(Rauwe) melk

:P haha, moest het 3 keer overlezen en langzaam laten bezinken...maar ik begrijp het nu, dankjewel Poekie.

Poekie hebben jullie lekker in de tuin gewerkt vandaag?

we reden langs en ik zeg tegen mn man zal ik heel hard POEKİE roepen?

hij zegt nee joh haha dus maar niet gedaan

maar had er wel zin in om jouw gezicht dan te zien dat verwacht je natuurlijk niet

volgende keer doe ik het gewoon wel haha dan weet je het alvast

http://www.naturalnews.com/035155_Lyme_disease_raw_milk_fasting.html

Woman reverses Lyme disease with raw milk fasting

Tuesday, March 06, 2012 by: Paul Fassa

Quote:
(NaturalNews) A woman reports that she has reversed Lyme disease by fasting with raw milk. This is not a suggestion for Lyme disease suffers, but a confirmation that raw milk from grass fed cows does have health-promoting properties.

Most Lyme disease sufferers clamor for antibiotics forever, which the medical establishment cancels after a month. The medical establishment claims if antibiotics don't fix Lyme in a month, it's all in their heads.

Most Lyme sufferers consider this a curse, not a blessing in disguise. Long term antibiotic use, or even short term antibiotic use with certain types of antibiotics, often causes even more damage than relief (http://www.naturalnews.com).

But a few have jumped out of the Medical Mafia matrix and reversed the long term horrors of Lyme disease with various alternative choices without any pharmaceutical antibiotics, but sometimes integrating them with alternative methods.

This particular Lyme disease sufferer took an extremely unusual approach that very would even attempt. (1) After years of frustration and suffering, she came across an early 20th Century document published by the Mayo Foundation, the forerunner of the Mayo Clinic in Rochester, Minnesota, during the 1920s. (2)

These Mayo Foundation reports were based on clinical applications of raw milk for patients with serious diseases including tuberculosis, high blood pressure, diabetes, and assorted neurological problems.

Melanie's story

Only a first name, Melanie, was used in the source report. (1) Perhaps it was done to protect her raw milk source from being raided. After years as an active housewife and busy mom, Melanie came down with a sudden and strange malady involving acute sensitivity to loud sounds, joint and muscle pains, and insomnia.

As her condition worsened with many other symptoms, she was diagnosed with Lyme disease. Her condition and immune system were so debilitated that she was considered too weak for medical intervention. So she went on her quest for other solutions.

For a couple of years, she had tried several dietary and supplemental options that she had researched. She got rid of all toxic household items and ate nothing but organic foods. There was even a stretch of eating raw eggs only. But she continued losing weight and had very low energy.

Then she came upon the Mayo Foundation milk fast information from the early 1900s. She found a farm close by that would sell her raw milk produced organically in large quantities.

She fasted for 90 days on raw milk and homemade raw milk kefir only. Her regimen consisted of drinking six ounces of raw milk every hour. Melanie would leave the milk out for hours because cold milk is more difficult to digest. This is an age old Ayurvedic medicine principle.

Ironically, leaving raw milk out doesn't make it spoil and become toxic the way pasteurized milk does. It simply morphs into creating more beneficial kefir-like bacteria turning into beneficial farmer's cheese.

Upon her 90th day, after enduring one healing crisis after another, such as glandular pain and coughing up green phlegm during this difficult regimen, she reported the following results.

The 25 pounds she had lost during four years of agony were back onto her "petite frame", her complexion returned after being a pale yellow, and her hair stopped falling out.

Again, this is not a Lyme disease healing report. The point of this article is to illustrate the superiority of raw milk to commercially produced pasteurized milk, and how raw milk can improve health or even heal. (3)

Quote:
Poekie hebben jullie lekker in de tuin gewerkt vandaag?

we reden langs en ik zeg tegen mn man zal ik heel hard POEKİE roepen?

hij zegt nee joh haha dus maar niet gedaan

maar had er wel zin in om jouw gezicht dan te zien dat verwacht je natuurlijk niet

volgende keer doe ik het gewoon wel haha dan weet je het alvast

@Danielle,

Sterker, stap de volgende keer effe uit, kunnen we een praatje maken. We hebben alle tijd van de wereld.

hoi!

ja wij kwamen vanuit Hoorn en reden dus aan de andere kant van de weg

we hadden wat haast want mn zoontje was vandaag jarig en moesten dus snel naar huis voor de visite

maar volgende keer zullen we het zeker doen

groetjes Danielle

Ik ben hier begonnen met een zoektocht naar melkveebedrijven die rauwe melk verkopen. Ik gebruik hiervoor de lijst met SKAL gecertificeerde bedrijven zodat ik op kan zoeken wat er in de buurt zit. Zojuist de eerste gebeld. "Nee, wij verkopen geen rauwe melk" was het antwoord dat ik kreeg. Wat ik me afvraag is het volgende : kopen jullie uitsluitend bij SKAL gecertificeerde melkveebedrijven of zijn er andere criteria waarop jullie een melkveebedrijf selecteren voordat jullie er rauwe melk kopen ?

Ik ga er van uit dat een biologisch-dynamische boerderij een SKAL certificaat heeft.

Verder komen we ook bij een boer die niet officieel biologisch is.

Maar door verder vragen vinden wij het toch vertrouwd genoeg om daar melk, kaas, roomboter en straks ook vlees te kopen.

Een andere boer, Paul Blokker (spreker op de WPdag van 11feb) is ook niet officieel biologisch maar daar hebben we onze kwark van.

Ik ben gewoon naar een biologische boer gegaan, in de buurt, gezellig kop thee gedronken en wat di ngen uitgelegd, en daar mogen wij nu onze rauwe melk halen.

De feijterhof heeft ook geen keurmerk, want daardoor zou het vlees nog veel duurder zijn. Maar de varkentjes lopen gewoon buiten, eten uit de natuur, scharrelen en wroeten en krijgen geen anti-biotica.

Als zij lid worden van, ik meen ook skal, dan zijn ze zelfs verplicht het biologische voer af te nemen en te geven, maar dat willen ze juist niet.

Dus alleen een keurmerk zegt nog niet zoveel hoor.

@satfat

Ik zou er ook eerder langs gaan dan bellen, denk dat je dan meer kans op succes hebt.

Het heeft mij ook wat tijd en energie gekocht om een goed adres te vinden.

Ook als ze het niet zelf verkopen kunnen ze je wel weer doorverwijzen misschien.

Even een praatje maken met de boer is leuk en weet je gelijk waar je aan toe bent.

@Martijn

en als het echt goede boeren zijn dan bieden ze je vaak al snel aan om naar de diertjes in de stal te kijken :)

Ik heb nu voor een paar dagen dus rauwe melk geprobeerd, maar met de introductie van dit voedingsmiddel sloegen mijn darmen ineens op hol leek het wel. Ik kreeg een beetje last van diarree. Is dit omdat mijn darmen er nog niet aan gewend zijn? Ik hou het nu op 1 glas per dag bij de avondmaaltijd. Moet ik gewoon doorgaan met drinken zodat mijn lichaam zich er aan aanpast of ben ik misschien lactose intolerant?

Ik drink nog steeds 1 groot glas per dag, 's ochtends. Als ik dit 's middags drink dan krijg ik ook last van mijn darmen. over een poosje probeer ik dit wel weer.

Dus maak je niet te snel zorgen, maar luister goed naar je lichaam.

Je kunt ook even, tijdelijk, vooral yoghurt nemen of kefir maken. Misschien gaat dit even beter.

Hoe maak je yoghurt/kefir van rauwe melk (zonder slowcooker)? Ik had een beetje rond gegoogled maar ik heb geen idee waar je die 'culture starters' haalt voor yoghurt etc..

Ik maak kefir van rauwe melk met een kefirplantje. Dit plantje heb ik voor een paar euro via marktplaats gekocht. Inmiddels is het al gegroeid en kan ik steeds meer kefir maken. Plantje ( bestaat uit soort van klein uitziende bloemkooltjes) in een glazen pot, 1 liter rauwe melk erbij, donker en op kamertemperatuur wegzetten. Zo nu en dan roeren met houten lepel. Na 24 uur heb je een licht koolzuurhouedende yoghurt drank. Zeven en het plantje is weer bruikbaar.

Ik maakte vroeger heel gemakkelijk, yoghurt met de yogourmet yoghurtstarter, maar volgens mij wordt die te warm voor rauwe melk.

Op de site van het SC dieet staat het goed beschreven hoe je zelf yoghurt en room kunt maken.

Inderdaad, mijn lactoferm yoghurt maker wordt ook te warm, kwestie van zo nu en dan meten en aan/uit zetten. Je kan ook bijvoorbeeld een thermosfles gebruiken of op een andere manier warm wegzetten.

Kefir is vrij eenvoudig te maken en ik vind het heerlijk, maak dagelijks een kleine liter.

Kefir: melk op 30 gr brengen, kefir erbij en 24 uur wegzetten in koelbox met dekentje. Daarna zeven, plactic bolzeef ( marskramer) en de kefir weer in potje doen met wat rauwe melk erbij.

yoghurt, op 40 gr, met 3 of 4 eetlepels yoghurt, ook 24 uur wegzetten in koelbox met dekentje, daarna nog enkele dagen laten rusten in koelkast.

Beschrijving staat ook hier op het forum.

Hier een link naar het recept om yoghurt te maken.

En hier een link naar zelf kefir maken.

Even een klein stukje naar beneden scrollen.

Hier kun je eventueel je kefir bestellen, is gratis maar je betaald wel de verzendkosten.

Ik maak de kefir gewoon met koude rauwe melk. En zet het daarna weg op kamertemperatuur, in een grote glazen pot waar kokosolie in heeft gezeten. Ik zet de pot in een voorraad lade in de keuken. Staat die gelijk donker als de lade dicht is en dit ongeveer 24 uur. Gaat prima.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan