Schildklier

Alleen ik neem nu al 6 maanden geen zuivel tot mij en toch geen verbetering van klachten dus ga ik maar uitproberen dmv die dpp iv enzymen te slikken.

sampjes.

Ik had gemaild met exendo met de vraag of er zonder onderzoek naar disfunctionele DPP-IV enzym dit 'gewoon' geprobeerd kon worden of niet.

Antwoord was kort, maar dat dit afgeraden werd.
Ja misschien willen ze een 24u urine onderzoek verkopen, of het is gewoon ook zo..

Ik gan mijn eerdere 24uurs onderzoek opsturen, hij wou er wel naar kijken, al Jep ik toen de tijd geen soja en spinazie gegeten wat gevraagd word te eten vooraf en tijdens urine afname.
Wel gluten en melk nam ik toen.

I hate to say it, maar ik Ga met Pike mee, het had na lange tijd af moeten nemen..
Dit zegt dus dat dit voor mij ook geen uitkomst gaat geven..
Maja, ik wacht de reactie van exendo wel af.
Al is dat onderzoek zoals te lezen niet 100% gedaan als vereist werd.

Maar Pike ik had begrepen dat het dpp iv enzym ook wordt afgeremd door evt kwik of gen defect. @ watisgezond dat heb jij ook gelezen toch? Bovendien eet ik op dit moment wel weer af en toe spelt desembrood. Oh en tevens heb ik een schimmel belasting in de darmen die het dpp iv enzym ook afremt. Dus voor mij denk ik goed om uit te proberen.

@ Maarten: ik denk dat ze graag een urine onderzoek willen verkopen omdat hij verder niet op jouw vraag ingaat. Ik heb het gehad met al die peuten en artsen.

Dit enzym heeft overigens meer functies dan alleen exorfinen afbreken uit voeding dus dat kan verklaren dat ik toch klachten heb ondanks dat ik exorfine vrij at.

Bij een deficiënte DPP-IV activiteit heeft het lichaam minder weerstand tegen candida, aspergillus en andere schimmels. Neuropeptide Y is een substraat van het DPP-IV enzym. Zodra het DPP-IV enzym de N-Terminus van het neuropeptide Y eiwit heeft verwijderd, kunnen de resten van het afgebroken neuropeptide Y eiwit candida en andere schimmels neutraliseren R en R2 . Deze samenwerking tussen het DPP-IV enzym en neuropeptide Y blijkt zelfs een sterkere werking te hebben dan de medicinale antimycotica (bv. fluconazol).
Slokdarmontsteking is meestal een combinatie van opstijgend maagzuur (een DPP-IV enzym deficiëntie probleem) en Candida oesofagitis (slokdarmontsteking ten gevolge van de candida bacterie).

Ja kan, maar hij wil wel naar mijn onderzoek kijke voor nop.

Wanneer ga je beginnen?
Ben benieuwd wat hij zegt, maar evengoed kietelt het mij ook wel om toch te proberen..

Kan je dat 24 uurs onderzoek niet zelf interpreteren Maarten?
Er staat toch een bepaalde hoeveelheid van dit of dat aangegeven met referentiewaarden?

Slokdarmontsteking is meestal een combinatie van opstijgend maagzuur (een DPP-IV enzym deficiëntie probleem)

Dit komt niet echt geloofwaardig over. Opstijgend maagzuur = een dpp-IV enzym deficiëntie probleem. Dat is gewoon aantoonbaar niet waar.

Als je lichaam de exorfines niet kan afbreken dan niet, denk ik.

Een exorfinen-vrij dieet verbetert de gezondheid.

Onderzoekers van de San Francisco School of Medicine toonden aan dat een exorfinen-vrij dieet al na 10 dagen de bloeddruk, cholesterol en bloedsuikerspiegel verbeterden. In een ander onderzoek hadden de deelnemers na drie weken een exorfinen-vrij dieet gevolgd te hebben, een opmerkelijke verbetering van de diabetes 2 problematiek
http://www.warriorsforhealth.com/exorfinen-endorfinen.html

Wat klopt er aantoonbaar niet aan het maagzuur verhaal dan?

Hier de hele uitleg:
http://exendo.be/dpp-iv-enzym-onderzoek-en-referenties/#20.%20Maagzuur

@pike Dat stukje wat ik heb geplaatst komt van exendo dus ja hoe objectief dat allemaal is .I don't know. Willen zij gewoon urine onderzoeken en supps verkopen?
Ik zet ook mijn vraagtekens bij bepaalde dingen die ik lees.maar ook een hoop wat ik lees is zo ontzettend herkenbaar.

Kan de link niet openen vanwege een 'langlopend script'.
Maar dit klopt er niet:
Opstijgend maagzuur = een dpp-IV enzym deficiëntie probleem
Dus iedereen die last heeft van opstijgend maagzuur heeft dat probleem.

Ik heb enorme maagzuuraanvallen gehad in het verleden en deze werden voornamelijk veroorzaakt door suikers, brood, wijn of fructose.
Dat eet ik nu dus niet of nauwelijks meer maar wel grote hoeveelheden kaas, kefir en melk. Daar heb ik geen enkele last van sterker nog dat valt uitstekend.
En geen last meer van maagzuur.
Ik had last van maagzuur en volgens die stelling dus een enzym deficiëntie maar dit is opgelost door juist die dingen te eten die ik dan niet zou kunnen verteren.
Dus aantoonbaar onjuist.

Ik zet ook mijn vraagtekens bij bepaalde dingen die ik lees.maar ook een hoop wat ik lees is zo ontzettend herkenbaar.

Sampjes,
Ik weet het, ik heb in het verleden ook ik weet niet hoeveel dingen gedaan waarvan ik overtuigd was dat "het" daar aan lag.
Parasieten cleansen, juicen, enzymen, macrobiotisch, veganistisch, darm cleansen met klei, hoge darm spoelingen, acupunctuur, colema board, bioresonantie, vitamine spuiten, paranormale healing, sound therapie, positief denken, DHEA & carnitine suppletie, just to name a few.

Pike, dat een DPP-IV tekort voor een maagzuurtekort zorgt, betekent niet dat een maagzuurtekort per sé veroorzaakt wordt door een DPP-IV tekort.
Jij draait het om.

Stress is bijv. ook een oorzaak van maagzuurtekort.

Je moet de link wat langer geven om te laden, het is een pagina met veel tekst.

Pike, dat een DPP-IV tekort voor een maagzuurtekort zorgt, betekent niet dat een maagzuurtekort per sé veroorzaakt wordt door een DPP-IV tekort

Precies maar zo staat het er wel. Er wordt ook geen moeite gedaan om aan te geven dat een tekort aan maagzuur ook nog wel eens andere oorzaken kan hebben.
Nee, maagzuur problemen? Je hebt het enzym deficiëntie probleem. Dus aan de enzymen.
Niet correct en enigszins misleidend.

Stress is bijv. ook een oorzaak van maagzuurtekort

Ja blijkbaar. Ik heb daar echter bij mezelf nooit enig verband in kunnen vinden.

Op de website (de link die ik stuurde) van hun staat het wel goed hoor.

De productie van het maagzuur en de lediging ervan in de dunne darm wordt in gang gezet door het gastrin-releasing peptide (GRP) en enterostatin. Biede worden gecorrigeerd door het neuropeptide Y hormoon. De afbraak van deze drie stoffen gebeurt door het DPP-IV enzym R . Een deficiënte DPP-IV werking zorgt voor te weinig maagzuur en een vertraagde maaglediging met oprispingen in de slokdarm tot gevolg. Het nemen van de zogenaamde ‘maagzuurremmers’ is dan ook vaak verkeerd geïnterpreteerd en heeft als nadeel dat het de vertering door de diverse enzymen vermindert, met nog meer darm- en voedsel klachten tot gevolg. Het ‘zuurbranden’ is meestal niet het gevolg van overtollig maagzuur, maar van de vertraging van de maaglediging waardoor het voedsel door het lange verblijf in de maag “verzuurt’ en omhoog stuwt (reflux).

@pike, ik snap ook wat jij bedoeld. Mijn man zegt ook steeds raak jezelf niet kwijt. Hij zegt: je moet uitkijken dat je niet in een tunnelvisie terecht komt.

Ik wil net als veel mensen hier, graag weten wat er nou precies aan de hand is, ik ben bezig met een zoektocht. Tijdens deze zoektocht heb ik toch het gevoel dat ik steeds dichterbij kom bij de oorzaak. Ik heb, net als jij ook tal van therapieën gedaan en supps gebruikt maar altijd zonder resultaat. Doordat ik steeds blijf zoeken is er de laatste paar keer wel uitgekomen dat er toch iets niet helemaal in orde is in het hersen gebied en als ik dan al die zaken lees op exendo en daarbij mijn familie(geschiedenis) in het achterhoofd neem denk dat ik redelijk 'warm' aan het worden ben.

Oja en bijnieruitputting en niet goed werkende schildklier heb ik sowieso. Dat weet ik na het boek van Wilson en e-boek van Mike te hebben gelezen. Schildklier lijkt mij duidelijk, dat heb ik al vaker hier gepost.

Kan je dat 24 uurs onderzoek niet zelf interpreteren Maarten?
Er staat toch een bepaalde hoeveelheid van dit of dat aangegeven met referentiewaarden?

nee geen idee hoe, kun jij t wel? Je had ook een 24u,s gedaan he?

Ja dat is eigenlijk altijd zo, daarom roep ik ook wel eens : val niet voor die symptoom lijsten, want die is meestal zo lang dat je er wel in moet passen.
Er staat ook vaak bij: als u een X aantal punten van de lijst kan aanvinken hebt u dit of dat..
Het verhaal en uitleg klinkt vaak ook heel logisch dus het plaatje is dan rond..

Lastig hoor, ik heb ook wel het idee dat ze wel erg graag de DPP4 verkopen en/of een onderzoek..
Maar het lokt wel om het maar gewoon te proberen..

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan