Rauwe lever pil "challenge"

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pike
  • Startdatum Startdatum
Ik had alle stukjes nog op een dienblad liggen en de tijd er niet voor genomen om het in aparte zakjes te stoppen. En daar ging het dus mis. Ik moest even vlees uit de vriezer pakken, dienblad eruit gehaald en niet meer terug gezet. En dan heb je een kilo aan kleine stukjes liggen, tussen de 10 en 20 gram. Keurige pakketjes ;) Nu in de stoofpot die ik vanavond ga eten!

 
En met dat idee at ik vanavond de stoofpot.... Lekker was t niet echt, maar ook zeker niet vies. Ik ga t in minipakketjes pakken van een gram of 50 en dan bij een andere stoofpot warm maken. Want alleen de leverstoofpot, dat is geen succes. En t ruikt echt super lekker! Wilde er nog rode kool bij doen, maar die was op bij de boer. Alleen deze stoofpot, dat is niet mijn ding geloof ik. Maar het zit er in!

 
Persoonlijk vind ik het grote voordeel van rauwe lever in stukjes doorslikken dat het niet vies is, het is zo gebeurd en gerechten zoals gehakt en stoofpotjes blijven lekker doordat er geen lever in zit.

 
Nog even een aanmelder! Ik walg echt van lever in al zijn vormen als het gekookt, gebakken etc is van kinds af aan. Dus ik moest mij hier wel even over heen zetten om dit te proberen. Maar op deze manier valt het mij echt mee en slik het zo weg, het ziet er aantrekkelijker uit dan als het gekookt is!

 
Kris, dat was tegen mijn verwachtingen in ook mijn ontdekking. Lever is ook voor mij rauw veel makkelijker weg te krijgen dan gebraden, gebakken, gestoofd, gekookt, etc. That reminds me....ff een stukje uit de vriezer halen. ;-)

 
Ik eet het natuurlijk rauw,maar om nu te zeggen dat het anders minder goed smaakt kan ik niet zeggen.In een curry....anytime.
ad

 
Ik heb nog steeds geen lever gekocht. Normaal ligt er vaak wel kippenlevertjes bij de natuurwinkel, maar de laatste tijd niet gezien. Binnenkort maar weer eens snel naar Remeker dan..

 
Ik heb mijn eerste leverpillen op! ik krijg het wel weg maar ik proef toch echt lever, mijn handen blijven er ook naar ruiken na het snijden maar het is verder goed te doen.

 
Ik proef niet. Ik doe de lever in mijn mond en spoel er gelijk een beetje water achteraan. En aan mijn handen ruiken doe ik natuurlijk niet. ;-)

 
Ik bedacht dat het misschien ook een idee is om de bevroren leverstukjes even door wat gesmolten kokosolie te halen, dan heb je een omgekeerde bounty :wink: en proef je helemaal niks meer van de lever.

 
Deze week merkte ik een achteruitgang in mijn energie. Toen ik bezig was met zoeken naar de mogelijke oorzaak bedacht ik me dat ik al een tijdje geen lever meer had gegeten, terwijl ik het in 'hapklare brokken' in de vriezer heb liggen.

Daarnet meteen zo'n 50 gram genomen en vanaf nu weer iedere dag zo'n 30 gram.

Wie merkt hier al resultaat?

 
Ik sla weleens een dagje over, omdat ik het vergeet, maar gemiddeld 6 maal per week ong 25 gram lever haal ik wel en ga ik zeker erin proberen te houden. Wel zorgen voor voorradige lever die min. 14 dagen in de diepvries heeft gelegen.

 
Ik heb nog steeds geen lever gekocht. Normaal ligt er vaak wel kippenlevertjes bij de natuurwinkel, maar de laatste tijd niet gezien. Binnenkort maar weer eens snel naar Remeker dan..

We hadden pas bij remeker lever besteld maar kregen begin van de week een mail dat de lever niet mee gekomen was, waarschijnlijk afgekeurd stond er.. Ik vraag me dan af hoe dat kan, ze krijgen goed te eten dus wat is het dat die lever niet goed is? Kan het omdat ze kort langs de snelweg zitten ofzo?

Verder van een ander adres waar we vlees en lever besteld hebben wel een meevaller, die wisten niet goed hoeveel we krijgen konden maar we kwamen met 4,4 kg lever thuis! Naast de lever en vlees kregen we ook een flinke zak met ossenwit mee voor niks! Daar hebben we net geen 4 liter uit kunnen smelten :D biologisch dynamisch dus goede kwaliteit lijkt mij.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan