee broers: Martín en Juan. Haar jongere zus Inés overleed in 2018. Daarnaast heeft Máxima drie halfzusters uit een eerder huwelijk van haar vader: Dolores, María en Ángeles.
Halfzusje van Maxima, Dolores Zorreguieta
www . sheisanartist . com
http://www.sheisanartist.com
www.sheisanartist.com/children/data/images1/earlywork01.jpg
www.sheisanartist.com/sacwoman/data/images1/earlywork02.jpg
La princesa Máxima Zorreguieta Alexander Exhibition Dolores
Respuesta Dolores Zorreguieta: "Gracias, Frank, que había visto encaja en el. Muy agradable. Buena suerte y gracias de nuevo por el video, Dolores'
Willem Alexander en Maxima op de tentoonstelling:
Reactie van Dolores Zorreguieta :
'Thank you, Frank, I had watched it in the past. Very nice.
Good luck and thanks again for the video,
Dolores'.
La princesa Máxima Zorreguieta Alexander & Exhibition Dolores Zorreguieta 'Romance'
Ik hou van mijn monsters'
De Argentijnse kunstenaar Dolores Zorreguieta, halfzus van prinses Máxima, exposeert vanaf morgen in het Amstelveense Cobra Museum: ,,Liefde loopt vaak op horror uit.''
In het Amstelveense Cobra Museum is de expostie Love/ Romance van de Argentijnse beeldend kunstenaar Dolores Zorreguieta (Buenos Aires, 1965) te zien; inderdaad, halfzus van prinses Máxima en dochter van Jorge Zorreguieta, in de jaren zeventig minister van landbouw onder dictator Videla. Dolores Zorreguiete is de dochter uit diens eerste huwelijk: ,,Mijn vader ging weg toen ik nog een peuter was, ik heb geen herinneringen aan die tijd. Hij heeft dus nooit een bepalende rol op mijn opvoeding gespeeld. Ik ben gevormd door mijn moeder, een docent filosofie die mij onderdompelde in cultuur.''
GaatWounds' inderdaad over de Vuile Oorlog van het regime Videla?
,,Ik wil natuurlijk dat het werk een veel bredere, minder eenduidige betekenis heeft, maar toen ik het maakte had ik inderdaad de Vuile Oorlog in mijn achterhoofd. Wounds bestaat uit ernstige verwondingen waarop pleisters zijn geplakt, in een onzinnige poging om ze te bedekken, zodat je ze niet onder ogen hoeft te zien. Maar het bloed komt in overweldigende hoeveelheden uit die wonden gelopen, de pleisters worden ermee doordrenkt. Dat leek me wel een aardige metafoor voor hoe Argentinië met de moorden uit de jaren zeventig omgaat.''
Zorrgeuieta's expositie heet Love/ Romance maar hij hangt vol objecten die eruitzien alsof ze uit bloederige hompen vlees zijn geschapen; rekwisieten van een griezelfilm vervaardigd door een vrouw met een fantasie die even sterk als haar maag is en even zwart als haar gevoel voor humor. Naast de Wounds is er nog een vangnet van uitgerekte darmen en een beddensprei van aaneengenaaide plakjes vlees te zien. En Honeymoon: een meterslange homp die doet denken aan het monster uit de film Alien.
Waarom heet dit werk `Honeymoon'? Het oogt meer als de restanten van een uit de hand gelopen bevalling.
,,Het zijn twee huidloze ruimtewezens die de liefde bedrijven. Ik associeer het met de gewelddadigheid waarmee bijvoorbeeld insecten paren. Maar uw associatie vind ik ook wel mooi; bevallingen zijn zeer gewelddadige gebeurtenissen, de dood ligt altijd op de loer.