Rhodiola en Ashwagandha

CBD heeft vele mooie eigenschappen. Het werkt ontstekingsremmend (wel fijn als je bijnieren die taak niet helemaal aankunnen) maar ook maakt het gewrichten soepeler, geeft rust in het hoofd (daar merk ik zelf niet veel van).
Op internet zijn de vele voordelen van CBD te vinden.
 
Nu 9 dagen rhodiola, nog geen verschil .... Begonnen met 1 capsule van 500 mg ( 1% ), toen erg moe, dus daarna 2 dagen 1/2 = geen verschil. Daarna 2 dagen 1/3 = geen verschil, nu 2 dagen 2 maal 1/3 = geen verschil. Maar we gaan nog even door.
 
Haha. Nou misschien vraag ik jou wel om 5 capsules ofzo ( tegen betaling natuurlijk ). Want soms kan je vanalles blijven kopen, maar als het dan (weer) niets doet, dan krijg je een hele verzameling supplementen in je kast.
 
Volgens mij heb ik vanavond geen ashwaganda nodig om te slapen.

Zal ook wel komen omdat ik ontzettend drukke dagen achter de rug heb en deze nogal chaotisch zijn geweest.

Ik ga zo zonder proberen.

Afgelopen nacht ook goed geslapen. Wel vroeg wakker. 6 uur. In totaal iets meer dan 7 uurtjes geslapen.
 
Zonne

Even vanuit mijn ervaring met ashwaganda nu.
Ik kan het jou ook ten zeerste aan raden.
Ik voel mezelf naast dat ik beter slaap, ook uitgeruster de volgende dag.
Ik had eerst die van megafoods en deed wel wat. Erna bestelde ik die van vitals.
Soms denk ik dat het niks deed maar dat moet ik toch terug nemen. Ik heb inmiddels een record gehaald van het aantal nachten achter elkaar dat ik wel slaap.
Denk dat ik eerder ook te druk was met de dag verwerken in mijn hoofd waardoor ik niet sliep op de ashwaganda.

Als ik opsta ben ik nog wel een beetje brak. Maar dat is met 5 min weg. Dan heb ik weer plenty energie
 
Wat fijn om te horen dat je de laatste nachten zo lekker slaapt !! Ik herken het wel hoor ( en met mij vast heel veel vrouwen ) , dat de dag nog even doornemen als je op bed ligt. En dat is natuurlijk niet handig als je wilt slapen.

Van de rhodiola voel ik nog steeds niets. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik vaak de 2de keer ( 30 minuten voor de lunch ) vergeet.
 
Oh, misschien als je hem wel neemt je dan iets merkt.
Van welk merk heb je?

 
Ik las dat je na 3 weken ashwagandha een week moet stoppen. Dit heb ik nog niet gedaan. Is dat wel noodzakelijk?
Heb er nog steeds baat bij namelijk.
 
Geen idee, ik denk dat dat een kwestie is van uitproberen en misschien nog eens wat googlen ....
 
Welk merk heeft een goede ashwagandhada in het assortiment ? En moet je bij ashwagandha ook nog letten op het % werkzame stof zoals bij Rhodiola of alleen op de hoeveelhied mg in een capsule ?
 
Ashwagandha van Now is goed, deze heeft 450 mg per capsule, ik neem er een per dag.
Ik zal binnenkort wel even de aangeven hoeveelheden uit het boek Bijnieruitputting van James Wilson plaatsen en de aanbevolen supplementen door Gert Schuitemaker in zijn boek Fit met supplementen.
Dan kun je kijken welke je kiest qua aanvulling.
 
Ik gebruik die van vitals met 600 Mg.
Bevalt goed. Ik neem er 2 voor het slapen.
Het slapen gaat beter dan de afgelopen jaren. Slaap nu elke nacht. Dat was eerder wel anders.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan