Slaapproblemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Geldt nog steeds hetzelfde, 1 gram is altijd meer dan 0 gram :D Ik schrijf hier even voor mezelf he! Ik neem geen extra vitaminen, dus alle beetjes zijn meegenomen.

 
Idd vit C bedoel ik.

Er zijn er heel wat die pleiten voor meerdere grammen vitC, desiree rover, linus pauling..

Dat is echter niet nodig als geen fytinnezuur binnen krijgt als je dat onderzoek dat pike deels leest.

Dus idd het moet prima kunnen op de kleine beetjes die je eet.

Maar wij zitten natuurlijk wel met vervuiling en vergiftiging dus elke dag een gram of meer is niet verkeerd..

 
Ik heb Ascorbyl Palmitaat dat is smakeloze poeder. Alleen moet dat weer door de yoghurt en daar heb ik niet altijd zin in :-/ Door de kefir kan ook maar dat drinkt niet gemakkelijk want die poeder maakt klontjes. Afijn, ik vergeet het dus ook nogal eens...

 
Misschien een idee om het in een yoghurtsmoothie te doen Iklustvet? Doe ik ook altijd met Acerolapoeder en chlorella. Zo in een bak yoghurt vind ik het ook niet lekker.

 
Ik heb nog nooit een yoghurtsmoothie gemaakt. Ik drink eigenlijk de hele dag kefir met slagroom, meestal smiddags een gebakken ei met spek en voor de rest eet ik savonds een vette maaltijd en dat was het wel zo´n beetje. Ik vind die poeder niet erg in de yoghurt maar ik heb genoeg aan de kefir, ik heb meestal geen zin meer in yoghurt.

 
Ik zou alleen op mijn yoghurtsmoothie kunnen leven. Camu camu is het beste poeder voor vitamine c dacht ik. Bevat per theelepel evenveel vitamine c als 8 kiwi's. voor vitamine c doe ik er acerola, camu camu en ascorbyl palmitaat in. Een liter rauwe melk bevat ook een gram vit c volgens mij.

Brian

 
Ga sinds twee avonden op tijd naar bed. Het is nog wel half 12 voordat ik er in lig. Slaap niet meteen maar wanneer ik in slaap val, slaap ik voor het eerst door tot 's morgens vroeg :) . Gisteren tot 10 uur en nu tot kwart na 9. Ik weet niet wat me overkomt. Helaas daarnaast gisteren en vanmorgen extreem duizelig en daarbij misselijk. Ik doe het rustig aan, ik drink 2 bekers kefir met voorafgaand sole met appelazijn. Zaterdag heb ik me 2x ontlast en gisteren in mijn misselijkheid ook. Ik kon al weken niet meer goed naar het toilet gaan. Mijn klomp in mijn maag gaat weg.

De duizeligheid is mijns inziens een vorm van verwarring .. ik maak mijn hoofd leeg, ik ga me ontspannen. Dit voelt zo goed!

Wat ik zo bijzonder van alles vind, in mijn proces, durf naar je lichaam te luisteren, en geef je over en ontvang de antwoorden.

WAP werpt voor mij zijn vruchten af. Even geen IF, mijn lichaam wil nu voedsel en wil zich ontspannen. Daar geef ik eindelijk eens aan toe. Dank!

 
Hoezo geen epidemie van bijnieruitputting? Als adrenaline je 's nachts wakker houdt, is er sprake van chronische stress. Maar volgens sommige forumleden hier gooi ik alles maar meteen op die bijnieren. Omdat daar ook het probleem zit, ja! Move along, folks, nothing to see here...

Mike

 
Gelukkig slaap ik altijd prima, lig zelden tot nooit wakker. Sta alleen 1 a 2 keer op om te plassen en dan val ik ook weer meteen in slaap.

 
Volgens mij is dat ook niet helemaal goed, als je regelmatig moet plassen 's nachts (tenzij je natuurlijk veel drinkt voor het slapengaan). Zijn het elke keer vaste tijden waarop je wakker wordt Tuna?

Ik slaap zelf ook heel goed gelukkig. Helaas word mijn slaap soms onderbroken door een van de katten of door mijn dochter, maar als dat niet zo is slaap ik tot de wekker. Ik zou ook niet weten wat ik 's nachts moet doen. Ik ga meestal rond half 11 naar bed, en ben dan ook wel echt klaar met de dag.

 
zijn geen vaste tijden nee, alleen als ik moet plassen. Ook dit kan verschillen, soms 1 keer plassen per nacht en soms 3 keer. Ligt er (denkelijk) aan of ik savond nog veel water drink.

Zeker nu in de winter slaap ik echt als een blok. Terwijl in de zomer ik veel minder diep slaap en sneller/makkelijker wakker kan worden.

 
Ik heb dat ook, ik moet er heel vaak om half drie uit om te plassen. Als ik dan niet wakker word is het om half zes. Ik moet overdag ook vaak plassen, overdreven vaak. Mijn osteopaat zegt dat de banden van mijn blaas erg strak zijn (volgens hem door het paardrijden van vroeger) waardoor ik snel aandrang heb. Volgens mij heeft het daar weinig mee te maken maar wat het dan wel is weet ik ook niet. Sole in het drinken helpt overigens wel wat. Ik drink niet overdreven veel, ik moet me vaak forceren om te drinken en ik drink meestal ook maar de helft van wat ik heb ingeschonken.

 
Quote:
Twee op drie Nederlanders heeft last van slapeloosheid



WAUW :oops: wist niet wat ik las zeg :o

Hoezo geen bijnieruitputting?

Blij dat ik qua slapeloosheid af wist te komen, maar goed, 1 ding weet ik nu wel: sporten, daar doe ik niet meer aan, behalve bewegen op een ontspannen manier.

Als er een reden is waarom men s' nachts vaak moeite heeft met inslapen, dan is het wel sporten die zo erg overbelastend voor de bijnieren zijn.

De reden extra naast WAPF waarom mijn gezondheid ondanks de verre degeneratie zo stabiel blijft en zeer langzaam maar wel merkbaar toeneemt is toch wel omdat ik mezelf lichamelijk niet langer onnodig meer belast.

Gezondheid,

 
Quote:
Ik moet overdag ook vaak plassen, overdreven vaak.



Het lijkt me stug als je volgens wapf eet, maar nooit aan diabetes gedacht? Diabeten moeten toch ook vaak naar de wc?

Brian

 
Ben jaloers zeg, dat jullie al zo goed slapen. Ik eet nu al een tijdje wapf en slapen blijft nog steeds een probleem. Het ging een tijdje beter, en nu lijkt het juist weer slechter te gaan. Had vorige zondag op maandag bijna niet geslapen door alle onrust.

Ik val meestal rond 11/half 12 in slaap, en word altijd rond 4 uur 's nachts wakker. Mocht ik een glas wijn gedronken hebben word ik al eerder wakker. Als ik mazzel heb slaap ik erna weer snel in. Maar het gebeurd vaak dat ik dan dik een uur wakker lig.

Zoals iemand in dit topic al had opgemerkt (geloof alexandra). Ik moet niet verwachten dat mijn problemen zo snel opgelost worden.

Ik denk ook dat je langzamer hersteld als je slecht slaapt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan