Slaapproblemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ja soms wel, ligt er aan hoe lang ik wakker lig. Als ik een uur wakker lig krijg ik wel vaak honger.

Heb hier op het forum geloof ik ook gelezen dat vasten helpt voor betere suikerstofwisseling?

 
Ik had ongeveer 1-2 jaar geleden ook last van chronische slapeloosheid. Zag regelmatig de klok van 22:00 doortikken naar 05:00 en net voor de wekker viel ik dan pas in slaap. Heb mij af en toe dan ook ziek moeten melden omdat ik gewoonweg niet geslapen had. Nu slaap ik gelukkig goed en diep en heb ik nergens last meer van. Mijn 'lijstje' met punten die ik gedaan heb om van nauwelijks slapen naar goed slapen te zijn staat hieronder. Ik weet niet welk punt in welke mate mij hierin geholpen heeft, maar ik ben net zo lang gaan 'sleutelen' aan mijn leven totdat ik weer goed sliep en allerlei andere klachten ook waren verdwenen:

Het eerste punt is eigenlijk luisteren naar je lichaam. Ik merkte dat wanneer ik écht ging luisteren naar mijn lichaam mijn buik/darmen onrustig waren bijvoorbeeld en ik zelf eigenlijk ook vanwege stress. Ik merkte hoe makkelijk het is je lichaam te negeren als je 'onbewust' gewoon door aan het leven bent. Toen ben ik begonnen om stap voor stap alle problemen langs te lopen.

- Ik kwam achter een verborgen allergie voor melkeiwitten. Later, toen ik deze site ontdekte, bleek dit te kunnen zijn vanwege het pasteuriseren. Ik heb langzaam opgebouwd met rauwe melk en kefir en hiervoor werd ik niet allergisch/intolerant getest en dit kan ik nu goed hebben.

- Zo goed als volledig wapf eten

- Mijn huis laten ontstoren met piramide's en later met biopolers. Wifi uitgedaan en straling waar mogelijk beperkt. Vlak voor het slapen beeldschermgebruik/mobieltje e.d. beperken omdat deze er voor zorgen dat je minder slaaphormoon aanmaakt.

- Aardingslaken (voor mijn gevoel helpt dit heel goed mee, of dit nu is omdat ik er gedurende de nacht geaard is of omdat dit het voor het lichaam mogelijk maakt om te herstellen weet ik niet). Ook dit zou er voor moeten zorgen dat je meer melatonine aanmaakt.

Daarnaast heb ik nog veel meer zaken gedaan waaronder h2O2, MMS, MSM, Acerolabespoeder, Zapper enzovoort, maar voor ik daarmee begon sliep ik volgens mij alweer goed. Ik denk wel dat alles tezamen er voor gezorgd heeft dat mijn leven nu weer een stuk leuker is :-)

 
Bedankt voor je stuk lampje, daar heb ik wel wat aan.

Mijn appartement ontstoren is misschien ook wel een goede. Ik woon alleen wel in een appartement, met boven en onderburen met wifi.. Dus of het heel veel uit maakt weet ik niet.

Ik heb zelf wel het idee dat ik aan het ontgiften ben. Ik zweet elke nacht zo erg nu, terwijl ik het vroeger juist heel koud had s'nachts.

 
Quote:
De 'vrijheid' en 'onafhankelijkheid' die jij meent te ervaren is die van een kikker die in een pot langzaam gaar gekookt wordt. Het net spant zich langzaam maar zeker samen en tegen de tijd dat je het werkelijk ziet waar het voor is, is het te laat.


https://www.fatsforum.nl/topic/de-relatie-tussen-mensen-en-varkens/page/12#post-84572

Dit schreef ik een maand geleden, waarop jij antwoordde:

Quote:
Tja, ik hecht veel waarde aan mijn vrijheid en onafhankelijkheid en het maakt me gelukkig. Sommigen kunnen zich goed vinden in de oude normen en waarden door hun karakter, zoals jij, en dan zijn deze normen en waarden ook veel makkelijker te verdedigen. Als je zelf niet het gevoel hebt dat deze rolverdeling bij jou past, word het ook erg moeilijk om te geloven dat het zo zou moeten zijn.


https://www.fatsforum.nl/topic/de-relatie-tussen-mensen-en-varkens/page/13#post-84612

Gelukkig, zeg je? Waarom slaap je dan zo slecht? Komt op mij over als stress. Klinkt als niet verwerkte scheidingsstress:

Quote:
Scheidingen vergemakkelijken en presenteren als voor haar eigen bestwil? Het klinkt alsof je nog nooit een slecht huwelijk hebt gezien.


https://www.fatsforum.nl/topic/de-relatie-tussen-mensen-en-varkens/page/13#post-84754

Sociaal lig je goed, met je 'vrijheid en onafhankelijkheid', maar wat brengt het je persoonlijk? Tijd om eens goed te gaan kijken naar wat JIJ werkelijk wil i.p.v. het gedrag dat van jou verlangd wordt, te beginnen met wat je moeder je heeft geleerd:

Quote:
Ik ben zelf opgevoed door mijn moeder met de boodschap dat ik ten alle tijden financieel voor mezelf moet kunnen zorgen. Ook als ik samen ben met een man en onze kinderen. Als hij mij verlaat of als wij uit elkaar groeien sta ik er alleen voor. Dan kan het wel de 'natuurlijke aard' zijn van een man om trouw te zijn aan zijn vrouw, het is in deze samenleving niet realistisch.


Mike

 
Ik ben 22, heb op dit moment gelukkig nog geen last van niet verwerkte huwelijks stress.. Heb een hele leuke relatie, nog altijd mijn eerste relatie ook. Denk ook niet dat mijn slaap probleem te maken heeft met mijn waarde voor vrijheid en onafhankelijkheid.

Maar waar je gelijk in hebt, mijn slaap problemen zullen zeker ook te maken hebben met hoe ik in het leven sta: te gestrest. Nu moet ik daar wel bij vermelden dat ik zelfs als klein kind al slecht sliep. Mijn kindertijd was echt heel fijn en onbezorgd, daardoor denk ik dat hormonen en tekorten ook een grote rol spelen bij mij.

 
Zeker weten dat slaapproblemen door stress worden veroorzaakt. Ik ben net twee weken op vakantie in Bali geweest, normaal slaap ik ook moeilijk, maar daar heb ik heerlijk zomaar zeven, acht uur per nacht geslapen. Thuis had ik nog een paar dagen vrij, heerlijk geslapen en 100% uitgerust. Afgelopen maandag moest ik weer aan het werk, op zondagmiddag heb ik vast mijn werkmail bekeken en deels beantwoord, wat gebeurt er? In de nacht van zondag op maandag kom ik moeilijk in slaap en word ik om de twee uur wakker! Terwijl ik echt weer zin had in mijn werk, ik zag er niet tegen op, integendeel! En de hele afgelopen week was het druk op mijn werk en de slaap weer als vanouds gebrekkig.

Dat is een normaal patroon voor mij: in de vakanties slaap ik geweldig en ben ik door en door uitgerust, weer aan het werk heb ik geen rust in mijn hoofd en dat gaat ten koste van de slaap.

Dan kun je nog zo gezond eten en adrenal slikken, als je onderhevig bent aan stress, ook positieve zoals in mijn geval, dan kom je niet tot rust, ook 's nachts niet.

 
Quote:
Dat is een normaal patroon voor mij: in de vakanties slaap ik geweldig en ben ik door en door uitgerust, weer aan het werk heb ik geen rust in mijn hoofd en dat gaat ten koste van de slaap.


Je kan door middel van meditatie leren om rust in je hoofd te krijgen, ook als het druk is op je werk. Een leven lang op vakantie naar Bali gaat namelijk waarschijnlijk niet lukken ;)

Zoals je zelf aangeeft is gezond leven meer dan alleen gezond eten.

 
Quote:
Een leven lang op vakantie naar Bali gaat namelijk waarschijnlijk niet lukken


Heel veel gepensioneerde Nederlanders en andere niet-Indonersiers overwinteren op Bali. En dat zou wel eens heel goed voor je gezondheid kunnen zijn: het tempo ligt daar een heel stuk lager (weinig stress), weinig luchtvervuilende industrie, veel zon (vitamine D), vriendelijke mensen, zeer lage kosten van levensonderhoud (met wat je in die paar maanden bespaart ten opzichte van het leven in Nederland heb je het vliegticket er al uit.....moet je natuurlijk niet in zo'n luxe hotel zitten als wij deden)

Lijkt me wel wat, een klein lieflijk huisje aan het strand, palmbomen voor de deur, geen stress, alle tijd. Onze Balinese taxichauffeur die ons een aantal dagen over Bali rondreed had ook weinig last van stress. Ik vertelde over de economische crisis in Europa, maar daar had hij niet van gehoord, een Porsche 911? Nooit van gehoord ("Is dat een soort Ferrari?"). Pffff, wat heerlijk om zo weinig aan je hoofd te hebben :wink:

 
Wat ook interessant is is Nidra Yoga(of was het Yoga Nidra). Dat is yoga tijdens slapen gaan. Nidra = slaap

Ook voor mensen met ernstig slaaptekort of die gevoelig voor slaapproblemen zijn zoals ik, kunnen hier veel baat hebben.

Zie hier meer over

Yoga nidra en het bewustzijn

En uit het boek "reis uit je lichaam" die ik uitgelezen heb vond ik een goede Yoga Nidra oefening. Ik heb de indruk dat het bij mij wel werkt. Zelf kon ik vanaf 5 uur slaap naar eigen zeggen wel prima functioneren, maar het werd mij pas duidelijk wat echt fit zijn inhoud wanneer ik dagen achterelkaar langer dan 7 uur sliep.

Verder heb ik ook gelezen dat ervaren Yoga Nidra-beoefenaars in 1 uur Yogaslaap net zoveel uit kan halen als 4 uur gewone slaap. Niet dat dit voor de complete nachtrust een soort vervanging is om dagelijks maar met 2 uur(= 2 keer 4 uur slaap) yogaslaap te doen, maar goed, het is wel een interessant weetje om zo al je slaaptekort aan te pakken.

Gezondheid,

 
http://www.nu.nl/lifestyle/3662119/vrouwen-hebben-meer-slaap-nodig-dan-mannen.html

http://www.dailymail.co.uk/health/a...ulti-tasking-means-brains-longer-recover.html
Quote:
Vrouwen hebben meer slaap nodig dan mannen aangezien de hersenen van de vrouw vanwege multitasking's nachts langer de tijd nodig hebben om te herstellen.

Dit blijkt uit onderzoek van wetenschappers van de Duke University in North Carolina.

Volgens de onderzoekers voeren vrouwen gedurende de dag meerdere handelingen of processen op hetzelfde moment uit, waardoor het brein tijdens de slaap meer tijd nodig heeft om te herstellen.


 
Hieronder een -mijns inziens- interessante passage, die ook gaat over de relatie slaapapneu en adrenalinetekort:
Quote:
Many sleep problems can be resolved by Biological Dentists that specialize in correcting the position of your bite and tongue. The tongue often falls back in your throat compromising the airway. When this happens, the adrenals kick out adrenaline to wake you and get you breathing again. This adrenaline also causes your bladder to want to empty. It can cause panic and anxiety, not to mention nightmares that wake you up.

http://davidjernigan.blogspot.nl/search?updated-min=2013-01-01T00:00:00-06:00&updated-max=2014-01-01T00:00:00-06:00&max-results=11

Sinds ik geaard slaap (aardingslaken/ aardingskussensloop), hoef ik snachts ineens niet meer mijn bed uit om te plassen.

Ik vond dat al een rare gang van zaken: want mijn gedachte was eerder: mijn blaas was vol dus moest ik snachts gaan plassen.

Maar bij eenzelfde blaas en dat ik niet minder ben gaan drinken hoefde ik ineens snachts niet meer te plassen.

Dat aarding van invloed is op stress / adrenaline en cortisol: lijkt mij wel duidelijk in elk geval.

Ik wist alleen niet dat die (noodzakelijke) adrenaline tegen verstikking een rol speelde bij het vaker uit bed moeten om te plassen.

 
Quote:
33 jaar geleden tijdens mijn zwangerschap kreeg ik hevige last van Restlesss legs.

Vooral in de nachtelijke uren speelde dit hevig op, het heeft me ettelijke uren slaap gekost. Vele middelen geprobeerd, regulier en alternatief, soms was ik zo wanhopig dat ik vele glazen alcohol ging drinken.

Sinds ruim 1 jaar neem ik 2 x daags 400mg magnesium, het is dan al stukken beter.

Nu heb ik magnesium vlokken en olie ontdekt sinds 4 weken. ’s Avonds voor het slapen gaan in een voetenbadje met magnesiumvlokken, dit kan ook in een ligbad.

Op het bedrandje nog wat magnesium olie insmeren op mijn voeten, deels kuiten, en ik slaap heeeeeeerlijk. Ik word niet meer 3 tot 4 x per nacht wakker, het is zelfs zo dat ik soms te diep slaap. Wat een wonder middel is magnesium voor mijn, wellicht helpt dit ook voor andere Restless patiënten, ik gun het iedereen om een goede nachtrust te krijgen.

http://www.leefbewust.com/2014/reakties/280214.html

 
Ik smeer me al een half jaar in met magnesium olie , voetenbaden heb ik ook geprobeerd, het helpt helemaal niks bij mij.

Ik ben maandag begonnen met een mariadistel kuur, het wordt bij mij ook een stuk erger als ik ontgift. Vreselijk slecht geslapen deze week door mijn rusteloze benen.

 
Sannew, jij gaat er toch prat op zo'n moderne 'onafhankelijke vrouw' te zijn, zoals je moeder je heeft geleerd? Ondertussen sta je stijf van de stress en staan je benen 's nachts in vluchtstand. Wie zijn/haar natuurlijke geslachtsrol niet vervult wordt nooit gelukkig!

Mike

 
Mike ik kan werkelijk waar niks negatiefs meer over mijn gezondheid zeggen hier, omdat jij er elke keer weer op zo'n manier op inhaakt.

En ik weet daarnaast totaal niet wat je bedoelt, en wat ik hiermee moet. Mijn moeder heeft me inderdaad geleerd onafhankelijk te zijn. Maar moeder is daarentegen wel enorm vrouwelijk, ze heeft haar hele leven in de zorg gewerkt en had in het gezin ook de verzorgende rol. Ze is part time gaan werken toen ik en me zus kwamen, dit moest ook wel want de inkomsten van mijn vader waren door zijn eigen bedrijf niet stabiel.

Ik woon nu op mijzelf, dus ik heb sowieso geen andere keus dan voor mijn eigen inkomen te zorgen (wat ik niet erg vind). Het werk wat ik doe is overigens leuk en totaal niet stressvol. Ik ben wel bezig met vrouwelijke/mannelijke energie. Ik doe nu yoga waarbij het daar veel over gaat. Nogmaals, ik weet niet precies wat ik met je reactie moet.

 
Oke! Ja ik steek toch wel wat op van je informatie over vrouwelijke en mannelijke energie. Het moet alleen eerst even zakken bij mij.

 
We moeten blijkbaar steeds maar nadenken over o het mannelijk is, of vrouwelijk, goed of slecht, gezond of niet.

Leef, leef, leef, gaat vanzelf, niet altijd zoals je dacht dat het zou moten gaan, maakt het uit? De natuur (dat is ook je lijf) weet hoe het moet, zou je het beter weten en je ermee bemoeien?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan