Rauwe lever pil "challenge"

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pike
  • Startdatum Startdatum
Ik laat de leverstukjes ook ontdooien nu en doe ze dan met een beetje soep doorslikken. Dit gaat prima. Vandaag weer leverrelish gemaakt en het smaakt steeds beter.

 
Wie merkt hier al resultaat?
Ik merk het bijna altijd als ik rauwe lever op heb. Ik voel gewoon dat dit krachtvoer is. De laatste tijd eet ik regelmatig 50 tot 75 gram per keer.

 
Keurmeesters in slachthuizen willen lever nog wel eens afkeuren, omdat ze niet gewend zijn aan gezonde, donkerrode levers, maar aan zieke, bleke levers. Echt waar! De mensen van de Feijterhof hebben dit ook meermaals meegemaakt.

mike

 
Wat belachelijk.. En daar is voor de veehouder niet op in te gaan? Die wij nu pas mee kregen zijn idd erg donker rood, maar wel goed gekeurt dus, word het voor remeker dan niet tijd om een andere slachterij te zoeken? Of andere keurmeester te eisen of.. weet ik wat, maar dit is eeuwig sund...

 
Hmm.. Hebben we een bonk ossenwit, worden m,n ouders er bang voor omdat het bakvet veel eerder stolt.. Op je't bord al zegmaar.
Ze zijn bang dat het ook in de aderen enzo blijft kleven.

Ik zij, zoals je het nu ziet blijft het niet, het lichaam spitst het in kleinere bindingen anders is het überhaupt niet op te nemen.
Maar blijft in hun hoofd dat vet als vet in het lichaam komt.....

 
Op je't bord al zegmaar.
Ze zijn bang dat het ook in de aderen enzo blijft kleven.
Zeg maar tegen je ouders dat als hun aderen 20 a 21 graden zijn ze sowieso al minstens een dag dood zijn dus dan zal het stollen van het vet niet zo'n groot probleem zijn.

En zeg maar dat de hersenen voor ongeveer 50% uit deze verzadigde vetten bestaat.

 
Het grappige is, in feite was ik de aanstichter van de rauwe lever"hype" (ik postte http://www.primallyinspired.com/friday-favorites-frozen-raw-liver-pills/]deze[/url] link een tijdje terug), maar ikzelf was er nog niet aan begonnen. Daar komt nu verandering in! Ik ben bezig met de lever in hele kleine stukjes te snijden - wat een rotwerkje trouwens - en morgen ga ik beginnen met het innemen :). Ik ben heel benieuwd! Uiteraard laat ik hier weten hoe het me bevalt :D en meld ik eventuele resultaten.

 
Kleine stukjes versnijden ? Heb een paar weken geleden een lam laten slachten. Heb de volgende dag de gehele lever rauw op mijn bord gelegd en verorberd. Was eigenlijk best lekker. Vandaag het lamshoofd de oven in samen met het hart, nieren en teelballen. Alles heerlijk opgegeten, ogen inclusief, een delicatesse noem ik het.

 
Wel grappig ja.
En ik hoop dan ook dat organen geserveerd worden op de weston price dag.Kan toch niet anders op zo'n dag!!Als niet op deze dag,wanneer dan wel nog!!Dus.......laat ik me maar verrassen. :wink:

 
Midori,
Ja jij bent de 'aanstichtster' van het rauwe lever eten! :mrgreen:
Hoe is het bevallen? Ik heb begrepen dat je nog erg jong bent en nog bij je ouders woont dus ik vraag mij af wat zij ervan vinden dat je rauwe lever eet?

 
We hadden pas bij remeker lever besteld maar kregen begin van de week een mail dat de lever niet mee gekomen was, waarschijnlijk afgekeurd stond er.. Ik vraag me dan af hoe dat kan, ze krijgen goed te eten dus wat is het dat die lever niet goed is? Kan het omdat ze kort langs de snelweg zitten ofzo?
Bij mijn lever adresje komt het de laatste tijd vaak voor dat de lever, maar ook het hart, niervet en tong, gewoon weg zijn! Of ze dan per ongeluk weg worden gegooid of worden gestolen is niet duidelijk maar de desbetreffende boer wil er de eerstvolgende keer de hele tijd bijstaan om e.e.a. in de gaten te houden.
Het moet toch niet gekker worden.
Maar ik denk dat iets dergelijks bij remeker ook is gebeurd.

 
Ik eet dat alleen, de rest van de tafel eet dat niet. De zoon heeft ook gebakken lever gegeten, enkel heb ik gezegd dat het filet was. Toch 2 stukken gegeten. De bouillion gebruik ik voor de soep wat ze goed eten. Melk is moeilijker binnen te krijgen. De dochter drinkt al eens chochomelk echter de poeder is nog niet de juiste.
De vrouw moet er niet van weten, ze vindt het zelfs belachelijk dat het eten niet gezond zou zijn.
Ze ligt nu trouwens voor de 2de dag met maagpijn in bed. Die ene zoethoutthee loste het niet op, dus dan helpt het uiteraard niet. Is intussen naar de apotheek geweest. En uiteraard Cola Light zonder gas. Ze moet het zelf maar weten.
Het probleem is daar met negatieve, ontkennende visie ze de kinderen toch enigszins beinvloed.

 
Midori,
Ja jij bent de 'aanstichtster' van het rauwe lever eten! :mrgreen:
Hoe is het bevallen? Ik heb begrepen dat je nog erg jong bent en nog bij je ouders woont dus ik vraag mij af wat zij ervan vinden dat je rauwe lever eet?

Nou, het is in elk geval goed weg te slikken zo, met een slok water. Ik proefde er niks van :). Verder heb ik nog niks gemerkt.
Ja, ik woon nog bij m'n ouders. Nou, ze weten al wel dat ik lever eet maar ik heb nog niet verteld dat ik 'm rauw eet :mrgreen: . Maar daar wacht ik nog even mee, ze zijn namelijk niet zo kapot van rauw. Een rauw ei vinden ze al schokkend genoeg ;).

 
Apotheek heeft haar nu Omaprozol meegegeven. En toastjes met confituur ??

De kefir, yoghurt, zoethoutthee, sole dat ik zeg natuurlijk niet.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan