Bill Smith vraagt zich af of Jerome Corsi de pro-Israel stem is binnen de Q-beweging:
Persoonlijk zoek ik hier niet zoveel achter als Smith. Corsi hoefde zich niet openlijk te storten op het Q-fenomeen, maar deed dit wel. Ik heb het o.a. aan Infowars-filmpjes met Corsi te danken dat ik rond kerst vorig jaar hier ook in gedoken ben. Dat Corsi pro-Israel is, is voor mij geen probleem, hij heeft recht op zijn mening. De reden waarom Corsi een van de meest prominente stemmen is binnen de Q-beweging heeft simpelweg te maken met de reikwijdte van Infowars, dat nu ergens tussen alternatief en mainstream in zit. Op die manier ben je natuurlijk veel zichtbaarder voor een grote groep volgers en dat is wat mij betreft ook geen probleem.
Bill Smith heeft het in het filmpje over Kissinger. Jerome Corsi zou zich positief over Henry Kissinger hebben uitgelaten. Ik heb de beelden niet gezien en weet niet in welke context deze uitspraken zijn gedaan. Verdachtmakingen richting Corsi zijn wat mij betreft dan ook voorbarig en het valt me op dat Bill Smith snel klaarstaat met dat soort dingen. Eerder plaatste hij Timothy Holmseth ook al in een verdacht licht en moest dat later intrekken. Tracy Beanz is volgens hem ook fout, simpelweg omdat ze tegen een Internet Bill of Rights zou zijn. Als hij echter werkelijk een goede argumentatie wil opzetten tegen haar, dan zal hij ook videofragmenten moeten laten zien waarin zij dit daadwerkelijk beweert en vooral WAAROM.
Laten we met elkaar debatteren op basis van inhoudelijke argumentatie en niet meteen anderen indelen in een 'fout' kamp. Ik val Bill Smith ook niet meteen af op basis van deze mentaliteit, zijn analyses zijn verder prima, zoals deze bijvoorbeeld:
Q-volgers, het zijn net mensen. Beter dan 'Russische bots', toch?
Mike