Slow cooking op petroleum

Die is wel 3,5 liter maar idd wel genoeg voor mij.
Ik dacht er ook aan om wat lever bij de bouillon te doen, welke raden jullie mij aan? Varkenslever, runderlever of gewoon leverworst?
 
nou ik heb weer botten gehaald.. en varkenslever... ik ben benieuwd...
en nu ik het zo bekijk:

1 schenkel en 1 ossenstaart en 1 mergpijp is toch wel genoeg voor een pan van 3,5 liter??? Anders wel wat teveel???
 
ps de botten zijn nu bevroren, moet ik ze eigenlijk eerst laten ontdooien voordat ik ze in pan doe 12 uur met appelazijn? de vorige keer had ik dat niet gedaan ik weet het nu eigenlijk niet???
 
koken? Niet toch juist? Het is nu 85 graden.
Ja ik vraag de temperatuur omdat ik gebruik maak van een vleesthermometer :)
 
Ik heb even snel gezocht op google bouillon maken. Vroeger werd er veel zelf soep gemaakt en uiteraard bouillon getrokken. Ik dacht zelf dat het zacht moest koken en ja dat heb ik op google ook teruggevonden.
Misschien gewoon een pan opzetten en niet met een thermometer aan de gang gaan. Het is geen vlees. Na een tijdje vallen ook de onderdelen van de botten uit elkaar, zoniet dan is de temp. te laag geweest. Ook het aantal uren is discutabel.
Ik zelf zie het graag heeel zacht pruttelen.
 
oke, dat doet het nu...
ja het aantal uren is inderdaad discutabel, op voedingisgezondheid staat 4 tot 8 uur, karin doet het 12 tot 24 uur..
 
Dank je wel
Ook dit filmpje is wel helpend

Echter, af en toe een bubbeltje, krijg ik niet voor elkaar met mijn gasfornuis op de laagste stand en een warmhoudplaatje. Daar gaat het te hard voor! Zie ook het filmpje wat ik op YouTube zette

En zoals ik al eerder aangaf, de slowcooker blijft maar op 55.. dus nu heb ik 'n probleem .. maak 't nu dan toch maar af op 't gas.. dan maar te hard... hoorde ook dat ik het vlees er nu beter uit kan halen... moet ik wel zorgen dat ik niet ook de gelatine eruit haal
 
Wat ik doe met mijn gas? Je kunt de pit op zijn laagste stand zetten maar dan gaat het nog te hard. Ik draai de andere kant uit zodat hij bijna uit is en kan het daardoor zachter zetten.
even proberen.
 
Liesje, wow, wat slim! Dank je wel! Ik dacht al dat er iets 'mis' was met mijn gasfornuis.
Helaas staat het nu wel al te hard op vanaf 3 uur, maarja. Volgende keer dan maar.

Nu laat ik het vlees maar gewoon meetrekken tot morgen...
 
ik las dat sommigen de bouillon wel 48 uur laten sudderen trouwens; zolang doe ik het niet... neem aan dat 17 uur ook wel goed is.. ?
 
Liz85, ik laat de tijd van sudderen afhangen van wanneer ik het wil eten en wanneer ik het heb opgezet. Stel s,morgens opgezet en wil,s-avonds gebruiken.
dan staat het bv 8 uur. Mocht ik het dan niet gebruiken om de een of andere reden dan zet ik het koel en zet het de volgende dag weer op het gas. Gebruik ik het nog niet dan gaat het in de vriezer.
Het aantal uren tel ik dan niet meer. Ik zie ook dat anderen een dikke brij hebben als het stolt. Bij mij meestal niet. Nou jammer dan, volgende keer misschien. In ieder geval is die bouillon lekker en gezond, dus hap hap.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan