Slaapproblemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Quote:
We moeten blijkbaar steeds maar nadenken over o het mannelijk is, of vrouwelijk, goed of slecht, gezond of niet.

Leef, leef, leef, gaat vanzelf, niet altijd zoals je dacht dat het zou moten gaan, maakt het uit? De natuur (dat is ook je lijf) weet hoe het moet, zou je het beter weten en je ermee bemoeien?


Nee zo zwart-wit bedoeld niemand het hier. Mannen en vrouwen hebben allebei hen mannelijke en vrouwelijke kant. Mannen hebben een meer mannelijke eigenschappen maar ze hebben ook wat vrouwelijke eigenschappen, ze hebben ook gevoel en gaan niet overal als een bulldozer door heen. Het wordt hier volgens mij ook altijd gezegd dat je van uit je eigen gevoel uit moet gaan. Alleen sommige dingen worden ons van jongs af aan te veel in geprent dus kan het handig zijn om andere mogelijkheid te laten zien en dan kan iedereen daar uit halen wat hij wil en wat hem aan staat. Op gevoel dus, de natuur en je lijf weten inderdaad heel goed hoe het moet.

Allebei de zinnen gaan heel goed samen je hoeft niet steeds na te denken of iets mannelijk of vrouwelijk, goed of slecht is. Wees trots op je mannelijkheid of je vrouwelijkheid en als je goed eet kom je van zelf in een goed even wicht wat voor jouw goed werkt. En in de tussen tijd als je nog niet op het punt bent wat van nature voor jouw bedoeld is dan doe je wat op dat moment wat goed voelt. En als je in dit leven nooit helemaal precies zo zal zijn als de menselijke blauwdruk is dat niet erg. Want Mike wel bedoeld is dat je het niet moet gaan verheerlijken dat je samen als man en vrouw in het midden moet uitkomen als een soort niets zeggend derde geslachtstype.

 
Quote:
We moeten blijkbaar steeds maar nadenken over o het mannelijk is, of vrouwelijk, goed of slecht, gezond of niet.

Leef, leef, leef, gaat vanzelf, niet altijd zoals je dacht dat het zou moten gaan, maakt het uit? De natuur (dat is ook je lijf) weet hoe het moet, zou je het beter weten en je ermee bemoeien?


Nee tuurlijk maakt het niks uit als je je dan écht goed voelt, maar als je niet kunt slapen en niet weet waar het zoeken moet van de stress kun je wel eens gaan nadenken waar dat door komt. Het klinkt allemaal leuk, je lijf weet hoe het moet, maar als je zo ver verwijderd bent van je echte natuur kun je er dan nog op vertrouwen dat je lijf en geest weten hoe het moet? dat zeggen die mensen die hun baby laten huilen en zich volstoppen met suiker ook, ik ga op mijn gevoel af. Zo kun je natuurlijk alles wel goedpraten, als je gevoel van het pad af is kun je daar niet meer op vertrouwen.

 
Je lijf weet hoe het moet is NIET hetzelfde als op je gevoel af gaan. Gevoel zijn stofjes die vrijkomen vaak als resultaat van denkprocessen. Aangezien die denkprocessen enorm beïnvloed worden door cultuur, is het resultaat daarvan hooguit bij toeval in overeenstemming met natuur.

Gevoel en natuur zijn dus niet hetzelfde.

Stress waarbij je moet nadenken waar het vandaan komt is meestal stress die al heel lang bestaat. Om daarvan af te komen moet je 4 weken niets doen. Dat kan niet, hoe moet dat dan, daar heb ik geen tijd voor, ik moet toch mijn kinderen verzorgen, de hypotheek moet betaald worden, dit moet, dat moet............ behalve echt uitrusten, dat is blijkbaar toch vaak ondergeschikt. Onze "samenleving" ik vind er weinig samen aan, is nog altijd de slavernij, door de elite gekoesterd en aan ons verkocht als democratie, de illusie.

Die slavernij houdt zichzelf aardig in stand door ingebakken overtuigingen, je weet hoe hardnekkig die dingen zijn, het werkt exact hetzelfde als bij religies.

 
Stress is een reactie van het lichaam en is goed te meten met stressdots - waarbij de temperatuur van de hand gemeten wordt. omdat bij stress de bloedtoevoer naar handen en voeten vermindert is dit een hele simpele meting.

Ook zijn er sensors die op de PC kunnen worden aangesloten waar de hartritme variatie kan worden gemeten. Deze hulpmiddelen maken het mogelijk "objectief" jezelf "door te meten" zodat niveau en oorzaken van stress duidelijk worden.

Dat helpt op een andere manier reageren op wat op ons afkomt!

 
Quote:
Stress waarbij je moet nadenken waar het vandaan komt is meestal stress die al heel lang bestaat. Om daarvan af te komen moet je 4 weken niets doen. Dat kan niet, hoe moet dat dan, daar heb ik geen tijd voor, ik moet toch mijn kinderen verzorgen, de hypotheek moet betaald worden, dit moet, dat moet............ behalve echt uitrusten, dat is blijkbaar toch vaak ondergeschikt.


Je zegt zelf dat de maatschappij geen ruimte laat voor een maand niks doen, dan is de conclusie dat uitrusten voor de mensen niet belangrijk genoeg is toch niet eerlijk? Ik wil best een maand niks doen, maar tegen dan zijn mijn kinderen verhongerd (of verpest bij oma), ik zelf ook want ik heb nog altijd geen kok in huis, mijn bedrijf failliet etc. Dat is geen optie, het heeft niet zo veel zin om met een soort onbereikbare utopische oplossing te komen. Ik geloof ook niet dat je met een maand rust zoveel bent, zo gauw je je neus weer buiten de deur steekt valt alle stress weer boven op je. Het zijn structurele veranderingen die je nodig hebt, die ook bruikbaar zijn in het dagelijks leven waarin we toch allemaal mee moeten of we nu willen of niet.

 
Sleep Problems Plague Device-Dependent Children

http://news.yahoo.com/sleep-problems-plague-device-dependent-175700827.html

 
deze post vandaag bij Mercola, te weinig slaap kan oorzaak van pijn zijn:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/03/06/poor-sleep-pain.aspx?e_cid=20140306Z2_DNL_art_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20140306Z2&et_cid=DM40298&et_rid=447319528

 
Quote:
Study suggests higher levels of omega-3 in diet are associated with better sleep

A randomized placebo-controlled study by the University of Oxford

A randomised placebo-controlled study by the University of Oxford suggests that higher levels of omega-3 DHA, the group of long-chain fatty acids found in algae and seafood, are associated with better sleep.

http://www.eurekalert.org/pub_releases/2014-03/uoo-ssh030614.php

 
Quote:
According to past studies, possible causes for RLS include:

• Inability to process dopamine properly

• Genetics

• Other chronic diseases

• Medications

• Pregnancy

• Iron deficiencies

researchers theorized that because some of these other diseases and conditions are related to immune disorders caused by inflammation, that inflammation could also be a trigger for restless leg syndrome. When the researchers dug deeper, they found 38 diseases and conditions highly-related to RLS. Ninety-five percent of these were related to excessive inflammation in the body. Due to this high level of connection, the researchers summarized that inflammation may play a larger role in RLS than was thought previously. The researchers stated that inflammation could play a role in RLS in three ways:

• Inflammation could trigger iron deficiencies that lead to RLS

• Immune responses to imbalanced bacteria levels in the intestines could trigger inflammation that lead to RLS

• Altered genetic host defense mechanisms may lead to excessive inflammation which could trigger RLS

Learn more: http://www.naturalnews.com/044154_r...tion_healthy_immune_system.html#ixzz2vUHfZSok

 
Helft Nederlanders ontevreden over nachtrust'

Bijna de helft van de Nederlanders is ontevreden over zijn nachtrust, en ruim een kwart maakt zich er zorgen over. Dat blijkt uit een recente enquête van de Nederlandse Vereniging voor Slaap-Waak Onderzoek (NSWO).

41 procent van de duizend ondervraagden neemt in het uur voor ze naar bed gaan een slaapmutsje.

49 procent van de respondenten is niet tevreden met de eigen slaap, 27 procent maakt zich er zelfs zorgen erover. Iets minder dan een derde voelt zich overdag slaperig, een vijfde doet ook een dutje overdag. Slapeloosheid komt voor bij 22 procent van de Nederlanders.

Desondanks wordt vlak voor het slapengaan geregeld cafeïnehoudende drank geconsumeerd. Zo drinkt twaalf procent cola, terwijl negen procent van de ondervraagden nog een kop koffie drinkt. Een op de honderd mensen ziet er geen probleem in een energiedrankje te drinken.

Mannen drinken overigens vaker alcohol voor het slapengaan dan vrouwen. Waar van de mannen de helft vrijwel dagelijks een slaapmutsje neemt, ligt dat percentage bij vrouwen op 35 procent, zo blijkt uit het onderzoek dat werd gepubliceerd in het kader van de Nationale Slaapweek, die tot zaterdag duurt.

De meeste mensen kijken tv voor ze naar bed gaan: drie op de vier. Een op de vijf kijkt ook in bed nog geregeld televisie. Ook met internetten wordt doorgegaan tot de ogen dichtgaan. Zestien procent van de respondenten zegt regelmatig te internetten in bed.

Lichaamsbeweging in het uur voor het slapengaan is minder populair. Drie procent van de ondervraagden sport in het uur voordat ze naar bed gaan. Aan ontspanningsoefeningen en yoga doet maar vijf procent. Seks als veel verrichte activiteit voor het slapengaan wordt genoemd door dertien procent van de ondervraagden.

Negen procent van de Nederlanders hebben vaak of altijd een pilletje nodig om in slaap te vallen. Nog eens 27 procent doet dat soms of zelden.

 
Ik heb de laatste week zo slecht geslapen.

Ik ben op het moment bezig met een artisjokken kuur voor mijn lever, hiervoor heb ik ook al een mariadistel en cat's claw kuur gedaan. Bij de vorige kuren was ik behoorlijk aan het ontgiften, maar alleen via ontlasting.

Nu merk ik dat ik op een 'foute' manier ontgift. 's Nachts zit mijn neus helemaal dicht (oude klacht), ik heb ineens weer puistjes op mijn voorhoofd, ik heb ergere last van rusteloze benen, en ik heb het 's nachts zó heet dat ik daar ook niet van kan slapen. Behoorlijk contrast, vroeger kon ik vaak niet slapen van de kou (met dik vest aan). Nu moet ik telkens het raam open gooien terwijl ik in een hemdje slaap.

Ik weet dat ik zelf moet aanvoelen of ik wel of niet moet doorgaan met de kuur, maar wat vinden jullie als jullie het zo lezen? Kan ik beter minderen/stoppen, of gewoon door gaan?

 
Als ontgiftingsverschijnselen zo erg zijn dat je er echt last van hebt kan het geen kwaad om het iets rustiger aan te doen lijkt me? Ik zou minderen.

 
http://www.eurekalert.org/pub_releases/2014-04/elf-sal040214.php
Quote:
Sleep apnea linked with blood sugar levels

Sleep apnoea has been linked with elevated blood sugar levels, suggesting people with the condition could be at an increased risk of cardiovascular illness and mortality.

The findings of a new study, published online today (3 April 2014) in the European Respiratory Journal, add to a growing body of evidence that suggests that sleep apnoea is linked with diabetes.


 
IK snap er niks van. Heb een periode van stresgeestelijke onrust gehad. (waarin ik overigens gewoon goed sliep). Dat gaat nu beter. Ben daardoor ook gestopt met koffie en lig nooit meer met mijn telefoon in bed nog wat dingen te lezen. Ik heb ook geen stress doordat ik continue over mijn eigen grenzen heenga oid.

De laatste 4 dagen slaap ik echter enorm beroerd. Als ik in slaap val dan wordt ik wakker en ben dan klaarwakker. Op een gegeven moment val ik in slaap, maar slaap heel licht. En in de ochtend wordt ik ook weer erg vroeg wakker. Iemand enig idee?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.176
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan