Rauwe lever pil "challenge"

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pike
  • Startdatum Startdatum
Hahahahaha. daar moest ik dus ook aan denken Pike! Ik denk dat je een andere lever had Iklustvet, van een ander dier. Of toch al in stukjes gesneden :D
Fijn om te horen Boschje. De lever ga ik er zo uitleggen!

 
Hoe zit het met het verschil in voedingswaarde tussen een lever van een koe en edelhert(in dit geval ).
Ik heb thuis ergens informatie mbt tot verschillen in voedingswaarde van organen van verschillende diersoorten.Zal het vanavond eens opzoeken. Wellicht niet veel verschil maar het gaat toch om zoveel mogelijk voedingswaarde per eenheid.
ad

 
En soms gaat het om de hoeveelheid in de portemonnee :) En het is altijd meer dan geen lever eten.
Niet dat ik niet benieuwd ben hoor Ad! Maar het gaat me er niet van weerhouden deze lever eerst op te eten voordat er weer een andere gehaald wordt.

 
Ik moest even wachten tot mijn runderlever 14 dagen in de vriezer was geweest, maar sluit me nu aan bij de uitdaging. Heb net een paar stukjes half bevroren lever doorgeslikt, beetje koud, maar met lauw water gaat het prima. Proef je niks van. Ik eet niet iedere week trouw lever, dus ben benieuwd of ik wat merk, hoewel ik geen last heb van vermoeidheid en dus geen hele goede proefpersoon voor deze test.

 
Eerste portie is binnen. Twee porties van 200 gram liggen in de vriezer en de rest ligt in stukjes van 10 tot 20 gram op een dienblad in de vriezer. Ik heb het nu ontdooit ingenomen. Dat zal ik denk ik steeds doen. Iets van smaak, maar ik vindt lever niet vies. Moet het dus iedere keer nog even wat kleiner snijden. Maar oo deze manier paste alles op het dienblad en heb ik straks niet een tiental plastic zakjes nodig.
Ben benieuwd hoelang ik t vol ga houden :)

 
ik sluit me ook aan bij de challenge! ik vind je bijzonder creatief pike! was goed idee van je!
morgen is hier in den haag biologische markt in den haag, dan ga ik direct even halen. ben wel benieuwd wat het gaat doen. en trouwens bijzonder lollig filmpje trouwens van die indianen die rauwe lever aten, en vervolgens zo'n blanke cowboy ook een stukje gaven ;)

zizou

 
Nu heb ik echt nooit last van eten dat omhoog komt ofzo, maar dit keer bleef de smaak van lever best lang hangen/terugkomen. Gelukkig maar dat ik lever lust! Anders was het waarschijnlijk gelijk klaar geweest. Zal ook zeker komen doordat ik het niet bevroren heb gegeten, maar ondooit.

 
ik denk wel dat het verstandig is om de lever eerst te fermenteren. vroeger konden ze lever makkelijk
rauw eten, omdat er minder gifstoffen zat in de lever. tegenwoordig denk ik wel dat het verstandig is als je rauwe lever wilt eten dat je het eerst gaat fermenteren in appelazijn of kefir, alvorens je
het gaat opeten. wat denken jullie ?

 
Wat ik denk? Dat je het draadje even had moeten lezen :D Door het 2 weken te bevriezen dood je alles wat niet goed voor je is. Maar jij mag het in de appelazijn leggen hoor, laat je ons weten wat het effect is? En hoe het smaakt? O, en of het uiterlijk van de lever veranderd, daar ben ik dan echt nieuwsgierig naar.

 
Gifstoffen gaan er helaas niet uit door het in te vriezen (enge beestjes gaan er wel dood van :wink: ). En volgens mij ook niet door het te laten fermenteren maar ik kan het mis hebben. Ik koop de hoogste kwaliteit lever die er in Nederland te vinden is en daar laat ik het bij. Dat moet genoeg zijn.

En de lever een aantal uren weken in kefir is wel een goed idee als je het gaat bakken, maar dan voor de smaak. Wel zonde van de kefir want die kan je daarna weggooien.

 
Het moet niet gekker worden. Ik eet als omnivoor rauwe lever en mijn carnivore kat haalt er zijn neus voor op. Vandaag trouwens geheel laten ontdooien en daarna pas in stukjes opgegeten met een half glas water. Merk niks van leversmaak of nare nasmaak ofzo. Alleen eht snijden van de gladde glibberige lever is wat lastig als het volledig ontdooid is. Half ontdooid is het makkelijskte om te snijden.

 
Mijn kat lust ook alleen kippenlever Moondust, uiteindelijk heeft ze bij gebrek aan beter met lange tanden een paar stukjes runderlever opgegeten, terwijl ze gek is op hart. Rare beesten.

 
De challange is voor mij verleden tijd. Ik had van de week de lever al een keer buiten de vriezer laten staan, maar daar kwam ik na een kwartier achter en niets aan de hand. Vandaag weer buiten de vriezer laten staan en uren later kwam ik daarachter. Alles zit nu in een stoofpot! Want om achter elkaar een kilo lever te eten, dat gaat me op geen enkele manier lukken.

 
Als je de lever er 1 keer uithaalt, een timertje zet voor het ontdooien, de lever daarna in stukken snijdt van ong. 20 gram en dan weer invriest, dan heb je dat ongemak maar 1 keer, omdat je elke dag dan alleen maar een klein stukje uit de vriezer hoeft te halen. Als je dat een keer een paar uur laat liggen (en de katten zijn eraf gebleven) dan kan je het alsnog opeten, tenminste doe ik wel.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.767
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan