Meer met de aarde verbonden mensen, zoals de mens uit de vroegere eeuwen, zijn emotioneler, in goede en slechte betekenis, maar zijn ook suggestief gevoeliger.
-Wij zijn in de loop der eeuwen minder suggestief beïnvloedbaar geworden, dit bewijst de grove suggesties die we vanuit reclame en media nodig hebben om beïnvloedbaar te worden.
-Suggestieve fijngevoeligheid is een onderdeel van het aardmagnetisme.
-De techniek, in al zijn facetten, verwijdert ons van het aardmagnetisme, maar ook over-intellectualiteit doet dit.
-Dit teveel, deze overdosis lucht en vuur spreekt uit onze hele houding: de emoties zijn losgeslagen of verzwakt; het intellect heeft de plaats ingenomen van de intelligentie en de onrust heeft de rust en de tevredenheid verjaagd.
Ik vind dit een heel raar verhaal. Dus het aardmagnetisme maakt ons 'suggestief fijngevoeliger', oftewel: makkelijker beinvloedbaar? Een ander woord zou zijn: naief, onnozel. Au contraire, mon frere! Geaarde mensen staan met beide benen op de grond en zijn AARDSnuchter, het zijn mensen die IN HUN HOOFD zitten die makkelijk beinvloedbaar zijn, in je hoofd is nl. alles waar! Ga maar na bij jezelf: hoe vaak heb je je onterecht druk gemaakt om 'wat als'-scenario's die je allemaal IN JE HOOFD hebt bedacht, terwijl je een 'onderbuikgevoel' had dat je negeerde? Die onderbuik, dat is de aarde!
Het enige wat je overstijgt als je spiritueel leeft is de illusie, het egoïsme, het eigen ik!
Een grote mythe binnen het spirituele wereldje is dat je je ego zou moeten 'overstijgen'. De aardse realiteit is juist een ik-realiteit. Individualiteit, het ontplooien van je eigen, unieke zelf, is nu precies waar het om draait! Egoloosheid = nihilisme = non-dualiteit = dood. Het ego wordt automatisch vereenzelvigd met alleen maar aan jezelf denken, alsmaar nemen zonder te geven. Dat is het NAAR BINNEN TREKKENDE, negatieve ego, dat angstig en onzeker is en alsmaar gevoed moet worden en nooit genoeg heeft. Het NAAR BUITEN DUWENDE ego is een ego dat op onderzoek uit gaat, op avontuur, de wijde wereld in, een ego dat wil groeien, evolueren, zich wil ont-wikkelen (letterlijk: uitrollen). Het ego is je vriend, niet je vijand!
de dood is niet meer dan om het verouderde lichaam achter te laten om vervolgens in een nieuwe lichaam te reincarneren.
Dat is nog maar de vraag. Ik weet het niet en zeg dus ook niet dat het niet kan, maar waarom is het zo vanzelfsprekend dat reincarnatie bestaat? Ik ben vooral skeptisch omdat aanhangers van de reincarnatietheorie hier veelvuldig de satanische karmagedachte aan verbinden. Je weet wel: alles wat je in dit leven overkomt is 'boetedoening' voor wat je in vorige levens anderen hebt aangedaan, als 'leerervaring'. Dit is de New Age-variant van de christelijke 'erfzonde', waarmee je meteen vanaf je eerste levensdag in schuld wordt geboren i.p.v. in onschuld. Erg spiritueel, vind je ook niet? Zie ook:
een wereld waar bijna nooit kanker voorkomt en men vredig het leven verlaat en weer vredig aan volgende leven begint met steeds minder karmische blokkades!
Daar gaan we weer: 'karmische blokkades'. Mag ik effe een teiltje?
Denken dat de ziel ervoor kiest om gehandicapt of ziek te willen zijn, is pathologisch, ik blijf deze bij mijn standpunt.
Zijn dit jouw woorden, Dorothe, of van de auteur? Indien het laatste, dan is dat een paradox met de gedachte van de 'karmische blokkades'.
Mike