Relatie Dikke Darm en Bijnieren/Schildklier

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Helaas moeten we ons aan al hun regeltjes en protocollen houden.
Denk er wel om dat onze vrijheid aan alle kanten wordt afgepakt.
Ik meen dat het op de TV was dat mensen later last met de verzekering kregen of de hypotheek-verstrekker dat ze een ziekte hadden gehad.
Kassa of Radar waarschijnlijk.

Ja ik weet het.
In dit land word je geleefd en word er voor je bepaald.
In elk geval ging ik ziedend van woede weg.

@ Binc

Hier link die je wellicht verder kan helpen
http://www.sohf.nl/nutrient/ribes-nigrum
http://www.naturafoundation.nl/monografie/Ribes_nigrum_bessen.html
http://deelbewust.com/de-kracht-van-zwarte-bes/

Samengevat :
1. de knoppen (= gemmo) kan je voor de ontstekingen gebruiken
2. ter ondersteuning van je oog is zwarte bessenzaad geschikt

Tenslotte de links waar je ze kan halen
http://www.santi-shop.be/nl/p781-Zwarte-Bes-moedermaceraat-bio-Herbalgem.html
http://www.iherb.com/Health-From-The-Sun-Black-Currant-Oil-1-000-mg-60-Softgels/3660 (in de gebruikservaringen meldt er ook een persoon minder oogklachten)

Hi vivianne,

Ik had idd je tips gelezen over de zwarte bes.
Maar heel eerlijk gezegd durf ik nu even niks te nemen omdat ik eventuele onderzoeken niet wil beïnvloeden.
Volgende week heb ik de afspraak met de internist.
Die pijn links onder ribben zit mij behoorlijk dwars. Dat niet alleen, ook de uitstraling naar rug en schouderblad. Behalve mogelijke niet problemen ben ik toch ook heel bang dat er iets is met mijn alvleesklier.
Voordat ik echt vloeibaarder ging eten was de pijn echt hel!!
Telkens weer tijdens het eten stekende pijn en rennen naar de toilet. Hoewel dat nu echt wel redelijk weg is, is de pijn niet weg. Toch ook nog wel gerommel in buik links na het nuttigen van voedsel. Ik kan echt niet alleen leven op alleen bouillon en kefir.
Ik drink braaf de bottenbouillon overdag. Met liefde zelfs.
Eigenlijk moet ik nu weer nieuwe maken maar mijn crockpot is niet goed. Hij word veel te heet en iplv zachtjes bubbelen staat ie te koken. Heetste temperatuur die ik gister gemeten heb is 101 graden. Dit was alleen water. Dan kookt dat ding toch alle mineralen kapot?
Slapen gaat inmiddels wat beter ook.

Maar ik maak mezelf wel druk. Ben bang dat die er misschien uit gehaald mort worden etc.
Vandaag heb ik tegen de bedrijfsarts gezegd dat iplv wat zij suggereert dat mijn pijn klachten van stress em burn out komen, het meer waarschijnlijk is dat dat nu juist andersom kam zijn. Het frustreert mij mateloos en ik wil niet dat het afgedaan word als psychisch!!
Ik voel mezelf er gewoon woedend om en op zo een moment heb ik echt moeite mezelf te beheersen en niet uit te vallen.
Schoon genoeg heb ik ervan.

Maar jou tips onthou ik wel.
Het zou alleen fijn zijn als er nu eens wat uit komt zodat ik ook echt doel gericht iets mee kan doen. Ik wil er iets mee doen maar weet niet waar te beginnen. Ik dacht dat ik al op de goeie weg was en het goed deed eerlijk gezegd. Maar ik snap nog steeds niet waarom alle problemen bij mij zich alleen links zijdig voor doen.

Ik heb nu trouwens eerder last dat ik niet naar de toilet kan dan wel. Is weer het andere uiterste.

Ik heb zojuist voor de zekerheid mijn huisarts gebeld omdat de bedrijfsarts mijn gegevens op gaat vragen.
Ik weet niet hoe mijn dossier eruit ziet dus wilde ik eerst weten of er dingen in staan die voor mij belastend kunnen uit pakken.
Maar wanneer de bedrijfsarts dus schriftelijk een verzoek stuurt voor het opvragen van gegevens, word ik eerst gebeld door de praktijk voor een afspraak om dat samen met mijn huisarts in te vullen. Ze sturen het dus niet zomaar op
we vullen het dus samen in in mijn belang waar in baat bij kan hebben.
Die bedrijfsarts bracht het gister een Beetje alsof het een dreigement was.
In elk geval een fijne wetenschap dat ze eerst mij benaderen.

Nu bedacht ik mij gister nog iets anders.
Vorig jaar was door de neuroloog gezien dat ik borellia had.
Nou ja het verhaal had ik al geschreven.
De antilichamen igm was negatief en igg positief waarvan gezegd word dat je dan de infectie al hebt door gemaskt. Ik kreeg 10 dagen ab kuur. Dat was aug/sept vorig jaar.
In oktober denk ik begon ik met de rauwmelkse producten van de beekhoeve.
Nu is weer diezelfde bloedtest gedaan maar er is niks veranderd.
Ik scoor nog steeds positief op de antilichamen.
Dat zegt mij dat ik dus uit voorzorg die 10 daagde kuur heb moeten nemen.
Nu lees ik vaak over hoe rauwmelkse producten in een kwaad daglicht worden gezet omdat ze allerlei bacteriën zou bevatten waaronder borellia.
Nu blijkt uit de recente bloed uitslagen dat ik dus helemaal geen borellia heb behalve de antilichamen van een door gemaakte infectie.
Als het werkelijk waar zou zijn dat rauwmelkse producten borellia bevatten, dan zou ik dat toch allang moeten hebben lijkt mij.
Bevestigd maar weer hoeveel onwaarheden de wereld in worden gegooid om mensen bang te maken.
Ik geloof er echt geen hol van dat het allemaal zo kwalijk is als beweerd word.

Beste Binc,

Alle begrip voor je terugkoppeling met betrekking de negativiteit op het vlak van rauw melkse producten. Toch geef ik hierbij de aanvulling dat er geen gouden standaard blijkt te zijn voor het opsporen van borrelia. Om deze reden kan je niet altijd op uitslagen van het laboratorium vertrouwen.

Let er even op dat je niet alles verkeerd gaat analyseren. Zelf leid ik uit je posts af dat je gemengde gevoelens over bepaalde dokters heb, wat zeer gegrond is. Toch wil ik je iets meegeven.

Hier binnen ons gezin zijn we al meerdere malen tegen aan gelopen dat bloedresultaten (opsporen van vitamine B12 tekort waar ook geen gouden standaard voor bestaat) verkeerd uitgelegd worden, waardoor er verkeerde behandelingen en therapieën werden opgestart en dat achteraf bleek dat we het op dit vlak bij het rechte eind hadden. Door onze eigen koers (= inname van B12, schrappen van fysiotherapie, opstarten van reflex integratie therapie en visuele training) te varen, gaat het nu goed met zowel mijn zoon als mezelf en dat is het mooiste geschenk na een periode van zware beproeving dat je mag ervaren !

Volgende links geef ik je mee in de hoop dat je een levende bloedanalyse gaat overwegen en aanvragen zodat er een verklaring voor de positieve antilichamen gevonden wordt en dan maakt het niet uit of het een reguliere of alternatieve oplossing wordt !
http://www.borreliose.nl/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=26&Itemid=67
http://www.kennislink.nl/publicaties/diagnostiek-zegt-veel-maar-niet-alles

Hi vivianne,

Ik ben het met je eens dat wat er uit bloed testen komt niet zo heel veel zegt. Maar ik geloof wel dat het een leidraad is.
Wat ik meer bedoel te zeggen is als alles wat beweerd word over rauwmelkse producten waarvan beweerd word dat er zoveel gevaarlijke micro organismen etc in zouden zitten, dat dat dan toch ook uit bloed testen moet blijken? Voordat ik met de rauwmelkse producten begon had ik yoghurt van demeter.
Ik bedoel meer dat ik er geen snars van geloof dat het allemaal zo gevaarlijk is al gezegd word.
Ik geloof ook niet zo dat je van Eem bacterie ziek word. Ik snap wel dat het kan maar denk eerder dat het te maken heeft met hoe sterk je eigen immuunsysteem is en hoe het reageerd op de bacterie.

In de dierenwereld is hetzelfde gezeik. Rauw vlees zo slecht zijn voor dieren en ze zouden ziek worden en mensen zouden er ook ziek van worden. Want er zijn zoveel onderzoeken gedaan Naar de hoeveelheid en het soort bacterie etc. En al die onderzoeken worden gesponsord door Royal canin en hills etc. Degenen die het meeste belang erbij hebben.
Maar wat niet in die zogenaamde onderzoeken mee genomen word is het immuunsysteem van de dieren zelf. Voorop gesteld dat veel dieren juist op knappen van rauw vlees. Niet allemaal maar wel veel dieren.
En zo is het in mijn beleving allemaal flauwekul.
Misschien ben ik te nuchter weet ik niet.

Ik heb mezelf destijds wel druk gemaakt om die borellia.
Waarom, omdat ik denk dat ik iets de schuld wilde geven van mijn klachten. Dat ik een logische verklaring had.
Uiteraard kan ik een levende bloed analyse doen. Alleen om de 1 of andere reden heb ik ook daarbij mijn kant tekeningen.
Want hoe blanco neemt diegene het bloed af?
Ik denk zelf namelijk als ik niet aan geef dat die bacterie is gevonden vanuit het reguliere circuit er op zeker uit gaat komen dat ik geen Lyme heb.
Maar als ik zelf met het hele verhaal kom dan denk ik wel dat de uitslag Lyme is.
Van de meeste mensen die Eem borellia hebben, heb ik gelezen dat ze idd een levend bloed analyse hebben laten doen. Omdat zijzelf niet geloofden dat ze geen Lyme hadden. De lumbaal punctie bleek negatief.

Ik denk zelf eerlijk gezegd niet dat ik Lyme heb. Het beperkt zich tot mijn bekken gebied links.
En in mijn lies. Sinds de darm problemen zeker met 85% zijn verminderd is de pijn daar ook minder. Behalve in lies en heup.
Mijn vertrouwen in artsen is niet weg. Het is meer dat ik er moedeloos van word dat behalve problemen met si gewrichten en heiligbeen in mijn rug niet iets concreets gevonden word. Want die 2 boven genoemde dingen kan ik niet zoveel pijn van hebben zeggen ze. In mijn beleving staat het ook los van wat ik in mijn lies voel en links onderin mijn buik.
Mede door hulp vanuit jullie hier op dit forum heb ik toch nog meer positieve effecten bereikt waar ik heel blij mee ben. Dus zoals nog meer botten bouillon en kefir.

Alleen voor nu zoals het ervoor staat wil ik toch wel naar de internist. Er gebeuren teveel andere vage dingen. Ben inmiddels al 9 dagen ongesteld. Ook voor het eerst. Als ik op sta dan doet mijn hele onderbuik pijn. Voelt heel zwaar aan.
Ik hoop eerlijk gezegd dat de internist een scan van mijn buik maakt of iets en geen biopten van darmen wil nemen.

Hij zal vast gaan zeggen dat mijn cholesterol te hoog is ?

Waar ik wel benieuwd naar ben is de ervaring die jij had met levende bloed analyse?
Ging dat ook helemaal blanco?

Nu heb ik de brief van het amc gekregen waarin word gevraagd of ik met resistente bacteriën in aanraking ben geweest.
En of ik in aanraking ben geweest met varkens en/of kalveren.
Moet ik nu wel of niet vermelden dat ik antilichamen heb tegen borellia?
Ik kom regelmatig in aanraking met kalveren.
En met de producten die ervan worden gemaakt.
Alleen ik wil toch niet vertellen dat ik rauwmelkse producten gebruik om te voorkomen dat ik een riedel krijg over de gevaren ervan.

Ja oke daar heb jij een punt.
Maar als ik zeg dat ik idd regelmatig in aanraking kom met kalveren, wat betekent dat dan voor mij? Gaan ze dan uit voorzorg een ab aan mij geven of iets in die richting?
Dat wil ik ook niet eigenlijk..

Oke dus ik hoef nergens bang voor te zijn.
Ik ben nu onderweg naar mijn vader die in het ziekenhuis ligt met een longontsteking.
Hij heeft al langer van alles.
Laatst had ik voor vaderdag, Moederdag, en verjaardagen allemaal tegelijk een cadeautje gehaald bij de beekhoeve.
Daar zat o.a rauwmelkse roomkaas en boter bij.
Heb ik daar in dit geval verkeerd aan gedaan?
Ik bedoel dat de weerstand van mijn vader wel al langere tijd slecht is en hij misschien daardoor ziek kan zijn geworden ondanks dat ik nogal sceptisch ben over bacteriën. Anderzijds had mijn moeder dan ook niet last moeten hebben ervan? Zij heeft ziekte van kahler.

Lieve Bianca,

Hier ben ik ervan overtuigd dat je geen schuldgevoel moet hebben over dat de rauw melkse producten in het geval van je vader niet goed zouden zijn. Problemen met de weerstand kunnen verschillende oorzaken hebben.

De Ortho Health Foundation vertelt op haar site meer over de achtergronden van een levende bloedanalyse.

Ik citeer even een stukje van deze site omtrent deze variant van analyse.

Levend Bloed Analyse

De Levend Bloed Analyse (LBA) is een diagnostische onderzoeksmethode waarbij gekeken wordt naar de kwaliteit van verschillende elementen van het bloed. Er wordt gekeken naar de vorm en de activiteit van de bloedcellen.

Levend Bloed Analyse vormt een interessante aanvulling op de klassieke bloedanalyse. De activiteit van de witte bloedcellen, de vorm van de rode bloedcellen, de aanwezigheid van andere partikels, eiwitstoringen en vrije radicaalactiviteit kan waargenomen worden. De afwijkingen in de vorm van bijvoorbeeld de witte bloedcellen of in de levendigheid van de cellen kan een aanwijzing geven naar de oorzaak van de klacht. Het is mogelijk om de verschillende bloedbestanddelen duidelijk van elkaar te onderscheiden zoals de rode en de witte bloedcellen, fibrinedraden en afvalstoffen.

Het is een hele andere kijk op het bloed met veelal verrassende uitkomsten. Wat een standaard bloedonderzoek niet laat zien, kan wel aan het licht komen bij een Levend Bloed Analyse. Door middel van één klein prikje en een druppel bloed kan het bloed worden geanalyseerd. LBA is een methode om vooral de kwaliteit van het bloed in levende toestand te bestuderen.

Het is verbazingwekkend hoeveel verstoringen er te zien zijn. Deze verstoringen kunnen leiden tot allerlei klachten (bijv. vermoeidheid, darmproblemen). Doordat deze klachten bij een normaal (regulier) bloedonderzoek weinig of geen (kwantitatieve) afwijkingen vertonen, kan er aan de klachten niets gedaan worden. De Levend Bloed Analyse geeft goede informatie die nuttig is bij het opstellen van een behandelplan.

Op het vlak van de ziekte van Kahler bijgaand volgende link die hier dieper op ingaat.
http://kanker-actueel.nl/voeding-en-voedingstoffen-bij-kahler-multiple-myeloma-kunnen-een-grote-rol-spelen-bij-multiple-myeloma-kahler-stelt-ook-dr-carmen-wheatley.html

Interessant artikel over het inzetten van N-acetylcysteïne die het glutathiongehalte stimuleert bij o.a. longaandoeningen.

http://universityhealthnews.com/dai...-problems-addictions-autism-bipolar-and-more/
http://www.dieetcare.nl/news_article.php?s=0&k=0&cod=160
http://www.naturafoundation.be/monografie/Glutathion_gereduceerd_glutathion.html

Het goede nieuws is dat dit ook uit de voeding gehaald kan worden.
Rauwe melk & kefir blijken naast vitamine C en de beesten botten bouillon te helpen in het optimaliseren van het glutathiongehalte.
Meer hierover zie
http://www.voedingisgezondheid.nl/Bijnieren_hoofd.html
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/voorstellen-herman/

De levende bloed analyse zal ik in overweging nemen.
Alleen die test vervangt niet het bezoek aan de internist wat mij betreft.
Sorry vivianne, ik reageer misschien nogal sceptisch op dit soort onderzoeken. En misschien is dat wel onterecht van mij.
Het is in elk geval niet lullig bedoeld hoor. Zo is het niet bedoeld.

Ik wilde wel even wat anders vragen eigenlijk.
Sinds ik meer bottenbouillon neem en de yoghurt uit mijn menu heb gehaald (vervangen door kefir) heb ik last van verstopping.
Ik kan alleen maar om de dag naar de toilet.
Doe ik iets niet goed? Ik heb nog nooit last gehad van verstopping.
Misschien toch teveel bouillon?
Zou dat kunnen?

De info van de long aandoening ga ik zeker lezen.
Hij ligt met een dubbele long ontsteking in het ziekenhuis.
Maar er is wel meer hoor met mijn vader. Reuma heeft ie ook.
Last van zijn maag.
Ik wist niet dat ie zoveel medicijnen slikte, waaronder statines, maagzuur remmers, spuiten voor de reuma en daarbij heeft ie trombose en hij moet bloedverdunners.
Het is dus niet zo heel makkelijk allemaal. Ik zou graag zien dat ie een aantal dingen skipt en het anders aan pakt. Maar is een andere generatie.
Bovendien zou ik niet weten waar te beginnen. Statines als 1e eruit denk ik.

Alle respect voor je standpunt. Voor het geval er bij de internist te weinig informatie moest uitrollen, heb je in ieder geval een plan B achter de hand.

Met betrekking tot het aanpakken van de verstopping, kan mogelijk meespelen dat je moeite hebt met het verteren van eiwitten.

Volgende link van forumlid Poekie bevat tal van bruikbare informatie
http://www.voedingisgezondheid.nl/Darmen.html

In jouw geval is sole op basis van Keltisch zout goed en werkt tevens het tijdelijk ophogen van de ingenomen dagelijkse hoeveelheid vitamine C ondersteunend.

Tevens kan het toevoegen van meer groenten en fruit (pruimen en bessen) aan je menu een oplossing zijn. Op het vlak van de groenten kan je b.v. gaan voor gestoomde asperges die rijk zijn aan glutathion. Ook goed zijn de gefermenteerde producten zoals zuurkool en bietenkvass.

Paardenmelk kan tevens een optie zijn en als je bij de yoghurt geen klachten had zou ik deze met mate gebruiken.

Het verhaal van je papa is hier herkenbaar.

Maagzuurremmers en statines (=cholesterolremmende medicijnen) zijn niet altijd onschuldig.
Artikel dat ingaat op verband tussen maagzuurremmers en B12-tekort :
http://stichtingb12tekort.nl/wetenschap/stichting-b12-tekort-artikelen/medicatie-en-b12-tekort/

Statines kunnen o.a. de opname van vitamine D belemmeren.
http://rinekedijkinga.nl/veelgestelde-vragen/medicijnen-interacties-voedingsmiddelen.html

Misschien een idee om te achterhalen wat hij als maagzuurremmers en statines inneemt.

Ik zou in zijn geval bewerkte granen schrappen (in de aanpak van reuma), roomboter en levertraan invoeren en achterhalen of er een vitamine B12-tekort meespeelt.

Ik heb idd afgelopen maandag pruimen gehaald. Ik gebruik wel blauwe bessen en frambozen in mijn smoothie.
Sole had ik al even niet gebruikt omdat ik door de bouillon al keltisch zeezout erin heb.
Werkt dat anders dan een sole?
Asperges zijn er niet meer. Vind ze wel heel lekker maar vaak moet ik ook meteen rennen naar de toilet. Wat gepaard ging met behoorlijke steken in mijn buik.
Dat asperges dis idd laxerend werken verbaasd mij niet.
In elk geval gaat het sinds maandag weer beter. Ik ga toch ook de yoghurt weer invoeren idd.
Is kwark ook goed?
Ik heb afgelopen paar dagen bouillon gemaakt dus ook daar kan ik weer even mee vooruit.
Verder heeft de bedrijfsarts toch geen gegevens bij mijn huisarts opgevraagd. Heb gister het verslag gekregen. Er staat in dat ik momenteel niet belastbaar ben en dat eerst de uitslag van onderzoeken bij de internist afgewacht moet worden.
Sinds vandaag denk ik dat ik een blaasontsteking heb of ik drink te weinig. Een liter bouillon op een dag zou toch voldoende moeten zijn?
Gisterochtend toen ik uit bed kwam had ik weer zo een vreemd gevoel in mijn buik toen ik wakker werd en op stond. Heel zwaar voelt het. Ik kan het niet uitleggen. Het was geen diarree of zo. Gewoon heel zwaar.
Na een half uurtje was het weer weg en is het de rest van de dag ook weg gebleven.
De cortisol test heb ik nog steeds niet gedaan maar wel in huis. Alleen staat erin dat het beter is om dit te doen tussen de 19e en 21e cyclus dag. Dus daar wacht ik nog op.

Tja voor wat betreft mijn vader, mijn ouders staan er niet zo voor open. Ik wil idd achterhalen wat ie nu allemaal gebruikt.
Alleen ga ik daar nu nog niet over beginnen omdat ie nog veel te benauwd is en een discussie wil vermijden om te voorkomen dat ie buiten adem raakt. Het lukt hem nauwelijks zonder buiten adem te raken zelf naar de toilet te gaan.
Zijn ontstekings waarden zijn wel een heel stuk gedaald. En hij hoeft geen ab middels infuus meer. Wel pillen. Hij zal zeker deze week moeten blijven.
Ik wil 1 dezer dagen bouillon voor hem mee nemen in een grote thermos fles. Lijkt mij dat ie nu wel simpel aan het worden is van alleen maar appelsap.

Vandaag bij de internist geweest in het ziekenhuis.
Jeetje wat een vragen.
Mijn 1e afspraak was met een internist nog in opleiding. Na het gesprek 3 kwartier wachten omdat ie moest overleggen met de supervisor internist. Na dag gesprek weer een overleg met de professor nog wat...
Duidelijk is gevoeld dat mijn lendenen aan de linkerkant hard aan voelen in verhouding tot rechter kant.
Besloten is een ct scan te maken vanaf mijn borst tot aan bovenbeen. Zowel voor als achterkant. Ze willen weten of er ofwel iets met de organen is en aks dat niet zo is of de pijn van de spieren komt vanwege langdurige diarree wat ik heb gehad. Als gevolg daarvan mogelijk klachten van langdurige uitdroging of een spierscheur.
Klinkt mij niet vreemd in de oren eigenlijk. De oproep voor de scan krijg ik nog dus weet nog niet wanneer.
Verder bloed en urine test.
En nu doet alles natuurlijk weer zeer omdat er 2 artsen overal met kracht hebben gedrukt.
Moet wel zeggen dat de mensen daar een stuk vriendelijker zijn dan in het gooi ziekenhuis.
Verder ook aangegeven dat ik veel meer in vloeibare vorm eet. Op de vraag wat ik dan at aangegeven veel rauwmelkse producten te nemen.
Zacht gekookte groente en botten bouillon kreeg ik mee dat ik dat zo maar even moet houden.
Indien het pijn uit de spieren is is het volkomen logisch dat ik de oefeningen van de fysio niet kan doen en beweging beperking heb. Blij dat ze nu gaan concentreren op ook de buikwand incl rug. Op ct zie je andere dingen dan op mri die ik van mijn rug al heb gehad. Of je de spieren ook ziet vraag ik mij af.
Als dat de diagnose is dan weet ik niet wat ze eraan kunnen doen. Dat is dan de volgende stap.

Kan iemand mij vertellen dat als je de diagnose prikkelbaar darm syndroom hebt, of het dan normaal is dat je zoveel gerommel voelt ter hoogte van je lies?
Als ik gegeten heb dan lijkt het net of mijn darm rommelt te hoogte van mijn lies.
Bij prikkelbaar darm syndroom lijkt het mij niet gek dat je darmen rommelen. Maar dat voel je toch niet op lies hoogte?
Ik voel het gewoon bewegen te hoogte van de aanhechting van mijn lies.
Ik geloof niet dat er niks aan prikkelbaar darm syndroom te doen is maar bij mij word alles daar maar op gegooid.
Het doet gewoon echt pijn.
Ook telkens boven mijn knie tintelingen en jeuk als ik in bed lig.
Gerommel van darmen voel je bij pds toch niet op lies hoogte? Of wel? Ik wacht nog steeds op een oproep van de internist voor Eem ct scan.
Het lijkt mij elk geval niet logisch dat je bij pds je darm voelt bewegen bij je lies?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan