@Liz85: Waarom vraag je het Karin zelf niet? Het is een kwestie van hoe je het leest. Ze adviseert voor bouillon mergpijp, schenkel of ossenstaart. Ze noemt geen hoeveelheden. Jij leest het echter wel als hoeveelheden.
Zoals ik al eerder schreef is het beter eens te stoppen om in aantallen te denken en gewoon eens te gaan handelen.
Dat geldt ook voor het aantal uren in azijn trekken.
Ik begrijp hier uit dat jij zegt dat het normaal is dat hij eerst een tijd op 52 graden blijft hangen, maar ik had de fabrikant gebeld, en die zei van niet.. Namelijk dat hij meteen bij het opwarmen op high al meer graden, ong 90, moest zijn. Ik mag hem wel omruilen evt.
Wat betreft het aantal graden van de slowcooker denk ik ook dat je mijn bericht anders leest dan het bedoelt is. Een stuk tekst is voor meerdere manieren van uitleg vatbaar.
Eerst de slowcooker op high zetten, wachten tot de bouillon bijna kookt (je krijgt dan bellen aan de oppervlakte) en vervolgens op low zetten. Als je dan na een paar uur meet dat het 52 graden is dan kan het zijn dat jouw slowcooker een defect vertoont. Ik heb geen idee hoe warm mijn bouillon dan is en je begrijpt het dus ook niet goed van me als je denkt dat ik zeg dat 52 graden prima is.
Jij woont toch ook in Noord Holland als ik het niet verkeerd heb Heksje, waar haal jij die botten? Bij de gebroeders Verdegaal waren ze de vorige 2 x op.
Zoals ik eerder al schreef:
Waarom koop je eigenlijk botten bij de gewone slager en niet bij een veeboer of verkoper die hier rechts onder ‘Vrienden’ staan?
Lia heeft vele adressen op
haar site staan en de webwinkels verkopen ook botten. Er zijn nog meer (web)winkels met grasgevoerd vlees te vinden. Google blijft je beste vriend hierin.