(Rauwe) melk

Pfff en hier is de rauwe melk in 5 dagen bitter ..... Waar zit hem dat verschil nu in ?? In het voeren van granen ?

Ik maak dus kefir van supermarktmelk... Ik hoop dat de kefir het "minder erg" maakt dat het behandelde melk is en dat de kefir toch nog gezonde dingen toevoegt voor je lichaam ondanks dat het gemaakt is van supermarktmelk. Of ???

Zonne,

Ik heb niet van de melk gedronken, maar het is wel zuur na 2 maanden. Misschien is het ook wel bitter geworden. Ik kijk nu alleen naar hoe het eruit ziet. Onderin ligt een laag wei en bovenop lijkt het op slagroom, maar er is niks te zien dat op schimmel lijkt.

De oorzaak van bittere melk ken ik niet. Ik heb wel eens bitter slagroom gehad en dat was inderdaad niet lekker. Is de koeling bij de melktap wel goed?

Ik liep vandeweek in de natuurwinkel in Almere hier en zij verkopen rauwe melk in de koeling. Maar naar mijn weten is dat toch verboden? Is deze melk die zij verkopen dan toch op de een of andere manier 'minder' gepasteuriseerd? Als deze melk echt rauw is dan scheelt me dit heel veel benzine naar de boer wekelijks en zou mijn koelkast ook weer enigzins in te delen zijn :)

Ik kon het niet laten dus heb even contact gezocht met de winkel en dit was de reactie: Beste Marisya,

Onze rauwe melk komt van boerderij Eerste uit Marknesse en is echt rauw, net als onze rauwe yoghurt, hangop en Kefir maar die laatste komen van http://www.rauwpower.nl/

Hoeveel liter gebruik je wekelijks? In principe hebben wij altijd voorraad en is vers verkrijgbaar vanaf donderdag middag t/m maandag in ieder geval.

Met vriendelijke groeten,

Casper Kromkamp

036-5306926

Natuurwinkel Almere

Spoordreef 30

1315 GP Almere

www.natuurwinkel.nl

twitter@gooodyalmere

Ja Mike

Eco boerderij de eerste verkoopt gewoon rauwe melk in de winkel hoor :D

Ze halen het wel altijd uit de koeling achter .

Heerlijke melk :wink:

Klopt, de Natuurwinkel in Almere is een van de weinige winkels die zich niet door de warenwet laat beheersen en de klant geeft waar het recht op heeft, verse rauwe melk, rechtstreeks van de boer!

Er is nog geen schimmel te zien in de melk die ik ruim 3,5 maand geleden in de koelkast heb gezet.

Net terug van vakantie in Frankrijk (Die, ligt in de Drome). Heb daar 3 weken elke dag rauwe melk kunnen drinken! Het was daar gewoon te koop in de supermarkt, Geweldig :D

http://postimg.org/image/5i4bw50q5/

Links is melk van zaterdag 12 april.

Rechts is melk van zaterdag 23 augustus.

4,5 maand oud en het ziet er nog goed uit. Het ruikt naar kaas.

Ansxxx,

In Frankrijk heb ik ook rauwe melk boeren gevonden. De biologische boerderij had na twee weken geen melk meer, omdat de koeien geen melk meer gaven. Bij een andere, niet-biologische boerderij heb ik de laatste twee weken rauwe melk gekocht. De koeien liepen daar wel gewoon buiten op een mooi heuvellandschap.

Edwin

Dat is natuurlijk nog beter, melk halen bij de boer. Ik had de rauwe melk uit de supermarkt en hopelijk was het dan ook echt rauwe melk, het smaakte in ieder geval wel goed :D

De Hofwebwinkel heeft besloten geen rauwe melk meer te verkopen. Op hun site schrijven ze: "vanwege overheidsregelgeving per direct niet meer leverbaar".

Ja Aart en dit is melk van de eerste .

Ik hoop toch echt dat ze onze 22 liter weer klaar hebben staan vrijdag .

Pfft is toch echt onze eerste levensbehoefte geworden ,ik kan echt niet meer zonder . :oops:

Hier in de omgeving helaas nergens goede rauwe melk te koop..... echt jammer ! Dus ik maak mijn kefir van volle melk uit de supermarkt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan