Slow cooking op petroleum

Dat mag. Ik heb altijd ribben knieen varkenspoten varkenskoppen of kippenvleugels in mijn bouillon aan gelatine geen gebrek vlees is bijzaak, maar jij vond het stinken en niet lekker weet je nog? Dus vlees erbij voor je.
Kippenvleugels bij de appie lekker met gelatine. Heb je die tip van mij al opgevolgd?
Echt waar alles staat er toch al!
 
Liz,

Ook vanuit mijn ziekenhuisbed moet ik constateren dat het wederom bar irritant begint te worden. Je hebt last van een koortsachtige drang tot het stellen van vragen, vragen, vragen, in het jargon ook wel 'vrageritis' genoemd. En opnieuw zuig je iedereen alleen maar leeg. Hoe kun je op zo'n jonge leeftijd zo neurotisch zijn?!

Mike
 
@Tanja nog niet gedaan, nu 3 keer bouillon getrokken van runderbotten.

Ik heb je post net teruggevonden over de kippenvleugeltjes.
Zeg, zit er geen appie in de buurt Celtic? Haal gewoon een pakje of twee kippenvleugeltjes a 5 euro en trek daar lekker een soepie van 2 uurtjes opzetten, kippenvlees eraf pulken, bewaren in koelkast, botten terug de pan in met wat foelie, laurier, zwarte peperkorrels, korianderkorrels, worteltje, prei, selderij, gember erbij ook lekker. Laat je nog 4 uur opstaan zeven, kip terug erbij, kokosmelk erdoor verse koriander en lente-ui, op smaak maken met ketisch zeezout, beetje citroensap, smullen maar.
Waar is de appelazijn die de mineralen uit de botten trekt?

 
@Mike: ik zal langs mijn dokter gaan en vragen of hij iets heeft tegen 'vrageritis'!
(soms vind ik het gewoon echt lastig en kom ik hobbels tegen b.v. bij de bouillons vind dit gewoon lastig om een echt goede bouillon te krijgen).

Maar hou jij je nu maar niet met mijn posts bezig......??
Veel beterschap en het is niet mijn bedoeling om mensen leeg te zuigen. :(
 
Ik heb het nog nooit gedaan met die kippenbotten, en had juist geleerd dat bij elke bottensoep appelazijn moet... nadat je het vlees vd botten gehaald hebt eerst nog 'n half uur in water met appelazijn ofzo.

Maar dat hoeft dus kennelijk niet?
 
Je blijft maar compleet op die details vast te zetten. Ik ben er inmiddels net als iedereen hier ervan overtuigt dat dat onmogelijk is voor jouw. Maar laat dat allemaal los en probeer dingen uit. Iedereen doet het op een andere manier er zijn echt duizend en een dingen om soep en bouillon te maken. Juist omdat het zo simpel is zijn er zoveel opties. Het maakt niet uit hoe je het doet, doe het en vind jouw manier uit die weer compleet anders is dan alle manieren die hier beschreven staan.

Ik weet dat je nu weer gaat reageren met wat moet ik hier nu weer mee. Maar er is echt wat aan de hand in jouw hoofd. Je hebt er geen diagnose van en daarom weet je het zelf ook niet. En je moet dat ook niet gaan uitzoeken, omdat de hulp die je dan krijgt alleen maar meer problemen geeft. Maar je kan er wel zelf mee aan de slag en het kan je ook inzichten geeft. Zoals dat je bijvoorbeeld hopeloos vast loopt in details waar anderen echt helemaal niet mee bezig zijn die doen gewoon. Jij denkt dat je dat ook doet, maar je doet het niet. Je kan ook soep/bouillon maken van alleen een ossenstaart dat heet ossenstaartsoep/bouillon. Je kan ook soep maken van wel tien of honderd ossenstaarten dat heet ook ossenstaartsoep/bouillon. Je kan ook soep maken van alleen kippen pootjes/vleugeltjes of een zelfs een hele kip (doe eens gek) zonder ossenstaart en schenkel en mergpijpjes en weet ik wat, dat heet kippensoep/bouillon. Je kan ook nog extremer gaan experimenteren en een combinatie gebruiken van kippen en koeien botten gebruiken of zelfs vissengraten (smaken wel minder maar zijn wel heel goedkoop en dicht bij op de markt te halen). En doe nog gekker en gebruik de volgende keer een compleet andere combinatie van botten en kies elke keer één of een paar andere uit het rijtje met alle mogelijkheden. En zit er een keer minder gelatine in dan zit er een keer minder in en eet je er meer van of krijg je gewoon een keer wat minder gelatine binnen die dag.

En als je de botten een tweede keer gebruikt kan je zelf toch ook zien of ze nog gelatine geven dat hoef je toch niet te vragen dat kan je ook zien.
 
Na je laatste bericht nog eens gelezen te hebben, kan ik je alleen nog maar één advies geven. Zet je computer in je keuken en volg dit filmpje stap voor stap op.


En nu heb je wel weer een andere methode die het weer net iets anders doet. En ik zeg het er maar vast bij want het is wel de bedoeling dat je er iets langer over doet als 9 minuten, dus je moet de video tussen door op pauze zetten. Het enige waar je nog op moet letten is dat je het filmpje weer zelf op tijd aan zet om de rest van de aanwijzingen op te kunnen volgen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan