Schildklier

De Bio-glycozyme-forte lijkt me ook erg goed. Zit veel in. Ik koop bij de Roode Roos.

Maar dan moet je eerst een verwijsbriefje hebben. Daarna kun je er 2 jaar lang kopen.

Liesje, maar als je waardes in 2 jaar tijd niet veranderd zijn, dan doen de supplementen niet zoveel toch ?

Zou jij me misschien 1 thyrotabs willen opsturen ???? tegen vergoeding natuurlijk !

Zonne, van te voren weet ik dan niet of iets helpt ja of nee. Ze doen inderdaad niet veel. Maar anders zou het misschien slechter worden en dat wil ik ook niet. Het zou ook nog kunnen dat ik iets mis (vitaminen? Enzymen?) die in verband staan met de schildklier plus ik ben niet meer zo jong, zou ook een rol kunnen spelen. (74) Ik heb onlangs een Asyra meting gedaan, maar de uitslagen staan in het engels en ik snap er niets van. Zonde van mijn geld. Ik stuur je graag 1 thyrotabs, ga je die analyseren of zo of pendelen? Ook nog een Cytozyme AD?

Ik heb je adres niet.

Ik kreeg net een mooi filmpje doorgestuurd over de schildklier. http://w3.newsmax.com/newsletters/brownstein/thyroid_video/video3.cfm?promo_code=136F1-1

Quote:
Slikken sommige van jullie ook een schildklier supplement ? Dus dan geen jodium, maar iets anders ? en wat dan ? en dan eerst een paar maanden alleen adrenal ( of vergelijkbaar supplement voor de bijnieren ?

Ik neem raw thyroid, pancreas glandular en adrenal. Binnenkort ga ik hier eierstokglandular aan toevoegen.

Of het helpt? Zelf denk ik dat het een goede ondersteuning is. Wat ik hier geleerd heb is als je klachten hebt aan je lever, eet je lever (doe ik, rauw), bij klachten aan bijnieren eet je bijnieren, klachten aan alvleesklier eet je alvleesklier etc.

@Liesje, zelf zou ik gaan voor de adrenal van Cytozyme-AD ipv de vegetarische variant van Mega Food.

Ik gebruik de adrenal van Nutricology. Ergens op het forum hier staat, dat dit de beste adrenal is die je kunt nemen.

Of dit zo is, ervaart iedereen uiteraard voor zichzelf. Ik ben er tevreden over en prefereer absoluut de dierlijke variant boven de plantaardige.

Volgens mij ben jij nog steeds zo'n beetje de enige hier die rauwe lever eet.

Ooit komt er een dag dat ik het ook naar binnen krijg :D

Ramiel nagel is ook helemaal fan van rauwe lever. Misschien als ik het boek uit heb ik ook helemaal gemotiveerd ben om het gewoon weer te proberen.

Rauwe melk met rauwe eieren erdoor is geen probleem. Dit is al tijden mijn ontbijt en vind het zelfs lekker, maar die rauwe lever...

Janse zoals ik het eet, is het echt goed te doen. Best smakelijk zelfs.. Op mijn werk vinden ze me dierlijk :mrgreen:

Jij deed het toch door de kefir? Heb ik ook al eens geprobeerd.

Ik houdt erg van vloeibaar voedsel, als het maar niet te droog is vind ik het al snel lekker, maar zelfs dit was me niet gelukt.

Maar dat is zeker een jaar geleden, tijd voor een nieuwe poging :D

Ook ik hou van vloeibare voeding. Mijn lichaam doet het er goed op.

In de blender: ong. 200 á 250 ml kefir (of rauwe melk of yoghurt), een uitgeperste citroen, een flinke klont kokosolie vloeibaar gemaakt, kaneelpoeder naar smaak, theelepel acerolabespoeder, naar smaak groene stevia, wat billingtonsuiker of palmbloesemsuiker (eventueel voor de koolhydraten), ong. 50 á 75 gram rauwe bevroren kalfslever (als ijsblokjes ingevroren) Dit alles tot een vloeibaar papje maken. Niks mis met de smaak hoor. De kaneelpoeder en de zoetzure smaak van citroen, kefir en wat suiker en/of stevia is een goede combi met de wat ijzerachtige lever smaak.

Het kost me alleen wel zo nu en dan een nieuw mes voor in de blender, vanwege de bevroren lever.

Rauwe lever, daar moet ik nog niet aan denken. Ik vind de geur niet lekker. Als ik mijn handen niet was nadat ik het heb aangeraakt blijft die geur aan mijn handen hangen.

Bevat lever veel ijzer? Ik hoop het want mijn ijzer is volgens mij soms wat te laag gezien mijn klachten.

Het is juist die typische ijzerlucht toch, die aan je handen blijft hangen, dus ja lever bevat veel ijzer.

Quote:
Waarom laat je de lever niet eerst ontdooien?

Omdat het dan bijna nooit geen glad papje wordt. Er blijven dan meer grotere stukken in.

Quote:
What makes your thyroid tick?

A healthy thyroid; for instance, relies on a few factors:

-- Stable levels of other hormones, such as estrogen and progesterone. "Too much estrogen, such as from the birth control pill, will create too many thyroid-binding proteins," says BodyEcology.com.

-- Beneficial gut bacteria. "Antibiotics wipe out these good microbes, which account for around 20 percent of the conversion of T4 to usable T3," said the site.

-- A healthy liver.

-- Good adrenal gland function.

"Clearly, with so many pathways available for the production and conversion of thyroid hormones, there are a lot of opportunities for something to go wrong," says BodyEcology.com.

There are other things that affect thyroid health, says pharmacist Suzi Cohen.

"People with high insulin levels face a greater risk of thyroid problems because it can cause thyroid resistance; the thyroid hormones can't get into the cells or aren't as effective as they should be," she writes, making reduction of excess insulin levels "critical."

Learn more: http://www.naturalnews.com/041983_thyroid_disorders_natural_remedies_iodine.html#ixzz2eW6FrvEq

Hallo allemaal,

Ik ga voor de 2de keer bloed laten prikken voor mijn schildklierwaarden. De vorige keer zijn de TSH en de T4 geprikt. Met wat omslachtig gedoe heb ik het voor elkaar gekregen dat nu ook de FT3 geprikt gaat worden. Ik ga het formulier vanmiddag ophalen, dus er kan eventueel nog wat bijgeschreven worden.

Heeft het zin om ook T3 te laten prikken en FT4, of is dat niet nodig? Als ik info zoek op internet kom ik er niet echt uit wat het verschil zou kunnen zijn qua uitslag. Hopelijk weet iemand dit. Alvast bedankt!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan