Relatie Dikke Darm en Bijnieren/Schildklier

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik had trouwens geen lyme toen ik dox kreeg. Althans, dat zei de neuroloog en de huisarts.
Maar toch moest is dox nemen.

Ik heb het een dikke 30 jaar geleden opgelopen en er een dikke 10 jaar later dox voor gehad. Dat heeft wel mijn gewrichtsklachten verholpen.

Oké. Dus 30 dagen die troep genomen.
Ik heb idd ook gewrichtsklachten.
Die heb ik eigenlijk al voor lief genomen in de veronderstelling dat het toch niet over gaat en er maar mee moet leren leven.

Dus eigenlijk is jouw idee dat ik wellicht baat kan hebben bij een langere kuur dox?

Heb jij nu nergens geen last meer van van die Borelia/lyme?
En die hersenpunctie was bij jouw ook negatief?

Ik had veelvuldig vocht in de gewrichten. Dat heb ik daarna nooit meer gehad. Wel andere kleinere klachten maar dat is hoogstwaarschijnlijk niet lyme gerelateerd Een hersenpunctie heb ik nooit gehad omdat ik geen neurologische klachten had. Dat ligt eraan welke lyme variant je hebt.
Tja wellicht heb je baat bij een langere kuur maar eerlijk gezegd zou ik het niet weten.

Ik heb het e.e.a aan tips welke hier geplaatst zijn in overweging.
Deze neem ik ook mee.
Alleen laat ik het stap voor stap doen anders gaat er straks van alles door elkaar en zo en kan ik het zelf niet meer bij benen.

Of ik vocht in mijn gewrichten heb weet ik niet.
Heb wel artrose in mijn linker heup. Maar dat is zo minimaal dat ik daar geen pijn van kan hebben zegt de neuroloog en de huisarts.
En bij de MRI in 2008 kreeg ik hetzelfde te horen.
Dus dat neem ik dan maar aan.

Van die 10 daagse dox kuur ben ik destijds wel ziek geweest. Kreeg ook een zwarte tong.

Wat je ook nog in je overweging kan meenemen is om je te laten testen of er mogelijk sprake is van een Tekenbeet Co-infectie. Wat heb je eraan om het verkeerde medicijn (= dox) op het verkeerde moment in te gaan zetten ?

De meeste tests testen hier niet op, zie bijgaand stukje.
http://www.lymevereniging.nl/main.php?id=37

Hier nog nagegaan wat de bekende van ons met de op alternatief wijze opgespoorde lyme krijgt. Blijkt om ontgiftingskuur te gaan die opgebouwd is uit combinatie van fytotherapie met mariadistel. In het begin kunnen de klachten erger worden om de reden dat er op de lever gewerkt wordt. Hierna gaat het geleidelijk aan beter en krijg je meer energie. Mij viel duidelijk op dat deze veel energieker geworden is en weer mooi slank aan het worden is. Hoop doet leven !

Mariadistel is ook een goeie thee voor de lever. Net als paardenbloem.

Het gaat een paar dagen niet heel lekker inmiddels.
Veel pijn. Vanmorgen opgestaan met heel veel pijn.
Na het plassen zag ik ook bloed.
En ik ben niet ongesteld want dan zou het logisch zijn.
Ik doe het voor nu even rustig aan.

Als ik al zou kiezen voor dox dan zou ik toch eerst testen willen doen. Maar op een gegeven moment komt een periode dat je uitgetest bent denk ik.

Jammer dat het momenteel minder met je gaat. Het zou kunnen dat er momenteel de co-infectie Babesia of tekenkoorts bij je speelt.

Ik zet er een link bij die hier nader op ingaat
http://timeforlyme.eu/nl/wat-is-lyme/de-ziekte-van-lyme-en-co-infecties

Qua test kan je vragen om de LTT Elispot die op dit vlak het meest betrouwbaar is en het lijkt er op dat deze nog niet bij je uitgevoerd werd. Bijgaand meer hierover
https://desishiba.wordpress.com/2015/11/30/welke-testen-zijn-er-om-lyme-te-detecteren/

Behandelaar die op basis van deze test werkt en waar goede recensies over terug te vinden zijn, is arts van Montfort uit Maastricht.
Ik zet er even link naar toe
http://www.cigmtr.nl/

Ik hou het even kort hoor vivianne.
Ik ben namelijk onwijs moe.
Deze test die jij noemt is ook Eem betere test dan de levende bloed analyse?

Of het nu Lyme is of gewoon nierstenen of wellicht iets anders, ik heb verbetering gemerkt in combinatie met gaps en wapf.
Ik blijf ervan overtuigd dat mijn darm probleem met 80% is verbeterd. Ik denk, maar dat is echt puur wat ik zelf ervaren heb, dat de pijn in rug uitstraling is geweest van mijn dikke darm. Dat er op dat moment mogelijk ook evt een nierprobleem speelde heb ik mij nooit gerealiseerd. Als dat al uit d'r scan gast komen natuurlijk. Dat weet ik nog niet. Beide problemen linkszijdig. Ook is er een probleem met de si gewrichten en heiligbeen in combi met lichte artrose in linker heup. Maar daar kan ik geen pijn van hebben.
Enfin, door meer vloeibaar voedsel kan ik nu beter voelen waar de resterende pijn zit. Em dat is echt links onder de zij doortrekkend naar lies en Been.
Ik denk dat ik dus veel eerder al meer vloeibaar had moeten eten.
Maar als ik destijds als ontbijt ei met spek nam of zo, kon ik remmen Nasr de toilet. Wel smoothies genomen destijds maar van groente en fruit. Dat ging dus ook niet goed.
Gister had ik na plassen echt bloed op toilet papier. Ik stond op uit bed met pijn in het hele buik gebied. Moeite met ademen. Elke adem haling gaf steken of was zeurend aanwezig en geen 1 enkele houding hielp. Pas in de loop van de ochtend trok het enigszins weg.
Vandaag heb ik wel 20 keer moeten plassen. Ene Keer heel nodig en veel. En ander keer met heel veel kracht omdat het niet komt.
Ik ben toch begonnen met de thee die Tanja had geadviseerd, in de hoop dat het minder werd. In combi met gember thee.
Momenteel probeer ik vast voedsel een beetje te mijden. Veel kefir, en melk wat ik inmiddels weer lekker begin te vinden na jaren.
Drink iets meer dsn een halve liter. Eerst warm genomen met vanille. Maar nu ook koud klok ik het zo weg.

Stel dat er nu wel sprake is van een probleem met de nieren, is het dan erg als ik keltisch zeezout gebruik? Of is het beter deze te laten staan en geen zout te gebruiken?

Goed, de conclusie van de internist op basis van de ct scan.
We gaan toch weer terug naar de dikke darm.
Op de scan was te zien dat ik divertikels heb. Dit zijn uitstulpingen die er eigenlijk niet horen te zitten.
Deze groeien eigenlijk Nasr buiten, waardoor het idd voelt alsof iets naar buiten duwt. Symptomen hiervan zijn diarree of verstopping. Bij mij is langdurig het 1e het geval. Verder misselijk en koorts. Gelukkig heb ik geen last van verstopping. Dat is eenmalig een keer voor gekomen.
En 3 keer raden wat het advies is, vloeibaar voedsel! Maar ook vezels. Nu eet ik wel vezels uiteraard, alleen uit groente. Aan die uitstulpingen is in feite niks te doen. Opereren doen ze alleen als het niet anders kan. En dan nog zullen ze weer terug groeien. Maar die dingen kunnen dus gaan ontsteken en dat doet pijn. En van dat laatste is bij mij dus het geval. Het heeft ook iets met de spierlaag te maken. Bovendien, heb ik de bekende slijtage in mijn rug wat het dubbel maakt. Ik moet voor die slijtage een corset van mijn buikspieren maken door middel van buikspieren oefenen. Nu heb ik telkens gezegd dat ik dar niet kan omdat het zeer doet. In mijn buik dus! Dus dit is lekker dubbel.
Er volgen nog vervolg onderzoeken.
Ik moet ontlasting inleveren om te controleren op parasieten en de consistentie ervan. Ik heb aangegeven dat ik dat al eerder heb laten onderzoeken. De internist wil graag deze uitslagen hebben. En dan nu een nieuw onderzoek omdat hij wil weten of er slijm bij zit. Toen was dat wel het geval. Maar nu heb ik normale ontlasting. Niet altijd maar wel beter.
De prikkelbare darm syndroom is van de baan evenals de eerder gestelde diagnose fibromyalgie. Langdurig verlies van essentiële voedingsstoffen, vitaminen en mineralen door de diarree is wat bij mij de klachten heeft gegeven.
Verder waren er minimale witte stipjes op me lever maar dat was niet zorgwekkend. Hij ging hierover nog in overleg met de radioloog om dat in het dossier te verduidelijken.
Met de nieren is verder alles in orde gelukkig. Enerzijds ben. Ik blij dat er wat uit is gekomen. Anderzijds weet ik ff niet hoe ik ermee om moet gaan.
Ik ben al te lang bezig en ben alles wat ik wil wel kwijt. Oa mijn baan.
Ben ontzettend klaar met iedereen die alles af heeft gedaan als stress en tussen je oren, ik ging al bijna twijfelen aan mezelf! Onterecht dus!
Verder voel ik mezelf momenteel emotioneel. Ik ga eerst op vakantie en dan zie ik wel weer verder.

Ik heb de internist trouwens gewezen op het voedings patroon welke ik volg van gaps en Weston price. En de site van Mike.
Hij was wel geïnteresseerd.
Mede omdat hij niet begrijpt waarom vermindering van vezels eten bij mij verbetering heeft gegeven. Maar dat begrijp ik dan weer niet imdat ik op sites over devertikels lees dat je ook vezels moet vermijden als er sprake is van een ontsteking.

Mijn vraag is nu eigenlijk, wat kan ik zelf verder nog doen dan wat ik nu al doe?
Iemand ervaring mee?

Goed dat er een verklaring gevonden werd voor je klachten. Het is merkwaardig dat er zo lang over gedaan werd om een sluitende verklaring te vinden voor alles.

Mij is bekend dat gemmotherapie een oplossing kan bieden voor ontstekingen in de darm. Knoppen van de okkernotenboom (= Juglans Regia L.) worden ingezet voor het behandelen van de uitstulpingen en het bevorderen van opname van essentiële voedingsstoffen. Dit werkt ook op pancreas en leverfunctie.

Bijgaand linkje naar de site van Herbalgem op dit vlak.
http://www.herbalgem.com/nl/onze-produkten/cat-transit-vertering

De vraag is waar komen die ontstekingen vandaan? Het klinkt alsof de arts het voornamelijk over symptoombestrijding heeft gehad (what's new?).

Vezels, zeker de niet-oplosbare, moet je sowieso niet teveel nemen. Laat staan als je ontstekingen hebt in je darmen. Sterker nog: die ontstekingen zouden wel eens (direct of indirect) door vezels kunnen komen.

Diverticulitis, oftewel ontstekende uitstulpingen van de darm, kunnen ontstaan doordat je harde ontlasting hebt gehad (in het verleden) en veel hebt moeten persen. Door veel vezels te eten krijg je grote hompen ontlasting waardoor de darmwand ook beschadigd raakt.

Daarom is het ook tegenstrijdig dat artsen in dit geval juist adviseren dat je MEER vezels moet eten. Die veroorzaken juist het probleem!

Het (gratis) Engelse boek Fiber Menace gaat hier onder andere over.
Erg interessant om te lezen:
https://www.gutsense.org/fiber-menace/about-fiber-menace-book.html

In dit hoofdstuk gaat het over diverticulitis:
https://www.gutsense.org/gutsense/diverticular.html

Mark

Hij heeft niet gezegd dat ik diverticulitus heb maar divertikels. Ik dacht dat dat 2 verschillende dingen zijn? Of heb ik het mis?
Het probleem is juist dat ik in het verleden nooit harde ontlasting heb gehad maar diarree. Brij zeg maar. Ik las wel dat diarree ook kan voor komen. Ik at uiteraard wel vezels idd. En er is een periode geweest toen dat ik echt nergens geen last van had. Geen pijn.
Toen at ik echt alleen vezels uit groente in combi met vlees of vis. Maar het was niet in vloeibare vorm. Maar kan heel goed dat het gaat ontsteken en dan pijn doet.
Is dan toch niet raar dat ik mijn buikspieren niet kan trainen om mijn rug te ontlasten?
Ik weet het gewoon niet.
Welke vezels kan ik nu wel het beste eten en welke niet?
Hij wil evt nog onderzoek doen naar colitus. Ik begrijp ook dat de meeste mensen geen pijn hebben van zulke uitstulpingen maar in zeldzame gevallen wel. En ik ben dus zo een zeldzaam geval.

Weet je, als Mike niet had gezegd dat ik dit moest laten onderzoeken door een arts was ik zover niet gekomen. En dat komt omdat ik het inmiddels wel geloofde met al die diagnoses, of eigenlijk mis diagnoses.
Ik doe al 8 jaar niet anders dan dokters en artsen bezoeken en ben het echt helemaal zat. Voornamelijk heel boos en teleurgesteld. Mijn ziek meldingen bij mijn voormalige werkgever gingen regelmatig gepaard met schuld gevoel. Omdat er steeds geen duidelijke verklaring was.
Ik ben best wel een beetje op nu eigenlijk.

Oh en ik moest nog aan je denken vanmorgen mark.
Omdat de internist zei dat hij de leverwaarden niet direct kon verklaren. Dat was bij jou ook zo toch?

Als divertikels gaan ontsteken zoals bij jou het geval is, noemt men het diverticulitis.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/94671-divertikelsdiverticulitis-symptomen-diagnose-behandeling.html

In dat artikel beginnen ze ook weer over vezels overigens.

Omdat de internist zei dat hij de leverwaarden niet direct kon verklaren. Dat was bij jou ook zo toch?

Ja, ik had diverse bloedonderzoeken gehad (huisarts en internist) en een echo waar niets afwijkends op te zien was. Toen was ik er wel klaar mee. Ik had er geen vertrouwen meer in. Ook al had ze wat gevonden, dan geloof ik niet dat ze een oplossing had gevonden waar ik mee in zou stemmen. Chronische ziektes en reguliere zorg gaan maar moeilijk samen. Ik geloof ook nooit dat ze kwik als oorzaak hadden gevonden, simpelweg omdat daar niet op getest wordt. Ze zouden niet weten hoe ze het moeten testen.

Mark

Toch snap ik het niet.
Ik lees dat het voor komt bij oudere mensen. Maar ik ben onlangs 40 geworden en loop hier al 8 jaar mee. Dat is toch raar?
Ben het idd met je eens voor wat betreft het lever probleem. Alleen bij mij zijn kleine witte vlekjes te zien.

Binc wil je dit produkt eens bekijken? Mucoperm - bestaat uit 4 groepen stoffen:
stoffen die de ongewenste stoffen elimineren
stoffen die de vertering verbeteren
stoffen die als voeding dienen voor de darmflora
stoffen die de darmslijmvliescellen in hun functie ondersteunen en herstellen.

Ik heb het in huis maar nog niet gebruikt. Hoofdzakelijk omdat ik niet te veel spullen tegelijk wil gebruiken moest dit even wachten. Lijkt me een goed produkt.

Ik zal mezelf er eens in verdiepen liesje. Dankjewel voor het mee denken.
Ik heb besloten weer even helemaal terug te gaan naar meer vloeibaar voedsel.
En meer vis dan vlees momenteel.
Ik heb het idee dat vis makkelijker verteerd en ik dan minder last heb. Maar wellicht zit dat tussen mijn oren.
Verder ga ik na mijn vakantie eens kijken en nog in overleg met de huisarts over ozon therapie.
Daarnaast is het protocol wat ik voor mezelf heb besloten als volgt

Glutamine
Probiotica vsb bio cult denk ik
Gefermenteerde levertraan met boterolie.
H20
Bouillons, kefir, melk en yoghurt.
Misschien een keer een gierst papje.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug