Schildklier

Ik kwam deze haartest in NL tegen, goedkoper (70 euro incl. verzenden) en je krijgt er meer resultaten voor terug: http://bit.ly/1aLqIGd
Heb er mijn bedenkingen bij. :/

:D

Ja haha geweldig! Op dezelfde pagina: Causaliteit-test -> Financieel; er moeten volgens de test ook financiële problemen aanwezig zijn.
Een zeer intelligente haaranalyse! :/

Net een interessant artikel gelezen over hashimoto, selenium en jodium.
http://perfecthealthdiet.com/2011/05/iodine-and-hashimotos-thyroiditis-part-2/ (zie onderaan voor de conclusies)

Ik wil het toch eens gaan testen; lage dosering jodium icm met selenium.

Die thyro gold, zou ik best willen proberen, maar om voor proberen even een goeie 30$ neer te leggen..

Ik zou willen dat ik die "gok" 20 jaar geleden had gedaan.

Oh toevallig zeg, mijn zoontje gaat vanmiddag bloedprikken op verschillende virus infecties omdat uit eerder onderzoek bleek dat de waardes waren verhoogd. Maar dit is via een regulier lab/ huisarts en doorgaans testen zij dus niet goed begrijp ik uit die link. Komen we dus nog geen steek verder.

Ik zou willen dat ik die “gok” 20 jaar geleden had gedaan.

hoi Pike, ja zo is t ook.
En als bij mij hier geen probleem ligt?
Wat zijn dan de ergste dingen, in het geval het bij mij nadelig zou gaan werken?
Of is dit niet mogelijk?

Héj en kan het zijn dat iemand door een (te) low carb patroon de lugols niet verdraagt?
En dus door meer koolhydraten te eten het wel kan verdragen en dus zelfs profijt van krijgen?

Ik lees net dat iedereen van 40 jaar en jonger die in een straal van 100 kilometer van een kerncentrale woont (bijv. West-Brabant en Zeeland), op korte termijn jodiumtabletten krijgt opgestuurd. Dit om de schildklier te beschermen in geval van een kernramp.

Ik vind vooral die leeftijdsgrens interessant. Een woordvoerder legt uit:

Bij mensen die ouder zijn dan veertig jaar, werkt de schildklier anders. Bij hen heeft het slikken van zo'n tablet meer nadelen dan voordelen. Daarbij is de kans op schildklierkanker bij die mensen een stuk lager. Wij adviseren mensen boven de 50 jaar dan ook om zeker géén jodiumtabletten te slikken.

Dit is voor mij nieuwe informatie. Als dit klopt, dan kan iedereen boven de 40 dus beter geen extra jodium nemen. Weet iemand hier meer over?

Mark

Maarten

Wat zijn dan de ergste dingen, in het geval het bij mij nadelig zou gaan werken?
Of is dit niet mogelijk?
In het ergste geval krijg je bij een minimale dosis dierlijk schildklierhormoon lichte hyper symptomen en dan stop je er mee.
Als je met een lage dosis begint en goed je pols en temperatuur in de gaten houdt kan er volgens mij weinig misgaan.
Ik heb daar iig niets over kunnen vinden.
Aan de andere kant is het wel zeer nadelig om te weinig schildklierhormoon op celniveau te hebben. Niet alleen voor je welbevinden en kwaliteit van leven maar je hebt dan ook een grotere kans op bijvoorbeeld hart en vaatziekten.

Héj en kan het zijn dat iemand door een (te) low carb patroon de lugols niet verdraagt?
En dus door meer koolhydraten te eten het wel kan verdragen en dus zelfs profijt van krijgen?

Ik zou niet weten waarom dat zo zou zijn.
Het zou wel kunnen dat als je geen jodium kan verdragen je een auto-immuun ziekte hebt. Door de verhoogde jodium inname verhoog je je thyroperoxidase welke je anti stoffen dan zouden kunnen aanvallen. Of je hebt een selenium tekort waardoor je die overdaad aan jodium niet aankan.

Ok, nou het is zo dat ik niet weet of ik er tegen kan, ik denk dat het mee valt.
Heb ooit wel eens wat druppels gehad ging goed zover ik herinner maar dat was voor dat ik zo vermoeiend was.
Durf het nus niet zo te proberen eigenlijk.
Bang dat ik net als hekjes pas dan heel koud ga krijgen ofzo.
De kou ging bij haar geloof ik weer weg door nou advies van meer kh,s toch?
Van daar die vraag dus, of de schildklier met meer kh de jodium beter hendelen kan.
Maar dit heeft geen relatie dus.

Maarten,
Is die vermoeidheid plotseling gekomen of is het er langzaam ingeslopen?

De kou ging bij haar geloof ik weer weg door nou advies van meer kh,s toch?

Niet specifiek de kou geloof ik maar meer het algemeen welbevinden als ik het goed heb.

Vermoeidheid is in een jaar gekomen, in dit jaar kampte ik met een hernia dat erg slecht te verhelpen was/is, werd dat jaar 2013 alleen maar erger en erger, mega stress dus, hier was ik al best vermoeid van met wat vreemde klachten er omheen.
in 2014 maakte ik de fout de A,M reiniging te doen, toen was ik acuut vermoeid en lag ik elk uur een uur op bed.
Nu niet mee, maar mijn darmen heb ik best nog wat last van, en stress vreet energie, dat merk ik goed.

Ik ben een 'voorstel' aan het schrijven in Office writer, had ik nooit gedaan, weet ook niet goed waarom.
Maar t zou wel makkelijk zijn als ik die heb.
Schiet alleen nog niet zo op want m,n hoofd staat er niet altijd naar. haha,

◾B-casomorphins (caseïne) Casomorphins vertragen de productie van TSH R , dit hormoon stimuleert de aanmaak van de T3 en T4 schildklierhormonen. Dit zou kunnen verklaren waarom mensen met een hoge casomorphin belasting vaker last hebben van een vertraagde schildklierwerking.

Dit kwam ik elders tegen op het forum en toen dacht ik, ja ik heb een niet goed werkende schildklier, lage lichaamstemperatuur, hartkloppingen,koude handen en voeten en obstipatie. Maar ik ben zwaar intolerant voor alle zuivel. En ik ben vrij recent ook op het spoor gekomen van exorfine belasting wat waarschijnlijk komt door een dpp iv enzym door gen defect.
Wat ik zelf denk is nu: ik heb een dpp iv enzym tekort daardoor een intolerantie voor zuivel ( dat enzym breekt exorfine af uit o.a zuivel) en daardoor belasting op de schildklier zoals hierboven staat? En dat ook vice versa met bijnieren ( gezien bijnieruitputting en fibro)
Alleen ik neem nu al 6 maanden geen zuivel tot mij en toch geen verbetering van klachten dus ga ik maar uitproberen dmv die dpp iv enzymen te slikken.

Misschien zit ik er naast misschien ook niet, daar kom ik hopelijk gauw achter! Kwik speelt misschien ook nog mee, er is zoveel wat het kan zijn.

Alleen ik neem nu al 6 maanden geen zuivel tot mij en toch geen verbetering van klachten

Nu snap ik het even niet meer, hoe kan je nu een exorfinen belasting hebben als je dat wat dat veroorzaakt niet eet? En nu ga je die enzymen slikken om iets af te breken wat je niet eens eet? :-?

Pike, als je een verminderde DPP-IV werking hebt, dan kan er een exorfinen opstapeling ontstaan die in de loop der jaren is opgebouwd.

Volgens wat ik heb gelezen zou een exorfinen vrij dieet daar binnen een aantal dagen tot weken merkbare veranderingen in moeten laten zien.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan