Ik zou geen rauwe melk uit de supermarkt kopen, omdat ik dan niet weet wat de dieren te eten hebben gekregen en ook al is het dan biologische dan nog zal het dan aan de minimale eisen voor biologisch voldoen en niet meer. Omdat de supermarkt en veel consumenten wel het minste wil betalen en helemaal niet verder kijken (het is toch biologisch?). Ik heb wel eens aan zo'n iemand die om milieu reden geen vlees eet, uitgelegd dat er meer dan genoeg plaatsten zijn waar de dieren geen soja en krachtvoer of wat dan ook te eten krijgen alleen kan je dat inderdaad niet in de supermarkt kopen. Ze had er zelf ook nog nooit aan gedacht om zelf op zoek te gaan en dacht gewoon dat boeren dat niet willen. En zij ook echt ja als dat zo is zou ik ook wel vlees eten. Ik heb haar namen van internet adressen gegeven maar ik heb haar nooit meer gezien en dus ook niet kunnen vragen wat ze er mee heeft gedaan. Ook al denken ze enigszins na dan nog kijken veel mensen niet verder dan de supermarkt/natuurvoedingswinkel en snappen ze ook niet dat er verschillende gradaties zijn in biologisch.
Veel mensen zullen dus lezen dat rauwe melk goed is, zien het in de supermarkt, kopen het en omdat het dan bagger kwaliteit is worden er een paar mensen ziek van. Met als gevolg dat de politiek er achter aan gaat en wordt het helemaal verboden. Rauwe melk moet je alleen drinken als je echt weet dat goed is en daar zelf onderzoek naar hebt gedaan. En mocht ik een ouder iemand hier in de buurt kennen die zelf niet meer melk kan gaan halen, dan wil ik daar ik wel melk voor meenemen of ik neem hem/haar mee naar die boer (moet ik wel een auto hebben). Ik hoop zelf (en ga daar ook wel van uit) dat als ik oud en krakkemikkig ben (hoop ik niet te worden, ben ik ook niet van plan) dat ik er dan toch op de een of andere manier aan kan komen het zal dan in ieder geval meer bekend zijn.
Maar een eventuele petitie zal ik dus ook niet ondertekenen.