Rauwe lever pil "challenge"

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pike
  • Startdatum Startdatum
Mojita,
Het wordt inderdaad vaak aangeraden om het eerst een week of twee in te vriezen tegen eventuele parasieten of bacteriën.
Voor de zekerheid zou je dat kunnen doen al heb ik het deze keer minder dan een week ingevroren en dan is er denk ik ook niets aan de hand.

 
voor mij is vandaag ook dag 3, ik wil toch echt wel dat de "pilletjes" bevroren zijn en zal er ook niet op kauwen :?
Ik ben benieuwd of ik er iets van merk, ik heb vanmiddag 3 uur geslapen :?
Ik heb het ook als Marianu gedaan, éérst in kleine blokjes gesneden maar de methode van Pike lijkt me handiger om per x een schijf af te snijden.
Waar is Mike :roll:

 
Ok.Pike is nog onder de levenden dus dan kan ik ook wel na een weekje aan de rauwe lever.


Laten we toch enige voorzichtigheid bewaren en 2 weken invriezen aanhouden. Korter is op eigen risico :D

 
Aan de andere kant, het onderstaande is wel meer WAP. Ik had eigenlijk gedacht dat ad op deze manier te werk zou gaan...

?t=4m47s

 
Ik doe wel mee, tijd geleden ook stuk lever gekocht en ligt nog in diepvries. Ik zal m maandag eruit halen en dan in stukken snijden. Denk dat ik dan allemaal zakjes voor dagelijks gebruik. Dus, bevroren in stukken snijden en dan meteen een zakje terug in diepvries. Wat ik rauw wil eten leg ik avond ervoor van diepvries in koelkast en dan is ie ontdooid.

Maar ik denk dat ik ze gewoon door de smoothie gooi, ipv zo rauw te eten. Ik zal wel een poging wagen ;-)

 
Die is nog lekker warm Pike ;)

We beginnen een nieuwe rage, mensen zijn eindelijk over de vrees van lever eten heen en hop, de rauwe vorm wordt de nieuwe rage. Al is het denk ik alleen Ad die er lekker op gaat kauwen :D

 
Wie weet ,ooit. Maar hoe kom ik dan aan een buffel??
Ik heb wel al een paar keer de lever uit grotere sardientjes en makreel gehaald en gelijk opgegeten.

ook heb ik een tijdje bief rauw gegeten.Maar op den duur bracht het me niets extras dus dan vraag je je af waarom?

Waar komt het idee vandaan dat lever 2 weken ingevroren moet zijn alvorens het rauw te eten?
ad

 
Kan ook door de smoothie natuurlijk maar als je er pillen van wil maken moet je ze niet eerst laten ontdooien en opeten want dan krijg je wel een onaangename smaak in de mond.
Je moet ze per blokje van ongeveer 15 gram uit de diepvries halen in kleine stukjes snijden en meteen innemen met een glas water.

 
Waar komt het idee vandaan dat lever 2 weken ingevroren moet zijn alvorens het rauw te eten?
ad
Dat staat overal op het internet dus dan zal het wel waar zijn :wink:
Vis wordt ook eerst ingevroren om bepaalde parasieten te doden en dat is denk ik veel meer terecht dan die lever van superieure kwaliteit die wij eten. Vis wordt daarvoor trouwens maar 24 uur ingevroren dus ik denk dat 14 dagen sowieso nogal een overkill is.

 
Ik eet sinds ruim een jaar vrijwel dagelijks ongeveer 50 gram rauwe kalfslever. Vries het in ijsklontbakjes in en druk er dan een paar blokjes uit, die ik door mijn ochtend smoothie doe.

 
Goed idee dit hoor! Ik ga dit weekend ook maar eens lever halen en in blokjes invriezen. Het lijkt mij op deze manier wel goed te doen. Ik heb een tijdje geleden weleens lever gehaald en dit als biefstuk gebakken maar het ging toch vrij snel al tegen staan. Het tegenstaan begon met name al toen het bakken klaar was en ik de eerste hap genomen had :lol:

Als bevroren stukjes innemen met een slok rauwe melk/kefir klinkt wel als te doen. Ben benieuwd!

 
Ik weet niet of het innemen met melk of kefir wel een goed idee is Lampje. Het kan ook zijn dat je dan die leverstukjes dan juist wel gaat proeven. Met water heb je dat iig niet.

@Boschje,
Heb jij toen je met de rauwe lever begon wat gemerkt qua verlichting van eventuele lichamelijk kwalen, meer energie of iets anders?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan