RIP Boogie (Run In Peace)

Fijn dat jullie mijn kennis hierover serieus nemen. Hopelijk is dat een bijdrage dat men iets anders naar de kat gaat kijken. Je wil niet weten hoeveel mensen dat niet doen en hoe sommige katten behandeld worden. De cursus voor kattenoppas is nog niet afgerond. Nog 1 theorie les en 3 praktijk dagen. Deze heb ik eind vorig jaar niet meer kunnen doen.
Vanwege drukte bij degene die de lessen geeft is nu nog niet bekend wanneer er gestart gaat worden.

Het lijkt heel simpel de praktijk. Maar daar kun je je nog lelijk in vergissen.
Denk aan zieke katten die extra zorg nodig hebben zoals medicatie. Of het benaderen van agressieve katten. Medicatie geven aan honden is iets makkelijker in de praktijk ?

Ik heb wel een tip voor jou: word een 'second opinion'-kattentherapeut. Een website is idd zo gemaakt, ik wil je daar desgewenst wel bij helpen en Elkedageenei weet hier ook wel raad mee. Ik zou gewild hebben dat ik een second opinion bij iemand als jou had kunnen inwinnen!

MIke

Nog een bijzonder detail:

Op de dag dat we Boogie hebben laten inslapen was het een grauwe ochtend, maar begon de zon te schijnen kort voordat de arts langskwam om haar het spuitje te geven. We zijn daarna de deur uitgegaan en de hele middag bleef het zonnig. Toen we haar begroeven in de tuin scheen de zon nog steeds, maar toen we haar bedekten met aarde ging het regenen.

Het weer was een weerspiegeling van ons gemoed: opluchting en blijdschap dat het lijden over was, gevolgd door verdriet en rouw.

Mike

Hoi Mike,

Gecondoleerd met Boogie. Ook wij hebben ooit een kat (poes) van 18 jaar in laten slapen, dit was ook na nier falen. Alleen kreeg onze kat toen 's avonds alleen maar blikvoer, met overdag droge brokken. Wij kregen toen van de huisarts te horen dat blikvoer net zo is als gebak voor mensen.

Wij hadden ook heel veel verdriet toen maar weet je wat het grappige is, onze kat leek heel veel op jullie Boogie. Ook zo'n mooie zwart/witte kat.

Veel sterkte, ook voor Monic.

Liefs, Lia

Bedankt voor het aanbod Mike om te helpen met een website! Tegen de tijd dat ik eraan ga beginnen is dat welkom. Maar eerst mijn lessen nog afmaken.
Second opnion therapeut. Dat is voor aks de eerste al geweest is en er niet in is geslaagd om tot de gewenste resultaten te komen. Gebeurd niet vaak.

Wat een mooi weerbeeld tijdens het afscheid nemen van Boogie. Er zal vast ook ergens een regenboog zichtbaar zijn geweest.

Ander vraagje, had boogie behalve slechte vacht ook witte schilfers op de rug?
Een soort roos?

Nee, geen verslechterde huid, wel een - daar gaan we weer- subtiel verslechterde vacht. Tegen het eind werd deze dus vetter en klitteriger.

Mike

Ja dat zei je idd. Vaak als katten langdurig ziek zijn zie je een soort rood.
Dat is bij boogie dan niet aan de orde geweest.

Ben benieuwd of je nog een reactie krijgt van de dierenarts.

Nog geen reactie tot dusver. Boogie had in de laatste weken wel de neiging zich af te zonderen op de schap van de klerenkast waar mijn sokken lagen. Ze lag wel vaker bij de 'sokken van de baas', dus daar zocht ik niets achter. De laatste weken lag ze er echter dagelijks. Achteraf gezien was dat een teken aan de wand.

Op de een na laatste dag (de donderdag), toen ze bijna niet meer op haar poten kon staan en we haar 1 verdieping lager in de woonkamer hielden, stond ze 's middags heel zielig mauwend voor de deur. Eerst wilde ik haar er niet uit laten, maar ze hield vol en toen heb ik de deur opengedaan. Met zo'n beetje haar laatste spierkracht liep ze toen de trap op naar boven, met mij er achteraan. Ze liep rechtstreeks naar die kast en probeerde nog op de plank te springen, maar dat lukte niet en dus heb ik haar geholpen en haar op de plank getild. Ze ging meteen liggen met haar kop op mijn sokken en keek heel vredig.

We wilden het toen nog niet weten, maar Boogie was klaar om over te gaan. Hieronder een foto van Boogie nadat ze uit haar lijden was verlost, incl. het laatste paar sokken waar ze tegenaan gelegen had en dat eveneens meebegraven is in onze tuin.

Mike

Dat is dan haar plekje geweest wanneer ze zich terug wilde trekken. Katten houden van regelmaat. Ze is het er niet mee eens geweest dat ze ineens niet meer op haar gebruikelijke plekje kon liggen toen de deur dicht bleef. Dat is dan haar plekje geweest om zichzelf af te zonderen. Wanneer katten niet lekker zijn zullen ze zichzelf vaker willen verstoppen en afzonderen.

Wel een hele mooie en respectvolle foto!
Jullie hebben op een mooie manier afscheid van haar kunnen nemen!
Bij dit soort foto's schiet ik zelf altijd vol. Heel mooi!

We moesten haar noodgedwongen 's avonds weer uit die kast halen, want daar kon ze niet 's nachts liggen omdat we het risico niet wilden lopen dat ze eruit zou vallen. Ze zonderde zich vervolgens af op verschillende plekjes in de woonkamer, o.a. onder een zitbank. Dit was ook de avond dat ze met een soortgelijk mauwtje aan mijn vriendin liet weten 'laat mij toch gaan'.

De volgende dag kon ze zich alleen nog maar voortslepen en als ze probeerde op te staan viel ze meteen om. Dat konden we niet langer aanzien en toen hebben we de euthanasie in werking gezet. Het arme diertje wist al weken vantevoren dat het niet lang meer zou duren, wij hadden het alleen nog niet door...

Mike

Het proces dat we nu doormaken is dat steeds meer herinneringen naar boven komen van toen ze nog leefde en alles nog goed was. Herinneringen aan 18 jaar levenslust, levensvreugde en levensenergie zijn gelukkig sterker dan de zes laatste dagen. Het maakt ons dankbaar voor alles wat Boogie ons heeft gegeven.

Mike

Kon je ook niet weten. Je hebt hierdoor ook een andere kijk gekregen op het gedrag van je kat. Een eye opener zeg maar.
Dat jullie het niet door hadden is niet gek.
Misschien vind je het fijn om onderstaand magazine te lezen. Je zult zien dat hè echt niet de enige bent. Ik kan nog zoveel meer vertellen over gedrag en de mogelijke oorzaken daarvan. Dit is ook een heel waardevol magazine bomvol informatie.

En Mike, geloof me, ik heb ergere dingen mee gemaakt hoor hoe eigenaren met hun kat omgaan. Jij hebt tenminste nog het besef dat buiten de bak plassen een mogelijke oorzaak van ziekte is. Je wil niet weten hoeveel mensen er zijn die het beestje met hun hoofd door eigen urine heen halen.
Ze heeft bij jullie geen ellenlange lijdensweg gehad. Onthoud dat.

https://issuu.com/kattengedragsadviesbureau/docs/kga_magazine_katten__gedrag___welzi_f63f61fe3704db

"Het arme diertje wist al weken van te voren enz. "

Mike wat vind je van de stelling dat OOK mensen WETEN dat er iets aan de hand is en dat ze al een verband zien voordat de dokter er iets van kan zeggen?
Binc heeft het er ook steeds over - over haar gezondheid - ze krijgt nu een 2nd opinion.

Volgens mij komt jouw vraag vanwege mijn ietwat cynische opmerking over dat 'medische medium' in een andere topic. Ik geloof zeer zeker dat medische mediums bestaan, maar helaas is er in die wereld veel kaf onder het koren. Dus ja, ik geloof daar wel in maar ik doe niet aan goedgelovigheid.

Mike

Ik raak het spoor bijster?
Ik heb het nergens over een medisch iemand gehad?

sorry Binc, ik dacht dat je sprak ergens over 2nd opinion. Slaat misschien niet op je gezondheid maar op iets anders of ik heb me totaal vergist.

En nee Mike, die opmerking slaat op het feit dat ik klachten ondervind die ik in verband breng met de ruggeprik, zenuwschade, slechte vertering, schildklier enz. Dat het in feite 1 geheel is. Vooral een slechte vertering schijnt nogal wat invloed te hebben op het totaal.
En dat ik het eigenlijk ZEKER WEET. Maar kan het niet bewijzen.

Liesje,

Ik denk dat ik het al weet. En ik denk dat dat verder niks met mijn gezondheid te maken heeft. Ik vermoed dat jij het hebt over Mike zijn tip in dit topic van boogie.
Dat hij mij de tip gaf een second opnion kattentherapeut te worden. Misschien bedoel je dat.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan