(Rauwe) melk

Het komt de laatste weken voor dat ik ipv een yoghurtsmoothie overdag een halve liter melkkefir en een liter rauwe melk drink. Daarnaast eet ik s'morgens en s'middags een stukje rauwmelkse kaas en een paar stukjes biologische metworst. Kan het kwaad dat mijn voeding overdag hoofdzakelijk uit melkkefir en rauwe melk bestaat, of is het verstandig om daarnaast nog wat anders te eten ivm evt benodigde voedingsstoffen?

oh dankje Griffioen voor het meedenken! Nou weet je, er zijn wel meer adresjes te vinden hier met rauwe melk, maar niet zo fijn biologisch-dynamisch als Loverendale helaas! Maar ik tank zondag weer in Brabant voor een weekje!

Melk is de meest complete voeding die je tot je kan nemen. Tanja gaat nu al weken op kefir :D Zoek eens op melkkuur hier op het forum. Zal je zien dat dit erg helend kan zijn!

Dus dit mag ik "mijn hele leven lang" gebruiken als voeding? Zo ziet mijn dag qua voeding er dan uit:

S'morgens: sole, stukje rauwmelkse kaas, paar stukken biologische metworst, een beker melkkefir

S'middags: sole, een paar gekookte eieren, een liter rauwe melk een beker melkkefir wederom een stukje kaas

S'avonds: veel vlees met een beetje groente (koolsoort) melkkefir en rauwe melk

Uiteraard neem ik elke dag levertraan in....

Lol, dan eet je meer dan ik hoor :D

Maar ik ben steeds minder gaan eten, in de eerste maanden dronk ik minimaal 2,5 liter melk per dag en at ik minimaal 3 complete maaltijden. Nu redt ik 1 liter melk niet eens meer, een plak kaas en wat vlees in veel saus. Maak een soort soep van de saus en daar zit dan wat vlees in.

Da's inderdaad niet veel! En qua ontgifting dmv rauwe melk? Heeft het dat gebracht wat je verwacht/gehoopt had? Over "gehoopt" gesproken: sinds ik eet volgens de richtlijnen van Westonprice heb ik meestal een vrij harde en dikke ontlasting, een ware bevalling dus, iets waar ik voorheen nooit geen last van had. Heeft dit ook met ontgiften te maken, en wat kan ik hier aan doen? Kan het ook met de stand van de maan te maken hebben (volle maan).?

Ontgifting? Heb meer dan een jaar groen gepoept! En wil je meer weten over de ontlasting, er is al veel, heel veel over geschreven op het forum.

Of het me gebracht heeft wat ik gehoopt/verwacht had? Ik ben niet aan de rauwe melk gegaan en verder "normaal" eten. Ik heb van de ene op de andere dag mijn voedingspatroon omgegooid. Dat ik op dag 2 ofzo toch een worstenbroodje heb gegeten, kwam doordat ik op een crematie was en geen idee had hoe dat op te lossen met voeding toendertijd. Nu kan ik uren zonder voeding of melk. Toen ik overstapte kon ik nog geen uur zonder melk of iets anders vettigs. Heeft t mij iets gebracht? Ja, het heeft me leven gebracht. Leven ipv overleven en vanuit daar gezondheid. Iedere dag een beetje meer gezondheid. Van de week kwam ik er achter voor de eerste keer meer dan een dagdeel van huis te zijn zonder een liter melk. Heb nog overwogen om terug te rijden. Maar besloot vertrouwen te hebben in mijn lijf en inderdaad, ik kan nu van huis zonder melk. Was de eerste keer zolang zonder melk.

Er zijn mensen die goed ontgiften en compleet leeglopen op kefir/melk. Moeizame ontlasting is eerder geen ontgifting, maar obstipatie en daarmee een soort zelfvergiftiging, omdat afvalstoffen die te lang in je darmen blijven zitten deels weer worden opgenomen. Geen idee of de maan hier iets mee te maken heeft. Wel het feit dat je niet/nauwelijks vezels meer eet en je er nu achterkomt dat je darmen niet optimaal werken.

Ik loop hier door een tijd lang alleen kefir en bouillon te drinken ook tegenaan. Ik ben de milde reiniging gaan doen en heb wat extra vit.C poeder (ascorbinezuur) genomen, dit heeft bij mij geholpen. Uiteindelijk is de bedoeling dat je darmen het zonder hulpmiddelen gaan doen. Het thema loslaten speelt hierin ook een belangrijke rol.

Nu ontbreekt de factor 'ruwe vezels' in je voeding en wordt pas duidelijk hoe het werkelijk gesteld is met je stoelgang, zonder dat je dagelijks prikkeldraad (vezels) door je darmen trekt. Niks volle maan! Wellicht dat de toevoeging van meer vezelrijk groenten aan je voeding net dat kleine beetje verschil maakt in deze fase van je heling?

Mike

Pfft ik ben blij dat ik een adresje dicht in de buurt heb .

Al zijn ze wel fors met de prijs omhoog gegaan van 75 naar 90 cent per liter :D

Tja inderdaad. Blijkbaar wordt de melk te populair bij De Eerste :D

Heb laatst voor het eerst eens rauwe melk geproefd van een andere boerderij, was een stuk romiger!

Ik eet meestal bij het vlees de volgende groentes: boerenkool, zuurkool, bloemkool, spruiten, broccoli. Mike, wat bedoel je met vezelrijke groentes? Wat raad je me aan?

Sinds 2 weken haal ik rauwe melk bij een biologische boer om kefir van te maken. Maar ik vind de kefir lang niet zo lekker als van volle melk uit een pak. Deze laatste is veel romiger. Hebben jullie dat ook?

Geen idee. Ik maak alleen maar kefir van rauwe melk. Melk in een pak laat ik staan waar het staat: in de supermarkt. Ik denk dat de meeste hier hetzelfde doen.

Jannie, ja dat heb ik ook ! De kefir van rauwe melk is dun en niet lekker, ook als ik er slagroom bij doe.

De kefir gemaakt van volle melk uit de supermarkt ( met slagroom erbij ) is dikker, romiger en veel lekkerder. Ik ben dus nu (tijdelijk ) over op kefir gemaakt van supermarktmelk. Helaas.

Geen idee waarom de kefir van rauwe melk nu al maanden niet lekker is. Misschien omdat de koeien nu op stal staan ????

Gelukkig Zonne dat ik niet enigste ben hiermee. Ik wil nu ook een poosje overgaan op biologische melk uit de supermarkt.

De rauwe melkkefir is bij mij ook dun en niet zo lekker. Het gaat me steeds meer tegenstaan.

Jannie, jij weet dus ook niet hoe dat komt ? Van de zomer had ik heerlijk kefir van rauwe melk namelijk.

Dun en niet lekker.Hmmm,laten jullie je dus door de smaak dusdanig beinvloeden?

Misschien is het probleem wel gerelateerd aan het seizoen smaakt het weer beter in de zomer.

Ik heb op de price dag dus ook de kefir gedronken en die smaakte zowaar hetzelfde als mijn eigen brouwsel en ook even dik(dus niet dun).Ik roer hem wel altijd stevig om voordat ik 'm drink.

ad

Ad, er is niets te roeren. Heel de kefir is waterdun. Echt heel gek, want zo gauw ik de kefir maak van supermarktmelk is de kefir dikker. En ook toevoegen van slagroom helpt helemaal niets.

de rauwe melk is ook hooguit 4 dagen te bewaren, daarna wordt de melk bitter ( en dat is viessss !). Van de zomer kon ik de rauwe melk gewoon 7 dagen bewaren zonder problemen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan