Rauwe lever pil "challenge"

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pike
  • Startdatum Startdatum
Rauwe lever maakt dat ik me energiek en krachtig voel. Ik ben erg vaak misselijk, moet altijd wel opletten wat ik eet en neem een behoorlijke hoeveelheid betaine HCL bij het eten om de vertering soepeler te laten verlopen.
Na het eten van mijn rauwe lever smoothie voel ik me goed. Mijn lichaam verteert dit volgens mij prima. En ik kan er uren tegen.
Het ziet er inderdaad uit als een aardbeienschake :-)
Ik neem het met kefir, een flinke hoeveelheid kaneel, een uitgeperste citroen, gesmolten kokosolie, vetoplosbarevitamine Cen voor de koolhydraten de ene keer wat kokosblosem- of billingtonsuiker, de andere keer met wat rijst, boekweit of zelfgemaakte appelmoes. Als ik bottenbouillon gemaakt heb, bewaar ik het merg in een bakje in de koelkast en voeg dan steeds een stukje toe aan de lever smoothie.
De kaneel maakt de smoothie goed drinkbaar.
Wat het precies voor me doet weet ik niet. Ik vermoed dat het ook een positief toegevoegde waarde op mijn psyche heeft.
Ik merk wel, dat als ik bij het tanden flossen wel eens wat bloed, dat mijn bloed meer naar ijzer smaakt dan vroeger.
Mijn cholesterolwaarde is gestegen, het totaal cholesterol is prima. Mijn vitamine B12 gehalte in het bloed was extreem hoog.

 
Pike, ik neem per dag ongeveer 10 "leverpillen" die ik gesneden heb in stukjes ter grote van een grote capsule. Hoeveel gram dat is weet ik niet.
Ik haal ze uit de vriezer en laat ze even ontdooien en slik ze dan door met wat lauw/warm water of met beet-kvass.

 
Wij gaan ook meedoen hoor.
In Marokko kunnen we zo de lever vers kopen bij de slagers, dus dan even klein snijden en invriezen.
Woensdag gaan we richting het zuiden, weekje rijden en dan over naar het 'beloofde' land. :wink:

We weten niet de precieze oorsprong van de koe/lever maar we kopen bij slagers in kleine dorpjes en gaan er dan vanuit dat het uit de directe omgeving komt. En soms moet je wel eens een gokje nemen toch? Dat durven we wel aan, hier gaat het gevoel ook meespreken.

Lia

 
Keer op keer vertel ik mezelf dat ik toch ECHT eens aan de lever moet. Steeds weer die goede voornemens, maar uiteindelijk komt er weer niks van terecht. Klaar met die smoesjes, tijd voor ACTIE!

Ga zsm opzoek naar goede lever en doe mee met de challenge! 8)

 
Zelfs ik begin warm te lopen voor het idee! Ik zie mezelf alleen geen leverpillen slikken. Op de manier waarop lever werd klaargemaakt in Kekerdom kan ik het prima hebben (met een zoet-zure uienrelish). Er liggen al geruime tijd enkele levers in mijn vriezer, maar ik heb me er al die tijd niet toe kunnen zetten om deze te ontdooien en te bereiden. Ik ga ermee aan de slag!

Mike

 
Vind ik ook! Zonder de leverpillen at ik helemaal geen lever. Ze zijn trouwens lastiger weg te krijgen dan ik dacht, de randjes blijven steken in mijn keel. Auw. Kan er maar 1 per keer doorslikken. Best een werk nog.

 
Zijn ze ook niet wat makkelijker door te slikken als ze niet meer bevroren zijn? Dan is het wat minder hard lijkt me

Ik ga donderdag beginben, vind het wel spannend. Maar dat vind ik dan weer enorme aanstellerij, wat is nou 20 gram lever per dag in mini stukjes doorslikken en dan ook nog een zonder te kauwen.

Life love liver toch?

 
Ben sinds dit topic ook bezig. Ongeveer 30 gram per keer. Ik doe het wel met ontdooide lever. Er is geen kunst aan en het is ook helemaal niet vies. Valt erg mee dus. Ben benieuwd naar het effect.

 
Ja, gewoon de stukjes laten ontdooien. Ze zijn zo ontdooit en dan glijden ze vanzelf naar binnen met wat water.

 
@Janse,
De WAPF zegt er het volgende over:
A good recommendation for liver is one 100-gram serving of beef, lamb, bison or duck liver (about 4 ounces) once or twice a week, providing about 50,000 IU vitamin A per serving. Chicken liver, which is lower in vitamin A, may be consumed more frequently. If you experience headaches or joint pains at this level, cut back until the symptoms go away.
Dus 70 tot 140 gram per week (10 a20 gr per dag) zou al een goed effect moeten hebben ook omdat het rauwe lever is in plaats van gebakken.
10 gram per dag is aan de lage kant maar zeker 10 X beter dan helemaal niets!
Ik ben nu een week aan de rauwe lever pillen en ik heb het idee dat het wel 'wat' doet al zal het bij mij een beetje moeilijker te merken zijn omdat ik al een paar jaar lever eet. En ik heb vorige week ook 500 gram gebakken lever gehad naast de lever pillen :wink:
Maar ik zal volgende week een update geven over wat ik gemerkt heb van de rauwe lever.

@San,
Ik haal een stukje van 20 gram uit de diepvries en laat dit iets ontdooien zodat ik het in kleine stukjes kan snijden. Ik neem dan ongeveer 5 gram per keer in hele kleine, net iets ontdooide leverstukjes per keer. Dus ik slik die 20 gram in 4 keer door.
Op die manier merk ik iig niets van harde stukjes of iets dergelijks.

Leuk dat er zoveel mensen meedoen!

@Mike,
Ik zie mezelf alleen geen leverpillen slikken
Probeer het een keer zou ik zeggen! :D

 
Dat is een goede Pike. Licht ontdooit moet ik ze ook nog wel weg kunnen krijgen. Mijn vriend eet nu zelfs lever, al wil hij niet meer dan 3 stukjes eten. Hopelijk wordt dat nog meer. Het is iig een goedkope multivitamine! Ben erg benieuwd of het op lange termijn iets voor mijn ogen kan betekenen. Mijn dochter zal iig geen bril hoeven als ze zo doorgaat met haar leverconsumptie: ze eet het op alsof het uitgebakken spekjes zijn.

Edit: ik ben trouwens sinds een aantal weken bezig met een ferritinesupplement waar ik ook veel fitter door ben geworden. Het zal lastig zijn in het begin de effecten van de lever te onderscheiden, omdat ik zo goed reageer op het supplement. Kan opeens weer meer tillen, traplopen gaat makkelijker, en ik moet veel minder herstellen na inspanningen. Hurray!

 
Ik ben ook om. Vandaag ga ik ook beginnen met de rauwe leverpillen.
Gebakken lever krijg ik echt niet weg, maar dit lijkt me een goede optie.
Heb net bevroren lever gekocht (zat al 3 weken in de vriezer) en het is gelukt om dat in kleine porties te verdelen. Straks ga ik ze voor het eerst nuttigen.
Ik hoop echt dat dit mij wat energie op gaat leveren, want die is met tijd en wijle nog echt belabberd. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen

 
gif-vrij ik hoop dat het je lukt, ik vind het best meevallen op deze manier, succes

Ik ben nu 6 dgn bezig, misschien nog te vroeg om er iets van te zeggen maar het lijkt of ik al meer energie heb, wordt vervolgd.

 
Gisterenmiddag was ik vergeten om de leverpillen te nemen. Dus net maar gedaan, vlak voor het ontbijt. Vond het toch niet meevallen. Lever heeft een aparte geur en dat werkte bij mij erg tegen. Nu moet ik zeggen dat ik wel een sterke geurontwikkeling heb, ik ruik altijd van alles. Met water kreeg ik het niet weg, heb het dus samen met een beker kefir met slagroom gedaan, dat ging beter.
Ik heb de helft op, de andere helft probeer ik voor het avondeten.
Waar nemen jullie het mee in, of slikken jullie het gewoon door zonder vloeistof

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan