Wij hebben in NL onze eigen bananeneter Julia K is ook richting 80-10-10 aan het gaan, dit zijn wat fb posts van niet zo lang geleden
Quote:
Vandaag heb ik gegeten:
halve liter zelf geperst sinasappelsap met bietensap
1 kilo kiwi's
1 grote ananas
8 bananen
Avondeten: Wilde spinazie met 3 roergebakken eieren
Vandaag heeft Min Ah, mijn dochtertje van 5 gegeten:
3 kiwi
2 sinasappels
1 plak roggebrood met kaas
halve ananas
3 bananen
potje mais
Avondeten: Wilde spinazie met 1 roergebakken ei
Gister kreeg ik op mijn postje wat ik en mijn dochtertje eten reacties van: Zoveel fruit, zoveel bananen, is dat wel gezond?
Ik schrik er van dat mensen het idee hebben dat veel fruit eten niet gezond (kan) zijn.
Vandaag heeft mijn dochtertje van 5 jaar en 6 maanden gegeten:
(In die volgorde van eten)
Zelf geperst sap van 4 sinasappels (0.4 liter)
1 banaan
1 plak roggebrood met kaas
1 plak roggebrood met honing
2 kiwi
1 appel
3 bananen
avond eten:
sperziebonen
2 pannenkoeken gemaakt van alleen ei en meel.
(ze wilde zooooo graag pannenkoeken)
Net als haar moeder eet ze heel veel, net als haar moeder krijgt ze ook veel koolhydraten en dus veel calorien binnen! Toch is ze net als haar moeder geen gram te dik en nooit ziek!
Hoe eten wij? High carb, low fat en vooral veel fruit en we eten vooral heeeeeeeeeeeeeeeeel lekker en heeeeeeeeeeel veel!
En we hoeven (gelukkig) voor onze vitaminen, mineralen en andere gezonde nutrienten geen Superfoods te eten die wij gewoon niet lekker vinden. (maar dat is een persoonlijke smaak)
Lang nagedacht of ik over mijn Fruitulia Lifestyle wel of geen boek moest gaan schrijven.
Want koolhydraten worden zo gedemoniseerd en daarom denken mensen dat veel fruit eten niet gezond is omdat er zoveel koolhydraten (fruitsuikers) in zitten en gaan ze aan de Superfoods ipv aan het fruit.
Ik twijfelde: Is Nederland er wel klaar voor om al die Koolhydraat arme dieten los te laten en aan de fruit te gaan?
Ben nu een aantal mensen aan het begeleiden die onder mijn begeleiding ook aan de Fruitulia Lifestyle zijn overgestapt (en ze eten echt niet alleen fruit, of 4 kilo fruit zoals ik). Ik kriijg positieve reacties. Dus..ja...mijn derde boek gaat er komen!