edwin
Well-known member
Beeeehhh, waar heb je het over?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat is erger: dikke boeken met veel 'kennis' over 'Goed en Kwaad' of al die kwaadaardige 'kennis' die constant uitgebraakt wordt door media ?
Snoep verstandig eet een appel, weet ik me nog vaag te herinneren....Hadden Adam en Eva een bijbel nodig voor hun innerlijk compas ?
Geef ik je wel een beetje gelijk in, maar vergeet onze Germaanse afkomst niet, we zijn een mengeling van Noormannen en andere culturen uit die tijd. Het is te voelen als je in landen als Denemarken, Noorwegen en Zweden bent, tenminste, ik voel me thuis in Denemarken, juist daar waar de oude culturen nog zichtbaar zijn.Dat ontbreekt juist bij zoveel mensen! Daarom adviseer ik iedereen om de bijbel te lezen. Onze westerse samenleving, incll. de grondwet, is hierop gestoeld!
Mike
Zo wordt de bijbel dus misbruikt, maar dat komt ook doordat de samenstelling van de boeken in de bijbel niet geheel vrij is van vooropgezetheid.Dat ligt niet aan de bijbel, maar aan hen die zwaaiend met de bijbel goedgelovigen in het onheil storten.
Mike
Hoewel de door jouw genoemde zaken van vertalingen en interpretaties kloppen, is er nog iets anders dat niet klopt. Het oude testament zijn traditionele geschriften van het volk Israël. Het nieuwe testament is er in de Christelijke kerk aan toegevoegd en niet zonder betekenis, maar daar zit 'em nou juist de kneep: van de oorspronkelijke ongeveer 75 vergelijkbare evangelieverhalen zijn slechts de 4 meest manipulatieve in het nieuwe testament terecht gekomen. Machthebbers uit die dagen, die geen haar beter of erger nog, geen haar slechter waren dan die van nu Hadden een middel nodig om vrije mensen, zoals we allemaal geboren worden, te onderdrukken en zoals dat ook nu gebeurt, werkt angst uitstekend, dat wisten ze maar al te goed. Daar komt ook de totaal verkeerde interpretatie van de teksten vandaan. Er is niets wat kan tippen aan de ernst van de verkrachting van de woorden van Jezus dan het Christelijk geloof.Suggereer je dat er met de teksten is geknoeid? Dat is niet waar. Wel met de VERTALINGEN en INTERPRETATIES.
Mike