Rauwe lever pil "challenge"

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pike
  • Startdatum Startdatum
Ik heb een keer rauwe lever met kefir in de blender gedaan. Zag er heel lekker uit net aardbeien yoghurt.
Het scheelde echt heel weinig of ik had letterlijk alles weer uitgekotst.

 
Hahahahahahahahahaha En bedankt Pike, ik ga met een grote glimlach naar bed! Wat erg dat het er zo lekker uitziet en het bijna niet binnen te houden is! Knap dat je het op hebt gedronken hoor!
Ik ga t niet blenderen, ik ga ze als pillen slikken, tenminste, poging tot ;)

 
Maar ik ben een slechte pillenslikker :( Nu eerst naar bed, dan lekker een weekend weg en vanaf maandag.... aan de leverpillen! Ik verheug me er nu al op ;)

 
Leuke challenge, ook mijn ervaring is dat de lever lang blijft liggen in de vriezer omdat ik het niet echt lekker vind. Binnenkort krijg ik een lading verse lever, dus die kan ik snijden op de gewenste maat voordat het ingevroren wordt. Elke dag 15-20 gram moet lukken.

 
ook heb ik een tijdje bief rauw gegeten.Maar op den duur bracht het me niets extras dus dan vraag je je af waarom?

Omdat het lekker is? :P Ik eet die tartaar uit het wildrundvlees pakket wel rauw, lekker makkelijk moet ik niet koken en ik vind het heerlijk. Met een rauw ei erdoor, en kappertjes etc.

Ik ga ook mee doen met de rauwe leverdinges! Ik ben gek op kippenlever maar rundslever valt me zo tegen, zo taai en hard...

 
Bief rauw eten was niet vies of zo ,best goed te doen. Maar licht gebakken vindt ik het lekkerder. Het ging ook niet om de smaak maar eerder als een test om te zien hoe de vetering ervan zou verlopen en of ik last zou krijgen van rauw vlees.Dus een test. Duurde wel ongeveer 1 jaar.Nergens last van gehad maar van gebraden heb ik ook geen last noch het idee dat ik hier dan wel tekorten door zou krijgen.

Ik eet graag en wil dan ook proeven wat er down the pipe gaat.Vandaar dat ik er voor kies om de rauwe lever te eten/kauwen. Doe ik met de rest van het orgaan vlees ook.Bij maagjes hoor je dan wel eens iets kraken en dat maakt mij niet echt geliefd als tafelgenoot.Maar dat ligt dan niet aan mij....!!

Ik ga er vanuit dat je respect moet hebben voor wat je eet en er dus goed van moet proeven.Leren genieten van de heden ten dage niet normale voedingsmiddelen.
Wanneer je de lever echt nodig hebt en deze niet lust is de pilvorm het beste alternatief. Er is niets positiefs aan eten waar je van walgt.Eten moet geen stress worden.

Wanneer we vroeger zult maakten in de slagerij kwam mijn moeder altijd het vlees van de koppen plukken en eten.Toen walgde ik daar ooki van maar nu zou ik zeggen ....afblijven dat is voor mij.Ook eten van 'ongewone of ongewende 'produkten kun je leren en daarbij vindt ik het zeer economisch om alles (bijna) van een dier te eten.

ad

 
Ben een tijdje aan de Google geweest om erachter te komen wat nu de waarde etc.van de bijnieren is.kwam wel een lijstje met voedingswaarde tegen en dacht dat het wel bij topic past.Vandaar.

Organic Liver is one of the Richest Sources of (USDA %, 68 grams):

•Vitamin A 431% (retinyl palmitate, beta carotene is not Vitamin A)
•B-12 800%
•Iron 25%
•Vitamin D 30%
•Copper 486%
•Selenium 35%
Liver is also a very rich source of the following nutrients: Zinc, Manganese, Phosphorous, Folate, B-1, B-2, B-6, B-3, B-5, Protein.

Liver is loaded with minerals and B-vitamins. I find it interesting that many MD's, dietitians and most conventional nutritionists recommend pregnant or expectant women take a multi-vitamin containing synthetic, coal tar-derived vitamins, with special emphasis on folate. One serving of liver packs a very high amount of folate (RDA 43%) and extraordinarily high amounts of other essential nutrients, in a whole food form. Organic liver is one of nature's most powerful multivitamins.

Beef kidney contains an incredible nutritional profile (USDA %):

•B-12 458 %
•B-5 40%
•Zinc 13%
•B-1 33%
•B-2 167%
•Iron 26%
•Vitamin A 28%
•Vitamin C 16%
Heart is going to contain the following nutritional profile (85 grams, RDA%):

•Heart is the richest dietary source of Coenzyme Q10, a powerful antioxidant
•B-12 153%
•Zinc 16%
•Phosphorous 22%
•Selenium 47%
•Copper 24%
•Iron 30%
•All B complex vitamins
Pancreas was considered a very important organ meat for many cultures. Many alternative cancer therapies involve the ingestion of high doses of pancreatic enzymes. Would the ingestion of raw pancreas tissue facilitate this same benefit?

Beef Pancreas will contain (113 grams, RDA%):

•B-12 264%
•All other B-complex in significant amounts
•Vitamin C 26%
•Iron 14%
•Selenium 40%
•Phosphorous 37%
•Zinc 19%
Beef brains contain a very high nutritional profile, including an astoundingly high amount of dietary cholesterol. Dietary cholesterol has little effect upon serum cholesterol values. Furthermore, the issue regarding cholesterol is poorly understood by most clinicians. Beef brain will contain (351 grams RDA%):

•Cholesterol 2339%
•Selenium 130%
•Zinc 32%
•Phosphorous 135%
•Iron 43%
•B-12 889%
•Omega 3 fatty acids 3545%
•Omega 6 fatty acids 2948%
•Saturated fat 66%
Bone Marrow:

Natives and indigenous people placed great emphasis on consuming bone marrow. Bone marrow is a tremendous source of healthy, dietary fats as well as protein:

CLA (Conjugated Linoleic acid) has Powerful anti-oxidant and anti-cancer properties. Marrow contains very high amounts of CLA

•Excellent Source of Essential Amino Acid Methionine
•Contains Good Amount of DHA Omega 3

 
Liver is loaded with minerals and B-vitamins. I find it interesting that many MD's, dietitians and most conventional nutritionists recommend pregnant or expectant women take a multi-vitamin containing synthetic, coal tar-derived vitamins, with special emphasis on folate. One serving of liver packs a very high amount of folate (RDA 43%) and extraordinarily high amounts of other essential nutrients, in a whole food form. Organic liver is one of nature's most powerful multivitamins.
Precies de reden waarom ik deze topic gestart heb. Ik kan het zelf niet beter zeggen.

 
rundslever valt me zo tegen, zo taai en hard...
Iklustvet, dan doe je toch echt een aantal dingen helemaal fout, lever is van alles maar taai en hard is het niet als je het goed klaarmaakt..

 
@Ad

Dank je voor het lijstje.
Heb gisteren een half limousin hart gekocht. Gewoon voor het avontuur. Maar zie nu dat het hartstikke goed voor mij is (wist ik natuurlijk wel maar wist niet precies hoe en waarom).
Met eten van lever heb ik geen enkele moeite. Doe iedere dag ongeveer 80 gram in de soep. Op het laatst, dan is het nog lekker rose van binnen.

 
Iklustvet, dan doe je toch echt een aantal dingen helemaal fout, lever is van alles maar taai en hard is het niet als je het goed klaarmaakt..

Ik ben kippenlever gewend, dat is veel zachter, ook als het rauw is. Ik had lever van natuurpunt en ik wou hem rauw in stukken snijden, maar de structuur was taai en hard, ook als ie nog rauw was. Net een stuk soepvlees maar dan gladder. Ik heb nu nog lever in de vriezer van wildrundvlees, ik zal die eens proberen. En dan niet te gaar laten worden zeker?

 
En dan niet te gaar laten worden zeker?
Ja en dat velletje eraf peuteren, weken in melk of kefir en bakken in niervet.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan