RIP Boogie (Run In Peace)

Mooie kat heb je Binc. En Mike wat heerlijk dat er weer een viervoeter rondloopt.

Binc geef je de valeriaanwortel in een kussentje? Een van onze katten schrikt altijd zo snel...

Dankjewel. Noorse boskatten.

Waar schrikt ze van? Is jullie kat daarnaast nog angstig? Vaak schrikken en angstig kan ook met pijn en andere aandoeningen te maken hebben. Had mijn kat ook met alle aandoeningen die hij had.

Dat kussentje stop je dus in het zakje thee. Even schudden en dan gewoon geven.

De kater schrikt al als je hem wilt aaien. als je je hand te snel beweegt, als je beweegt... hij schrikt overal van. Hij kannook niet opschieten met zijn broer die hem soms gewoon pest..

Oh nee. Elkedageenei. Wat jij aan geeft is ook reden voor onderzoek.

Vechtende soortgenootjes uit hetzelfde nest is niet normaal. Je hebt er maar 1 voor nodig due lichamelijke klachten heeft.
Maar ze kunnen ook allebei niet lekker zijn. Er ligt zoveel werk voor ons. Onderzoek heeft aangetoond dat zeker 90% van de katten in Nederland leeft met ziekte of pijn zonder dat de eigenaar zichzelf hiervan bewust is helaas.
Zet maar foto's en filmpjes neer. Ik kijk wel mee.

Heb je ze vanaf kitten tijd? Of later?
Hoe oud zijn ze?
Ga je regelmatig naar de dierenarts voor een check? Gebitjes na laten kijken etc....

Ze zijn hier geboren nota bene op mijn verjaardag in oktober 2010. Een nestje van vier, 2 katjes weggegeven, de moeder bleef uiteraard met twee katertjes. zou ol zoek moeten naar beeldmateriaal, hij is pikzwart en is ladladtstig vast te leggen op onze zwarte bank. Ik ga zelden naar dierenarts met ze..

En Mike wat heerlijk dat er weer een viervoeter rondloopt.

Tja, wie had dat gedacht, een week na de dood van Boogie?

Mike

Liggen ze alleen maar altijd op de bank?
Het is handiger om te kijken Nasr nieuw materiaal. Van nu. Leeft moeders nog?
Er zijn zoveel factoren die dit gedrag kunnen verklaren. Pijn, ziekte, stress, verveling, omgeving stress, voerstress, te weinig kattenbakken en zo kan ik nog even door gaan.

Eerst medische oorzaken uit sluiten. Ik kan wel wat gerichter kijken op basis van beeldmateriaal.

Ik denk niet dat ik hier op het forum uit hoef te leggen wat er gebeurd bij een kat met gebitsproblemen. Maar ik wil dit toch even kwijt. En vooral voor katten die brok en blik krijgen. Helaas is het de keiharde waarheid dat bij 99% van de katten gebitsproblemen op nummer 1 staat voor wat betreft pijn. Mijn kat op de foto hierboven heeft nog in totaal 4 kiesjes.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/kat/senior/gebit.html

Oh ja, het verhaaltje over speciale brokken kun je negeren. Dit is je reinste onzin. Er bestaat geen brok die de tanden schoon houd.

Elkedageenei, als 1 van beiden op de bak is geweest loopt de ander er dan achteraan snuffelend aan de kont? Hoe is hun bak gedrag?

Zizou,

Ik weet niet of je nog mee leest. Maar voor Samira wil ik je graag het volgende mee geven.

Katten kunnen pijn en ziekte heel goed verbergen. Als je dus iets aan haar merkt, is er ECHT iets aan de hand. Wat betreft het geloof: jij gelooft op die manier, niet je kat, als jij vindt dat het leven lijden is, en dat je dat lijdzaam moet dragen, staat dat je volkomen vrij. Maar dring dat niet een ander op, mens of dier. Een dier waarvoor je de verantwoordelijkheid op je genomen hebt, heeft recht op goede medische verzorging.
De natuur heeft hierin geen bijdrage meer in. Dat station is gepasseerd. Het is de mens die dit in stand houd. Niet meer de natuur. In dit geval ben jij die mens, dus zal jij diegene zijn die een weloverwogen keuze zal moeten maken voor Samira. Wij mensen houden onze dieren namelijk langer dan dat ze in de natuur werkelijk zouden overleven. Ik hoop echt dat je iets kunt doen met mijn adviezen en de linken van stichtingen en artsen voor mensen met een minimaal inkomen. En voor wat betreft het inslapen als dat zover komt, een mens moet daar ook naar toe gaan leven en zichzelf daarop instellen. Dat is logisch. Maar onthoud dat ook deze keuze dieren liefde is die er nu eenmaal bij hoort.

Ik begin Faye al een beetje door te krijgen. Ze heeft een jeugdige en wilde energie die een beetje getemd moet worden. Komt goed, ik kan haar wel aan. Daarnaast blijkt ze op haar hoede te zijn voor voeten en heeft ze de neiging om in je tenen te bijten. Is deze kat geschopt? Maar ook dat gaan we fixen, komt goed. Verder is het een bijzonder lief en aanhankelijk beestje dat helemaal tot zichzelf aan het komen is hier na 2 maanden stress in dat asiel tussen al die andere katten.

Mike

Mike,

Wat bedoel je met dat haar gedrag getemd moet worden?
Dit is namelijk niet juist.
Ik dek dat het eerder zo is dat je wat aanpassingen in huis zal moeten doen. Zeker voor zo een jonge kat nog. Welke faciliteiten heb je voor haar in huis?
Ik wist niet dat ze gisteren al zou komen. Dacht dat je zei vandaag.

Voor wat betreft voeten. Dit kan van alles zijn. Wanneer doet ze dat? Als je loopt, als je zit?
Hoe is haar lichaamshouding hierbij? Wat doet ze precies met je voeten?

Begin voor vandaag maar even met kleine dingetjes in huis te creëren. Denk aan iets simpels als een paar doosjes neer zetten. Katten zijn dol op doosjes. Maar ook verstop plekjes. Zeker de eerste paar dagen na een verhuizing. Heb je de capturine niet besteld om alle geurtjes van Boogie weg te krijgen, neem dan vooralsnog groene biotex. Minder effectief en lastiger schoonmaken zonder witte wasmiddel aanslag misschien.
Verder kan ik je wel helpen met adviezen om in je huis wat meer leuke faciliteiten te creëren voor Faye waardoor ze haar natuurlijke gedrag kan uiten.

Ze reageert voor geen meter op die naam, maar wel op Beertje. Het wordt Beertje.

Ze reageert alleen op voeten als je loopt, ook niet als je staat. Het is een echte 'strijker' (strijkt met de kop tegen je benen), maar als je loopt deinst ze weg (subtiel, niet heel dramatisch, en komt ook meteen daarna weer naar je toe) en soms heeft ze de neiging om je voeten 'aan te vallen' (ook subtiel, eerder speels, niet agressief).

Bedenk dat ze 2 maanden haar gemak heeft gehouden in dat asiel tussen die andere katten, dus die energie moet er uit. Als je haar van voren benadert of te wild van de zijkant wordt ze wild en wil ze spelen. Als je dan niets doet en je eigen energie rustig maakt houdt het meteen op. Ze is nu al rustiger en zoekt ons gezelschap op. Als we te veel aaien wordt ze enthousiast en vindt ze te weinig rust, dus wij volgen haar en niet andersom. Dat is wat ik bedoel met 'temmen', komt allemaal goed.

Ze laat zelf voortdurend overal geursporen achter, dus we gaan niet keihard lopen poetsen en boenen. Al met al zijn we heel tevreden met hoe het nu loopt, ik verwacht weinig tot geen problemen.

Mike

Ik zie dat ik wat gemist heb.
Proficiat Mike met je nieuwe kat. Ja dat is de juiste beslissing.
Veel geluk met haar!!

Ik heb toen ook 5 dagen na de dood van Bombolo een nieuw katertje gehaald. Natuurlijk is het geen vervanging.
Ik heb alle dierenasiels in Nederland en België bekeken en was op zoek naar een katertje wat exact zo uitzag als Bombolo. Bombolo had op zijn witte buik een gekleurd bolletje haren, heel bijzonder. En wat zag ik op de website van het dierenasiel in Antwerpen (Ja zo ver weg) een filmpje van een katertje wat exact zo uitzag als onze Bombolo, maar dan in heel klein en hij had ook zo een bolletje op zijn buik. Ongelooflijk. We hebben hem gehaald en hij heet dus Giotto. Hij heeft wel een ander karakter, hij is heel vrolijk, maar denkt ook constant aan eten. Omdat hij zo veel rent in de tuin, heeft hij wel een goed figuurtje. Ik kon nooit hebben gedacht dat ik nog eens van een kat zo zou gaan houden als onze Bombolo. We hadden een speciale band. En ja... het is gebeurd, ik heb zo een zelfde band met Giotto gekregen. We hebben ook nog een poes Chiara, een snowshoecat van Sardinie, 13 jaar oud, en zij heeft zo een speciale band met mijn vriend.
Tja, dat is zo mijn kattenverhaal. Ik zou best een foto willen plaatsen, maar weet niet hoe jullie dat doen.

In ieder geval, veel geluk met je nieuwe kat!!

Dorothé

Ik gebruik https://postimages.org/. Je uploadt dan een foto en kopieert en plakt de link voor websites in de post, een kind kan de was doen! We hebben geen moeite gedaan om een soort kopie van Boogie te zoeken. Mijn vriendin vondt Beertje op de site van het asiel en werd meteen warm. The rest is history...

Mike

Zo zeg je het goed! Jullie moeten je idd aanpassen aan haar en haar katje taal Niet andersom.
Ze laat zelf geursporen achter omdat ze Boogie ruikt.
En daarmee komen we op het meest gevoelige en pijnlijke punt van de eigenaar.
Op het moment dat wij aangeven dat de leefomgeving toch enigszins katvriendelijker kan met spulletjes voor katten waar ze blij van worden is dit vaak een shock.

Je doet je katten namelijk een heel groot plezier met deze aanpassingen. Denk aan plankjes aan de muren. Speelhengels van Flying Frenzy, de meest fantastische hengel die er is, met speeltjes eraan van echte dieren. Dus het bont. Kartonnen krabplankjes op de grond.
Katten willen de hoogte in! Zo hoog mogelijk. Vaak zie je dat mensen de kat gaan straffen als ze op de tafel zitten of aanrecht komen. Zelfs met een plantenspuit. Een kat begrijpt ten eerste geen straf. Een kat doet gewoon haar ding. Hoe meer hogere gelegenheden in huis hoe minder ze op spullen gaan zitten die jij niet wilt.
Foto's zijn een kleine impressie van mijn eigen huis. Dit soort dingen creëren in huis geeft jezelf ook een heleboel plezier als je ziet hoe blij je kat ervan word. Filmpje is mijn eigen kat met een valeriaan kussentje.

Zorg je wel dat ze 24 uur per dag eten tot haar beschikking heeft?

https://imgur.com/a/pQqFd

Hier de foto van de asielsite:

Je leest de stress van haar gezicht af. Deze foto heb ik vanochtend genomen:

Een groot verschil!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus