Relatie Dikke Darm en Bijnieren/Schildklier

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Wat ik precies voel, buiten het rommelen wat ik voel en dat is als ik trek heb of gegeten heb, voelt het alsof er op die plek iets naar buiten drukt. Alsof het mijn lichaam uit wil of zo.
Als ik op het 2e plaatje van de link kijk te hoogte van het onderste deel dikke darm is dat idd wel de plek ongeveer waar ik het voel, maar dan nog iets lager. Het rommelen zelf doet geen pijn. Wat wel al lange tijd pijn doet is bepaalde bewegingen.
Bukken lukt niet goed, tillen doe ik beter maar niet. Zit houding voelt ook niet oke. Voel continue een soort druk.
Prikkelbaar darm syndroom is 1 ding. Maar vooralsnog word door artsen mijn klachten steds maar daarop gegooid, samen met fibromyalgie. Maar van dat laatste heb ik geen klachten meer. Maar je hebt toch maar mooi die stempel op je hoofd. Misschien herken je dat. Ik word daar echt goed pissig om want het komt over alsof er verder nooit niks anders aan de hand kan zijn. Toen ik vorige week bij de internist was twijfelde hij of hij wel of niet een zwelling voelde zitten.
Hij kon niet goed thuis brengen of het bot was of niet. Dat gebied aan de linker kant voelt veel harder aan bij mij dan rechts. Aan de buitenkant ter hoogte van de aanhechting heup naar been is ook een soort van verdikking te zien. Ik heb altijd een pijnlijke uitstraling maar mijn linkerbeen.
Zo een histamine reactie waar jij het over hebt gaat dat ook gepaard met tintelingen?
Soms vraag ik mij af of mijn dikke darm niet enigszins verzakt is. Ik wacht nog op de oproep van de internist voor een ct scan.
En dan hoop ik maar dat ze daar iets op zien wat simpel op te lossen is.

Binc helaas moeten we vaak zelf tot een oplossing komen. Diep van binnen weet je dan dat er iets niet klopt. Ze hebben een bepaalde opleiding denk ik. Ze gaan uit van een gezond lichaam en dan kunnen ze precies zien hoe alles werkt. Veel afwijkingen kennen ze inmiddels ook wel, maar als je niet in het plaatje past heb je een probleem.
En dan maar hopen dat je door zelf te zoeken ergens een aanknopingspunt vindt of een arts die verder zoekt. Misschien deze internist.
Ik heb op al mijn vragen nog steeds geen antwoord, ik moet me er bij neerleggen dat ik ze ook niet krijg. Tenzij er nieuwe onderzoeken gaande zijn en gepubliceerd worden ooit.
Om moedeloos van te worden toch?

Dag Binc,

Heel herkenbaar verhaal van de blokkade die je aan de onderzijde van de darm meldt. Wordt hier vooral niet moedeloos van. Laten we hopen dat niet om een verzakking gaat.

Zelf sluit ik me aan bij de reactie van JHanne dat een overgevoeligheid voor histamine mogelijkerwijs heel wat van je lichamelijke en darmklachten verklaart.
Onderstaande link gaat hier nader op in
http://www.natuurdietisten.nl/files/Hooikoorts histamine bijlage.pdf

Gelukkig valt dit op te lossen door je menu aan te passen. Zelf was ik gebaat door het maken van de combinatie van ontgiftingskuur met chlorella (vlak voor de maaltijd) waarbij je de dosering geleidelijk aan opbouwt en het drinken van 3 kopjes groene thee op een dag.

Beesten botten bouillon heeft trouwens ook een positief effect op alles.

het verklaart helaas niet de pijn die door trekt naar mijn been.
Het is van heup tot bovenbeen.
De jeuk in combi met tintelingen boven mijn knie geven mij meer de indruk van zenuwpijn.
Hooikoorts heb ik niet. Ook nog nooit gehad.
Ook verklaart het de zwelling niet die ik heb.
Ik heb in de afgelopen 7 jaar al zoveel weg gelaten wat betreft voeding maar beter werd ik er niet van. Ik voel mij nu pas beter. Die pijn heeft er de afgelopen 7 jaar al gezeten maar dan erger. Het is nu juist minder en beperkt zich alleen linkszijdig in buik gebied en been.
Histamine protocol heb ik in het verleden al gehad samen met ee natuur diëtiste. Vooralsnog blijf ik even doen waar ik me nu goed bij voel.
Behalve zitten, bukken, tillen zijn er wel meer dingen due moeizaam gaan. Auto in stappen, dan moet ik mijn linkerbeen met mijn handen in de auto helpen.
Koppeling in trappen van auto doet pijn. Als ik voor stoplicht sta met ingetrapte koppeling verlies ik gevoel in mijn been en voel ik druk en pijn in mijn lies. Bovendien is mijn been dan echt aan het shaken.
Gelukkig hebben we ook een auto met automaat bak.
En zo zijn er wel meer dingen. Normaal vanuit lig houding overeind komen gaat niet. Ik draai op mijn zij wn druk mezelf op mijn armen omhoog.
Eerder was er ook pijn in de rug links. Ik denk dat dat uitstraling is geweest van mijn dikke darm. Dat ga toch aardig onder controle inmiddels.
Geen diarree maar normale ontlasting. Dat laatste heb ik toch bereikt door neer vocht in de vorm van bouillon en melk.
Vanavond wel uit eten geweest dus ben benieuwd hoe het morgen is. Eerder als iets niet goed viel kon ik meteen rennen.
Ik hoop ook niet dat er sprake is van verzakking. Of je dat ziet op een ct scan weet ik niet.
Maar word er moedeloos van dat ik niet normaal kan bewegen. Elke inspanning doet gewoon pijn.

Vandaag bericht gekregen van het ziekenhuis. 12 augustus staat de afspraak voor de ct scan.
Ct abdomen met contrast.

Vorig jaar is calcium en magnesium wel geprikt.
Magnesium was 0,84 en calcium 2.38
Ik heb wel magnesium olie en citraat pillen.

Vergeet kalium niet. Als ik te weinig kalium binnenkrijg of veel kalium verlies door een magnesium voetenbad en de kalium niet aanvul, krijg ik flinke kuitkrampen 's nachts.

Mark

Lastig Binc dat je zolang moet wachten tot de Scan, en daarna weer wachten op de uitslag. Iets niet weten is heeeeeel vervelend. Ik ben daar een voorbeeld van.
Ik ga nu verder bij Endeldarmklachten.

Toen was het idd wel tekort.
Nu weet ik het eerlijk gezegd niet. Is recentelijk niet meer naar gekeken.
In feite haal ik magnesium toch ook uit de botten bouillon en sole? Incl kalium?
Verder heb ik magnesium olie en magnesium citraat. Ook heb ik nog bisglycinaat staan. Die laatste vind ik erg vies.
Met extra magnesium erbij zou het toch goed moeten gaan?

Zelf ben ik van mening dat de bottenbouillon en sole in jouw geval momenteel niet voldoende zijn om het opgelopen tekort aan te vullen.

Magnesium kan je uit meerdere bronnen halen en wordt het best door de huid opgenomen.
https://www.zechsal.eu/opname-via-de-huid

Misschien dat naast de magnesiumolie, een voetenbad met magnesiumvlokken een optie voor je is.
https://www.zechsal.eu/magnesium-en-gezondheid/magnesium-in-voeding

Hier is me al opgevallen dat in mineraalwater van Evian beduidend meer magnesium zit dan die van Spa. Om die reden staat er bij ons Evian op tafel. Ook eet ik 's avonds niet lang voor het slapen gaan een stukje zwarte chocolade en neem ik trouw mijn appel en magnesium citraat tabletje. In noodgevallen halen we de magnesiumvlokken voor het voetenbad uit de kast en het is al voorgekomen dat het zodanig rustgevend was dat ik meteen hierna in slaap gevallen ben.

Met betrekking tot de kalium, waar Mark het terecht over had, de belangrijke aanvulling dat groenten niet in teveel water gekookt mogen worden. Zelf stoom ik deze in de meeste gevallen. Qua smaak is het veel lekkerder trouwens en aan het eind gaat er een keltisch zout en boter van gras gevoerde koeien door heen.

Van kalium heb je veel meer nodig op een dag dan magnesium, minstens zo'n 4,7 gram. Als je te weinig kalium binnenkrijgt, krijg je symptomen als buikpijn, constipatie, spierkrampen, vaak moeten plassen, enorme dorst etc.

Hier wat meer info daarover:
http://www.livestrong.com/article/92806-symptoms-potassium-deficiency/

Overigens kan teveel kalium gevaarlijk zijn, dat wordt volgens mij niet in dat artikel genoemd. Maar tel maar eens uit hoeveel kalium je op een dag binnenkrijgt.

Mark

Ik kook mijn groente ook.
Maar dan wel in water. Of ik maak er soep van.
Soms eet ik rauwe groente omdat ik sommige groenten zoals witlof lekkerder vind dan gekookt.

Chocola ben in niet gek op. Soms de hele pure variant maar dat is een klein stukje 2 keer per jaar.

Magnesium olie heb ik van bioron.
Is dezelfde als zechsal.
Vlokken zijn op. Ik merk niet heel veel van het slikken van magnesium citraat. Het is niet zo dat ik er beter van slaap.

Ik probeer het een beetje van me af te zetten allemaal maar dat lukt niet goed.
Ik maak mezelf wel zorgen wat er nu aan de hand is en waarom ik die zwelling heb. Zit van alles in me hoofd te halen wat ook niet bevordelijk is voor mijn rust.
Het geeft stress.
En ik ben bang dat er of niks te zien is op die ct scan of dat het mega ernstig is wat eerder ontdekt had moeten worden of zo.
De uitslag krijg ik 25 augustus.
Inmiddels ook alweer 3 nachten waardeloos geslapen en dan krijg je daar natuurlijk weer spierpijn van overal.

In het ziekenhuis vorige week is wel kalium geprikt. Eerder ook al en dat was in bloed.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan