Relatie Dikke Darm en Bijnieren/Schildklier

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Dus dan zou ik toch weer een 10 daagse ab kuur moeten slikken?
Morgen middag belt mijn eigen huisarts om de uitslagen te bespreken. Hij is lang op vakantie geweest.
Assistente stelde een afspraak voor maar heb ik niet gedaan.
De uitslagen waren met zijn vervanger al besproken.
Dus morgen telefonisch contact.

Toch vraag ik mij af of dat aan komen ook niet kan komen door langdurige tekorten voor wat betreft voedsel opname.
Anderhalve kilo per maand is erbij gekomen. Sinds oktober vorig jaar.

Wat ik zelf nog dacht is dat dat aan komen misschien ook te maken kan hebben dat ik in februari van dit jaar, gestopt ben met de pil.
Zou dat ook mee kunnen spelen?

Zoals eerder aangegeven blijkt een antibioticakuur bij lyme niet altijd effectief te zijn.

Jouw twijfels op dit vlak zou ik morgen aan de huisarts kenbaar maken. Hier de site die je eerder meegaf bekeken. Vraag hem of het inzetten van ozontherapie een zinvolle optie is. Volgens hun site beoefent de vader deze therapie. Tevens is me bekend dat gemmo therapie op dit vlak ondersteunend kan werken.

Meer hierover valt op het lymeforum terug te vinden. Hier wordt o.a. het inzetten van Ribes Nigrum bij de combinatie van Lyme met bijnieruitputting genoemd. Tevens kan je nagaan of berk (= betula pubescens) een optie voor je is.

Ik heb ingelogd op mijn dossier van het AMC.
Ik heb de bloeduitslagen binnen en een aantal dingen zijn volgens mij niet best.
Mijn leverwaarden zijn ineens 78? Ik heb het hier over Alat.
Ook zit er slijm bij mijn urine.
Ik kan de uitslagen niet als hele lijst weergeven.
Alleen maar elke dingetje wat geprikt is aan klikken en de waarde zien.
Dit is wat er staat bij alat en ik maak mij hier dus zorgen over.
Wat betekent dit en waar kan het door komen? En wat kan ik doen om het naar beneden te krijgen?

ALAT 78 U/L 37°C 0-34 U/L 37°C
eGFR (MDRD) >60 mL/min/m² > 60 mL/min/m²
eGFR is berekend voor kaukasisch ras, Als negroïde x 1,21 toepassen.
EGFR(CKD-EPI) AMC >60 mL/min/m² >60 mL/min/m²
eGFR is berekend voor kaukasisch ras, Als negroïde x 1,159 toepassen.

TSH is ook alweer gezakt. Is 60.

Uitslag
Component Uw waarde Standaardbereik
Spijtbuis plasma 5 ENDO AMC volgt
TSH (TSH) 0.60 mE/L 0.5-5 mE/L

Ik heb nog niet eerder zo extreem hoge leverwaarden gehad. Waren wel iets te hoog maar niet zo extreem als nu.

En dit is uitslag urine.

Uitslag
Component Uw waarde Standaardbereik
Album.-stik Geen
Glucose-stik Geen
Hemogl.-stik +
Leuko.-stik +/-
SEDIMENT (URINE PORTIE) BEP
Bepaald
Leukocyten urine 2 /µL 0-28 /µL
Plav.epith. Weinig
Bacterien (urine0 Weinig
Erytrocyten 25 /µL 0-17 /µL
Slijm Positief

Ik had ook hoge leverwaardes (waarschijnlijk nog steeds) waar de huisarts van schrok een paar jaar terug. Ze ging op m'n bestaande bloedsamples nog een aantal nabepalingen laten doen en wel op hepatitis A, B en C en HIV.

Kwam allemaal negatief terug, wat wel een opluchting was, maar wat was het dan? Echo laten maken van lever: niets te zien. Doorverwezen naar internist die me helemaal lek liet prikken (10 a 15 bloedbuisjes vol) om alles maar te testen en er kwam alleen maar uit dat ik te lage kaliumwaardes had verder.

Ze wou dat ik een maand stopte met alle supplementen die ik nam, omdat die false positives zouden kunnen geven op de bloedtestresultaten. Maar omdat ik me eindelijk iets beter voelde met het nemen van bijv. adrenal cortex, zag ik het niet zitten om dat een maand te moeten laten staan. M'n bijnieren waren er erg slecht aan toe namelijk.

Dus vaarwel gezegd tegen internist en verder zelf met goede voeding aan de slag gegaan en nog geen idee wat er met me aan de hand was. Totdat ik op dit forum over kwikvergiftiging las door amalgaamvullingen (door eigen vullingen of via je vullingen van je moeder of door vaccinaties). Alle symptomen klopten en heb meteen een afspraak gemaakt om m'n vullingen te laten vervangen. En sindsdien aan het ontgiften van de kwik.

Omdat ik bij jou ook symptomen zag die ik herken(de) bij mezelf, had ik je al eerder aangeraden om een haartest te laten doen: http://www.holisticheal.com/hair-elements-test.html

En nu blijkt dat je lever het zwaar heeft, denk ik dat weer. Misschien heeft de internist nog andere ideeën die getest kunnen worden, maar hoe dan ook, je lever heeft het zwaar en dat komt ergens door, misschien door zware metalen.

Dus ik zou het gesprek met de internist nog afwachten, misschien krijg je ook een echo voor je lever of nog wat nabepalingen op je bloedtest (op hepatitis bijv.), maar als daar niets uitkomt, zou ik die haartest eens laten uitvoeren. Ook als daar niets uit zou komen, weet je toch weer wat meer en kun je dat weer afvinken.

Mark

Ik heb morgen een ct scan dus ga ervan uit dat ze dan ook de lever zien.
Ik had eerder wel hoge leverwaarden, dat was geloof ik 48 of zo.
Maar nu, juist sinds ik mezelf iets beter ga voelen is het zo extreem hoog?
was dat bij jou ook zo hoog?
Ik wil verder nog geen testen doen omdat ik ook eerst wil weten wat er allemaal uit komt bij de internist.
De witte bloedlichaampjes zijn ook niet goed. Die is 4,2
kalium is trouwens wel goed.

Ik weet de leverwaardes niet, ik heb de resultaten niet meegekregen, maar weet dat ze in het rood waren dus flink verhoogd, terwijl dat een jaar of 2 eerder nog normaal was of heel licht verhoogd.

Eerst inderdaad maar eens afwachten wat de internist nog vindt verder.

Mark

Ik zie dat het hierboven niet helemaal netjes staat.

De kalium waarde is 4,2

Als die lever niet goed is verklaart dat ook het aan komen in gewicht?
En het rare is dat ik geen last heb aan die kant.
Alle pijnen en dingetjes zitten links.

Dat staat er niet bij vivianne.
Er staat alleen alat en die is 78.
Asat ook maar die is niet zo hoog.
41 uit mijn hoofd. Zit nu in het ziekenhuis dus kan niet na kijken.
Moet een liter zooi drinken en in 10 uur ben ik aan de beurt.
Ik heb dus een uur om je linken door te lezen

Is het normaal dat als je contrast in je lijf gespoten krijgt, en er ook een liter van moet drinken je diarree hebt?
Dit is bij mij het geval.

Verslag over mijn gesprek met de huisarts volgt.
Die heb ik vanmiddag gesproken.
Maar ben nu niet lekker genoeg.

Oke, dus ik heb weinig gedronken vandaag. Telt een liter kefir dan ook als drinken?
Ben nu, nadat ik je bericht las meer aan het drinken.

Mijn huisarts heeft vanmiddag gebeld iplv gister.
Hij heeft zelf nog een hogere igg waarde heeft ie mij al een eerder verteld. Hij staat niet achter de ab kuur, vandaar dat ie de keuze bij mij laat. Zelf denkt ie dat het zinloos is.
De zuurstof therapie daar is in oktober pas tijd voor.
Hij geeft aan dat de praktijk uit zijn jasje groeit en daardoor tijd gebrek. De assistente moet steeds bij het infuus blijven tijdens de behandeling. Ze komt aan haar eigen werk niet toe.
Hij gaat ook stoppen met zelf bloed afnemen ook wegens tijd gebrek.
Hij wil ook de assistente beschermen tegen te veel werk.
Ze zijn zoekende naar een oplossing voor de drukte.
Hij geeft ook aan dat ie patiënten heeft die geen baat hebben bij de zuurstof therapie.
Dat kan helaas ook gebeuren zei hij.
Als ik dus eerder dan oktober wil moet ik elders kijken.
Dat zie ik ook niet zitten van de 1 naar de ander.

Goed dat je een constructief gesprek had met je huisarts. Zijn verhaal m.b.t. de ozontherapie is oprecht. De getuigenissen die ik hier las varieerden ook nogal en hing hoofdzakelijk samen met de periode die verstreek tussen de eerste lichamelijke klachten en het opstarten van de behandeling.

Het lijkt er momenteel wel op dat het om lyme gaat. Zou je niet kunnen inzetten op AVIG-arts die ook met kruiden werkt ?

Er blijken er meerdere in de buurt bij je te zitten.
Bijgaand de link naar zoekregio 50 km vanaf Utrecht geteld - natuurgeneeskunde - werkgroep lyme
http://www.avig.nl/ik-ben-patient/z...p=natuurgeneeskunde&werkgroep=werkgroep-4

Ik weet niet of het om lyme gaat. Daar is mijn huisarts het dan weer niet mee eens.
Ik weet wel dat de meningen erg verschillen voor wat betreft lyme.
En de urine test die de internist heeft gedaan was ook niet helemaal oké als ik dit zo zie? Zie link hieronder.
Ik weet niet wat een Avig arts is. Daar zal ik eerst eens in moeten verdiepen.

http://imgur.com/a/gGjXT

Hier kan ik de visie van je huisarts m.b.t. lyme goed volgen. Het siert hem trouwens dat hij goed op de hoogte van de effectiviteit van de aangeboden behandelingsvarianten en dit met je deelt.

De tintelingen, zenuwpijn, en het afwisselend gevoel van pijn en minder gevoel in je knie, rugpijn en darmklachten en de afwijkende uitslag van de levertest zijn duidelijke signalen waar hij zich volgens mij op baseert.

Uit een link die ik jammer genoeg niet kan kopiëren wordt er gemeld dat er bij 30 % van de lyme B burgodorferi antistoffen in de urine gevonden wordt.
Het gaat om www.igenix.com/luatart.html

In de link die ik gisteren van sohf plaatste staat meer uitleg over al de mogelijke verschijningsvormen van lyme.

Dit citaat bij de variant Bartonella van de lymevereniging.nl geeft me hier nogal te denken

Bartonella
Er zijn 19 stammen van de bacterie Bartonella bekend, waarvan zeker drie ook bij de mens ziekte kunnen veroorzaken: Het betreft Bartonella henselae, Bartonella quintana en Bartonella bacilliformis.

Het vermoeden bestaat dat de door teken overgebrachte Bartonella mogelijk door een andere onbekende stam van Bartonella wordt veroorzaakt. Dit verklaart ook dat deze variant vaak niet door de testen herkend wordt. O.a. Bartonella schoenbuchii is een mogelijke kandidaat.

De meest bekende vorm van Bartonellose is Kattenkrabziekte, die wordt veroorzaakt door Bartonella henselae.

Nadat iemand is gekrabd door een kat die met Bartonella henselae is besmet, kunnen de bacteriën de wanden van de bloedvaten infecteren. De ziekte kan echter ook worden overgedragen door een met Bartonella besmette teek, na een bloedmaaltijd op een besmette kat of ander dier.

Symptomen:

De kattenkrabziekte heeft een incubatietijd van 3 tot 20 dagen. Het begint vaak met één of meerdere knobbeltjes (2-3 mm) op de huid in de buurt van de krab of beet. Dit worden al snel blaasjes waarop zich na enkele dagen een korstje kan vormen. Hierna verdwijnen de plekjes weer. Soms heeft men dit niet eens gemerkt. Na ongeveer twee weken kunnen de lymfeklieren groot en pijnlijk worden. Deze lymfeklierontsteking kan weken tot maanden aanhouden (gemiddeld 6 weken), maar verdwijnt uiteindelijk meestal spontaan.

AVIG staat voor de Artsenvereniging voor Integrale Geneeskunde. Ik zet de link er even bij.
http://www.avig.nl/

Ik heb hier trouwens nog een arts gevonden die ozontherapie toepast en naar het schijnt een begrip in jouw streek is in het behandelen van chronische klachten
http://orthokliniek.nl/over-ons/over-dokter-reijntjes/

Hem een keer bellen en een second opinion met alle onderzoeksresultaten in de hand bij hem vragen is misschien ook nog een idee !

Hi vivianne,

Ik kan je niet helemaal volgen.
Mijn huisarts is niet op de hoogte van de laatst geprikte leverwaarden.
Deze zijn onlangs bij de internist gedaan en kan ik zien omdat ik in kan loggen in mijn medisch dossier van het ziekenhuis. Ik heb het hem wel verteld dat die leverwaarden ineens zo gestegen zijn. Maar hij zegt dat dat geen schokkende waarde is en 9 van de 10 Keer geen kwaad kan. Zelf heb ik daar mijn twijfels over natuurljk.
Van het Lyme verhaal zegt ie dat ik blij mag zijn met een goed afweer systeem en dat ik de ziekte overwonnen heb.
Eerlijk gezegd maak ik mij meer zorgen over de uitslagen van die urine test die ik hierboven had neer gezet.
Of dat terecht is weet ik natuurlijk niet. De 25e heb ik een afspraak in het ziekenhuis om de bloed uitslag en de ct te bespreken.

Ik had idd al eens gekeken op de site van de arts die jij benoemd.
En het is idd wel een optie om dan evt te beginnen met ozon therapie.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan