Spiritueel nihilisme

Jakob,

Ik heb het link die je gaf doorgelezen.

Hoe kan dat dan dat ik aura's kan zien? hoe kan het dan dat als ik een papiertje op de prikker doe? ik met mijn geest deze rond kan laten draaien? hoe kan het dan dat ik meer dan drie dagen geleden onverklaarbare geluiden in mijn kamer heb gehoord terwijl er helemaal niemand was?

Telekinese door mij uitgevoerd





Punt is alleen wel dat mijn telekinese niet sterk is. Die miljoen dollar durf ik pas aan te gaan als mijn telekinese sterk genoeg, dus als ik nog heel wat zwaardere voorwerpen kan bewegen dan een papiertje op een prikker.

En toen ik drie jaar oud was zag ik geesten terwijl ik in bed lag, ik was bang en moest mijn ouders roepen. Deze herinneringen is mij bijgebleven!

En stukje uit jouw link
Quote:
"Tot nog toe zijn er geen mensen gevonden die praktisch gebruik kunnen maken van hun veronderstelde paranormale gaven. Paragnosten, pendelaars, paranormale genezers, wichelroedelopers, auralogen en andere 'begaafden' hebben hun grote claims nog nooit overtuigd kunnen waarmaken. We kunnen niet uitsluiten enkelen van hen soms iets boven de kansverwachting scoren, maar dat biedt absoluut geen verklaring voor hun populariteit, want zulke effecten zijn zo klein dat alleen een statisticus ze zal opmerken. "


Nou dus wel. Paranormale genezers zijn erin geslaagd hun paranormale krachten te gebruiken om iemand te genezen, dat is toch wel vastgesteld met resultaten die in dat linkje te vinden zijn wat ik enkele reacties van mij terug gaf.

Gezondheid,

 
Bij parapsy.nl vind je onder informatie -> documentatie een heldere uitleg van psychokinese, inderdaad wat je noemt papieren laten dwarrelen. Ik denk dat geluiden in je kamer ook door je eigen kracht komen.

Die uitleg is overigens geschreven door Hans Gerding, een hoogleraar metafysica aan de universiteit van Leiden, het valt daar onder het instituut voor wijsbegeerte.

 
Thijs,

Volgens meerdere mediums was het mijn overleden opa die in mijn kamer aanwezig is geweest en die onverklaarbare geluiden maakte, dat van ongeveer drie dagen geleden was trouwens niet de eerste keer.

En ik heb opmerkelijk koude briesjes gevoeld, vooral in mijn nek en dat terwijl er geen tocht is, er was geen raam open geweest en toch heb ik dit meerdere malen ervaren en niet alleen op mijn kamer. Niet dat dit zo 100% veel zeggend is maar wel vermeldend waard.

Gezondheid,

 
Hoe kan dat dan dat ik aura's kan zien? hoe kan het dan dat als ik een papiertje op de prikker doe? ik met mijn geest deze rond kan laten draaien? hoe kan het dan dat ik meer dan drie dagen geleden onverklaarbare geluiden in mijn kamer heb gehoord terwijl er helemaal niemand was?

Gezondheid,

Ik weet niet waarom jij aura's kunt zien, het feit blijft dat als ze er zijn dat mensen in jou naaste omgeving ze ook moeten kunnen zien. Er zijn ook mensen die beweren ufo's te hebben gezien, weet je wat ik zo vreemd vindt ?....nooit een hele groep ziet ufo's of aliens en het gebeurd meestal 's nachts deze waarnemingen. En vraag je je weleens af waarom graancirkels nooit te vinden zijn op een aardappelveld of bietenveld ? Raadpleeg de site van Robbert van den Broeke hij heeft altijd 's nachts van die wonderlijke verschijningen en hij weet altijd als eerste een graancirkel te ontdekken, helaas voor hem ging hij de mist in door info van het internet te halen waar ongemerkt een schrijffout in zat. Jij zag geesten in bed en toen jou ouders kwamen zagen die ze ook dan ? Helaas ben je zoals je aangeeft (nog) niet klaar voor de paranormale test voor die miljoen....geef even een seintje als je er wel klaar voor bent.....aan 10% tipgeld heb ik genoeg !

 
Interessant, koude briesjes wijzen inderdaad op geesten. Ik heb nog steeds een boek liggen van Joshua Warren, een paranormale onderzoeker die er echt zijn levenswerk van heeft gemaakt om geestverschijningen wetenschappelijk aan te tonen, kijk maar eens. Er zijn ook geestverschijningen van dieren. In de VS is er trouwens veel minder scepsis op dit gebied.

 
Ik heb een familielid die sinds een jaar of 5 gepromoveerd is om geesten en duivels uit te drijven bij mensen.....en waarbij niet geschuwd wordt om kleine kinderen de stuipen op het lijf te jagen door hun aan te praten dat ze door de duivel bezeten zijn ! een leuke bijkomstigheid is wel dat ze na een uur van angst en gedesorienteerdheid allemaal zijn "genezen"

 
Quote:
Nee Mike je hoeft ook geen moeite te doen om me hier te houden, ik heb de neiging om te denken dat als iemand hier een afwijkende mening heeft of jou niet naar de mond praat dat je dan liever hebt dat die persoon ermee stopt.


Quote:
Ik heb respect voor jou mening Mike en al die anderen op dit forum, en hoewel jij kan weten hoe radicaal mensen van inzicht kunnen veranderen toon je weinig respect voor mensen die met jou van mening verschillen, je spoort ze aan om dit forum te verlaten en dat siert een moderator niet....maar goed, jij krijgt je zin !!


Ik zie dat je nog steeds actief bent en in tegenstelling tot wat jij denkt en beweert heb ik daar geen moeite mee. Als ik schrijf dat ik geen moeite doe om je hier te houden, is dat niet eens persoonlijk naar jou toe. Ik doe nl. geen enkele moeite om wie dan ook hier te houden. Als ik dat zou doen, zou ik compromissen moeten treffen om iedereen te vriend te houden en daar begin ik niet aan. Uiteindelijk blijkt dit juist het succes van dit forum te zijn! Je mag van mij gerust een afwijkende mening hebben en alleen als je echt gaat lopen zieken (wat jij niet doet) schop ik je van het forum af. En zelfs dan laat ik stoten onder de gordel die richting mijn persoon worden geplaatst nog staan! Dit is een forum en een forum is bedoeld voor zowel uitwisseling van kennis/informatie als voor discussie/debat. Dat is precies wat we nu in deze thread aan het doen zijn. Wat mij betreft niks mis mee!

Mike

 
Jakob,

Quote:
Ik weet niet waarom jij aura's kunt zien, het feit blijft dat als ze er zijn dat mensen in jou naaste omgeving ze ook moeten kunnen zien.


Nee, dat is niet zo

http://paranormaal-forum.bianciona.com/viewtopic.php?f=112&t=866

Dat over ufo's en graancirkels roepen bij mij tot nu toe niet meer dan vraagtekens of vaagheid op. Ik kan het wel afdoen als onzin, maar met harde 100% zekerheid durf ik dat niet te beweren.

Quote:
Jij zag geesten in bed en toen jou ouders kwamen zagen die ze ook dan ?


Nee, die zagen niks en vonden vervelend dat ik hen steeds riep. Ik zag wat zij niet kon waarnemen.

Gezondheid,

 
Quote:
Interessant, koude briesjes wijzen inderdaad op geesten. Ik heb nog steeds een boek liggen van Joshua Warren, een paranormale onderzoeker die er echt zijn levenswerk van heeft gemaakt om geestverschijningen wetenschappelijk aan te tonen, kijk maar eens. Er zijn ook geestverschijningen van dieren. In de VS is er trouwens veel minder scepsis op dit gebied.


Dank je wel Thijs!

 
Ik vroeg me al af, maar dat is het dus Jakob, je hebt een familielid dat kinderen bang maakt. Daarom zoek je je heil bij pseudo-wetenschappelijke groepjes zoals stichting skepsis, en dat boekje van Swaab. Succes!

 
Ik straal mijn mening uit zoals ik erover denk en niet richting personen. Ik heb al menigeen naar dit forum verwezen en zal dat blijven doen ! Het is een forum waar veel nuttige en gezondheidsbevorderende informatie op staat. Ik laat iedereen in zijn waarde zonder mensen "aan te vallen", ik streef er naar om dit op een nette en gepaste manier te doen....ook al is lang niet iedereen het met me eens, maar daar is dit forum voor !

 
Thijs,

Neem me niet kwalijk maar Dick Swaab (die ik trouwens ook nog persoonlijk ken) is een vooraanstaande en prominente wetenschapper en is niet voor niets professor geworden....wetenschap is in tegenstelling tot het paranormale gebeuren wetenschappelijk bewezen. Het heet niet voor de lol WETENSCHAP

 
Over James Randi: hoe komt hij aan dat miljoen? Wie sponsort hem? En waarom betaalt hij niet uit als mensen wel aan zijn 'challenge' voldoen?

http://www.naturalnews.com/025627.html

http://www.naturalnews.com/034208_homeopathy_James_Randi.html

Zijn 'challenge' is een setup, een valkuil en een hinderlaag:

http://rense.com/general50/james.htm

http://stevevolk.com/archives/1040

http://dailygrail.com/features/the-myth-of-james-randis-million-dollar-challenge

Randi is een gesjeesde goochelaar die letterlijk zijn thuisland (Canada) is uitgezet als politieke dissident (radicale communist) en in de VS zijn imperium is gestart:

http://www.debunkingskeptics.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=1859&start=0

Zijn homoseksuele vriend, die de naam Jose Luis Alvarez heeft aangenomen (ware identiteit onbekend), is al geen haar beter:

http://www.naturalnews.com/033823_quackbusters_James_Randi.html

Ik kan nog niet achterhalen wie de geldschieters achter Randi zijn, maar ik heb wel een vermoeden. Ik kom hier nog op terug zodra ik meer weet!

Mike

 
Wetenschap betekent het Weten uit de Schappen halen. In elk vakje is dan wel iets van Weten te stoppen of te manipuleren. Maar het is nog niet het geheel. De kracht achter alles, het leven zelf heeft geen schappen nodig want het is alom vertegenwoordigd.

 
Het gaat er in casus om dat Randi een miljoen dollar overheeft voor degene die kan bewijzen dat hij over paranormale gaven beschikt. Het is voormij van ondergeschikt belang hoe aan die miljoen komt, des te opmerkelijker is het dat tot op heden niemand heeft kunnen aantonen over deze gave te beschikken. Dat Randi een goochelaar is geeft hij ook toe, maar dat is Uri Geller ook en het enige verschil tussen die beiden is dat Geller beweert over bijzondere gaven te beschikken en daarmee zijn miljoenen binnen sleept. Randi is zelfs zo sportief om samen met de paranormale begaafde in overleg de om de tests uit te kiezen. Onze befaamde en alom geprezen Derek Oglivie met zijn paranormale kunsten zou het vrij eenvoudig uit te voeren kunstje wel even klaren....bekijk het maar op youtube hoe hij door de mand zakt, maar schijnbaar had hij geen goeie dag op dat moment....naar ik meen was zijn score nog geen 20 % en dat is op de tv met gemonteerde beelden beduidend anders.

 
Follow the money, Jakob. Dat geldt niet alleen voor charlatans die door Randi worden ontmaskerd, maar ook voor de charlatan Randi zelf...

Mike

 
Quote:
Er zijn ook mensen die beweren ufo's te hebben gezien,



Nee Jacob deze mensen HEBBEN over het algemeen ufo's gezien.

Ongeïdentificeerde vliegende objecten weet je wel?

Als iemand zegt een ufo te hebben gezien moet je dat niet meteen interpreteren als ik heb een vliegende schotel met marsmannetjes gezien!

Ufo's zijn een realiteit, piloten, astronauten, militairen en (toekomstige) presidenten zien ze bijvoorbeeld ook niet alleen mafkezen en new-agers.

Quote:
nooit een hele groep ziet ufo's of aliens en het gebeurd meestal 's nachts deze waarnemingen



Jawel hoor hele groepen hebben ufo's gezien en inderdaad meestal s'nachts maar ook vaak genoeg overdag.

En om nou elke keer weer met die charlatan van den Broeke aan te komen :roll:

Dat is net zoiets als elke keer met Diederik Stapel aankomen als je "de wetenschap" zou willen debunken.

 
Amancay,

In alle takken van wetenschappelijke onderbouwingen valt er wel iets te manipuleren dat klopt, in tegenstelling tot het paranormale (wat niet te controleren valt) ben je in de wetenschap al gauw in de ww als je manipuleert. Honderden paragnosten (of die zich daarvoor uitgeven) die nog nooit een bijdrage hebben geleverd in het oplossen van een moord of verdwijning gaan vrolijk verder met hun "gaven" en doen dit echt niet gratis hoor...iedereen mag zich paragnost of gebedsgenezer noemen en maar weinigen zich professor in de neurobiologie als Swaab !

 
Dacht je werkelijk Mike dat paragnosten en andere paranormaal begaafden het gratis doen ?....wat dacht je van Char of Derek Ogilvie ?.....om van Jomanda maar te zwijgen !!!....kassa

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan