Spiritueel nihilisme

Meer met de aarde verbonden mensen, zoals de mens uit de vroegere eeuwen, zijn emotioneler, in goede en slechte betekenis, maar zijn ook suggestief gevoeliger.
-Wij zijn in de loop der eeuwen minder suggestief beïnvloedbaar geworden, dit bewijst de grove suggesties die we vanuit reclame en media nodig hebben om beïnvloedbaar te worden.
-Suggestieve fijngevoeligheid is een onderdeel van het aardmagnetisme.
-De techniek, in al zijn facetten, verwijdert ons van het aardmagnetisme, maar ook over-intellectualiteit doet dit.
-Dit teveel, deze overdosis lucht en vuur spreekt uit onze hele houding: de emoties zijn losgeslagen of verzwakt; het intellect heeft de plaats ingenomen van de intelligentie en de onrust heeft de rust en de tevredenheid verjaagd.

Ik vind dit een heel raar verhaal. Dus het aardmagnetisme maakt ons 'suggestief fijngevoeliger', oftewel: makkelijker beinvloedbaar? Een ander woord zou zijn: naief, onnozel. Au contraire, mon frere! Geaarde mensen staan met beide benen op de grond en zijn AARDSnuchter, het zijn mensen die IN HUN HOOFD zitten die makkelijk beinvloedbaar zijn, in je hoofd is nl. alles waar! Ga maar na bij jezelf: hoe vaak heb je je onterecht druk gemaakt om 'wat als'-scenario's die je allemaal IN JE HOOFD hebt bedacht, terwijl je een 'onderbuikgevoel' had dat je negeerde? Die onderbuik, dat is de aarde!



Het enige wat je overstijgt als je spiritueel leeft is de illusie, het egoïsme, het eigen ik!

Een grote mythe binnen het spirituele wereldje is dat je je ego zou moeten 'overstijgen'. De aardse realiteit is juist een ik-realiteit. Individualiteit, het ontplooien van je eigen, unieke zelf, is nu precies waar het om draait! Egoloosheid = nihilisme = non-dualiteit = dood. Het ego wordt automatisch vereenzelvigd met alleen maar aan jezelf denken, alsmaar nemen zonder te geven. Dat is het NAAR BINNEN TREKKENDE, negatieve ego, dat angstig en onzeker is en alsmaar gevoed moet worden en nooit genoeg heeft. Het NAAR BUITEN DUWENDE ego is een ego dat op onderzoek uit gaat, op avontuur, de wijde wereld in, een ego dat wil groeien, evolueren, zich wil ont-wikkelen (letterlijk: uitrollen). Het ego is je vriend, niet je vijand!



de dood is niet meer dan om het verouderde lichaam achter te laten om vervolgens in een nieuwe lichaam te reincarneren.

Dat is nog maar de vraag. Ik weet het niet en zeg dus ook niet dat het niet kan, maar waarom is het zo vanzelfsprekend dat reincarnatie bestaat? Ik ben vooral skeptisch omdat aanhangers van de reincarnatietheorie hier veelvuldig de satanische karmagedachte aan verbinden. Je weet wel: alles wat je in dit leven overkomt is 'boetedoening' voor wat je in vorige levens anderen hebt aangedaan, als 'leerervaring'. Dit is de New Age-variant van de christelijke 'erfzonde', waarmee je meteen vanaf je eerste levensdag in schuld wordt geboren i.p.v. in onschuld. Erg spiritueel, vind je ook niet? Zie ook:



een wereld waar bijna nooit kanker voorkomt en men vredig het leven verlaat en weer vredig aan volgende leven begint met steeds minder karmische blokkades!

Daar gaan we weer: 'karmische blokkades'. Mag ik effe een teiltje?



Denken dat de ziel ervoor kiest om gehandicapt of ziek te willen zijn, is pathologisch, ik blijf deze bij mijn standpunt.


Zijn dit jouw woorden, Dorothe, of van de auteur? Indien het laatste, dan is dat een paradox met de gedachte van de 'karmische blokkades'.

Mike
 
Weer bedankt.
Nee, dit zijn niet mijn woorden, hoor.

Mike, jouw 2 teksten, gaan die daarover?
Waar vind ik meer informatie hierover?

Dorothé
 
Die tweede tekst wel. Waar vind je hier meer over? Her en der verspreid op dit forum, ben ik bang.

Mike
 
Dorothe, als je meer te weten wil komen over dit onderwerp raad ik je aan om dit hele draadje maar eens door te gaan lezen. Beperk je simpelweg tot mijn bijdrages, dan gaat het vrij snel. Ik zit net zelf de eerste 10 pagina's voor de grap te lezen (het is immers alweer 3 jaar geleden) en ik sta nog steeds achter elk woord!

Mike
 
Dank je Mike,

Ik was daar al eens mee begonnen, maar het aarde me te veel uit in tegenstrijdige opvattingen. Goed, dan kijk ik alleen eens naar jouw bijdrage.

Dorothé
 
Hetzelfde kun je ook doen bij De relatie tussen mensen en varkens, dan wordt je heel snel heel veel duidelijk!

Mike
 
Hoi Mike,
Ik ben heel veel dingen van je aan het doorlezen.
Ik stoot op begrippen als
Tao: https://nl.wikipedia.org/wiki/Taoïsme
Upanishads: http://yogawimvandelaar.nl/de-upanishads/
Hawaiiaanse Kahuna: http://www.spiritualia.be/encyclopedia/kahuna.html
Ik heb nog niet alles doorgelezen.
Maar in ieder geval de dingen die jij allemaal beschrijft, zijn waanzinnig interessant. Ik kan daar zeer in op gaan en er worden zaken neergezet, die compleet nieuw voor mij zijn. Nieuw maar wel aannemelijk.
T.a.v. bovenstaande begrippen: Loont het zich om zich daar meer in te verdiepen...komt men dan uit bij de beschrijvingen die jij over aards spiritualisme neerzet?
Dorothé
 
Ik ken geen van deze boeken. Als je je er toch in gaat verdiepen, lees dan bij voorkeur geen boeken waarin blanke, westerse auteurs hierover schrijven, maar boeken van auteurs die onderdeel uitmaken van de cultuur zelf, anders krijg je allerlei vervormingen en misinterpretaties.

Mike
 
Bedankt.

Ik ben bang dat ik dan alleen op Engelse boeken ga uitkomen. Dan kan ik de draad niet helemaal volgen. Dus, ik ga maar eerst verder met de 250 blz. die ik uitgeprint heb met jouw informatie. Ik lees nl. graag van papier.

Dorothé
 
Ja, dat heb ik begrepen.
Ik wil eigenlijk doordringen tot de WAARHEID - daar ben ik al sinds 1989 naar op zoek.
Je wilt niet weten wat ik allemaal aan info heb doorgelezen en welke opleidingen/cursussen/trainingen ik gedaan heb. Veel onzin achteraf, maar nooit slecht om deze info te hebben doorgenomen. Het verrijkt.
Ik denk dat ik met deze draadjes echter bij een ware bron ga uitkomen en daarom ben ik hier zo gespitst op.
Mike, in ieder geval al bedankt voor al die info die ik al van je gelezen heb en die ik nog ga lezen en voor het beantwoorden van de vele vragen. Er zullen wel nog vele vragen van mijn kant gaan komen.
Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.162
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan