Recepten

Omdat ik maar een zoete aardappel had en bezoek kreeg, heb ik een peterseliewortel meegekookt voor de puree, ook lekker.

Inderdaad eet ik zo nu en dan zetmeelrijke groente, zoals in dit geval zoete aardappelen. Ik heb hier geen last van en kan er mee wegkomen. Doorgaans is mijn enige bron van koolhydraten lactose in rauwe melk.

Mike

Hoi,

Heerlijk en simpel recept:

Kipfilet of gehakt (wat je lekkerder vindt...) even 'marineren' met wat nootmuskaat, kerrie, keltisch zeezout en peper.

Dit braden in een lepel kokosolie en een lepel rode palmolie.

Lekker teentje (of twee) knoflook erbij.

Dan je groenten erin (bijv. paksoi, champignon, ui, prei, wortel e.d.) Even lekker wokken.

Dan slagroom erbij en nog wat extra kerriekruiden en nootmuskaat. Klont roomboter erbij. Nog even lekker laten koken.

Rijst erdoor en klaar is Kees!

Eet smakelijk!

Nog wat heerlijks; 'Zalm op een rijstbedje'

Moot zalm per persoon.

Peper en zout erover en een beetje citroensap eroverheen sprenkelen. Dit braden in een laag roomboter.

Dan prei, ui, wortel, andere groente in roomboter bakken. Daar lekker crème fraiche bijdoen, een beetje (knappe) mosterd en ook hierin lekker citroensap. Uiteraard wat peper en (Keltisch) zout erin.

Je hebt zo een heerlijk sausje voor bij je zalm. Heb je wat meer trek, kun je door je saus wat rijst roeren en het zo bij je zalm serveren.

Bij ons keer op een keer een succes!

Smakelijk!

Groet, Suus

thinkvink,

Als ik het zo de ingrediënten lees moet dat erg lekker smaken jouw recepten.

Meteen opgeslagen.

Gisteren bloemkoolpuree met kerrie gegeten samen met biefstuk in roomboter gebakken. Bloemkool stomen en pureren met roomboter en kerrie naar smaak toevoegen.

Wie weet een lekker recept om zelf kerriesaus te maken.

ik heb creme fraish en kokosmelk in huis.

Simpelweg kerriepoeder aan de kokosmelk met creme fraiche toevoegen en ik zou er zeer zeker ook wat heetmakers in doen (zwarte peper, gember, gele mosterd) en Keltisch zeezout bij doen. En natuurlijk knoflook!

Mike

Kerriepoeder kun je zelf maken van gember, kardemom, kruidnagel, kummel, kurkuma, komijn, zwarte peper, mosterd fenegriek, venkel, anijs, foelie, kaneel, nootmuskaat. In de kant en klare zit vaak ook nog cayennepeper of rode peper.

Wat is hachee toch een heerlijk gerecht. Dat ik dat niet eerder ontdekt heb. Hier mijn versie:

100 gram ghee

50 talg

500 gram riblappen

5 uien

10 tenen knoflook

Bovenste 3 bakken, uien meebakken en daarna ook de knoflook even meebakken.

Toevoegen:

scheutje kokend water

2 eetlepels rodewijnazijn

2 desertlepels oerzoet

2 tl kaneelpoeder

1/2 tl knuidnagelpoeder

1/2 tl nootmuskaatpoeder

20 gevijzelde peperkorrels

5 laurierbladeren

1/2 blokje runderbouillon

1/2 tl keltisch zeezout

Dit een uur of 3 laten sudderen op een laag pitje. Regelmatig eens doorroeren zodat het niet aanbrandt. Tot slot wat bloem toevoegen om het te binden en dan nog een scheutje water. Dit is echt nodig als je zo veel vet gebruikt.

Bijna op dezelfde manier eet ik hachee al mijn hele leven, behalve dan de talg, suiker, rodewijnazijn en de knoflook.

Wij aten hem meestal met aardappels en evt. rode kool.

Nu kombineer ik het ook met Basmati en een verse sla met dressing van olijfolie,appelazijn, honing,mosterd, peper en zout.

Volgende keer doe ik er ook wat knoflook in

Heeft iemand hier wel eens rundertong gegeten?

Ik heb vorige week een kleine twee kilo grasgevoerde biologische rundertong direct van de boer gekocht voor maar 4 euro per kilo.

Al enige recepten opgezocht op het net maar ik ben benieuwd of het ook echt lekker is.

Iemand?

Rundertong is het lekkerste vlees op aarde! Vorige week nog een klaargemaakt.

24 uur getrokken in bouillon, samen met botten. Licht gebonden champignonsausje erbij: .....zalig!

Oke dat komt goed uit, ik ga binnenkort toch bouillon maken.

Doe ik die tong er gewoon bij! Kan bijna niet wachten :D

Thanks!

Pike,

Ik ben met rundertong opgegroeid.

Mijn moeder maakt zo'n lekkere soep met rundertong en schenkel.Als ik deze zo tegen de middag eet hoef ik de hele dag niets meer te eten zo voedend is deze.

Ik moet je het recept schuldig blijven maar ik kan het wel navragen.

Het is echt een vette soep dat als je het even laat staan meteen stolt.

ik wil het ook graag weten, er ligt bij mij ook nog een hele tong in de vriezer.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan