RIP Boogie (Run In Peace)

Gebeurd zelden dat je een reactie krijgt.
Ze zijn te druk met de dieren en niet met mail beantwoorden helaas.

Zelf sta ik wel regelmatig op de stoep bij de dierenarts. Vooropgesteld dat als jij dat niet wilt gaan ze je kat echt niet enten. Ook niet bij een jaarlijkse controle. Daarin mag jij gelukkig nog altijd zelf beslissen. Ik sta dus al bij de dierenarts met de serieus meest subtiele signalen die een kat laat zien.
De diagnose is echter schokkend. Ik zei toch dat mijn kat afgelopen week een ct moest?
Bekijk dit filmpje en kijk naar wat ie doet met zijn rechteroor. Als je benieuwd bent wat eruit is gekomen, laat ik het je weten.
Rechts is vanachter de kat gezien.
Als je niks op valt vraag het me maar. Je moet heel goed kijken en weten waar je op moet letten. Reden genoeg voor mij om ern arts te bezoeken in elk geval.

Met alle respect voor je deskundigheid op het gebied van (subtiele) ziektesignalen bij katten, maar je pakt het probleem niet bij de bron aan - jouw voormalige partner.

Mike

Ik ga hem er nu niet meer uit laten halen. Mijn verzet zit hem in het verder niet meer meewerken aan het systeem. Beertje zal verder ongevaccineerd en zo lang mogelijk onbehandeld blijven, volop liefde en aandacht en het allerbeste en meest natuurlijke voer krijgen. (Dieren)artsen zijn lieve mensen, dat zag ik bij Boogie wel, maar het zijn onbedoelde en onbewuste moordenaars en ik mijd ze als de pest!

Ha, zo denk ik er ook over!
Mijn beide katten waren ook al gechipt. Toch moet ik nu wel erkennen dat er ook een voordeel aan zit. Ik had vreemd kattenvolk in huis en hierdoor de nodige stress bij mijn katten. Nu ze een chipluik hebben is de poort alleen nog geopend voor eigen volk en dat geeft heel veel rust in de tent!

Niet helemaal waar Mike. Partner is 3 maanden uit huis geweest.
En daarvoor ook een aantal keren.

Wat eruit is gekomen is Atrose in zijn kaak gewricht. Het enige wat ie heeft laten zien is wapperen met dat ene oortje.
En af en toe iets naar buiten draaien.
Het was al eerder opgevallen dat hij het beter deed op pijnstilling dan zonder.
Terugkijkend op de foto's en filmpjes van de vorige eigenaar deed ie dat ook met dat oor.

Onderliggende problematiek kan best een rol spelen, maar je volgt je eigen advies niet op: een zo stressvrij mogelijke omgeving voor je katten. Als er voor die tijd al iets speelde, wordt het er op deze manier niet beter op!

Mike

Ben ik met je eens! Absoluut! En gedragsmatig weet ik dat als geen ander. En daarom word eraan gewerkt. Helaas zijn sommige dingen niet van de ene op de andere dag opgelost. Voor hun is de beste oplossing op dit moment in eigen omgeving blijven. Niet verplaatsen. Zo min mogelijk mensen om hen heen behalve ik. Partner is toch voortdurend weg. Voor nu de beste oplossing voor hen.

Leuk al die kattenfoto's hier.

Dit zijn onze: Tijger de moederpoes, daaronder de grijze kater Einstein en daaronder de zwarte kater Eddie (die schrikachtig is). Zodra er een doos o.i.d. staat kruipen ze erin, ook lege tassen zijn populair. If it fits, it sits. :-)
Tijger zit/ligt altijd op tafel dus goed om te weten Binc dat ze de hoogte in willen! Ze mogen bij ons niet boven komen trouwens, ik wil ze niet op bed hebben.
Bij ons zijn katten, hoe geliefd ook, wel katten.

<br/><br/>
<br/><br/>
<br/><br/>
<br/><br/>
<br/><br/>
<br/><br/>
<br/><br/>

Foto 3 en foto 4 zijn voor mij redenen tot zorg. De zwarte kat kan ik niks uit aflezen. Behalve dat ik twijfel of ik zijn staart langs zijn lichaam zie liggen of dat ie op zijn staart ligt. Dat laatste is niet de bedoeling.

Mocht je mandjes aan de muur willen. Ik heb deze, naast gewone planken karntonnen met holletjes om te verstoppen en palen.

http://m.zooplus.nl/shop/katten/kattenbed_kattenkussen/bijzondere_kattenmanden/537547

Op die foto's zie ik weg gedraaide oortjes. Grote pupillen en een houding waarbij ie niet op zijn gemak is. Dat is nog steeds de moederpoes toch?
Zoekt zij wel eens aanleiding tot vechtpartijen?

De gestreepte en de grijze zijn prima in orde. Daar ga ik dus geen problemen bij zoeken. De zwarte ligt niet op zijn staart en die is verder gezond behalve schrikachtig.
Ze willen niet graag op de foto dus als ik met een camera/telefoon aan kom zetten willen ze weg.

Oké Elkedageenei,

Ik zie geen openstaande vachten ga er nu even vanuit dat er geen medische aspecten zijn. Op basis van jou verhaal.Normaliter zou ik dat niet doen.

Jij denk misschien dat ik alleen over ongewenst kastengedrag praat in medische dingen.
Dat is niet waar. Wat ik zie, en dat is hoofdzakelijk bij moederpoes is in elk geval heel veel stress.
Je zegt dat de zwarte kat bang is. Dat kan heel goed kloppen. En de oorzaak hiervan hoeft niet eens bij de zwarte kater zelf te zijn. Indien er echt geen medische oorzaken zijn (welke je altijd eerst uit zou moeten sluiten) is dit gedrag gerelateerd.

Ik zal hier heel beknopt zeggen wat mijn vermoeden is op basis van de summiere info.
In de natuur zullen katers nooit bij hun moeder blijven. In de natuur gaan ze met 6 maanden weg bij hun moeder. Moeder is er op een gegeven moment ook wel klaar mee. Moeder en dochters daarentegen kunnen hun hele leven zonder problemen bij elkaar blijven.

Vandaar dat ik ook vroeg, wie vecht met wie. Ik weet ook niet hoeveel ruimtes jullie katten tot hun beschikking hebben. Er zijn zoveel factoren die hierin een rol spelen. Het is wel op te lossen met de hulp van een gedragsdeskundige. Maar niet via dit forum. Jij hebt echt een huisbezoek nodig voor observatie.

?? top!

Maar doe wel voorzichtig met van alles geven. Rustig op bouwen.

Ze doet het heel goed. Ze ontspant, slaapt, speelt, poetst en zoekt ons gezelschap op. Ik kan de focus op voeten nu ook beter plaatsen: voeten ÷ spelen (want die bewegen). Ze loopt dan zijwaarts, een teken van speelsheid, niet angst. De darmpjes worden ook rustiger en ze 'ruft' al minder.

Mike

Ik zal hier heel beknopt zeggen wat mijn vermoeden is op basis van de summiere info.
In de natuur zullen katers nooit bij hun moeder blijven. In de natuur gaan ze met 6 maanden weg bij hun moeder. Moeder is er op een gegeven moment ook wel klaar mee. Moeder en dochters daarentegen kunnen hun hele leven zonder problemen bij elkaar blijven.

Dank je Binc. Inderdaad logisch en wellicht tegen de natuur in. Ik denk dat het vechten (grijze en zwarte dus de twee broers) een territorium kwestie is.
Verder zijn ze heel lief en volgens mij supergezond. Ik ga ze denk ik weer cbd olie geven. Ik merk aan mezelf nu ik het een tijdje niet meer neem dat ik onrustiger word. Dus allemaal aan de cbd hier :-)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan