(Rauwe) melk

@edwin: aan wie vraag je dat?

Als het over Nederland gaat: het mag alleen bij de boer gekocht worden. Voor zover is weet is daar niks aan veranderd.

Zure rauwe producten zijn wel toegestaan te verkopen via winkel en online. (ook onder bepaalde voorwaarden)

Wat De Hofwebwinkel deed was waarschijnlijk een experiment om te kijken of ze de regels een beetje konden buigen/aanpassen.

We willen graag dat mensen nooit meer met bacteriën in aanraking komen, dan worden de mensen niet meer ziek, want ziek komt door bacteriën., net als auto-ongelukken komen door remsporen. Overal waar ongelukken zijn gebeurd zie je namelijk remsporen op de weg, dus daar moet het wel aan liggen.

Ik heb vandaag net weer 12 liter rauwe melk gehaald. Ik zorg wel voor flessen die goed schoon zijn, zodat de melk niet geïnfecteerd raakt met een micro-organisme wat er mogelijk wat anders van maakt dan b.v. yoghurt. Toch ben ik daar ook weer niet zo bang voor, ik heb al vaker de melk met yoghurt of zure room geënt en het resultaat was niet altijd hetzelfde, hetgeen betekent dat soms een andere bacterie de overhand kreeg dan de bedoeling was. Het resultaat was altijd goed te gebruiken en ik ben er nooit ziek van geweest. Nou ben ik wat dat betreft wel makkelijk hoor, ik ga er van uit dat je niet zo makkelijk ziek wordt via besmetten. Ook tocht heb ik nooit last van, de melk ook niet en de koeien zijn altijd wel vrolijk als ze tochtig zijn.

Ik heb er geen last van dat de Hofwebwinkel geen rauwe melk meer verkoopt. Op deze manier word ik wel weer even op de feiten gedrukt in wat voor tijd we leven en met welke overheid. Verschrikkelijk.

Jp,

Het was meer een algemene vraag, omdat Hofwebwinkel is gestopt met de verkoop van rauwe melk.

Aart,

Daar ben ik het helemaal mee eens. De supermarkten staan vol met ziekmakende vulling, maar de verkoop van iets goeds zoals rauwe melk wordt beperkt.

Deze foto is nog steeds van toepassing.

http://postimg.org/image/5i4bw50q5/

De melk van 5,5 maand oud ziet er nog goed uit. Het is natuurlijk wel zuur, maar het is niet geschimmeld.

Dus als iemand nog op zoek is naar rauwe zure room, het staat hier in de koelkast :lol:

Het is weidemelk van toen de koeien weer twee weken buiten stonden.

Ik krijg hetzelfde resultaat, maar dan vele malen sneller. Ik haal om de 5 dagen verse rauwe melk, maar soms heb ik dan nog een fles over. Deze fles bewaar ik buiten de koelkast en vaak krijg ik al binnen een week hetzelfde resultaat als jij na bijna een half jaar. Ik voer dit dan meestal aan mijn kippen.

Waarschijnlijk heb jij de test gedaan met flessen die in de koelkast staan?

Deze test heb ik een jaar geleden buiten de koelkast gedaan. De test van nu doe ik in de koelkast.

Dr. Mercola zeer positief over het gebruik van rauwe melk en rauwmelkse producten (van grasgevoerde dieren)

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/09/29/full-fat-dairy-products.aspx?e_cid=20140929Z2_DNL_art_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20140929Z2&et_cid=DM56930&et_rid=674558058

Als ik het goed heb gelezen is sinds 2000 al 10% van Amerikanen overgegaan van margarine naar echte boter

Potverdikkie, ik lees net dat Nico Disseldorp begin deze maand is overleden, de boer van zorgboerderij 'Ons Verlangen' in Zunderdorp. Ik was er vandaag nog. Heel veel sterkte voor de familie!

Albert Heijn noemt melk 'weidemelk' als de koeien per jaar ten minste 120 dagen, 6 uur per dag in de wei lopen. Dat is ten minste 8,5% van het hele jaar. Nou nou, wat een weidegang is dat.

De opiaten in rauwe melk zijn voor sommige een reden om het af te wijzen, het zou schadelijk zijn en mensen met ADHD etc. Reageren er nog steeds op, maar wanneer ik vraag naar nachtschades krijg ik het antwoord dat "dit anders werkt" en "gluten is ook heftig", maar dat is geen nieuws.

Quote:
De AH-melk begint naar zuurkool te ruiken.

Het zal wel 3D geprinte melk zijn. Ik vertrouw ze voor geen meter, de producten van Albert Hein en zal ze nooit meer kopen, ook niet voor de gein, laat mijn gezondheid me toch lief zijn.

Quote:
De AH-melk begint naar zuurkool te ruiken.

Het had eigenlijk wel interessant geweest als je naast de rauwe melk 2 supermarktmelken had gezet. Eentje met weidegang (hoe weinig dan ook) en de allergoedkoopste waarvan we verwachten dat deze koeien zonder vers gras leven.

Hoe ruikt de rauwe melk eigenlijk?

Ik heb in de koelkast een fles rauwe melk van precies 7 maanden oud staan. De fles heb ik net even open gemaakt. De roomlaag aan de bovenkant werd een beetje omhoog de fles uit geduwd. Dit komt denk ik door koolzuurgas. De room smaakt zuur, een klein beetje bitter en is tintelend op de tong.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan