Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Inderdaad eet ik zo nu en dan zetmeelrijke groente, zoals in dit geval zoete aardappelen. Ik heb hier geen last van en kan er mee wegkomen. Doorgaans is mijn enige bron van koolhydraten lactose in rauwe melk.
Peper en zout erover en een beetje citroensap eroverheen sprenkelen. Dit braden in een laag roomboter.
Dan prei, ui, wortel, andere groente in roomboter bakken. Daar lekker crème fraiche bijdoen, een beetje (knappe) mosterd en ook hierin lekker citroensap. Uiteraard wat peper en (Keltisch) zout erin.
Je hebt zo een heerlijk sausje voor bij je zalm. Heb je wat meer trek, kun je door je saus wat rijst roeren en het zo bij je zalm serveren.
Gisteren bloemkoolpuree met kerrie gegeten samen met biefstuk in roomboter gebakken. Bloemkool stomen en pureren met roomboter en kerrie naar smaak toevoegen.
Simpelweg kerriepoeder aan de kokosmelk met creme fraiche toevoegen en ik zou er zeer zeker ook wat heetmakers in doen (zwarte peper, gember, gele mosterd) en Keltisch zeezout bij doen. En natuurlijk knoflook!
Kerriepoeder kun je zelf maken van gember, kardemom, kruidnagel, kummel, kurkuma, komijn, zwarte peper, mosterd fenegriek, venkel, anijs, foelie, kaneel, nootmuskaat. In de kant en klare zit vaak ook nog cayennepeper of rode peper.
Wat is hachee toch een heerlijk gerecht. Dat ik dat niet eerder ontdekt heb. Hier mijn versie:
100 gram ghee
50 talg
500 gram riblappen
5 uien
10 tenen knoflook
Bovenste 3 bakken, uien meebakken en daarna ook de knoflook even meebakken.
Toevoegen:
scheutje kokend water
2 eetlepels rodewijnazijn
2 desertlepels oerzoet
2 tl kaneelpoeder
1/2 tl knuidnagelpoeder
1/2 tl nootmuskaatpoeder
20 gevijzelde peperkorrels
5 laurierbladeren
1/2 blokje runderbouillon
1/2 tl keltisch zeezout
Dit een uur of 3 laten sudderen op een laag pitje. Regelmatig eens doorroeren zodat het niet aanbrandt. Tot slot wat bloem toevoegen om het te binden en dan nog een scheutje water. Dit is echt nodig als je zo veel vet gebruikt.
Mijn moeder maakt zo'n lekkere soep met rundertong en schenkel.Als ik deze zo tegen de middag eet hoef ik de hele dag niets meer te eten zo voedend is deze.
Ik moet je het recept schuldig blijven maar ik kan het wel navragen.
Het is echt een vette soep dat als je het even laat staan meteen stolt.