Red de schapen!

Het is een cult, een sekte, een religie, een film, een harde les, een IQ test, een lesje in logisch denken en menswaardigheid. Het wordt allemaal zo raar mogelijk naar buiten gebracht dat je zou verwachten dat mensen zeggen “ja, maar nu klopt het niet meer”. Maar dat moment komt nog niet, alhoewel ik positieve veranderingen zie hier op school in Rotjeknor. En volgende week vrijdag gaan de deugkapjes weer af alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Niet omdat het virus dan weg is, maar omdat het dan niet meer hoeft.

Dat ontbreekt juist bij zoveel mensen! Daarom adviseer ik iedereen om de bijbel te lezen. Onze westerse samenleving, incll. de grondwet, is hierop gestoeld!

Mike

Dat ontbreekt juist bij zoveel mensen! Daarom adviseer ik iedereen om de bijbel te lezen. Onze westerse samenleving, incll. de grondwet, is hierop gestoeld!

Mike
Geef ik je wel een beetje gelijk in, maar vergeet onze Germaanse afkomst niet, we zijn een mengeling van Noormannen en andere culturen uit die tijd. Het is te voelen als je in landen als Denemarken, Noorwegen en Zweden bent, tenminste, ik voel me thuis in Denemarken, juist daar waar de oude culturen nog zichtbaar zijn.
Met de bijbel moet je voorzichtig zijn, er staat veel waardevols in, veel refelcties op het leven zoals de spalmen, maar o-wee wat kan er een kwaad mee aangericht worden....

Dat ligt niet aan de bijbel, maar aan hen die zwaaiend met de bijbel goedgelovigen in het onheil storten.

Mike

• Leuk
Waarderingen: Surv
Dat ligt niet aan de bijbel, maar aan hen die zwaaiend met de bijbel goedgelovigen in het onheil storten.

Mike
Zo wordt de bijbel dus misbruikt, maar dat komt ook doordat de samenstelling van de boeken in de bijbel niet geheel vrij is van vooropgezetheid.

Suggereer je dat er met de teksten is geknoeid? Dat is niet waar. Wel met de VERTALINGEN en INTERPRETATIES.

Mike

Suggereer je dat er met de teksten is geknoeid? Dat is niet waar. Wel met de VERTALINGEN en INTERPRETATIES.

Mike
Hoewel de door jouw genoemde zaken van vertalingen en interpretaties kloppen, is er nog iets anders dat niet klopt. Het oude testament zijn traditionele geschriften van het volk Israël. Het nieuwe testament is er in de Christelijke kerk aan toegevoegd en niet zonder betekenis, maar daar zit 'em nou juist de kneep: van de oorspronkelijke ongeveer 75 vergelijkbare evangelieverhalen zijn slechts de 4 meest manipulatieve in het nieuwe testament terecht gekomen. Machthebbers uit die dagen, die geen haar beter of erger nog, geen haar slechter waren dan die van nu Hadden een middel nodig om vrije mensen, zoals we allemaal geboren worden, te onderdrukken en zoals dat ook nu gebeurt, werkt angst uitstekend, dat wisten ze maar al te goed. Daar komt ook de totaal verkeerde interpretatie van de teksten vandaan. Er is niets wat kan tippen aan de ernst van de verkrachting van de woorden van Jezus dan het Christelijk geloof.

Ik zal je vertellen waarom manipulatie van de teksten NIET heeft plaatsgevonden:

Ook [ZIJ] erkennen de allerhoogste baas. Daarom is een patent op natuurlijke creatie ook niet mogelijk en moet er minimaal 10% van worden afgeweken. Daarom ook.die kunstmatige intelligentie en transhumanisme, de vermenging van mens en technologie. De ontkenning van de bezieling en het bewustzijn van Gods allerhoogste creatie, de mens, maakt [HEN] tot een goedkope imitatie van God. De bijbel, zowel het oude als het nieuwe testament, is Gods woord en daar durven [ZE] niet aan te komen. De manipulatie vindt enkel plaats middels vertalingen en (mis)interpretaties.

Mike

Laatst bewerkt:
Verklaar de keuze voor de vier meest manipulatieve evangelieverhalen.
De cratie is de creator, tijdloos, materieloos, maar de enige waarheid die materie te boven gaat.

Wat zijn volgens jou deze vier manipulatieve verhalen? Welk bewijs heb je voor de manipulatieve aard van de verhalen?

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan