Selenium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Lage T3 wijst op hyper.

Lage t3 wijst op HYPO,een trage schildklier dus

Pike, als jij zegt dat dat in bloed aan de t3 en t4 te zien is, is mijn vermoeden volgens mij juist.

Hyper (te snel) is tezien aan het bloed idd , de t3 en t4 waarden zijn dan te HOOG en de tsh te LAAG, lager dan 0,4.

Het verschil on TSH van 0,73 toen het slecht ging en 0,98, toen het je naar eigen zeggen veel beter ging, is nauwelijks tot niet noemenswaardig.
Het verschil in de WEL significante toename in T3 namelijk van 1,7 naar 4,9 is wel veel zeggend.
Je had dus een TEKORT aan T3 het werkzame schildklierhormoon. Dit bevestigd mijn vermoeden dat je een trage schildklierfunctie hebt/had.

Ik gaf al aan dat ik nog andere waarden heb waarvan de TSH dus nog lager was. Ergens moet ik daarvan nog printjes hebben.
Behalve recentelijk de keren dat t3 en t4 geprikt zijn, is dat nooit gedaan. Maar jij gaat nu wel uit van de ondergrens. Ik heb het over de voorliggende periode dat ik mezelf slecht voelde en alle symptomen van hyper had. Dus ruim voor 2016 nog. Maar daar heb ik geen t3 en geen t4 waarden van.

Ik denk niet dat je alle symptomen van een hyper kan hebben bij een traag werkende schildklier. Al mijn klachten die er waren was eerder hyper dan hypo. En wellicht is het nu anders en dat is ook zichtbaar aan de T3. Want nu zou ik dus een normaal werkende schildklier hebben met deze T3 waarde. Tenminste bij de laatste keer bloed prikken. Ik kan het moeiteloos nog een keer laten prikken natuurlijk.

En nu ben ik dus terughoudend om schildklierhormoon te nemen. Omdat ik echt de angst heb weer 10 keer per dag ontlasting te hebben en slapeloosheid in combi met spierpijn en duizeligheid.
Bij een trage schildklier heb je last van verstopping. Ook nooit gehad. Eerder dagelijks het tegenovergestelde.

Binc misschien eerst je ochtendtemp meten. Als die te laag is heb je hypoth.
Misschien heeft iemand nog schildklierhormon in de kast liggen en gebruikt het niet.
Dan kun je een paar dagen proberen. als je diaree zou krijgen merk je dat snel genoeg.

Ik heb al heel vaak temp gemeten Liesje. Eerder was de temperatuur hoog. Ook ten tijde dat ik een ontsteking had aan mijn oog. Helemaal rood en dik. verhoogde temperatuur. Deze is pas de laatste anderhalf a 2 jaar lager geworden. Met wisselende temperatuur. Nu soms op een temperatuur van 36 tot 36,4. Voor een aantal maanden terug wel eens onder de 36.

De hoge temperatuur kan ik ook wel snappen destijds. Ik had het altijd alleen maar warm.
Koud had ik het in elk geval nooit.

Bij post no. 194874 van 9 jan. staat mijn lijst van TSH.
De laagste waarden zijn gevonden op 11-03-2016. TSH 2,9. -- Vrij T4 - 9.1
Ik heb 17 febr, 2016 dus 3 weken tevoren adrenal overgenomen en ben dat natuurlijk gaan slikken. Dat was om te proberen maar nooit eerder een link gelegd met lagere TSH waardes.
Het lijkt er dus op dat Adrenal de oorzaak van de lagere waardes is. Welke conclusie moet ik daaruit trekken?
Arts Tan zegt dat hoge TSH gelinkt is met stres?

Ik zie dus ook aan mijn lijst dat er steeds veel te weinig is onderzocht. Zo zie je maar weer dat ik me er zelf mee moet bemoeien.

17

Ik denk dat de conclusie die je daaruit kan trekken is dat je eerst je bijnieren ondersteunt met de adrenal welke blijkbaar positief uitvallen bij jou.
Daar zou je je dan eerst op kunnen richten. Jou schildklierprobleem kan dan blijkbaar toch normaliseren door eerst met je bijnieren aan de gang te gaan.
Hij bedoeld denk ik met die stress dat je idd eerst met je bijnieren aan de slag moet. Als het niet goed gaat met je bijnieren gaat je schildklier ook op een lager pitje werken...

Ik heb gezocht naar de andere uitslagen die ik op print had.

26-04-2012 TSH waarde 0.56
16-12-2012 TSH waarde 0.52

En de laatste op 3-4-2014 TSH waarde 0.47

Meer heb ik echt niet bij de hand. Maar ik vind het zeer laag. En het komt wel degelijk in het gebied van de 0.4 die Pike aan geeft. Helaas, ook geen T3 en T4 geprikt in die periode.
Maar goed, ergens heb ik nu blijkbaar iets goed gedaan waardoor het toch gestabiliseerd is.

Meer heb ik echt niet bij de hand. Maar ik vind het zeer laag. En het komt wel degelijk in het gebied van de 0.4 die Pike aan geeft. Helaas, ook geen T3 en T4 geprikt in die periode.

Die 0,4 is een onder waarde waarbij ze regulier eventueel gaan denken aan een hyper. Maar in de praktijk hebben mensen vaak zat een tsh rond dat getal en voelen zich goed of ze hebben toch te weinig T3 en T4.Daarom wordt bij alternatieve artsen vaak uitgegaan van een goede TSH als deze op de 1 zit of ruim daaronder.

En bij een vrij T3 van 1,7, terwijl deze tussen de 3 en 8 moet zijn (even ervan uitgaan dat het om nmol/l gaat),kan je onmogelijk spreken van een te snelle schildklier. Ook niet als de tsh 0,85 is. Ook al was deze 0,1 dan nog niet.

Mij maakt het verder niet uit hoor maar op basis van jouw eigen lab uitslagen is het toch echt geen te snelle schildklier. Ook het feit dat je laatste uitslag een zeer sterk verbeterde t3 laat zien (maar duidelijk niet TE veel T3) plus verbetering in klachten geeft dit heel duidelijk aan.

Wat betreft je klachten is alleen diarree niet een typische trage schildklier klacht maar de rest wel (slaapproblemen, spierpijn etc)

Nu soms op een temperatuur van 36 tot 36,4. Voor een aantal maanden terug wel eens onder de 36.
Gemeten net na het wakker worden, zonder te bewegen en rekening gehouden met het feit dat dat maar drie dagen per maand kan?

Tot 3 dagen na de start van menstruatie ja.
En zonder opstaan. Ik heb al je adviezen heus ter harte genomen.

Komen eenzijdige oog problemen ook voor bij een trage schildklier?

Als het is zoals jij zegt dat het is, kan ik maar tot 1 andere conclusie komen.
Dat is dat mijn schildklier wellicht overactief us geweest door bijnier problemen. Niet zichtbaar in bloed Wrs.
Terwijl bij de meeste mensen dan toch een trage schildklier symptomen zijn?
Bij mij was mijn stofwisseling bovengemiddeld snel. En zo nog tal van andere dingen.

Met de laatst gemeten waarden hoef ik dus ook niet aan de schildklier hormoon? Toch eerst alles nog een keer laten prikken?
Al is het alleen maar om meer zicht te hebben op hoe de situatie nu is.

T4 is pmol in mijn uitslag lijst. Voor t3 staat dat er niet achter.
Tsh mu/i

T4 rferentiewaardrn in de lijst staat tussen 12 en 22.

Voor t3 is de ref in mijn lijst tussen de 3.9 en 6.8

Geen idee of eenzijdige oogproblemen veel voorkomen bij trage schildklier. Ontstekingen in het algemeen wel. Je kan het altijd nog eens laten testen natuurlijk.

Die temperatuur is ook behoorlijk aan de lage kant natuurlijk. 36,4 kan nog net maar 36 of zelfs lager is wel indicatie hypothyroid.

Zo staan de referentie waarden er bij mij in. Andere referentie waarden dan jij aan geeft.

https://imgur.com/a/uFXum

Maar als we dus wel over hypo praten moest je melk toch weg laten? Wat ik overigens niet wil.

Zo staan de referentie waarden er bij mij in. Andere referentie waarden dan jij aan geeft.

Ja ze doen allemaal net wat anders. Om gek van te worden

Maar als we dus wel over hypo praten moest je melk toch weg laten?

Nee bij de ziekte van Hashimoto kan het verstandig zijn om zuivel en gluten etc weg te laten

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan