Schildklier

San, take it easy Jodium kan ook enorm ontgiften en dat gaat momenteel te hard bij jou. Mike schreef al eerder dit :

Kokosolie stimuleert de schildklier. Hoe dit precies biochemisch in z'n werk gaat weet ik niet, maar het stimuleert de schildklier. De schildklier gaat zich hierdoor ontgiften en schopt foute halogeenelementen eruit als chloor, bromide en fluoride. Deze komen tijdelijk in het bloed terecht om ontgift te worden door de lever en de nieren, je centrale ontgiftingsorganen. Deze tijdelijke bloedvergiftiging met zware metalen is een enorme belasting (stress!) voor je bijnieren, waardoor deze alarm slaan en je hartkloppingen krijgt.

Het is exact dezelfde reactie als die sommige mensen vertonen op suppletie met jodium! Vervolgens krijgt de jodium de schuld en heb je een 'jodiumallergie'. Binnenkort zullen er alternatieve therapeuten je wijsmaken dat je een 'kokosallergie' hebt. In werkelijkheid zijn het extreem helende voedingsstoffen die een heftige ontgifting van foute halogeenelementen teweegbrengen. De truc is niet om kokosolie en/of jodium te vermijden, maar de dosering binnen de perken te houden, zodat de ontgifting minder heftig verloopt.

Mike

@ San

Hier staan we achter je beslissing om de Adrenal te laten staan. Volgens mij nam je Lugol's als ik het goed heb. Lugol's heb je trouwens in verschillende concentraties.

Niet iedereen kan nl. goed tegen jodiumsuppletie in een hogere dosering. De schildklier kan dan ook van streek raken. Misschien dat afbouwen van de dosering jodiumsuppletie of jodium halen uit natuurlijke bronnen ook nog een mogelijkheid voor je is.

Heb jij nog contacten met de KPNI therapeut waar je het in je voorsteltopic over had ? Misschien dat een bezoek brengen aan een capabele therapeut die een link legt tussen voeding en het oplossen van je gezondheidsklachten eventueel in combinatie met inname van natuurlijk schildklierhormoon in jouw geval een goede oplossing is.

Ik nam inderdaad Lugol's. Misschien is het ontgiften er wel te snel door gegaan, daarom laat ik het nu liggen. Als de bloedtest uitwijst dat de waardes dan zijn verbeterd, kan ik er weer mee beginnen. Dan weet ik dat het a/d ontgifting ligt, dat is nu natuurlijk maar een gok. Ik eet al regelmatig zeekraal en vis, misschien dat ik dat nog vaker kan doen als natuurlijke suppletie.

Die KPNI therapeut vond ik niet zo fantastisch, zij wist ook weinig over de bijnieren. Dus op zoek naar een andere.

Inmiddels nog een flinke hartslag, ben het behoorlijk zat ;-)

Pike.
Quote:
Het zou interessant zijn om de volgende keer eens te vragen aan hem hoe hij tot deze conclusie komt. En wat zijn verklaring dan is voor het feit dat er heel veel mensen zijn die zich er zo enorm veel beter door voelen.

Ik zie hem volgende week weer dus zal ik doen, de tweede elinia van de citaat van RobinAlexander van een tekst van mike kon wel eens

Krek het punt ziin dat mijn therapeut jodium niet goed vind.

Ik heb er vorige week niet verder naar gevraagt omdat ik het niet zo aan nam, onderandere door jou goede ervaringen met een fikse dosis jodium.

San.
Quote:
Inmiddels nog een flinke hartslag, ben het behoorlijk zat 

Door de citaat van Robin Alexander zat ik wat simpelte denken, neem je veel kokosolie? Mischien dat dit het hele ontgiftings proces in stand houd?

En probeer een beetje te ontspannen ondanks dat je uitslagen gekregen heb die je na veel werk alles behalve verwacht had, zo had je onlangs ook nog een tegenvaller met borst onderzoek he, ik weet niet hoe het daar mee afgelopen is maar alles heeft tijd nodig.

Succes.

@ San

In jouw geval zou ik de inname van jodium enkel tot jodiumrijke voeding beperken om de dosering binnen de perken te houden.

Misschien dat volgende link een goed hulpmiddel voor je is voor het vinden van een capabele therapeut. http://www.natuurdietisten.nl/members_list.php?cod=29&page=10.

Marijke de Waal Malefijt richtte de natuurdiëtisten op en staat als heel capabel aangeschreven.

Wist je dat jodium preventief op het vlak van borstkanker is ? Om deze reden zou ik de inname hiervan beperken tot een acceptabele dosering uit je voeding. De positieve werking hiervan wordt omschreven door Dr. Lee in zijn boekwerk Menopauze alles wat de dokter je niet vertelt. Het positieve effect van jodium werd trouwens ook bevestigd door autoriteit dr. Nicholas Gonzalez.

San,

Ik denk dat die anti TPO vooral te maken heeft met het minder gluten eten. Ik zou helemaal stoppen met gluten en dan kijken wat er na een paar maanden gebeurd.

Volgens sommige dokters/therapeuten zorgen die gluten voor een auto-immuun reactie bij mensen die daar gevoelig voor zijn. Ook als deze geen gediagnostiseerde celiac disease hebben. Het proberen waard lijkt mij.

Ik had op een gegeven moment een TSH van 2,9 of zo en toen was ik aan de jodium. Daarna een tijd gestopt en daarna was deze 0,8 dus eigenlijk helemaal oke.

Maar ik voelde mij niet oke en uit de 24 uurs urine test bleek dan ook dat mijn t3 en t4 helemaal niet optimaal waren (uit de bloedtest bleek dat niet)

Daarna gewoon weer aan de jodium gegaan plus een aantal andere dingen en vanaf toen is het alleen maar beter geworden. Geen idee wat mijn TSH nu is.

In het verhaal van Pike zit zeker wat !

@ San

Is er in jouw geval misschien een verband aanwezig tussen een niet optimale darmwerking (geïllustreerd door overgevoeligheid voor gluten en yoghurt), verstoorde bloedsuikerspiegel, niet goed werkende bijnieren en een ontregelde schildklier ?

Zelf heb ik hier veel baat gehad met het inpassen van een reinigingskuur met chlorella waarvan je de dosering geleidelijk dient op te bouwen.

Hi Maarten. Ik neem niet meer kokosolie dan normaal, denk echt dat dit van de Adrenal is. Sinds mijn bevalling zomer 2012 heb ik al een iets hogere hartslag, en dat is erger geworden door de Adrenal. Lief dat je er naar vraagt. De borstthermografie gaf de uitslag: at some risk. Moet over 3 maanden terug om te checken hoe het dan is. Vooralsnog geen zorgen, maar inderdaad wel weer vanalles dat bij elkaar komt. Nou ja ik ga gewoon maar verder, het is ook niet in een dag slecht geworden, dus zal helaas ook niet in een dag weer goed zijn ;-)

@Vivianne: bedankt voor je link. Ik wist niet dat jodium daar ook tegen hielp. Ik heb net weer zeekraal gehaald, dus weer een gezonde lading jodium voor dochter en mij vanavond :-) Hoeveel chlorella nam jij? Ik doe een flinke theelepel in een smoothie 's ochtends momenteel. Kan best dat het inderdaad een combi is van al die factoren.

@Pike: misschien is dat wel zo, van die gluten. Hoewel ik in mei ook al niet zo veel gluten meer at. Ik eet ze nu heel soms nog uit brood (eens per 2 weken o.i.d). Nu maar helemaal schrappen dan. Misschien krijg ik de waarde nog weer eens onder de 100, dat zou mooi zijn!! Binnen een half jaar is het al flink verminderd, dus wie weet. Jouw TSH zal wel goed zijn, volgens mij voel jij je erg goed. Al eens een leverreiniging gedaan? :-D

Hier neem ik de chlorella van Vital Green.

De dosering kan je opvoeren naar 3 maal daags. Te beginnen met 2 tabletjes van 200 mg bij het begin van de maaltijd. Geleidelijk aan kan je deze opbouwen naar 6 tabletjes tot het moment dat je vindt dat je teveel energie hebt.

Zelf heb ik dat maar 1 maand moeten doen. Nu volstaat hier de onderhoudsdosering. Zelf neem ik voor het gemak 2 maal daags 3 tabletjes van 200 mg. Tussen de middag heb ik nl. niet zoveel tijd, vandaar.

Quote:
Al eens een leverreiniging gedaan?

@ San,

Nee nog niet, over twee weken ga ik dat doen denk ik. Nu geen mogelijkheid voor.

Ben wel heel benieuwd 'wat' er dan allemaal uitkomt :wink:

Ik vraag me het volgende af:

Stel dat ik gestrest zou zijn heb ik dan ook ALTIJD een trage schildklier?

Als ik naar mezelf kijk, ik ben geen gestrest iemand, slik wel Adrenal maar heb dat misschien niet nodig. Ik merk er in ieder geval niets van dat ik dat slik. (1 tablet)

Of omgekeerd: Ik heb in ieder geval een trage schildklier? (volgens bloedonderzoek).

Heb ik dan ook altijd last van bijnieren? Oftewel, is dit per definitie altijd met elkaar verbonden?

Ik ga binnenkort de tabletten bij Ron Fonteine bestellen Vivianne. Het poeder gebruik ik wel in de smoothie, om dat zo met water in te nemen smaakt niet lekker.

Ben ook benieuwd wat er komt Pike! Gek hoor, dat ik geinteresseerd ben ik andermans "opbrengsten" :-D Maar ik verbaas me er niet meer over sinds ik zelf a/d leverreinigingen ben, dan ben je blijkbaar sneller benieuwd naar het resultaat van je mede-reiniger ;-)

@liesje: schildklier en bijnieren zijn een kip en ei verhaal, tenminste voor mij wel. Daarom laat ik mijn bijnieren testen binnenkort, dan weet ik of het daar is begonnen, of dat het puur de schildklier is die uit balans is. Anders blijft het zo gissen.

@ Liesje

Zo eenvoudig is het niet. Gejaagdheid kan ook een herkenningspunt zijn van een te snel werkende schildklier. Hier de afgelopen weken zelf wat last van gehad, vandaar dat ik het herken.

Voor de onderbouwing zie meer op http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/3745-schildklier-te-snelle-werking.html

Met betrekking tot je 2e vraag kan ik je melden dat er vaak een wisselwerking tussen bijnieren en schildklier is, maar niet altijd.

Zie volgende link http://www.uitdaging.net/gezond/schildklier_klachten.html

Interessant hieruit is de metabolische scorekaart.

@ San

Wellicht ook interessante info voor je.

Ik heb ook even gekeken naar die scorekaart. Ik herken veel in het schildkliergedeelte, maar ook een aantal dingen in het adrenale deel.

Hier ook de scorekaart voor mezelf nog een keer bekeken - Alles duidt er hier op dat de schildklier in het verleden een hele periode niet goed gewerkt heeft. Zelf pas ik inmiddels herkenbaar in het adrenale deel met de aantekening dat mijn lichaamsgewicht inmiddels gedaald is.

Vivianne, Lugol's heb je trouwens in verschillende concentraties, waar kan ik die dan bestellen want bij Clark hebben ze maar 1 versie van Lugols jodium

Quote:
Er zijn vast andere bronnen van vit. B5 die minder drukken op het bijenvolk dat het toch al moeilijk heeft.

voor alle mensen die interesse hebben in natuurlijke bronnen, bijgaand deze link

http://www.vitamine-info.nl/waar-zit-het-in/vitamines-in-voeding/#vitamine_b5

@Eye4Health

Het is ook een hele wirwar en het was hier ook even spitten.

Over jodium concentraties en jodiumbronnen werd onder het topic jodium al heel wat geschreven.

Ik bundel hieronder even de meest interessante gegevens

Het artikel dat als leidraad dient :

http://www.thehealthyhomeeconomist.com/iodine-supplementation-yes-no-maybe/.

Hierin wordt de werking uitgelegd en de aanbieders op de Amerikaanse markt.

De verschillende concentraties van Lugol's worden aangeboden door Unlimited Health. Zij hebben het over de concentraties van 3 %, 7 % en 15 %.

Meer hierover zie http://www.unlimitedhealth.nl/shop/...hp?keywords=iodine+solution&x=46&y=39

In een stuk over mythes van het GAPS-dieet lees ik dat te weinig koolhydraten slecht voor de schildklier is, en T3 levels kan verlagen. Zouden mijn waardes daarom verslechterd zijn, omdat ik veel minder koolhydraten eet?

GAPS Diet Myths

Myth #1: The GAPS Diet is Low Carb

Dr. Natasha has stated publicly that the GAPS Diet is not low carb.

I personally believe that if you do GAPS, you should not count carbs or restrict carbs in any way. Especially if you are pregnant or nursing, or if you want to get pregnant.

Paul Jaminet of the Perfect Health Diet writes:

I won’t enumerate studies here, but animal studies indicate that higher carb and protein intakes promote fertility and athleticism, while restriction of carbohydrate and protein promotes longevity.

He also says that low carb depresses thyroid function and eating a higher carb diet will help your thyroid function better:

This means that eating more carbs raises T3 levels, and eating fewer carbs lowers T3 levels.

For a hypothyroid person, then, eating more carbs is an alternative tactic for increasing thyroid hormone activity. It may provide symptomatic relief similar to that achieved by supplementing thyroid hormone directly.

Many (most?) GAPS patients have low adrenal and thyroid function. So in order to heal, we should not be restricting carbs.

The GAPS Diet allows fruit, honey, squash, nuts, and other high carbohyrdate foods. We should not avoid these foods while on the GAPS Diet. Particularly if we are pregnant, nursing, trying to get pregnant, or if we have hormone problems.

http://www.cheeseslave.com/gaps-diet-myths/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan