Spiritueel nihilisme

Weer een vraag:
De aarde = de moeder
De hemel = de vader = GOD want brengt licht en water
maakt de aarde vruchtbaar
dit is alles creatie
echter
de aarde is ook Satan (ontwikkeling d.m.v. industrialisatie en kapitalisme en internet)
Dit is ook nog creatie als het goed gebruikt wordt.
Dan is er nog de mythologische figuur Lucifer die uit het paradijs viel -
dit is onze lust naar meer kennis - ook creatie als het positief gebruikt wordt.
De elite verstoot GOD/vader omdat het alleen maar creatie is en ook de moeder is niet okay. Voor hen geld alleen Satan en Lucifer, maar dan zover doorgevoerd dat het anti-creatisch wordt.
Klopt dit?
Dus met Satan en Lucifer is op zich niets mis.

Verder:
Leven in het nu:
Voor velen de fout om alle gedachten uit te bannen.
Gedachten zijn goed - kijk maar naar de oude volkeren, ze dachten 7 generaties vooruit.
Dit NU-denken is erop gericht dat we passief worden.
In het tao-isme betekend in het nu denken echter, leven met een aardse spiritualiteit en je niet, zoals op vandaag, teveel bezig houden met verwezelijking en doodse spiritualiteit door niet meer te denken/de mind leeg te maken/ het ego uit te schakelen.
Du in het Nu is het nu op aarde, het leven op aarde.
Klopt dit?

Dorothé
 
De hemel = de vader = GOD want brengt licht en water

Water in de vorm van neerslag, klopt. Daarnaast ook warmte van de zon.



De elite verstoot GOD/vader omdat het alleen maar creatie is en ook de moeder is niet okay. Voor hen geld alleen Satan en Lucifer, maar dan zover doorgevoerd dat het anti-creatisch wordt.
Klopt dit?
Dus met Satan en Lucifer is op zich niets mis.

Zie het als een gezin. De natuur heeft bedacht dat een vader en moeder in harmonie en samenwerking met elkaar samenleven. Indien dit het geval is, zijn ze ook zorgzame ouders voor hun kinderen. Wordt dit echter verstoord (bijv. door feminisme), dan veranderen de vader en/of moeder in regelrechte tirannen voor hun kinderen, waardoor deze getraumatiseerd raken en de waarschijnlijkheid dat zij gestoord gedrag gaan vertonen als volwassenen toeneemt.

De elite doet niets anders dan stoorzenders gooien tussen wat een harmonieus samenspel hoort te zijn van Vader Hemel en Moeder Aarde. Deze 'boze vader' wordt Lucifer genoemd en de 'boze moeder' heet Satan. Zij zijn de negatieve expressie van het mannelijke en vrouwelijke principe (yang en yin). Met die principes is in essentie niets mis (sterker nog, het is de voorwaarde voor het leven zelf), maar met de negatieve manifestaties ervan wel.



Gedachten zijn goed – kijk maar naar de oude volkeren, ze dachten 7 generaties vooruit.

Het gaat nog veel verder dan dat. Alles begint met een gedachte. De gedachte is de immateriele frequentie die leidt tot creatie. We noemen dit een''idee' of 'inspiratie'. Dit forum was er nooit gekomen als niet iemand de gedachte kreeg om het op te zetten!



Dit NU-denken is erop gericht dat we passief worden.

Ja, de nu-maffia wil dat we ons verleden opgeven en ons niet bezig houden met de toekomst. Dan weten we niet meer waar we vandaan komen en waar we naartoe willen, zodat we geen tradities en doelen meer hebben. Het gaat erom het heden te bezien in een vloeiende tijdslijn van levenservaringen en lessen die het nu bepalen en beinvloeden en ons in staat stellen om onze toekomst, ons 'lot' te bepalen. Dit proces noemen we: leren/veranderen/groeien/ontwikkelen. Je stopt met leren en groeien als je alleen maar in dat nihilistische nu blijft hangen. Bovendien is het een illusie, want op het moment dat ik 'nu' zeg of denk is het alweer geweest, wat al aangeeft dat er sprake is van beweging en geen stilstand.



Dus in het Nu is het nu op aarde, het leven op aarde.

Ja, leven in het HIER en NU is het aardse bestaan VIEREN en dit niet willen ontvluchten door je geest leeg te maken en je ego uit te schakelen. Dat is nihilistisch en getuigt van een doodswens. We hebben de unieke mogelijkheid om - met een beetje geluk - een eeuw rond te lopen in ons 'aardse pak', dus maak er iets moois van, voor jezelf en voor anderen!

Mike
 
Nog een gedachte:

Welke mensen ken jij die hun hoofd helemaal leeg willen maken? Gestresste mensen die veel te veel aan hun kop hebben! Kwam jij niet laatst met een tekst van een of andere zorgverzekeraar die spirutualiteit promootte als ontsnappingsmechansime aan de werkelijkheid. Escapisme is GEEN spiritualiteit! Dat is overleven, spirualiteit gaat over leven!

Mike
 
Ga je hier over een paar uurtjes ook over vertellen toevallig?

Ik zou hier wel meer over willen weten.

Meditatie doe ik inderdaad om tot rust te komen en stiekem is het misschien inderdaad ook wel ontsnappen, hoewel ik het leven ook vier (tenminste dat lukt me steeds beter :)).
 
Ja, dat van de zorgverzekering gaf ik extra aan om de onzin ervan bevestigd te krijgen.

Ik heb er altijd al anders over gedacht.

Dorothé
 
Mike,
Liggen de wortels van alle spiritualiteit bij de Kemet?
Gaat dit nog verder terug dan de tao, Upanishads en de Hawaiiaanse Kahuna?
Of zijn er overal in de wereld op verschillende locaties deze wijsheden ontstaan?

Dorothé
 
Goede vraag, Dorothe, dank daarvoor! Het is mijn stellige overtuiging dat de basis van ALLE hoogstaande spiritualiteit in de hele wereld in Afrika ligt. De oorspronkelijke bewoners van al deze landen en continenten zijn nu maar al te vaak sociaal achtergestelde minderheden die nog steeds zwart of donkerkleurig zijn. De Olmec-hoofden in Mexico bewijzen dat de Afrikanen ook daar zijn geweest, alsmede de pyramides op plekken die ver buiten Afrika liggen.

Mike
 
Bedankt voor je antwoord.
Ik ga (als ik tijd heb) verder met doorlezen van je info en zal steeds dieper gaan graven.
Dorothé
 
Hier over de melanine/de kemet/ spiritualiteit en wijsheid
http://mistiek.punt.nl/content/2015/10/Melanine--Pigment

Dorothé
 
Van de site van Dorothe;


De melanine van een blanke bevat Zwavel ( een zuur vormend mineraal dat onderdeel is van de chemische structuur van verschillende aminozuren) en dat van jou bevat Selenium (Selenium beschermt tegen
ouderdomsverschijnselen, houdt de spieren gezond, verhoogt de weerstand van het organisme en het ondersteunt hart en bloedvaten.

We hebben dus 2 verschillende typen melanine die biologisch niet van dezelfde oorsprong kunnen zijn

Wat zegt dat? Blanken (albino's) komen van de donkere mens. Zij suggereren dat dus dat blanken een andere oorsprong hebben. Verder een mooie duidelijke tekst :)

Joost
 
Hoi Mike,
Ik heb nu alle info over melanine van deze site in een map gekopieerd en het zijn dik 70 Blz. Ik denk dat ik hier bij de grondwaarheid ga uitkomen, daar waar ik naar op zoek ben.
De rest van mijn info over spiritualiteit heb ik natuurlijk nog niet allemaal doorgelezen, dus ik heb nog genoeg te doen.
Ik verheug me op de info.
Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.202
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan