Met meningen bedoel ik meer te zeggen dat er zoveel informatie is en al deze informatie-verstrekkers zeggen dat de voedingswijze die zij voorstaan gebaseerd is op oude tradities. Ik heb dit in de raw food gelezen maar ook natuurlijk WAPF en Paleo. Iedereen heeft zijn argumenten waarop ze een en ander baseren.
De kennis die generaties lang werd gedeeld is in mijn familie ergens verdwenen en het is voor mij (net als bij velen denk ik) van begin af aan weer uitvinden wat bij me past, rekening houdend met alle manco's die opgebouwd zijn in de loop der jaren.
Wat nu nog niet zo goed voelt, kan later wel goed voor me zijn. Maar ook vice versa. Jaren heb ik op raw food geleefd wat in het begin supergoed voelde maar uiteindelijk was het één lange detox sessie. Ik had toch echt de informatie dat wij mensen juist gebouwd waren om ons zo te voeden en in mijn hoofd klopte het ook allemaal, maar helaas klopte deze kennis niet. Nu heb ik een afkeer ontwikkeld tegen rauwe dingen omdat ik me er zo beroerd op heb gevoeld; dat gevoel moet weer vanuit het zwarte naar het grijze terug ebben.
Het is gezond verstand gebruiken, maar dit verstand is -bij mij- vertroebelt door alle informatie die ons alsmaar verstrekt werd (op school, in de media, etc.). Als voorbeeld noem ik maar dat WAPF 180 graden contra de voedingsadviezen van het Voedingscentrum staat.
Ik kan het moeilijk uitleggen zo in een bericht maar ik begrijp wel dat de verstrekte informatie van het Vc niet juist is, maar het zit er zo enorm bij me in gebakken. Net als alle andere informatie die ik opzuig als een spons.
Ik heb zelf er wel een mening en een gevoel over, maar wie zegt dat dit de juiste is? De tijd zal het leren.