Spanje

Zeg ik nu iets verkeerds als ik VOOR Puidgmont ben?

Mike
Hier in Spanje wel.

Hetgeen hij doet is volledig inconstitutioneel.

Hij wordt beschuldigd van :
rebellie, opruiing, usurpatie van publieke functies, ongehoorzaamheid en verduistering van publieke middelen.

Op maandag 14 oktober 2019 werd het definitieve vonnis bekendgemaakt, waarin de beklaagden werden veroordeeld tot straffen variërend van 9 tot 13 jaar gevangenisstraf voor de misdrijven opruiing, verduistering van openbare middelen en ongehoorzaamheid.

Op 22 april 2021 verwierp het Grondwettelijk Hof (met 7 stemmen voor en 2 tegen) het beroep tegen de veroordeling wegens opruiing, wat voor de veroordeelden de deur opende om in beroep te gaan bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg.

Op 22 juni 2021 verleende de PSOE-Unidas Podemos coalitieregering onder voorzitterschap van Pedro Sánchez gratie aan alle veroordeelden. De negen die in de gevangenis zaten werden de volgende dag vrijgelaten.

Artikel 472 van het Spaanse Wetboek van Strafrecht en er staan straffen op van 15 tot 30 jaar gevangenisstraf.
Volgens dit artikel zijn "degenen die gewelddadig en publiekelijk in opstand komen" voor een reeks doeleinden, waaronder "het uitroepen van de onafhankelijkheid van een deel van het nationale grondgebied", "schuldig aan het misdrijf van opstand".
 
Ik heb het ook een beetje lopen onderzoeken. Klopt het dat die Puidgemont een opportunist is die met slimme trucjes mensen tegen elkaar uit weet te spelen om zo mee te kunnen regeren? Of is hij onderdeel van de deepstate en is het de bedoeling om het land uiteindelijk uit elkaar te doen vallen met behulp van de separtistische Basken en Catalanen?
 
Ik ben geen Spanjaard, maar ik was (en ben) VOOR de Catalaanse onafhankelijkheid. Dat deze door de Spanjaarden algemeen wordt gezien als 'ongrondwettelijk' is voor mij van nul en generlei waarde, aangezien een grondwet niets waard is als er niet geluisterd wordt naar een aanzienlijk deel van de bevolking. De beschuldigingen van 'opruiing' en 'verduistering' doen sterk denken aan de reactie van een dictatoriaal regime dat het juridische apparaat (en dus ook de grondwet) misbruikt om politieke tegenstanders te criminaliseren. We hebben dit nu al te vaak gezien bij o.a..Willem Engel, Michael Ballweg, vader en dochter Kuit en recentelijk nog bij Reiner Fuelmich.

Mike
 
Laatst bewerkt:
BREAKING: De Duitse bondskanselier Olaf Scholz en de Spaanse premier Pedro Sanchez werden aangevallen door een grote menigte anti-separatistische demonstranten onder leiding van
@revuelta_es
gevangen in een gebouw in Malaga. De veiligheidsdienst van de Duitse bondskanselier probeert een manier te vinden om hem uit het gebouw te krijgen.
 
Ik ben geen Spanjaard, maar ik was (en ben) VOOR de Catalaanse onafhankelijkheid. Dat deze door de Spanjaarden algemeen wordt gezien als 'ongrondwettelijk' is voor mij van nul en generlei waarde, aangezien een grondwet niets waard is als er niet geluisterd wordt naar een aanzienlijk deel van de bevolking. De beschuldigingen van 'opruiing' en 'verduistering' doen sterk denken aan de reactie van een dictatoriaal regime dat het juridische apparaat (en dus ook de grondwet) misbruikt om politieke tegenstanders te criminaliseren. We hebben dit nu al te vaak gezien bij o.a..Willem Engel, Michael Ballweg, vader en dochter Kuit en recentelijk nog bij Reiner Fuelmich.

Mike
Ga dit nog eens verder onderzoeken, maar die beschuldigingen zijn gemaakt door de de vorige regering, maw rechts.

Puidgemont en consoorten zijn uiterst links. Barcelona is de onveligste stad vanSpanje, wss Europa.
 
Ik ben geen Spanjaard, maar ik was (en ben) VOOR de Catalaanse onafhankelijkheid. Dat deze door de Spanjaarden algemeen wordt gezien als 'ongrondwettelijk' is voor mij van nul en generlei waarde, aangezien een grondwet niets waard is als er niet geluisterd wordt naar een aanzienlijk deel van de bevolking. De beschuldigingen van 'opruiing' en 'verduistering' doen sterk denken aan de reactie van een dictatoriaal regime dat het juridische apparaat (en dus ook de grondwet) misbruikt om politieke tegenstanders te criminaliseren. We hebben dit nu al te vaak gezien bij o.a..Willem Engel, Michael Ballweg, vader en dochter Kuit en recentelijk nog bij Reiner Fuelmich.

Mike
er zijn ca 48.000.000 spanjaarden
ca 37.500.000 mogen stemmen

ca 8.500.000 catalanen
ongeveer 5.300.000 stemgerechtigd

van die catalanen hebben er slechts 43% gestemd in dat referendum, 90% voor, ongeveer 1.900.000 personen dus.

Dat is maw 35% van de Catalanen zijn voor onafhankelijkheid
4% van de Spaanse bevolking
 
Ik ben geen Spanjaard, maar ik was (en ben) VOOR de Catalaanse onafhankelijkheid. Dat deze door de Spanjaarden algemeen wordt gezien als 'ongrondwettelijk' is voor mij van nul en generlei waarde, aangezien een grondwet niets waard is als er niet geluisterd wordt naar een aanzienlijk deel van de bevolking. De beschuldigingen van 'opruiing' en 'verduistering' doen sterk denken aan de reactie van een dictatoriaal regime dat het juridische apparaat (en dus ook de grondwet) misbruikt om politieke tegenstanders te criminaliseren. We hebben dit nu al te vaak gezien bij o.a..Willem Engel, Michael Ballweg, vader en dochter Kuit en recentelijk nog bij Reiner Fuelmich.

Mike
Er valt wel iets voor te zeggen dat regio's vrij zijn om zich van landen af te splitsen of aan te sluiten. Nu is het wel zo dat Puigdemont heult met Sanchez een van de grootste deepstate actoren die Spanje de laatste tijd heeft gehad. In welke mate veraadt hij zijn eigen kiezers uiteindelijk?

De beste oplossing voor Spanje zou zijn om naar een politiek systeem toe te werken zoals de VS. Staten met veel eigen bestuur.
 
Waarom zpu Puidgdemont DS zijn? Welke aanwujzingen zijn daarvoor?

En ja, Catalonie is zeer links. Maar de Spaanse staat heeft zich fascistisch gedragen. JVG spreekt over 43% van de Catalanen die in het door Spanje illegaal verklaarde referendum hebben gestemd, maar verzuimt te vermelden dat de Spaanse politie intimidatie en geweld heeft gebruikt om het stemmen te bemoeilijken. En dan nu met de grondwet aankomen.:rolleyes:

Mike
 
Er valt wel iets voor te zeggen dat regio's vrij zijn om zich van landen af te splitsen of aan te sluiten. Nu is het wel zo dat Puigdemont heult met Sanchez een van de grootste deepstate actoren die Spanje de laatste tijd heeft gehad. In welke mate veraadt hij zijn eigen kiezers uiteindelijk?

De beste oplossing voor Spanje zou zijn om naar een politiek systeem toe te werken zoals de VS. Staten met veel eigen bestuur.
De autonome gebieden hebben hier al redelijk eigen bestuur hoor, en zeker Cataluña. Meer dan in de rest van Europa althans.
 
Laatst bewerkt:
De Spaanse Grondwet :

1/ De Spaanse natie is ondeelbaar.
2/ De centrale staat is de enige die een referendum kan uitschrijven.

Wat heeft Catalonië daarvoor gedaan ? Er is een wet aangenomen om de overgang van een autonoom Catalonië naar een onafhankelijk Catalonië te regelen, buiten de Spaanse wetten en de grondwet om.
Het Constitutionele Hof heeft die wet opgeschort.

Dus waarop baseren de voorstanders van onafhankelijkheid zich?

Ze geven 3 redenen:

1/ Historisch: ze zien het behoren tot de Spaanse staat als een historische oplegging, een gevolg van de opvolgingsoorlog van 1714, toen de kroon van Spanje werd verdeeld tussen Filips van Bourbon en Karel van Oostenrijk; een dynastieke oorlog die geen conflict was tussen Spanje en Catalonië, hoewel Catalonië een hoge prijs betaalde voor het steunen van de verslagen kandidaat. Het Francoïsme verergerde dit gevoel.
2/ Het recht op zelfbeschikking.
3/ Economisch: de fiscale bijdrage van Catalonië aan de Spaanse schatkist is onevenredig hoog en de investeringen staan niet in verhouding tot de economie van het land.

En wat zit hier echt achter? Volgens mij.

Een dekmantel voor corruptie tussen hoge ambtenaren aan beide kanten.
 
Catalonië heeft al veel van de emblematische elementen van een staat. Het heeft een vlag, een parlement en zelfs een president.
Het heeft ook zijn eigen politiemacht, de Mossos d'Esquadra.
Het heeft ook zijn eigen regelgevende instantie voor telecommunicatie en zelfs vertegenwoordigingen in het buitenland, een soort mini-ambassades die handel en investeringen in Catalonië over de hele wereld promoot.
Ze beheert ook belangrijke openbare diensten zoals scholen en gezondheidszorg.

Als soevereine staat zou het echter nog veel meer moeten doen, waaronder grensbeheer, douane, een Centrale Bank, een agentschap voor belastinginning, het opzetten van goede internationale betrekkingen, een luchtverkeersleidingskantoor en natuurlijk alles wat met defensie te maken heeft.

Catalonië is rijker dan andere Spaanse regio's. Er woont slechts 16% van de Spaanse bevolking, maar Catalonië is goed voor 19% van het bruto binnenlands product en 25% van de Spaanse export.
Het is ook een belangrijke speler in de toeristische sector.
De Catalaanse provincie Tarragona is de thuisbasis van een van de grootste chemische industriecentra in Europa, terwijl de haven van Barcelona tot de top 20 van de Europese Unie behoort wat betreft de hoeveelheid goederen die er wordt overgeslagen.

Sommige analisten zijn van mening dat, zelfs als Catalonië een fiscale stimulans zou krijgen door onafhankelijkheid, dit geld in water en zout zou kunnen veranderen vanwege de kosten die gepaard gaan met het oprichten van nieuwe overheidsinstellingen en het besturen daarvan zonder de voordelen van een schaaleconomie zoals die van Spanje.
Bovendien mogen we niet vergeten dat de belangrijkste markt voor Catalaanse producten en diensten veruit de rest van Spanje is.
Dit zou ongetwijfeld niet meer het geval zijn bij een hypothetische onafhankelijkheid.

Misschien wel de grootste zorg voor Catalonië is de staatsschuld.
Volgens de laatste beschikbare cijfers heeft de Catalaanse overheid een schuld van zo'n US$90.000, wat overeenkomt met 35,4% van het Catalaanse BBP. Van dit bedrag komt 61 miljard US dollar overeen met verplichtingen aan de Spaanse overheid.
 
Het enige wat ik tot nu toe lees is dat Catalonie op eigen kracht gedoemd is om te falen omdat de Spaanse overheid hen bankroet kan maken of op andere manieren dwars kan zitten. Ik zie nog steeds geen deep state-agenda achter de onafhankelijkheidscampagnes die er in het verleden waren, wel staatsterreur van de Spaanse overheid. Wie is hier dan deep state?

Mike
 
En intussen komen de boten met illegalen dagelijks aan. Canarias, het volgende Lampedusa ?
 
Het enige wat ik tot nu toe lees is dat Catalonie op eigen kracht gedoemd is om te falen omdat de Spaanse overheid hen bankroet kan maken of op andere manieren dwars kan zitten. Ik zie nog steeds geen deep state-agenda achter de onafhankelijkheidscampagnes die er in het verleden waren, wel staatsterreur van de Spaanse overheid. Wie is hier dan deep state?

Mike
Ik heb niks gezegd over Deep State. Als dat in het spel is, is er Deep State van beide kanten.

Zo snel te zeggen is dat bv een deep state agenda met een verdeeld Spanje Europa zeer goed uitkomt. Een sterk Spanje niet, een sterke natie is niet gewenst voor de deep state, geen enkele. Niet voor niets dat Spanje destijds geweigerd werd kernwapens te hebben. In de late jaren 60 had Spanje de mogelijkheid om ze te produceren en werden er testen gedaan in de Spaanse Sahara. Muñoz Grandes had de intentie om Spanje onafhankelijk te houden van de Nato en de VS.

Hier een foto van hem, zie hoe verweven alles is :

gedecoreerd door Adolf Hitler zelf

1699716465079.png
 
Klopt, de aantijging van Puigdemont als zijnde DS komt van Colloquial. Ik heb die onafhankelijkheidsstrijd destijds gevolgd in 2017 en zag alleen maar een fascistische Spaanse overheid. Ik ga me nog meer verdiepen in de achtergrond hiervan en kom er nog op terug!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan