Schildklier

Pike, ik ook! Ik houd jullie iig op de hoogte :).
Ik heb me nog niet verdiept in het gebruik van de thyro gold.
Maar ik neem aan dat de dosis verlaagd moet worden wanneer er sprake is van hyperen? Inname 's ochtends als eerste (30 min daarna niks eten)? (ik moet bekennen dat ik de website nog niet heb doorgelezen over het gebruik). Heb je verder nog (ervarings)tips?

Ik had geïnformeerd bij natural thyroid solutions of ik de Thyro-Gold samen met adrenal cortex kon innemen. Dit kreeg ik als antwoord:

It is best to take the two separately to gain the best response possible. It is also suggested to take Thyro-Gold on an empty stomach and wait a full hour before eating or drinking anything other than water to ensure the best absorption. After decades of taking thyroid hormone - my husband, Dr. Lowe, always waited the full hour - even after a full nights sleep - he never rushed the full hour for absorption purposes.

If you wake up during the night - you could take Thyro-Gold and then go back to sleep. Once you wake up for the day - you could then take your adrenal cortex. When taking adrenal support it is important to mimic the natural cortisol releasing curve so you would want to take the majority of your adrenal support as early as possible and then only half of the dose by mid day and then nothing for the rest of the evening.

Daar kunnen we wat mee. Praktisch gezien niet ideaal, maar ja...

@watisgezond: Ik zag in je draadje over kwikontgifting (https://www.fatsforum.nl/forums/topic/kwikontgifting-mn-trip-naar-gezondheid-watisgezond/page/12/#post-119465) dat je de dierlijke schildklier had besteld. Wat heb je besteld en houd je ons op de hoogte? Ik ben namelijk wel heel benieuwd :)

Dank 'watisgezond', zeer nuttige informatie.
Hun advies (op een lege maag en 1u wachten tot eten/drinken) komt overeen met het advies wat ik eerder kreeg over het gebruik van Thyrax (nooit mee begonnen).
Praktisch gezien, ook ivm werk, inderdaad niet ideaal!

Biebs,
Ik doe zelf onder de oksel en rectaal. Voor het meten van de schildlier functie is je basale metabolisme heel belangrijk daarom neem je het op s'morgen net nadat je wakker wordt.
Overdag kan je ook wel eens een paar keer je temp opnemen. Kan ook interessant zijn om dat eens te onderzoeken.

Begrijp ik goed dat snel afvallen vaak bij een snel werkende schildklier hoort en het koud hebben juist bij een trage?

Klopt, maar snel afvallen kan ook met een trage schildklier te maken hebben vreemd genoeg.

@Pike: HEEL erg bedankt voor het meedenken eerder in dit draadje. Het toevoegen van koolhydraten heeft énorm geholpen!!
Door alle berichtgeving over koolhydraten had ik ze teveel geschrapt. Fijn dat jij me even weer een zetje de andere richting op gaf. :D

Heksje, ik heb deze schildkliersupplementen besteld, degene die Pike had genoemd.

Ik ben ook zeer benieuwd wat de haartest uiteindelijk oplevert. Ik verwacht bijvoorbeeld een ultra lage jodium waarde, omdat ik geen brood en vis (even geen kwik meer voor mij) eet en m'n lichaam stuiterde op de lugol's jodium vorig jaar.

Maar zelfs toen ik nog wel 6 tot 8 boterhammen at en 2x vis per week, had ik ook de symptomen van een trage schildklier (hoewel ik wel dun ben). Dat komt waarschijnlijk doordat er kwik op de jodiumreceptoren van m'n schildklier zit wat ik eerder beschreef. Dat verhindert de opname van jodium door m'n schildklier.

Dus totdat ik de kwik uit m'n lichaam gebonjourd heb, ga ik de schildklierhormonen eens proberen in plaats van jodium.

Mark

@watisgezond: ik weet niet of jij een indicatie hebt voor Hashimoto of dat je wellicht zelf vermoedt dat je dit hebt. Het is namelijk zo dat jodium supplementeren bij mensen die Hashimoto 'hebben' dit juist contra hun gezondheid werkt. Google maar eens op 'hashimoto' en 'iodine'. Het supplementeren van schildklierhormoon zou wel werken. Nou ben ik geen voorstander van het hormoon, maar een dierlijk schildkliersupplement zou dan in mijn optiek wel eens heel goed kunnen werken.

Ik had inderdaad de site van de schildkliersupplementen al gevonden, maar welke heb jij besteld? Er zijn namelijk twee versies volgens mij, een wat lager en een wat hoger gedoseerde.

Heksje, ik weet niet of ik Hashimoto heb. Volgens mij heeft bij mij de kwik zo'n impact op allerlei processen in m'n lichaam, dat ik dat eerst wil gaan aanpakken terwijl ik ondertussen organen als schildklier en bijnieren ga ondersteunen.

Als de kwik uit m'n lichaam is, wil ik wel eens zien wat er dan nog over is aan klachten.

Ik heb overigens het combi pakket genomen met 150 en 300 mg. Kan ik het rustig gaan opbouwen.

@Heksje,
Graag gedaan!

@Johan
Op de site van thyro-gold staat al het een en ander beschreven.
Het belangrijkste is om rustig te beginnen en je temperatuur en pols in de gaten houden evenals je andere klachten. Aan de hand daarvan kan je kijken of je de dosis moet verhogen, verlagen of hetzelfde laten. Het wordt aangeraden minimaal twee weken op dezelfde dosis te blijven voordat je verhoogd.
Het kan wel een maand of langer duren voordat je echt wat merkt maar het kan ook sneller gaan.

Ik ben ook zeer benieuwd wat de haartest uiteindelijk oplevert. Ik verwacht bijvoorbeeld een ultra lage jodium waarde

Kan je met een haartest wel het jodium niveau betrouwbaar aantonen? Dat heb ik nog nooit ergens gelezen, ik heb er mijn twijfels over.

De dosis van schildklierhormoonsupps ook aanpasen op de buitentemp. heb ik gehoord in de zomer hebben de meeste mensen minder nodig dan in de winter.

Geen idee, Pike. Het is niet de hoofdreden waarom ik die haartest doe, maar ik zag dat jodium ook bij de elementen stond die getest gaan worden.

Jodiumtekort testen blijkt niet eenvoudig, wat ik erover lees.
Vorig jaar een paar keer een druppel jodium op m'n arm gesmeerd en dan gekeken hoe snel die wegtrok. Dat was wel te snel en toen at ik nog vis, dus het zal er niet beter op geworden zijn.

Maar behalve voor je schildklier, is jodium nog voor andere processen noodzakelijk dat jij weet?

Die jodiumtest waarbij je wat op je arm smeert is ook geen betrouwbare manier om te zien of je genoeg jodium hebt. Volgens mij zegt het niets.

Maar behalve voor je schildklier, is jodium nog voor andere processen noodzakelijk dat jij weet?

Volgens de "jodium dokters" wel:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/05/04/iodine-deficiency-affect-childs-brain-function.aspx

Op de eerste pagina van dit topic lees ik dit:

Jodium kan zelfs een beginnende (onopgemerkte) schildklierontsteking verergeren tot de ziekte van Hashimoto. Ook mensen met een overactieve schildklier moeten extra jodium mijden. Alleen als er geen ‘restfunctie’ van de schildklier meer is dan kan jodiumgebruik geen kwaad, alleen is het dan tevens nutteloos.

Lekker tegenstrijdig weer...

Johan, ik heb de haartest kit besteld bij Direct Labs omdat ik dan de resultaten zelf kan uitlezen via het Hair Test Interpretation boek van Cutler wat ik besteld heb.

Dat boek gaat uit van haartesten gedaan bij Direct Labs namelijk.

Mark

Heksje,

Je voelt je veel beter nu met meer kh's?
Zou het mogelijk zijn dat nu je genoeg kh's eet, je de jodium misschien wél verdragen kan, en je goed kan doen?.

Die thyro gold, zou ik best willen proberen, maar om voor proberen even een goeie 30$ neer te leggen..

Mark, heb je de 16 Toxic Metals and 23 Essential Nutrients of de 31 Toxic Metals besteld?
Ik vind de 16 Toxic Metals and 23 Essential Nutrients interessant gezien de 23 essentiele nutrienten, maar bij deze analyse zit de kwik er helaas niet bij.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan