Rhodiola en Ashwagandha

Als ashwagandha een nachtschade is, dan krijg je toch juist reumatische pijnen?
Ik heb het tegenovergestelde effect.
Heb ik eindelijk iets geholpen wat werkt,is dat eigenlijk niet goed.
In elk geval denk ik dat ik het toch blijf gebruiken. Totdat ik de onderzoeken in ziekenhuis heb gehad. Dan ga ik voor dierlijk schildklierhormoon. Althans proberen of ik net zoveel effect ervan heb.
 
Ik begreep dat die stof niet zo gezond is idd. Zie : Withaferine A in ashwagandha heeft cytotoxische effecten; een hoge inname van deze withanolide is daarom ongewenst. De wortel van ashwagandha, die meestal wordt gebruikt, heeft een lager gehalte withaferine A dan de bladeren. Bij gebruik van ashwagandha-extract is het aan te raden te kiezen voor een extract met een zo laag mogelijk gehalte withanolide A.

Plus dit : Er zijn geen significante bijwerkingen bekend, afgezien van een sporadisch geval van reversibele thyrotoxicose. Mensen met hyperthyroïdie wordt daarom aangeraden goed op te letten bij gebruik van ashwagandha. Voorzichtigheid is ook geboden bij overgevoeligheid voor planten uit de nachtschadefamilie (Solanaceae).
 
In die van vitals word het hele spectrum gebruikt. Dat lijkt mij ook logisch. Ik had dat idd ook gelezen wat jij zegt. Of het daadwerkelijk iets uit maakt? Heb jij het al besteld?

Ook mensen die schildklier hormoon nemen word afgeraden ashwagandha te gebruiken.
Ik heb wel schildklier hormoon liggen maar nog niet gebruikt. Wil eerst even de ziekenhuis onderzoeken af wachten.
 
Ik weet niet of het logisch is heel de plant te gebruiken. Ik denk dat NOW dat niet doet en zo op een lager percentage uitkomt. Nee, nog niet besteld.
 
Ik heb gisteren de ashwagandha van noe besteld. Vandaag binnen. Die van vitals is op. We gaan zien hoe deze valt.
Heb jij inmiddels besteld Zonne?
 
Ha ha, allebei op dezelfde dag binnen.
Heb jij het ook bij body vitaal besteld?
Scheelde behoorlijk in prijs zag ik.
 
Nee, ergens anders voor ietsje meer ( maar dan geen verzendkosten ). Ik hoop dat deze van NOW net zo goed werken voor je als de Vitals !
 
@binc: nee ik slik (nog) geen schildklierhormonen. Maar het is duidelijk dat mijn schildklier niet goed werkt. Ik ben inmiddels helemaal gestopt met Ashwaganda want ik was de ganse dag misselijk en daarbij kreeg ik ineens rode bultjes op mijn vingers. Ik denk een allergische reactie.
 
Sampjes, had je die bijwerkingen al gelijk ? En hoe lang heb je ashwagandha geprobeerd ? Voelde je behalve de bijwerkingen ook andere, positieve verschillen ?
 
Welk merk gebruikte je dan sampjes?
En hoe weet je zeker dat het daarvan kwam?
Ik heb er nog steeds baat bij. Hoewel vannacht slecht geslapen. Maar over het algemeen gaat het slapen wel iets beter met ashwagandha.

Heb jij al resultaat Zonne?
 
Ik weet niet hoor, ben al twee dagen mega de mega moe.. Ik neem de ashwagandha (1 capsule ) om een uur of 1 s'middags. De bedoeling was voor meer energie, maar dat werkt nog niet nu in ieder geval.
 
Omdat ik in de ochtend nog wel energie heb, maar na 2 uur is het een eind op. Dus ik hoopte dat de ashwagandha dat op zou vangen. Maar ik weet niet of ik er mee doorga zo, ik ben zooooo moe....
 
Als ik jou was zou ik proberen om het in de avond te nemen. Ik heb in de ochtend bergen energie. Dat had ik altijd al wel maar dan anders. Kan het niet uit leggen.
Die energie is langer aanwezig of zo.
Welk merk heb je en hoeveel Mg is het?
 
Of alsnog in de ochtend nemen. Denk dat het effect dan misschien langer duurt.
 
Van NOW, weet je nog ... -:)
In de avond wil ik het niet nemen omdat ik een slaapmiddel inneem. En ik zie het voordeel van in de ochtend innemen niet zo, dan ben ik misschien nog eerder moe.
 
Oh ik dacht gelezen te hebben dat je een ander merk had. Sorry.
Maar dat slaapmiddel, wat is dat? Je mag ashwagandha daar niet mee combineren!!
Dat is wellicht de reden dat je zo moe bent. Ik neem ashwagandha juist om te slapen omdat het ook werkt aks slaap middel. Het verlaagt cortisol!
Ik weet niet wat je neemt?
 
Geeft niet ( we hadden het pothe ashwagandha op dezelfde dag gekocht, misschien herinner je het je dan ).
Nee ik weet dat je ashwagandha niet met een slaapmiddel mag combineren, daarom neem ik het niet s'avonds in. Het is een slaapmiddel op natuurlijk basis, maar ik ben er toch voorzichtig mee. Ik weet dat het kruid ook werkt als slaapmiddel. Maar als het goed is geeft het juist energie als je het op de dag innneemt.
 
Persoonlijk zou in het alleen bij de ashwagandha houden. En niet nemen op het tijdstip dat je moe word. Het werkt toch ook niet direct. Dat doet het bij mij ook niet. Duurt wel even. Of de dosering is te laag voor je. 1 doet bij mij ook Nijs.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan